Yön Ritari (The Dark Knight) (2008)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Jorse, 15.08.2005.

  1. rss

    rss Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.12.2004
    Viestejä:
    348
    Saadut tykkäykset:
    12
    Why so serious?...ne on SARJAKUVA LEFFOJA, ei noita pidä ottaa tosissaan..
     
  2. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nimenomaan, tossa se ongelma onkin. Elokuvat itse ottavat ne liian tosissaan ja koittavat tehdä niistä liian ns.realistisia leffoja. Vetäis överiksi sarjakuvatyyliin niin saattaisi toimiakkin.
     
  3. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Nimenomaan! Kaikkien sarjisleffojen pitäisi olla kuten Batman & Robin!
     
  4. mr.hat

    mr.hat Guest Guest

    Liittynyt:
    18.01.2005
    Viestejä:
    754
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toimii!
     
  5. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ainakin paremmin kuin Batman Begins :)
     
  6. rss

    rss Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.12.2004
    Viestejä:
    348
    Saadut tykkäykset:
    12
    Mietityttää myös jos ei näistä leffoista välitä niin miksi pitää sitten katsoa trailereita ja turha valittelemaan kun pikkutyttö kun ovat paskoja?..jokanen tappakoon aikaa miten tahtoo..
     
  7. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siksi että näkee minkälainen meno on.. Eikä ala haukkumaan näkemättä mitä siellä tapahtuu.. Kyllä sen 2 min voi aikaansa helpolla käyttää jotta tietää onko elokuvaan kiinostusta vai ei.
     
  8. Crockett

    Crockett Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    1 075
    Saadut tykkäykset:
    128
    Parempi kun sitten et ilmaise mielipidettäs enempää ja hauku leffaa koska täällä asiasta puhuvat semmoiset jotka tämmöistä elokuvaa arvostaa ja odottaa.
     
  9. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikö keskustelupalsta ole sitä varten että siellä voi asioista keskustella ja ilmoittaa oman mielipiteen. Enää ei saa mistään sanoa mitään pahaa ettei pikku fanipoika ota hernettä nenään ja mene äitin kainaloon itkemään? "toi poika tuol foorumilla ei tykänny Batmanin trailerista.. yhyy nönö nönönön nöönönöööö"

    Kasvakaa ihmiset. Mitä se on teiltä pois jos joku ei siitä tykkää? Varmasti on paljon elokuvia mistä minä pidän ja te ette pidä.

    Miksi sitten itse olet postannut tämän: https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=965138#post965138 Tolla sun logiikalla sinäkään et olisi tuommoista postausta saanut tehdä.

    Järki käteen. Jos haukun Batmania enkä siitä pidä niin ei se tarkoita että en teistä pitäisi.
     
  10. mr.hat

    mr.hat Guest Guest

    Liittynyt:
    18.01.2005
    Viestejä:
    754
    Saadut tykkäykset:
    0
    Trailerissa oli ehkä liikaakin Jokeri esillä, Balen naama vilahteli aika harvakseltaan. Ettei vaan tulisi taas Jokeri-show tästä leffasta, niinkuin Burtonin ekasta Batmanista. Ledgerin Jokeri onneksi tuntuu olevan synkemmästä päästä. Julisteet ovat ihan nättejä ja sliipattuja.
     
  11. ColdAsIce

    ColdAsIce Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    771
    Saadut tykkäykset:
    3
    Se nyt on ihan yks ja sama jos joku ei tykkää. Siitähän ei pääse mihinkään että ensi vuosi tulee olemaan kaltaisteni sarjisnörttien märkä uni. Iron Man, Hellboy, Punisher, Hulk, The Dark Knight...aivan mahtavaa settiä tiedossa, joten ketä kiinnostaa eriävät mielipiteet?? Ei vittu ketään. :)

    Mun mielestä Batmania ei kannata vetää överiksi. Mun mielestä Batmanista ei kannata tehdä mitään pelkästään lapsille suunnattua pelleilyä. Batman on inhimillinen ja traaginen hahmo, joten miksei Batmanista voisi tehdä "vakavaa ja realistista" elokuvaa? Ja tämä ei ole mitään fanipoika-selittelyä. Jos nyt unohdetaan 60-luvun pömppömaha-Batmanit, niin kyllähän kiistaton tosiasia on se, että Batman-universumin teemat ovat aina olleet syvällisiä ja monitulkintaisia.

