Yamaha RX-V1800

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana aarno2815, 17.11.2007.

  1. Ressi

    Ressi Guest Guest

    Liittynyt:
    06.08.2005
    Viestejä:
    123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jotain tuollaista vähän arvelinkin. Etsintä siis jatkuu. Vertailitko ennen hankintaa muihin merkkeihin? Rotel ja Denon ainakin Yamahan lisäksi kiinnostaa..
     
  2. ronaldo09

    ronaldo09 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2005
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    JEE!! Taisin saada Euroopan viimeisen MUSTAN 1800. Videotykistä sain. 1100e tuli hintaa. Ensi viikolla saapuu Turggussee. Soitin, mailitin ja kävin kaikki mahdolliset liikkeet läpi ja kaikista ei oota ja toimitus 2kk... Marekkikin sano, että turha edes soitella muualle, pistetään jonon jatkoksi heille. Onneksi en uskonut tällä kertaa vaan soitin vidotykkiin ja yllätykseksi löyty 1 kpl. Kiitos BOBO:lle joka pisti että sieltä vois löytyä. Nyt uusia kajareita suunnittelemaan (vanhat Jamot joista ei enempää). Mites tuon hifimaailman mainitseman Jammun puskeman "kylmän" äänen kanssa on ollut? Tarvitsee kuulemma lämpimät kajarit seuraksi. Millaisia kokemuksia teillä on? Itse tykkään juuri ehkä hieman basso voittoisemmasta äänestä, onko se sitten juuri tuo lämmin? Millaiset purkit teillä on kiinni 1800:ssa? Tiedän, että kuuntelemalla selviää, mutta hiukan vinkkejä.. Toinen vaffi vaihtis olisi ollut Onkyon 875. Olis voinut olla skaalaimen takia parempi kun 1800, mutta en nähnyt sitä niin suureksi eduksi omalle valinnalleni. (2kk sitäkin pohdittiin. ) Köyhän pitää tarkkaan miettiä ostoksia. ;)
     
  3. freewheeler62@m

    freewheeler62@m Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.09.2004
    Viestejä:
    615
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miksi etsintä jatkuu? Yamaha ON hyväsoundinen 2-kanavakuuntelussa. Ja aivan loistava monikanavakäytössä! Tietysti riippuu oheislaitteistosta ja kuunteluhuoneestakin, mutta 1800 on paras minun AV-vahvistimistani tähän mennessä - niitä on ollut viisi.
     
  4. Ressi

    Ressi Guest Guest

    Liittynyt:
    06.08.2005
    Viestejä:
    123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niinku itsekin jo sanoit, että soundi on hyvälaatuinen, mutta stereovahvistin oli aavistuksen verran parempi. Ainoa syy miksi olisin av-vahvarista kiinnostunut on parempi subbarin ohjaus, mutta tietysti äänenlaadulla on enemmän merkitystä. Kaiuttimia laitteistossa on 2 plus subbari ja lisää tuskin on tulossa niin stereovahvarillakin hyvin pärjäilis. Tätyy silti vielä katsella
     
  5. kjhh

    kjhh Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.08.2004
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä että ostit pois kuljeksimasta. :) Itsekin kyselin viime viikon alussa eri liikkeistä noita vahvistimia ja Videotykillä oli silloin tasan tuo yksi musta varastossa eli kiven alla ovat. Itse päädyin kuitenkin titaaniin. Sitä tässä nyt odotellaan saapuvaksi.
     
  6. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Minulla on Denon dvd-1930 dvd-soitin ja huomasin, että sopii ulkonäöltään loistavasti tämän Jammun kanssa. Näyttökin on samassa paikassa Jammun kanssa, väri sama(siis titaani). Aivan kuin olisivat saman valmistajan laitteita. Tämä vinkiksi muille Jammun tai Denonin omistajille. Denon DVD-1920 taitaa myös olla samannäköinen kuin 1930-malli, myöskin DVD-1940.
     
