XCOM: Enemy Unknown

Keskustelu osiossa 'PC-pelit' , aloittajana nepa, 12.10.2012.

  1. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    7 865
    Saadut tykkäykset:
    742
  2. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 512
    Saadut tykkäykset:
    462
    Eka peli oli loistava. Olen upottanut siihen steamin mukaan yli 300h.

    Toka on kaksi - kolme pykälää parempi. Kaikki hyvä on tallella, paljon heikkoa on poistettu ja kaikki on tehty paremmin.

    EDIT: Metacriticillä riittää arvosteluja.
    http://www.metacritic.com/game/pc/xcom-2

    Pari noista negoista on vähän huvittavia.
    "I missed four out of five shots when the percentage was between 65-80%."
    - En vieläkään käsitä, miten jotkut eivät ymmärrä, että 100% on varma, mikään alle sen ei ole. Lisäksi osalla vihollisista on niin ikään prosentuaalinen "dodge" -mahdollisuus, joka ei näy tuossa osumaprosentissa.

    "My conclusion unfortunately is that this game is unplayable if you like a strategic challenge, because the game just does not let you execute any strategy - it just keeps kicking you in the face from out of nowhere."
    - Tämä kirjoittaja voisi käydä youtubesta vilkaisemassa vaikka Beaglerushin tai Christopher Oddin livepeliä. Molemmat pelaavat Legendary/Iron Man ja hyvin menee - eikä "pelkästään tuurilla". Jos ei osaa, niin ei osaa. Minäkin sain ekan kerran selkääni Veteranilla (Normal), pelasin yhden kamppiksen Easylla oppiakseni erot ekaan osaan ja nyt mennään Veteranilla ilman suurempia kipuja.

    "XCOM 2 is a competent game that improves a lot of mechanics from EU, but at the same time shoot itself in the foot because of some poor design decisions that turn the experience into something stressful and infuriating most of the time."
    - XCOMin paras puoli oli se "hard choise". Ilmeisesti toiset haluaa steamrollata/turtlata tehtävät läpi. Onhan se kamalaa, jos jokaista tehtävää ei voi nysvätä läpi askel kerrallaan (on niitäkin, missä ei ole minkäänlaista aikarajaa). Toiset meistä haluaa haasteita. Tämäkin mitä ilmeisimmin itkee ihan vaan siksi, että joskus joku kuolee ja joku tehtävä epäonnistuu. Ei varmaankaan pelannut koskaan Long War -modia, jossa by design osa tehtävistä oli täysin mahdottomia päästä läpi. Sodan voi voittaa, vaikka ei voittaisi jokaista taistelua.
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2016
  3. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    7 865
    Saadut tykkäykset:
    742
    Pitää tuo kakkonenkin kyllä hankkia. Ykkönen oli ihan jees, vaan yhden läpipeluukerran jälkeen ei enää houkuttanut.
    Itse olen 100% varma siitä, että ainakin ykkösessä huijattiin niissä osumaprosenteissa. Pelit-lehden arvostelun mukaan samaa vikaa on myös kakkosessa. Samasta aiheesta kirjoitin jo aiemminkin tässä ketjussa, mutta tuo on joku tutkittu psykologinen juttu, että pelaajalle saadaan parempi/huonompi fiilis (tilanteesta riippuen) sillä, että ilmoitetaan todellisuudesta poikkeavat prosentit, jolloin saadaan onnistumisen fiilistä, kun osuu pienellä prosentilla ja toisinpäin.
    Se ei haittaa niin kauan kuin sillä ei ole käytännön vaikutusta pelaamiseen.

    Onko noita aikarajoitteisia tehtäviä sitten paljon ja miksi niitä yleensä on? Millä perusteella niissä on aika? Onko esim. ajastettu pommi tjsp?
     
  4. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 512
    Saadut tykkäykset:
    462
    Aikarajoitteisissa on kiinteä vuoromäärä.
    - pelasta/vangitse VIP aikaraja evakuointiin,
    - sabotaasitehtävissä aikaraja kohteen tuhoamiseen taikka resurssin hakemiseen,

    - vastaavasti kuin ekan terrorsaiteilla retaliationeissa pitää pelastaa siviilejä, nyt min. 6. Omasta pelistä riippuu, tuleeko kiire.
    - kohteensuojelutehtävissä kohteelle on päästävä ennenkuin se tuhotaan; taas omasta pelistä kiinni.