    Miksi "vakava ja realistinen" leffa pitäisi aina tehdä jostain kuolevasta syöpäpotilaasta tai palkkakuopassa olevasta porrassiivojasta? Miksei "vakavaa ja realistista" leffaa voisi tehdä perheensä väkivaltaisesti menettäneestä traumaattisesta miehestä, jonka elämää varjostaa ikuinen koston kierre? Tästähän Batmanissa on lähtökohtaisesti kyse eikä siinä ole mielestäni mitään "hassua" tai "lapsellista".

    Itse pidän ihan perkeleesti siitä mitä Nolan on Batman-franchiselle tehnyt. Juuri näin!:thumbsup:
     
  12. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen samaa mieltä.. mutta näköjään aika montaa ihmistä tuntuu kiinostavan. Siksi kai tämäkin foorumi osaksi on että voi puhua elokuvista ja vaihdella elokuvamakua jne. Itse pidän suurimmaksi osaksi vanhoista länkkäreistä eikä minua haittaa vaikka joku niistä ei pidäkkään. Eniten tässä minua huvitti tuo kun jos sanoo oman mielipiteen niin fanipojat alkavat itkemään. Ja voihan näistä asioista keskustella ja kiistellä.. makuasioista sitä voi nimittäin aika hyvin tehdä.. Vähän vaikeampi sitten kiistellä siitä onko Helsinki kaupunki vai ei.

    Voi tehdä myös sarjakuvamaisen leffan överiksi mikä ei ole lapsille.. vaikka ala' sin city. Tai sitten hyvin sarjisleffan joka on jo syvällisempikin ala' History of Violence

    Minusta se on hassua ja lapsellista kun pistetään kumipuku päälle missä on suippokorvat.

    Minä en pidä. Mutta pidin postauksestasi koska se kertoi sinun oman mielipiteen ottamatta lapsellista herne nenään asennetta vaikka joku ei kanssasi ollutkaan samaa mieltä.

    Ja aika hyvinhän tosta uudesta batmanista on pidetty, taidan olla enemmistöä joka ei pitänyt. Eniten ärsytti se ase joka muuttaa kaiken veden höyryksi.. No ihmisestä on vettä 75% ja ihmisiä oli satoja aseen vieressä ku ase laitettii päälle mutta eipä ihmisille mitään käynyt.. :) Toki tuommoisia on paljon leffoissa ja jos leffa minusta muuten olisi ollut hyvä niin ei tuokaan varmasti olisi niin paljoa haitannut. Sekä huonosti toteutetut action kohtaukset.
     
  13. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Täysin samaa mieltä olen kanssasi. Viimeksi eilen tuli katsottua Batman Begins, ja kyllähän se vähintään 4/5 kamaa on. Nolanin avaus onnistui olemaan minusta uskottava, erittäin viihdyttävä ja jopa koskettava (etenkin ne pianonpimputuksella säestetyt Bruce Waynen muistelut isästään leikkimässä kanssaan stetoskoopilla). Jopa ne taistelukohtaukset, jotka ensimmäisillä katselukerroilla tuntuivat liian hätäisesti kuvatuilta, tuntuvat nyttemmin juuri sopivilta. Vain Katie Holmes hieman keskinkertaistaa elokuvaa, mutta eiköhän Maggie nyt senkin korjaa The Dark Nightissa.

    Olipas wickermanillä kärkäs mielipide (jossa ulkoinen asu ja kielenkäyttö kyllä vastasi esim. Youtube:ssa esiintyviä kommentteja, jotka ovat joko yleensä yletöntä fanittamista tai sitten täysin roskaksi haukkumista :D), mutta se hänelle sallittakoon. Kyllä minä näitä Batmaneja, X-mänejä ja Spider-maneja paljon mielummin katson kuin esim. Transformersien kaltaisia tekeleitä, joita ainakaan minä en voinut katsoa edes leikkimielelläkään ilman hienoista tylsistymistä. Eiköhän esimerkiksi Batman&Robin osoittanut, että nimenomaan ei kannata tehdä niinkuin wickerman ehdotti. Toki eriäviäkin mielipiteitä on, mutta jos tekijät itsekin elokuvan kommenttiraidalla keskustelevat elokuvan epäonnistumisesta, niin lienee selvää, millä tyylillä tätä saagaa kannattaa tehdä. 60-luvun "kaljamaha"-Batmania tosin fanitan (ja se on edelleen se sarja, jota kovimmin odotan dvd:lle saapuvaksi), mutta kyse ei niinkään ole siitä, että minusta siihen tyyliin pitäisi Batmaneita tehdä, vaan siitä, että sarja oli itsessään ilmiö.

