Wwf/wwe?

Keskustelu osiossa 'DVD-leffat' , aloittajana T-800, 21.07.2002.

  1. T-800

    T-800 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.06.2002
    Viestejä:
    437
    Saadut tykkäykset:
    0
    Myöntääkö täällä kukaan koskaan tilanneensa tai nähneensä yhtään wwf/wwe wrestling dvd-levyä? Noitahan näyttää olevan nettikaupoissa pilvin pimein, eivätkä hinnatkaan ole kovin pahat... On se kuitenkin sen verran toimivaa viihdettä, että koe mielessä voisin esim. kahden levyn Wrestlemania 2000:n tilata 12.65 euron hintaan... Ja ennenkuin kukaan ehtii kommentoimaan tuosta viihteen "laadusta", niin minä olen ensimmäisenä valmis myöntämään, kuin hölmöä se on, mutta eipä se kummasti poikkea "normaaleista" toimintaelokuvista. Poistettu turhat (tai liian vaikeat) juonikuviot ja jätetty pelkkä toiminta jäljelle...:D

    Eli onko kellään kokemusta näiden eri King Of The Ring, Wrestlemania, Survivor Series, Judgement Day, jne.., kuvan/äänen laadusta? Entäs sisällöllisesti, mikä mahtaisi olla paras? Ja yleensäkin kannattaako niitä ostaa, eli onko niistä mihinkään? Tai no, tähän löytyy varmasti monelta lyhyt ja ytimekäs kahden kirjaimen vastaus... :rolleyes:

    [​IMG]
     
  2. Zeus

    Zeus Guest Guest

    Liittynyt:
    10.07.2001
    Viestejä:
    196
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole tietoa, mutta jos tilaat niin postaa tänne kun tiedät tarkemmin ominaisuuksista.
     
  3. Corca

    Corca Guest Guest

    Liittynyt:
    28.05.2001
    Viestejä:
    2 244
    Saadut tykkäykset:
    1
    En ole vapaapaini-kiekkoja ostanut, enkä ikinä tule ostamaankaan...viimeistään mäihällä löytämäni UFC-saitti saa WWF-ym "valmiiksi purkitetut machot leikkitappelut" näyttämään vähintäänkin naurettavilta.

    Ultimate Fighting-levyjä voisin itsekin ehkä hankkia, sen verran kovaa tavaraa sarja tarjoaa.

    Tässä muutamia Highlights-koosteita eri tappelijoista:

    Vanderlei Silva...kova taistelija ja kova jätkä.

    Hayoto Sakurai...nopea ja tekninen aasialainen.

    Bas Rutten...hirmuiset kämmenlyönnit!

    Royce Gracie...martial-arts-spesialisti, joka saa vastustajan luovuttamaan lattiakahinoissa, aina.

    Tsekkaa nuo highlightsit ja sano jos tavallinen feikki-tappelu on vielä tuota viihdyttävämpää ja rankempaa...turpaan tulee perille asti ja veri lentää, niinkuin pitää jos kerran tappelemaan aletaan.

    Tuolta saitilta pystyy myös ostamaan videoita.

     
  4. T-800

    T-800 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.06.2002
    Viestejä:
    437
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täytyy myöntää, että oikeassa olit siinä, että kyllä myös tuo ultimate fighting on kiinnostavaa. Kun itsekin olen judoa useamman vuoden harrastanut, niin tuosta mattoväännöstäkin (jota monet ottelut tuppaavat suurimmaksi osaksi olemaan) saa irti ja ymmärtää ehkä enemmän, kuin keskiverto katsoja. Olen tässä nyt Ultimate Fighting Championship 1:n & 11:n vcd:ltä katsonut ja kyllä täytyy todeta, että siinä äijät on äijiä, eikä mitään showmiehiä.
    Ja täysin päinvastaisesta syystä tykkään katsoa myös wwf/wwe:n otteluita, koska siinä on juuri sellaista showmeininkiä, joka pistää väkisinkin hymyilyttämään ja kannustamaan omia suosikkeja.

    Mutta eikö kenelläkään todellakaan ole kokemuksia kuvan/äänen laadusta jne.? Entäs löytyykö joltakulta kenties tietoa näistä ultimate fighting levyjen tasosta?
     
