Yamahan RX-V767 vai RX-V571 hankintaan

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana ghostly, 07.12.2011.

  1. ghostly

    ghostly Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen hieman jäänyt jälkeen kehityksen kelkasta ja vahvistimien ominaisuuksien kirjo nykyiseen DD5.1-tason Pioneeriin verrattuna rupeaa olemaan henkeäsalpaava.
    Päädyin itse näiden kahden mallin välille, molemmat saisi alle 400€. Vaan kumpi on parempi ostos? RX-V767 on parempi, mutta vanhempi malli. RX-V571 on taas hieman karvalakimpi, mutta uudempaa tekniikkaa? Molemmissa on 3d läpimeno jne. Onko kummassakin kuvan/äänen läpimeno vaikka itse vahvistin on päällä? Voiko hdmi-tuloon liittää äänet optisesta (pc kyseessä)? Mitä kannattaisi huomioida? Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsisi antaa vinkkiä.
     
  2. KiSaVa

    KiSaVa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.01.2008
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    2
    Enpä tiedä kumpi sinun kannattaisi hankkia. Minulla on tuo edellinen (767) eikä ole pahemmin valittamista, paitsi yksi asia; radiota kuunnellessa ei saa tv:n kuvaa näkyviin (virittelemättä jotain tuplajohdotuksia boksilta televisioon). Kuka haluaa oletuksena katsoa kuvaruudulta tuner:in taajuutta ja kanavan nimeä kun ne näkyy vahvistimen näytöltäkin? :OI. Tuossa 571:ssä näyttää olevan "Background video feature (for tuner and USB only)". Muistan lukeeneeni että muutkin ovat tätä tuskailleet, oliskohan tässä se korjattu?
     
  3. ghostly

    ghostly Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo tuner-ominaisuus ei haittaa, koska radiota ei tule kuunneltua juuri lainkaan, saati yhtäaikaa tv:n käytön kanssa. Mites nuo muut ominaisuudet? Toimiiko passthrough, vaikka vahvari on pois päältä? Saako optiset äänitulot liitettyä hdmi-kanavaan? Onko skaalaimen laatu millainen?
     
  4. KiSaVa

    KiSaVa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.01.2008
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    2
    Toimii

    Luulisin, mutta en ole varma kun en ole tarvinnut. Halutessasi voit varmistaa asian lataamalla 767 manuaalin täältä.

    Edit: on siellä vahvistimen valikoissa (siis juurikin hdmi tulon alla) audio-in vaihtoehtoja enemmän kuin hdmi-liitäntöjä, joten eiköhän niistä jokin optistakin tarkoita.

    Parhaan tv-kuvan saan ilman Yamahan väliintuloa topfieldin digiboksilla. Toisena lähteenä on skaalaava dvd-soitin. Sen kuvaan olen ollut tyytyväinen, niin ei muistaakseni ole tullut sitä Yamahaan edes verrattua.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2011
  5. Samos

    Samos Guest Guest

    Liittynyt:
    25.03.2011
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse mietin myös näitä vaihtoehtoja ja valitsin RX-V767 paremmilla ominaisuuksilla. Yksi suurimmista eroista on se että tohon saa tykin ja television kiinni eli siinä on kaksi HDMI out-liitäntää ja pre-outit kaikille kanaville, niin voi kytkeä myös aktiivikajarit jos haluaa. On se myös noin 3 kg painavampi eli on varmaan jotkut komponentit ovat laadukkaampia (?) kuin tossa halvemmassa mallissa. Levysoitin liitäntä löytyy myös lisäksi. Kaiken kaikkiaan ajattelin että on enemmän semmosta mitä saattaa tarvita vs. toi yksi usb liitäntä. Mietin myös Denon 1912 ja tota Pioneerin VSX-921 mutta ei oikein innosta noi Kiinassa tehdyt vehkeet varsinkaan kun lukee että osalla toimii noi airplayt sun muut softat miten sattuu.
     
  6. ghostly

    ghostly Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos kaikille vastanneille. Rupean kallistumaan RX-V767:n puolelle, ellei kenelläkään ole näkemystä, että se on huonompi jollain sektorilla. HD-äänet kiinnostavat eniten. Puuttuva usb ei haittaa, kun kannettavat soittimet nyt saa kytkettyä muutenkin kiinni rca-piuhoilla.
     
  7. Samos

    Samos Guest Guest

    Liittynyt:
    25.03.2011
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo ainakin liitäntöjä tuossa tuntuu riittävän enemmän kun mitä noita muita saman hintaluokan vahvistimia katsellut. Myös rakenne on eritäin laadukkaan tuntunen, metallinen ei yhtään muovinen. Pitäis vielä kajaritkin tolle löytää kun seisoo hyllyssä ilman virtaa niin paha sanoo äänenlaadusta mitään. Kajarithan niihin vaikuttaa enemmän perus leffakäytössä ja satunnaisessa musiikin kuuntelussa. Jossain hifilehdessä oli arvostelu tosta, löytyy varmaan googlettamalla ja sen sai ostettua parill eurolla nettilehtenä. Sai kiitosta mutkattomasta käytöstä ja laadusta, digitaalinen ääni ei ollut aivan terävintä kärkeä hintaluokassa muistaakseni. Itse haluan ainakin laitteen joka toimii hyvin eikä tuota ylimääräistä päänvaivaa erilaisten bugien muodossa.
     
  8. ghostly

    ghostly Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kallistumassa 767:n kannalle. Hieman hämmästyttää, että joissain paikoissa sitä mainostetaan 7x95W, kun taas Koneboxissa 7x145W. Onhan siinä siis HD-äänien purku? Mainoksissa mainitaan ylimalkaisesti "HD-audio tuki"
     
  9. karik134

    karik134 Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    2 059
    Saadut tykkäykset:
    30
    Noilla teholuvuilla ei ole käytännön merkitystä, nuo on vain hetkellisiä tehoja, ehkä 95W 8ohmiin ja 145W 4ohmiin. Varmasti riittää äänireservi kotikäyttöön.
    esim. 20W jatkuvaa tehoa antaa 13dB + ja jos kaiuttimien herkkyys 90dB/1W/1m = 103dB/1m

    HD-ääni purku nyt on ollut ihan halpisvahvistimissa(alle300€) jo monta vuotta.
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2011
  10. djaska

    djaska shaken, not stirred.. Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.11.2004
    Viestejä:
    928
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ja tehon tuplautuminen aina 3dB:tä lisää. Eli 40W=106dB, 80W=109dB, 160W=112dB.. Korjatkaa jos väärässä...