    Tuosta trailerista ei nyt kauheasti vielä osaa sanoa mitään, mutta odotukset ovat kyllä korkeat. En minäkään usko tästä mitään Jokeri-showta tulevan, vaikka Ledger on ainakin Jokeri-naurun saanut täydellisesti kohdalleen. Itse ehkä odotin Jokerista vielä häiritsevämmän näköistä enkä ole varma tuosta puheäänestäkään, mutta ehkä juuri Jokerinkin tulee olla edes jollain lailla "realistinen" eikä sellainen boogeyman kuin esim. Frank Millerin Jokeri-visioissa. Ja kuten sanottu, Maggie Gyllenhaal varmasti korjaa liian MTV:mäisen rouva Cruisen mokat Beginsistä.

    The Dark Nightista tulee olemaan varmasti yksi suosikkielokuvistani, jota tulee vuosien aikana katsottua kymmeniä kertoja. Toivottavasti siitä tulee sellainen über-supersankarielokuva, jollainen Spider-man 3:sen piti olla.
     
  14. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Naurettavaa verrata mielipiteitäni Batman & Robin leffaan joka on minustakin ihan hirveä. Sama kun sanoisi että ei pidä ikinä tehdä yhtään lännenelokuvaa koska Will Smithin Wild Wild West oli niin surkea. Järki käteen.

    ps. enkä mä ole mitään ehdottanut. Sanoin vain mikä ei minusta toimi.
     
  15. Bumer

    Bumer Goodfella Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    1 689
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ihmisen "vesi" on ehkä hieman eri muodossa kuin puhdas H2o, ja ihmis kudos suojaa meitä aika hyvin kaikelta jopa omat bakteerit pahoja vastaan.
     
  16. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    No kuvaa toki tarkemmin mitä tuolla ehdotuksellasi tarkoitit. Minusta esimerkiksi Batman&Robin oli juuri eräälla tavalla "överiksi vedetty", ja lopputulos lienee kaikkien tiedossa. Jos tarkoitit enemmän sitä mainitsemaasi Sin City -tyyliä, niin minusta se ei toimisi varsinaisessa supersankari-elokuvassa.
     
  17. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Johan sitä sanaleikkejä tarkoitetaan. Ja miksi vertaat juuri Batman ja Robin leffaan. Burton onnistui tuossa tyylissä loistavasti 2 ekassa batmanissa jotka ovat loistavia verrattuna Batman Begins leffaan.
     
  18. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    No minusta Batman Begins pesee Burtonin Batmanit, vaikka toki nekin ovat erittäin hyviä tulkintoja. Burtonin versiot toimivat mielestäni juuri Burtonin tyylin ja vision takia, kun taas Nolanin Batmaniä pitää kunnioittaa sen takia, että yritys tehdä realistisempi tulkinta geneerisemmällä tyylillä onnistui upeasti.

    Ja sitä paitsi ei Burtonin Batmaneissa vedetty överiksi mitään... Toki ne tehtiin vähän lapsimielisesti ja Burtonin tutulla goottisatu-tyylillä, mutta eivätkös nekin tavallaan pyrkineet realismiin. Batman Foreverissä sitten todella vedettiin jo överiksi...

    No mutta, nämä ovat mielipide-eroja, eikä jokaisella voi olla samanlainen leffamaku. Tosin minusta on vähän ristiriitaista se, miten voi pitää Burtonin Batmaneite loistavina (tai loistavina verrattuna Beginsiin) ja Batman Beginsiä sitten taas "päättömänä, surkeana, aivottomana ja imbesillinä". Eivät ne kuitenkaan niin erilaisia ole, vaikka tyyli on toki eri.
     
  19. Nietze

    Nietze Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    1 060
    Saadut tykkäykset:
    0
    Begins ilman Balea: Erilainen kuin forever, molemmat omalla tavallaan viihdyttäviä ja vähän parempia kuin Batman ja Robin.

    Bale on niin paljon parempi kuin Keaton Burtonin leffoissa että Begins pesee Returns:in. Mutta ykkösessä on Nicholson ja kaiken kaikkiaan leffa on mielestäni parempi. Begins on juoneltaan vähän antikliimaksi, hahmonrakennuspuolisko hieno mutta ei mitään riittävän hienoa vastusta jälkipuoliskolla. Hosutaan vaan tylsästi.
     
  20. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ne on mielipidekysymyksiä.. :) Minusta jokeri on jo semmoinen hahmo että siinä pitää olla komediaa mukana.. jos sen tekee niin että se on nykypäivän mukaan teiniangstigoottisynkkä niin minusta se ei toimi. Jokerille pitää saada nauraa.. :) Toivottavasti tulee hyvä jokeri edes tohon leffaan..