  5. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Voiko joku terve oikeasti nauttia tuollaisen viihteellisen väkivallan katsomisesta?
    Elokuvissa väkivallallakin on usein jokin merkitys juonen tai elokuvan sisällön kannalta, mutta nuo WWF jutut ovat puhdasta äärimmäisen epärealistista mätkettä. Kauhistuttaa vain ajatella minkälaisia vaikutteita jotku 10-13 vuotiaat ipanat voivat saada noita katsoessaa, sen ikäiset eivät välttämättä tajua että kyseessä on näyteltyä toimintaa, jossa jos liikkeet tehtäisiin oikeasti syntyisi ruumiita ja halvaantuneita jokaisessa ottelussa. Ottavat vielä oppia omiin tappeluihinsa ja hyppivät tasajalkaa toisten pään päällä jne. Kyseessä on pahinta mahdollista mitä TV:stä voi katsoa, omien lasteni antaisin katsoa vaikka Braindeadia mieluummin.
     
  6. steffe79

    steffe79 Silentium est aureum Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    04.05.2002
    Viestejä:
    4 147
    Saadut tykkäykset:
    7
    Kerran satuin tuollaisen vilkaisemaan, taisi olla joku UF 4 tai 5...

    kuvanlaatu oli sellaista televisiolaatua hiukan parempaa. Ääniraitana oli muistaakseni Stereo, mutta eipä tuollaiseen juuri mitään 5.1 ääniä kannattane edes tehdä.

    Ja Corca, siinä UF-levyssä jonka katsoin Gracie väänsi Ken Shamrockin (tai jotain tuonnepäin) kanssa lattialla 25min. ja ottelu julistettiin tasapeliksi. Vaikkakin Gracie olisi luultavasti hävinnyt, sillä Ken pisti todella pahan kudin oikeeseen silmään. :)

    Mutta muuten mies on kyllä täyttä legendaa, en haluaisi joutua kaverin kanssa samalle tatamille :D
     
  7. T-800

    T-800 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.06.2002
    Viestejä:
    437
    Saadut tykkäykset:
    0
    Totta on, että vapaapainiohjelmat ovat väkivaltaisia, siitä syystä ohjelmaa ei suositellakaan alle 15-vuotiaille. Myös ohjelman kuluessa katsojille kerrotaan, että liikeet voivat väärin suoritettuina aiheuttaa vakavia vammoja eikä niitä saisi itse kokeilla. En tietenkään ole niin naiivi, että uskoisin lehden ohjelmatiedoissa ilmenevän kiellon vaikuttavan lpsosiin juurikaan, mutta se ei olekaan minun tehtäväni vahtia muiden lapsien/lapsenmielisten television katselua. Kenen tehtävä se sitten on, en tiedä. Vanhempien varmaan. En kyllä itsekään antaisi pienten lasteni (mikäli minulla niitä olisi) wrestlingiä katsoa. Mutta mitä itseeni tulee, niin käsittääkseni olen jo siinä iässä, että osaan erottaa faktan fiktiosta.
    Syy miksi arvostan showpainijoita on, että olen itsekin aikoinani tatamilla pyöriskellyt ja hieman voimisteluliikkeitäkin tapaillut ja voin todeta, että painijoiden suorittamat liikket eivät ehkä ole kovin realistisia, mutta niiden suorittaminen tuollaisella vauhdilla elävän yleisön edessä vaatii todella paljon harjoittelua ja lihaskoordinaatiota ja todellinen loukkaantumisriskion jatkuvasti olemassa, aivan kuten esim sirkusakrobaateilla. Toinen syy on, että kun pystyy/haluaa hyväksyä näytellyn väkivallan osaksi esitystä, showta voi siitä nauttia muillakin tasoilla, kun ei pelkkää väkivaltaa kauhisteleva. Ohjelmissa on myuös juonikuvioita, sekä henkilöiden välisten suhteiden kehittymistä. Myönnän, että en kyennyt kirjoittamaan tuota edellistä virkettä aivan totisella naamalla, mutta totta se jossain mielessä on...

    Ja mitä itse väkivaltaan tulee, niin en tiedä johtuuko se minun katselutottumuksistani vai mistä, mutta olen nähnyt kyllä kymmenissä elokuvissa (myös televisioesityksinä) aivan vastaavanlaista, ellei vieläkin "silmittömämpää", väkivaltaa ilman mitään tarkoitusta. Wrestlingissä kyse on kuitenkin "urheilusta", joka tapahtuu kehässä, eikä näin ollen ole mielestäni yhtä uskottavaa tai turmiollista nuorille sieluille, kuin elokuvissa esiintyvä realistisessa ympäristössä tapahtuva mukilointi.

