Xenonien maalauksesta

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana RasmusHki, 27.05.2011.

  1. RasmusHki

    RasmusHki Guest Guest

    Liittynyt:
    26.05.2011
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin vähän aikaa sitten Amphion Xenonit, opiskelija kun olen niin ostin tietysti käytettynä ja sainkin kaiuttimet mielestäni oikein kohtuulliseen hintaan. Ongelmana on nyt sitten se, että kaiuttimet ovat hopean väriset. Eivät siis oikein istu sisustukseen. Takakaiuttimet ovat mustat ja subina on monolith pianolakattuna mustana. Xenonitkin siis pitäisi saada mustaksi, ei vähiten tyttöystäväni mielestä (joka ei ole tykännyt xenoneista niiden koon ja värin vuoksi yhtään :D )

    Noh, saisin kaverini kautta kaiuttimet maalautettua ammattimaalarilla melkein ilmaiseksi. Maalausjälki olisi siis varmasti hyvää ja tuo "pianolakka"mustakin onnistuisi. Ongelmaksi muodostuu lähinnä tuo diskantin alue, koska tuohon "torveen" joutuisi käyttämään huomattavasti enemmän aikaa kuin tasaiselle pinnalle, että lopputulos olisi sama. Koska maalari ei ole pyytänyt hommasta juuri mitään, niin suuritöinen urakka ei oikein käy laatuun.

    Yksi vaihtoehto olisi tietysti se, että jättäisi tuon "torven" alueen maalaamatta, toinen että jättäisi kokonaan etuosan yläpään maalaamatta. Kysynkin siis, että oisko teillä näkemyksiä/kokemuksia tällaisesta?

    Onko sillä diskantin sointiin merkitystä, jos tuon torven maalaa? Onko ylipäätään järkeä lähteä maalauttamaan näitä kaiuttimia, vai laskeeko jälleenmyntihinta heti, vaikka maalausjälki on priimaa?

    Kiitos!

    Ps. Olisin tietenkin ostanut suoraan mustat xenonit, mutten löytänyt niitä käytettynä lähellekään sitä hintaa, mihin nämä hopeiset sain.
     
  2. jpanu

    jpanu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.09.2007
    Viestejä:
    227
    Saadut tykkäykset:
    0
    Anna olla senväriset kun on. Kyllä se tyttökaveri vuoden tai parin päästä puhuu, ja pääset taas piparin makuun.

    Kaveripiirissä on näitä just, pitää kaappien värejä muuttaa yms. Loppujen lopuksi ne on jääny alkuperäisiksi.

    Toki tässä on se ongelma, että itellä tuo piparin saanti on ollu vuosia aika vähässä :hitme: , ei auta asiaa yhtään, kun olkkariin roudaa isoa nadia, isoja kajareita yms. ja kaapeleita menee pitkin poikin. :D
     
  3. Amatööri

    Amatööri Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    04.01.2003
    Viestejä:
    202
    Saadut tykkäykset:
    0
    Meillekin tuli taannoin hopean väriset xenonit. Jouduttiin sitten uusimaan tv-taso, matto ja sohva juurikin värin takia. Ihan mielenkiinnosta, paljon maksoit ja mitä tykkäät xenoneista?
     
  4. RasmusHki

    RasmusHki Guest Guest

    Liittynyt:
    26.05.2011
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    jpanu: tuollaista vastausta mä vähän odotinkin. toivotaan kuitenkin ettei ihan vuosia kestä tuo mykkäkoulu :D

    Amatööri: 850 euroa noista maksoin ja olen kyllä pitänyt todella paljon xenoneista. Tosin vertailupohjaa ei paljoa ole, ehkä tässä taas nälkä kasvaa syödessä. Piti alunperin ostaa pikku-genelecit :)

    Taitaa tosiaan nyt jäädä toi maalaaminen suunnitelmista, josko tyttöystäväkin unohtaisi homman. Omaan silmään alkaa tuntua, että hopea ei itseasiassa enää olekaan niin huono ratkaisu.

    Jossain vaiheessa pitäisi noille keksiä keskikaiutin, leffojakin kun tulee kateltua aika paljon. Mikäköhän amphionin malli noiden kanssa parhaiten pelaisi?
     
  5. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    :hitme: Mahtoi olla rahallisesti kannattava reissu.:eek: Vielä kun Xenonit ei maailman parhaat ole, joskaan nyt ei romutkaan. mut joku kaiuttimet + 2tonnia muihin värin takia niin ...
     
  6. jpanu

    jpanu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.09.2007
    Viestejä:
    227
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin, mulla on protvaiheen männynväriset kajarit olkkarissa, jotka ei akan silmään sovi ollenkaan, no sitten kun saan lopulliset valmiiks, teen niistä "oikeen" väriset, mutta siihen asti akka saa kestää. Ja minä olla ilman piparia :eek:
     
  7. Duunari

    Duunari Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.07.2005
    Viestejä:
    208
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kajarit on helppo tarroittaa, suojaavat alkuperäistä pintaa ja kuoseja on loputtomasti.

    Itse käytän kaikkiin teippauksiin kunnollista 3M teippiä.