  7. ttimonen

    ttimonen Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2001
    Viestejä:
    256
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällä hetkellä vahvistin kytketty komponentilla tykkiin Z4, ja onko totta ettei komponentin kautta voi tehdä skaalausta 720p muotoon ?

    Lomituksen poisto vaikuttaisi vain onnistuvan, joten onko ainoa mahdollisuus laittaa HDMI-kaapeli väliin jotta skaalaus onnistuu?
     
  8. poeka

    poeka Guest Guest

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitoin eilen Visionin 8800 boksin viimein komponentilla kiinni vahvariin, skaalaus 1080p ja vaikka vanha totuus on, että paskasta ei saa suklaata muuten kuin väriltään, niin täytyy jakaa oma erittäin suuri tyytyväisyys kuvan laatuun.

    Kuvan koko 52" ja katseluetäisyys reilu 3m.

    Ainoa mainittava "virhe" on tekstien sahalaitaisuus/kevyt haamuilu mainoskatkoilla. Ja siis vain mainoskatkoilla. Itse ohjelmissa (esim Cold Case eilen) ei pienintäkään moitteen sijaa. Erikoista mutta totta.

    Tämä nyt ei varmaan suuremmin ketään auta missää omissa toimissa, mutta piti vain päästä edes vähän hehkuttamaan.
     
  9. ronaldo09

    ronaldo09 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2005
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään hain matkahuollosta oman MUSTAN 1800. Nyt on alku asetukset tehty ja johdot kytketty. Kyllä kuva muuttui todella paljon mukavammaksi vaikka ei se ennenkään huono ollut. Topfield Masterpiece -> Panasonic PX70 50" ja 1800 skaalaa kuvan composta 1080p:n. Todella hyvä kuva. Nyt kokeilee lisää...
     
  10. torkkis

    torkkis Guest Guest

    Liittynyt:
    23.01.2002
    Viestejä:
    453
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse totesin juuri iloisen ongelman oman yamahan kanssa, tai eihän se laitteen vika ole. Aloin miettiä huonekalujen uusimista, mutta tuo syvyys tiputti aika monta ehdokasta pois.

    No sonyn DG9xx sarja on riittävän lyhyttä, voi joutua vaihtamaan, vaikka preoutit pitääkin tehdä linjatasosta. Musiikkipuoli alkaa kuitenkin soida eri vahvistimen voimin.
     
  11. Huppe

    Huppe The Pilot Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    3 613
    Saadut tykkäykset:
    2
    Siinäpä kattava kuuntelukoe :D
     
  12. ronaldo09

    ronaldo09 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2005
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yks kyssäri olis.
    1800 ei ilmeisesti skaalaa kuvaa hdmi:stä? Eli Samsung DVD-HD950 joka itsessään skaalaa 1080i, mutta vahvistin ei sitä skaalaa 1080p:n. soitin kiinni hdmi:llä vahvistimessa.
     
  13. maagi

    maagi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    159
    Saadut tykkäykset:
    2
    Ei skaalaa HDMI:stä.
     
  14. plundstr

    plundstr Guest Guest

    Liittynyt:
    09.09.2005
    Viestejä:
    556
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jos haluat hyödyntää Jammun skaalainta, tulee sinun kytkeä DVD soitin komponentilla vahvariin ja kytkeä DVD soittimen skaalaus pois päältä. Eli syötät vahvistimell 576i signaalia. Vain tällä tavalla saat täyden hyödyn Jammun skaalaimesta. Äänet joudut sitten tuomaan optisella.
     
  15. ronaldo09

    ronaldo09 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2005
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, näin ajattelinkin tehdä. Veikkaan että jammun skaalain pesee tuon samsungin skaalaimen. Eikö noissa nyky vahvareissa enään ole perus bass säätöä? Eli bassoa lisää ihan +/- systeemillä jostain valikosta? Ei oikeen anna tarpeeksi. Ei ole erillistä subia, mutta isot etuset on joihin vois hiukan lisää potkua pistää.
     
