X-BOX kodin viihdekeskuksena

Keskustelu osiossa 'XBOX - konsolit' , aloittajana dj_pirtu, 16.01.2006.

  1. Flotter

    Flotter Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    301
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mulla raja on laitettu 58 asteeseen, mikä pitää alkuperäisen tuulettimen hiljaisimmillaan koko ajan. Muistaakseni kokeilin joskus Nexuksen tuuletinta ja jossain vaiheessa laite vaan jumittui, jos lämmöt nousivat liian koviksi. Eli jos alkaa jumittamaan, niin sitten on liian vähän tuuletusta.

    Tosin tuo XBMC tuntuu näillä uudemmilla versiolla jumittavan muutenkin useammin kuin aikaisemmin. Näin ainakin mutu-tuntumalta. Jumittaako kellään muulla, sanotaan nyt kerran viikossa ?
     
  2. kaarlos

    kaarlos Guest Guest

    Liittynyt:
    17.06.2005
    Viestejä:
    816
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma valintani olisi tässä suorittaa se 12-volt modi (eli maadoittaa tuulettimen musta piuha esim. emolevyn ruuvin alle) ja iskeä väliin Zalman Fanmate jolla säädetään pyörimisnopeus. Tällöin tulee huomattavasti suurempi nopeusalue valittavaksi ja löytyy se optimaalinen. Itsellä boksi pysyy n. 55-58 asteessa täysin vakaana Nexuksen kotelotuulettimella.

    Mulla jumittaa lähinnä siten, että jos boottaan boksin ohjaimesta, niin XBMC ei aina käynnisty vaan ruutu jää mustaksi ja joutuu sammuttamaan boksin / käynnistämään uudelleen. Näin käy noin joka kymmenes kerta kun boottaa ohjaimesta.
     
  3. MovieFreak

    MovieFreak Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.07.2003
    Viestejä:
    1 150
    Saadut tykkäykset:
    4
    Pyöri lämmöt jo entisellä tuulettimella samoissa (ei vakio), eikä kaatuilua ollut havaittavissa. Enempää kierroksia kuin mitä tuo 100% antaa en kaipaa koska puhina voisi alkaa häiritä. Mutta kaipa tuosta voi vetää johtopäätöksen että jos ei kaatuile, lämmöt on sopivat.

    Ei ole mulla XBMC kaatuillut, versio 2.jotain. Noin kuukausi sitten päivitetty. Ainut mikä häiritsee on satunnainen toiston pätkiminen ape- ja flac-tiedostoilla verkon yli PCltä. Kaikki muut toimii pätkimättä, mp3:t ja kaikki video-tiedostot mitä olen keksinyt kokeilla. Välimuistia olen koittanut säädellä muttei ole ollut havaittavaa vaikutusta.
     
  4. kaarlos

    kaarlos Guest Guest

    Liittynyt:
    17.06.2005
    Viestejä:
    816
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jeps, jos boksi ei kaatuile niin eipä siinä sitten mitään. Itsellä boksin pöhinät peittyy taustameluun 12v modillakin (taustalla pöhisee taloyhtiön jokseenkin äänekäs ilmastointi johon on jo tottunut).
     
  5. ooLIoo

    ooLIoo Guest Guest

    Liittynyt:
    19.03.2006
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ajattelin nyt tähän ketjuun jatkaa kun haluaisin selkeän yksiselitteisen vastauksen: onko näin, että xboxin (vanhan siis) scart kaapelista ei saa komponenttia ulos? kun sattuu olla tuollainen joytechin kaapeli, missä on s-video, scart, stereo- ja optinen ääni, ja haluaisin komponenttia ulos, niin eikö xbox pukkaa sinne scarttiin komponenttia sitte millää? :)

    Luin ketjun, ja suoraa ja selkeää vastausta en löytänyt. Toki havaitsin epäilyt siitä että ei onnistuisi.
     
  6. ttimonen

    ttimonen Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2001
    Viestejä:
    256
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei saa. Kyseinen kaapeli antaa ulos vain RGB:tä.
    Komponenttia saat esim: tällä kaapelilla.
     
  7. kuuskajaskari

    kuuskajaskari Guest Guest

    Liittynyt:
    14.04.2006
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    kertokaas nyt tyhmälle, että mitä minun pitää tehdä jotta pääsisin nettiin xboxillani. ostin pikkuveljeltä 3-4 vuotta vanhan xboxin, mikä on modattu jotta 'varmennuskopiopelit' toimivat.
    kotoa löytyy laajakaista, siihen tietysti modeemi.

    pitääkö minun ostaa jotain retaleita tms. näppäimistö.
     
  8. juhaa

    juhaa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.12.2000
    Viestejä:
    5 971
    Saadut tykkäykset:
    7
    Mitä haluat Xboxilla netissä tehdä?
    Jos ihan www käyttöön, niin joudut asentamaan Linuxin ja sitten tietysti Näppäimistö ja hiiri + Adapterit niille, että saat ne ohjainportteihin kiinni. Itselläni ei ole kokemusta noista xboxin linux distroista, joten en tiedä kaipaavatko kovasti lisämuistia koneeseen, se menee sitten taas kolvaushommiksi, kun pitäisi 4 pintaliitos piiriä juottaa sinne sisälle.
     