    Itse en koe noita ongelmina, vaan yhtenä osana palapeliä. Pitää miettiä, koska liikkuu, milloin lataa, koska overwatch; niillä keikoilla, kun on evakuoitava, sitä sniperia ei voi jättää sinne toiseen laitaan kenttää squadsightin kanssa jne.
     
  5. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 512
    Saadut tykkäykset:
    462
    Itse en usko sekkaakaan ilmoitetuissa osumaprosenteissa huijaamiseen, eikä kenenkään mututuntuma sitä muuta.

    Itse missasin toissapäivänä 80% ja 94% laukaukset peräkkäin, mikä oli harmillista, koska toisen oli pakko osua tai Rangeri on merkintä Memorial Wallilla. Todennäköisyys tuolle oli (0.2 x 0.06 = 0.0012) jos oikein lasken päässäni. Ihan mahdollista, siis.

    Vastaavasti osa "might aswell take a shot" laukauksista tosiaan osuu. Kenties kakkosessa hämää se, että vihollisen "dodge" rollataan vasta laukauksen jälkeen. Eli ruudun 80% osuma tarkoittaa 20% ohi, ja jos osuma, tulee erikseen X dodge, jolloin osa noista 80% lähtökohtaisesti osumista menee ohi tai vain raapaisee ("Dodge", "Dodge: grazed").

    Olen livepokerissa nähnyt jaon, jossa teksussa kaksi pelaajaa sai taskuun AA. Jako päättyi riverillä täyteen tulleeseen väriin. Laskettiin todennäköisyys tuolle (AA vs. AA lähtökädet, yksivärifloppi, blanco turn ja täysi väri riverillä), joka oli muistaakseni jossain 1 useammasta miljardista. En silti väitä, että jakaja huijasi.
     
  6. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    7 865
    Saadut tykkäykset:
    742
    Hyvä tietää, että nuo aikarajat eivät ole ongelma. Ja pääseehän niistä halutessaan modaamalla eroon.

    Itse luulen, enkä ole ainoa, että peleissä yleisesti huijataan noiden prosenttien kanssa. Se johtuu ihan siitä, että pelien pitää myydä. Ja jos pelaajalle saadaan parempi fiilis ja pelikokemus noilla huijaamalla, niin se tarkoittaa, että peli varmasti myy enemmän.
    En väitä, että juuri tässä pelissä niin tehtäisiin, mutta en toisaalta olisi yhtään yllättynyt vaikka niin olisi.

    Eihän sillä pitäisi matemaattisesti olla väliä lasketaanko dodge ennen vai jälkeen.

    Todennäköisyydet ja niiden epätodennäköisyydet ovat kyllä tuttuja juttuja, kun matemaattisen koulutuksen olen saanut. Joten osaan kyllä suhteutua suhteellisen oikein siihen, miten noiden pitäisi mennä. Mutta ainakin ykkösosassa oli paljon tilanteita, jotka olivat esim. suhteellisen harmittoman oloisia isolla osumatodennäköisyydellä ja liian usein meni ohi (tyyliin 80% todennäköisyydellä helpossa paikassa tuntui puolet menevän huti), mutta taas vaikeassa paikassa useiden vihollisten keskellä osumia tuli ihan liikaa pienillä prosenteilla. Noh, pitääpä piruuttaan pitää kirjaa laukauksista, kun kakkosta pelaa. :D

    Mutta kuten totesin, niin ei tuolla niin väliä ole, jos siitä ei mitään kynnyskysymystä tee ja jos se ei pelikokemukseen vaikuta negatiivisesti. Ja pelistä on varmasti paljon parempaakin juteltavaa kuin osumaprosentit.

    Voivatko viholliset muuten hyökätä tässä omaan alukseen?
     
  7. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 512
    Saadut tykkäykset:
    462
    Itse en tässä pelissä laske yhdenkään alle 75% shotin varaan mitään (3/4). Noita pienempiä ja 20% hail maryja voi laukoa, jos liikkuminen tai overwatch eivät ole parempia vaihtoehtoja.