  16. plundstr

    plundstr Guest Guest

    Liittynyt:
    09.09.2005
    Viestejä:
    556
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä ihan perus Bass/Treble säädöt löytyy. Ne on vain piilotettu mahdollisimman syvälle, kun toivotaan ettei 2000 luvulla kukaan niitä käyttäisi. Paremmat säädöt saa aikaiseksi parametrisella Equlla.

    Jos kuitenkin välttämättä haluat käyttää noita Bass/Treble säätimiä, niin ne löytyvät helpoiten avattavan etulevyn takaa. Paina "Tone Control" nappia ja loppu onkin itsestään selvää.
     
  17. ronaldo09

    ronaldo09 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2005
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu aika hankalasti oli. :)
     
  18. jheikkinen

    jheikkinen Guest Guest

    Liittynyt:
    20.03.2008
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joko löysit vahvistimen Oulusta? Minäkin siirryin viimein nykyaikaan ja hankin viime viikolla elämäni ensimmäisen av-vahvistimen. Oulun Mustasta Pörssistä löytyi yksi kappale Jammua hintaan 1100 euroa. Ensi perjantaina tulee kuulemma lisää. Kävin myös Gigantissa ja myös minulle sanottiin ettei kuulu heidän valikoimaan. Myyjä oikein katsoi koneelta. Harmittaa jos tuo ei pidäkään paikkaansa ja tuli maksettua liikaa.

    Sitten yksi kysymys Jammusta kaikille tietäjille. Miksi minä en saa sitä toimimaan kaukosäätimestä? Kävin Pörssissä kaukosäätimeni kanssa ja hyllyssä ollut mallikappale toimi hyvin kapulallani, joten vika lienee itse laitteessa. Myyjäkään ei osannut selittää asiaa, vaan lupasi ystävällisesti tuosta perjantain lastista uuden laitteen tilalle.

    Miksi se pitää aina osua tällaisen aloittelijan kohdalle maanantaikappale vai onko tässä joku juju mitä minä ja myyjä ei hoksata?
     
  19. Flexbus

    Flexbus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.10.2000
    Viestejä:
    138
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jokunen viikko takaperin Oulun Gigantti tarjoutui tilamaan mustan V1800:n hintaan 1090 €, joten kyllä laitetta heidänkin kauttaan saa, muttei mitenkään erityisen halvalla (en ainakaan minä). Musta Pörssi puolestaan ilmoitti tiukaksi hinnaksi ~1150 €. Päädyin tilaamaan laitteen Marekilta ja nyt sitten odotellaan tn. tokokuulle. Oliko tuo Mustasta Pörssistä ostamasi malli musta vai titaani?
     
  20. jheikkinen

    jheikkinen Guest Guest

    Liittynyt:
    20.03.2008
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Titaanihan se on ja tiukka hinta oli 1100 euroa. Ensi perjantaina on tosiaan kuulemma tulossa kasa molempia värejä. Kaksi mustaa oli jo varattu. Minulla ei niin ole värillä väliä kunhan saisi toimimaan. Hyllystä löytyy entuudestaan molemman värisiä laitteita.

    Näyttää olevan Gigantissa myyjästä kiinni että onko sitä laitetta vai ei. Toiset eivät vissiin vaivaudu tarttumaan puhelimeen ja selvittämään pääkonttorista saatavuutta. Onneksi hintaero näyttää olevan pieni. Yleensä Gigantti on pärjännyt paljon paremmin hinnoissa. Viimeksi ostin sieltä Mielen pesukoneen ja kuivausrummun. Pyysin ensin tarjouksen paperille ja menin Pörssistä kysymään pystyttekö parempaan. Myyjä lähti kävelemään ja käski minun mennä Giganttiin. Hintaeroa oli kuulemma useampi satanen.

    Mutta hei kertokaa nyt joku ennen perjantaita onko tuohon "kapulakieli"-ongelmaan mitään ratkaisua. Harmittaa alkaa purkamaan vaivalla kasattua laitteistoa.