  9. lmfmis

    lmfmis Käyttäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    3 019
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itse laitoin tämän zahlmanin litteän tuuletimen, sopii vain pienelllä veistelyllä,..

    http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=88&pr_name=ZM-OP1
     
  10. MovieFreak

    MovieFreak Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.07.2003
    Viestejä:
    1 150
    Saadut tykkäykset:
    4
    XBMCn ohjaus onnistuu PCllä nettiselaimesta käsin kun XBMCn webserver on enabloitu. Tuli mieleen jotta onnistuisikohan "kaukosäätö" myös jollain hienommalla kännykällä jossa tuki WLANille ja asiallinen nettiselain...? Ei tarttis aukoa telkkaria musiikin kuuntelua varten.
     
  11. Cowie

    Cowie Guest Guest

    Liittynyt:
    05.11.2002
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Xbox mulla on ollut ajat, ja sillä Divx:t katsellut. Nyt on sitten näyttökin, jolle voisi 720p:tä suoltaa. Kaapelit ja näyttömoodit tuntuvat olevan nyt kondiksessa, mutta itse 720p-pätkien toisto ei onnistu. Kyllä pätkät päälle lähtevät, mutta pätkivät niin, ettei katselusta mitään, tulee, hyvä jos 1fps pääsee.

    Tätä siis olen kokeillut HD Divx:llä ja sitten Windows MCE:n mukana tulleilla WMV-klipeillä. Kysymys kuuluukin, pitääkö vielä jotain kikkailla, että kunnon 720p matsku myös toistuisi XBMC:llä kuten asiaan kuuluu? Pyöriikö nuo teillä muilla ihan ok?

    Jumalauta uudet Bauerit alkaa kohta ja ne pitää HD:lla katsoa! :grr:
     
  12. Flotter

    Flotter Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    301
    Saadut tykkäykset:
    1
  13. Gigu

    Gigu Guest Guest

    Liittynyt:
    16.04.2002
    Viestejä:
    349
    Saadut tykkäykset:
    0
    Xbox:ssa ei vääntö riitä hd-kaman purkuun. DVD:n se jaksaa kyllä skaalata 720p:ksi.
     
  14. Cowie

    Cowie Guest Guest

    Liittynyt:
    05.11.2002
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, eli ihan kuten kuvittelinkin. Kai se pitää XO sitten tuohon viereen hankkia noita HooDeita varten MCE:n kaveriksi. Vai onko tässäkin joku feelu, että ei esim soittele noita HD DivX:iä? No HTPC sitten.

    Onkos jotain hyvää sourcea noihin TS-clippeihin jossain, jotta testaamaan edes pääsisi. YV:llä vaikka.
     
  15. Diabolus

    Diabolus Guest Guest

    Liittynyt:
    07.07.2004
    Viestejä:
    519
    Saadut tykkäykset:
    0
    Cowie, XO ei toista käytännössä suoraan mitään muuta kuin wmv:t ja DVD:t, suoraa tukea divx/xvid -formaateille ei ole eikä tule. HD-Divx:t ja vastaavat saa katsottua, kun PC:lle asentaa tietyt ohjelmat, joka konvertoi lennossa videot vmw:ksi ja striimaa XO:lle.
     
  16. Cowie

    Cowie Guest Guest

    Liittynyt:
    05.11.2002
    Viestejä:
    18
    Saadut tykkäykset:
    0
    Okei, toimiiko nuo kuitenkin jotenkin välttävästi, vai pitäisikö sitä vain sitten HTPC viritellä?
     
  17. ramse

    ramse Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2003
    Viestejä:
    174
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mites saan Xboxista yhteyden tietokoneeseen? Olen laittanu leffakansiot jakoon mutta en löydä niitä tuolta mediacenteristä. Apua.
     
  18. ooLIoo

    ooLIoo Guest Guest

    Liittynyt:
    19.03.2006
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    osaako kukaan sanoa näin lonkalta, miksei tuulettimen säädöt vaikuta mitään? tuuletin on vaihdettu zalmanin 80mm:een mutta ei luulisen sen vaikuttavan asiaan. vanhalla tuulettimella ei tullut edes kokeiltua säätöjä. xbmc:stä olen koittanut säätää, samaten olen avalaunchin xml -tiedostoon kokeillut muuttaa mutta ei mitään vaikutusta, ymmärtääkseni tuuletin pöhisee kokoajan täysillä. xbmc:n mukaan lämmötkin ovat sen verran alhaalla että ainaki vähän tuota tehoa voisi tiputtaa.. (~50c) lisäys: ja tuuletin on kiinni 3-pin liittimellään emolevyllä (myös maajohto)
     
  19. MovieFreak

    MovieFreak Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.07.2003
    Viestejä:
    1 150
    Saadut tykkäykset:
    4
    Tietty pitää lisätä sinne Video-valikkoon uusi lähde ja poluksi jotain tällaista: smb://ComputerName/MySharedDrives Tuossa ComputerNamen tilalla voit käyttää koneen IP-osoitetta tai tietokoneesi verkkonimeä, MySharedDrives tilalle tietty sen jakamasi kansion jakonimi. Tarvittaessa myös käyttäjänimi ja salasana määriteltävä jos olet sellaiset PClle asettanut...
     
  20. MovieFreak

    MovieFreak Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.07.2003
    Viestejä:
    1 150
    Saadut tykkäykset:
    4
    Jos liitin on samassa paikassa kuin boksin orkkistuuletinkin oli niin kumma homma. Pystytkö kuitenkin muuttamaan säätöjä XBMC:stä, kyllä 10% ja 100% välillä pitäisi olla huomattava ero niin äänitasossa, puhalluksessa kuin lämpötiloissakin?