    Ei, mutta kun sitä ei käsittääkseni ilmoiteta. Ie. ruudulla näkyvä "80%" on osuma yleensäkään. Ensin rollataan se. Jos osuu, seuraavaksi rollataan "dodge" (ja viimeisenä damage). Eli ruudulla näkyvä 80% on sillä varmuudella osuma tai dodge. Ruudulla näkyy erikseen "missed" tai "enemy dodge" sen mukaan, kumpi tuli - ellei täysosumaa. En tiedä, laskevatko nämä "ei voi mennä ohi" -valittajat nuo dodge-osumat osumiksi vai hudeiksi. Ne ovat osumia.

    Pidä ihmeessä. Toki jos sulla tulee tilastollisesti merkittävä määrä alle 40% shotteja, niin kannattaa miettiä, miten pelaa. ;) Yläpäässä, sanotaan yli 75%, saat varmasti isohkon otannan.

    Minimaalinen spoileri, mutta kun kerran nimenomaan kysyit. Dark Eventejä tulee satunnainen kolmen patteri joka kuukausi (vai kahden viikon jakso?). Vain yhden niistä voi estää ja kaksi muuta "astuu voimaan". Se voi olla reinforcementteja tehtäviin, soluttautujia joka tehtävällä, paremmat panssarit, tai monta muuta... ml. se, että The Avengeria alkaa jahdata UFO. Jos se saa kiinni ja harhautus ei onnistu, edessä on periaatteessa base defence. Tämä tosin tapahtuu aluksen ulkopuolella siten, että sinä voitat, jos saat Avengerisi ilmaan ja ne voittavat, jos pääsevät alukseesi sisälle.

    Christopher Oddin youtube-kanavalla on tuosta pelivideo, jos haluat spoilata sen itsellesi ml. roppakaupalla keski- ja loppupelin taitoja sotilailla.
     
  8. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 512
    Saadut tykkäykset:
    462
    Yksi modi, joka tavallaan houkuttaisi asentaa, on "true concealment". Siinä aikarajakelloja on hieman lyhennetty, mutta vastavuoroisesti ne alkavat kulua vasta, kun sinut on havaittu tehtävällä (tulikosketus tai kävelet "detection radius" sisälle taikka jäät sen sisälle flanked niiden vuorolla). Eli aitoon guerrilla warfare tyyliin niin kauan on aikaa, kun hälytystä ei ole tehty.
     
  9. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 512
    Saadut tykkäykset:
    462
    Olen tässä pari tuntia naksinut menemään tämän jälkeen ja mututuntuma ei muutu. Ne harvat pakkoraon 50% mitä joudun ottamaan tuntuu aidosti flipeiltä - ohi on mennyt, vaikka se olisi katastrofi - ja vain kourallinen +85% on mennyt ohi ja toisaalta vain muutama "might as well take a free shot" sub-30% on osunut.

    Eli jos tuo vedättää, niin ei ainakaan niin fiksusti, että "tiukassa paikassa osuu vaikkei pitäisi" eikä muutenkaan mitään leimallista fiilistä jää kumpaankaan suuntaan.
     
  10. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    7 865
    Saadut tykkäykset:
    742
    Pari tuntia olen pelannut ja aikarajat poistavat modin kävin laittamassa. Henkilökohtaisesti tykkää hitaasta taktikoinnista, joten nuo rajat eivät meikäläiselle ole mieleen. Rookieta parempia sotilaita en saa, kun yli puolet kuolee tehtävissä aina, jos on tuo aikaraja. Ehkä olen vain huono. :D Mutta peli-iloa aikarajojen poisto paransi huomattavasti. :) Onhan tässä typeryyksiä, mutta ihan hauskalta vaikuttaa toistaiseksi.
     
  11. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 512
    Saadut tykkäykset:
    462
    Keskitien ratkaisu olisi asentaa "True Concealment" -modi, jolloin aikaraja alkaa rullata vasta, kun sinut havaitaan. Kompensaationa aikarajat ovat tipan lyhyemmät, mutta modissa on ohjeet, miten niitä voi itse tviikata.

    EDIT: palatakseni aiempaan keskusteluun, tuo RNG muuten vedättää ihan oikeasti - pelaajan hyväksi kahdella alimmalla vaikeustasolla. Tämän ovat kuulemma devit ihan avoimesti kertoneet ie helpoimmilla 85% on lähempänä 95% jne. Commander ja Legendary -vaikeustasoilla tätä ei enää ole.
     
  12. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    7 865
    Saadut tykkäykset:
    742
    Tuota True Concealmenttia mietin myös. Mutta kun tuli jo tuo toinen modi laitettua ja kuulemma uusi peli pitää aloittaa, jos siitä eroon haluaa, joten ei ole vaivan väärti. Varsinkin, kun tykkään oikeinkin paljon pelistä nyt.

    Reitinhaku on välillä aika ihmeellistä. Välillä sotilas kävelee koko matkan aidan päällä, vaikka sen vieressäkin voisi mennä. Erään kerran siirsin miehen talon seinän ulkopuolelta, avonaisen ikkunan vierestä talon läpi vastakkaiselle sisäseinälle ikkunasta ulos vahtimaan. Peli päätti liikuttaa miehen talon katon kautta talon toiselle puolelle ja ikkunan läpi sisälle seisomaan. Ja liikkumasektori ei edes yltänyt ikkunan toiselle puolelle, vaan maksimi oli juuri siinä sisäpuolella ikkunan luona. Vähän kuin ajaisi Oulusta Turkuun Helsingin kautta, vaikka on sanottu, että Turkuun vain riittää bensa.
     
  13. peacemaker

    peacemaker Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    20.11.2003
    Viestejä:
    1 450
    Saadut tykkäykset:
    10
    Pelin aloittaville, rakentakaa workshop, niin että sitä ympäröi 4 kpl tiloja, jotka vaatii engineerejä (esim comms station) lisäksi rakentakaa power station aina power relayn päälle.

    Peli ei paljoa anna vinkkejä alkuun ja osan asioista huomaa myöhemmin.

    Itse pelasin läpi toiseksi vaikeimmalla, oli mukavan vaikeaa, paitsi lopussa.

    Paras päivitys on se eka kombat armor juttu, se kandee tutkia alkuun ja psi operativesit myös kouluttaa/ rakennella aika alussa.
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2016
  14. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    7 865
    Saadut tykkäykset:
    742
    Huomasin, että tuolla olisi XCOM 2 -ketjukin. Teoriassa kait siellä pitäisi tätä keskustelua käydä, vaan haitanneeko tuo, jos ykkösen ketjussa sitä käy, kun kerran on jo aloitettu.

    Peli on mukavasti edennyt. Ihan joka päivä en ole jaksanut pelata. Hieman alkavat taistelut toistamaan itseään. Yleensä jaksan yhden taikka kaksi taistelua vetäistä illalla.

    Muuten isompaa valitettavaa ei ole, mutta kuin se, että tehtävät, joissa pitää suojella jotain laitetta alkavat loppupeliä kohden olla aika mahdottomia. Viholliset ampuvat laitteen neljässä vuorossa. Kolmannella vuorolla pääsen sotilailla laitteen luokse, mikäli en tapa matkalla tulevia 5-8 vihollista (pari sotilasta jätän niitä pidättelemään) ja vedän maksimijuoksulla laitteen luokse. Eli periaatteessa jää sitten vuoro jäljelle, mikä on täysin mahdotonta. Viholliset eivät kuole kerrasta (muuta kuin tuurilla) ja keskittyvät täysin laitteen tuhoamiseen eivätkä edes ammu meikäläisen sotilaita. Ja kun perillä on se toiset 5-8 vihollista, niin eipä paljoa naurata.

    Reilun 10 yrityksen jälkeen antauduin ja asensin modin, jolla saa laitteeseen lisää kestävyyttä ja sitä kautta 2-3 ylimääräistä vuoroa.

    Netin perusteella en näytä olevan ainoa ja tuo taitaakin olla suurin asia, mistä ihmiset valittavat.

    En oikein muutenkaan ymmärrä tuollaista tehtävää, jossa pitäisi suojella jotain, mutta lähtöasetelmat ovat siten, että vihollinen on jo suojeltavan asian luona ja itse pitää sinne hyökätä. Eikös tuon pitäisi olla ihan toisinpäin? Enemmän rescue kuin protect tuollainen tehtävä.

    Muuten on ihan mukavaa pelailua ollut.
     
  15. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 512
    Saadut tykkäykset:
    462
    Millä vaikeustasolla sä naksit? En nyt muista miten nämä Rookie - Legendaryt menee, mutta kahdella ekalla vaikeustasolla on tasan yksi (1) tehtävä mennyt keturalleen ajan loppumisen vuoksi ja tasan kerran (1) on jäänyt yksi sotilas evakuoimatta ajoissa. Added bonus: sen saa takaisin rescue the VIP -tehtävästä.
     
  16. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    7 865
    Saadut tykkäykset:
    742
    No nyt yhtäkkiä työkoneen ääressä en tietenkään muista vaikeustason nimeä, mutta se ihan tavallinen vaikeustaso. Nyt kun äijät ovat saaneet hieman natsoja kaulukseensa, niin tehtävät ovat yleisesti ottaen melko helppoja. Mikä toisaalta on meikäläiselle ihan jees. Sen verran satunnaispelaaja olen (ja omiin miehiin/naisiin kiintynyt), että tykkään, kun porukkaa ei ihan joka tehtävässä ole kuolemassa. Joten siihen verrattuna nuo laitteen suojelemistehtävät ovat hankalia.
    Niissäkin lienee kyse vain siitä, että kun nyt kentät tehdään randomina, niin välillä vain käy siten, että suojeltava laite on kaukana ja vaikka miten nopeasti yrittäisi paikalle ehtiä, niin tehtävä on melkein mahdoton. Enkä tosiaan ole yksin, kun steamin foorumia esimerkiksi lukee. Ajattelin aluksi, että lähestyn tehtävää jotenkin väärin, mutta siitä ei ole kyse.

    Noissa vaikeustaso hyppää todella korkealle ja tuo pitäisi melkein vain läpäistä siten, että täysillä menee äijillä laitteen luo välittämättä tappioista. Ja hankalaa on se, että laitteen luona olevat viholliset kaikenlisäksi keskittyvät vain ampumaan laitetta eivätkä sotilaita. Eli kun tilanne on se, että laite ammutaan neljässä vuorossa ja sotilailla pääset ampumaetäisyydelle kolmessa vuorossa (eli neljännellä pääset ampumaan vihollisia, minkä jälkeen he saavat samalla vuorolla tuhottua laitteen), vaikka liikutat maksimit (eli et voi puolustautua ollenkaan matkalla olevia vihollisia vastaan), niin siinä yhdessä vuorossa ei mitenkään saa kaikkia tapettua ennen kuin laite on ammuttu rikki. Olen yrittänyt kaukaa ampua ohjuksilla vihollisia ja houkutella niitä pois, mutta ne edelleenkin vain jäävät ampumaan laitetta.

    Tuollaista tehtävää ei välttämättä pelissä satu omalle kohdalle, jos vain tuuri käy kohdalleen ja luodussa kentässä pääsee vähän nopeammin vihollisten luo. Tai tietenkin jos on niin hyvässä vaiheessa, että omilla on jo jotain sellaista pitkän matkan asetta, jota itselläni ei ole.
     
  17. Lobotomy

    Lobotomy Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    893
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse huomasin noita tehtäviä pelaillessa, että viholliset ampuvat suojeltavaa kohdetta, ellei oma sotilas ole otollisemmassa paikassa. Jos viet sotilaasi korkean suojan taakse, niin eivät ole kovin houkutteleva kohde. Näissä kohdissa voisi mimic beacon tulla kateväksi, mutta en ensimmäisellä läpipeluu kerralla käyttänyt noita kertaakaan.
    Toisella läpipeella (iron man) turhauduin juuri tälläisen tehtävän takia. Menetin kokonaan parhaan tiimini rynnätessä suojeltavan kohteen luo 12 vihollisen keskelle.
     
  18. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    7 865
    Saadut tykkäykset:
    742
    Huomasin ihan hauska jutun, kun otin käyttöön devicen kestävyyttä lisäävän modin.

    Asensin modin, mutta unohdin enabloida sen. Sen jälkeen latasin pelitilanteen ennen taistelua. Kun ilmoitus kolmesta valittavasta tapahtumasta tuli, otin taas suojelutehtävän ja kartta oli juuri samanlainen kuin aiemmin. Eli vaikka ne randomilla luotaisiin, niin jollain tavalla etukäteen, koska jos kenttä lennossa luotaisiin satunnaiseksi, niin eihän se just samanlainen voisi olla. (Samaa olen huomannut, kun välillä olen taistelussa ladannut vuoron pari edeltävän tilanteen. Kaikki laukaukset osuvat juuri samalla prosentilla kuin aiemminkin. Mutta, jos liikutat sotilaan vaikka yhden ruudun eri kohtaan, niin prosentit muuttuvat. Tuo siis taitaa käyttää jotain tietoa pelitilanteen pohjalta noiden osumatodennäköisyyksien laskemiseen. Eli täysin randomia ne eivät ole.)

    No huomasin, että devicen kestävyys onkin sama kuin aiemmin, joten piti taas poistua pelistä, enabloida modi ja ladata sama pelitilanne ennen taistelua. Vaan nyt kun valitsin suojelutehtävän, niin kenttä olikin ihan erilainen. Snaipperit lähimmän talon katolle, muut sotilaat parissa vuorossa devicen lähelle ja tehtävä meni helposti läpi. Turha oli modi nyt.

    Ärsyttää, kun jotkut sotilaat huutavat tympääntyneenä "All right, I'll go!" tai vastaavaa. Oikeasti, jos sillä asenteella olisi meikäläisen johdettavana sotilas, niin saisi pakata kamppeensa ja lähteä kotiin.
     
  19. Lobotomy

    Lobotomy Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    893
    Saadut tykkäykset:
    0
    XCom2:seen lisättiin pelin tallennuksiin sellainen ominaisuus ykkööseen verrattuna, että samat liikkeet tekemällä uudestaan tallennuksen lautauksen jälkeen, on lopputulos sama. Eli peli tallentaa sotilaskohtaisesti muutaman vuoron eteenpäin eri toimintojen random-luvut, jotta yhtä liikettä ei saa onnistumaan tarpeeksi monta kertaa lataamalla ja uudelleen yrittämällä. Jos se 95% osumatodennäköisyys menee ohi nyt, niin se menee myös varmasti samaa latauksen jälkeen uudelleen yrittämällä.
    Luulisin, että sama pätee myös satunnaisesti generoituviin tehtäviin. Ei saa parempaa karttaa yrittämällä uudestaan palaamalla aikaisempaan tallennukseen. Sinun tapauksessa modin asennus vain sekoitti tuon järjestelmän.
     
  20. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 512
    Saadut tykkäykset:
    462
    Hmm. Kerta Rookiella läpi, kerta Veteranilla, ja en ole mokannut yhtään "protect the device" -tehtävää. Pari on mennyt keturalleen ja ruumiitakin on tullut, mutta ei noissa.

    Taktiikka on ollut eka muuvi ja äijä niin pitkälle kuin pääsee ja muut perässä. Ekalla harvoin aktivoi ketään. Seuraavan on vähän varottava, mutta jälleen - puolisiirto ei yleensä (juuri koskaan) riko concealia. Sininen siirto voi päättyä vaikka keskelle katua seisomaan. Sitä rataa ja aktivointi mahdollisimman myöhään.

    Attitudea ja voicepackia vaihtamalla saat eri vastaukset komentoihin.

    Kohteella mahdollisimman nopeasti edes tippa damaa mahdollisimman monelle. Eli räjähde. Jos damaa saa aikaan ja pakottaa ne liikkumaan (räjäyttää suojapaikat), niin aina ne on käynyt mun päälle ja jättänyt sen koneen rauhaan.

    Kartat on templateja, eli ensin arvotaan iso scale (tilkkutäkin koko), sitten objektien paikat ja koot (tilkkujen sijainti ja koko), sitten sisältö (tilkkujen kuvio). Jotain yhteisiä piirteitä tulee vastaan, mutta tasan sama kartta olisi bugi (tai harha).