    Jotta tämä minun hyvässä hengessä kirjoittamani kannanotto ei kuulostaisi liian vakavalta, niin lisään vielä rakentavasti , että minun puolestani muut ihmiset saavat katsoa televisiosta aivan niitä ohjelmia, joita haluavat ja joiden tuntevat viihdyttävän itseään. Mikä minä olen toisia siitä tuomitsemaan tai arviostelemaan? En ole viime aikoina psykiatrisissa testeissä käynyt, joten tämä on kyllä oma subjektiivinen mielipiteeni, mutta mielestäni olen sekä henkisesti että fyysisesti täysissä sielun ja ruumin voimissa, siitäkin huolimatta, että voin "oikeasti nauttia tuollaisen viihteellisen väkivallan katsomisesta"...

    Täältä tähän...
     
  8. ExC

    ExC Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.01.2002
    Viestejä:
    1 206
    Saadut tykkäykset:
    3
    Eipä paljon eroa esim. Battle Royalen "elokuvaväkivallasta". Toisaalta eräiden hahmotuskyky riittää tunnistamaan elokuvat fiktioksi, mutta samat luulevat WWF:ää tms. lajeja täysveriseksi taisteluksi, vaikka se on siitä yhtä kaukana kuin NBA:kin perinteisestä Euro-koriksesta.

    Show on molemmissa pääasia ja yleisön ehdoilla edetään ( ei niinkään kilpailijoiden, kuten tapahtuu puhdasverisissä URHEILUlajeissa - toisaalta onko tänään enää mikään puhdasveristä urheilua? )

    "Normaali täysjärkinen" ei peleistä, elokuvista, lukemastaan tai näkemästään sekoa - ellei mennä taas äärimmäisyyksiin.



    Muuten, asioiden salailullakin saatetaan saada pahempaa tuhoa aikaan. Väkivalta on osa maailmaa eikä toista ole syytä uskotella. Toisaalta satoa korjataan vasta jälkeenpäin, enkä itsekään suostuisi edesvastuuttomaan kasvatustapaan, joka sallisi kaiken nuorille mitä aikuisillekin.

    Aikuisen on syytä tehdä päätökset silloin kun lapset/nuoret eivät ole siihen kykeneviä (siis alaikäisiä, ei välttämättä enää 16-v jälkeen, mutta ohjausta silti kaivataan useissa tapauksissa).

    Ei lapsien/nuorien ole sopivaa nähdä/kokea sitä mitä eivät vielä ymmärrä. Ymmärrys ja herkkyys asioihin ovat taas sitten tapauskohtaisia. Toiset eivät halua/kestä väkivaltaa vielä aikuisenakaan - tai sitten joku väkivallan muoto ärsyttää suunnattomasti, kuten esim. wrestling, jota pidetään useissa piireissä "tarpeettomana/mielivaltaisena väkivaltana". Silloin kun väkivalta on selkeästi pääasia, ollaan mielestäni liian pitkällä (eli en hyväksy UF:ia, mutta show-painotteisen wrestlingin suurilta osin).


    Ei väkivaltaisuutta imetä TV:stä, korkeintaan tapa jolla tuoda se itsestään ilmi.

    (saatoin trollata, sorry jos kävi niin)
     
  9. Lassi

    Lassi Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2000
    Viestejä:
    2 464
    Saadut tykkäykset:
    1
    EzyDVD:llä näyttää olevan tarjouksessa WWF/E -levyjä: Get The 'F' Out!
     
  10. Stormrider

    Stormrider Guest Guest

    Liittynyt:
    16.08.2002
    Viestejä:
    302
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaivoin tämän esiin kun en viitsinyt uutta aihetta aloittaa, eli katsooko kukaan Raw:ta/Smackdownia?

    Stone Cold Steve Austin palaa Raw:n, loistava uutinen, mun suosikki.

    Hulk Hogan palasi Smackdowniin, heh, eiköhän olis jo aika lopettaa ;)
    Undertaker is also back!

    The Rock on myös tulossa takaisin, sehän oli tekemässä leffaa (Helldorado)

    Eli parempia jaksoja varmaan tulossa, oli vähän tylsää kun monet parhaimmista painijoista oli poissa.
     
  11. MarkusM

    MarkusM Guest Guest

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toki vaikka niiden nykyinen taso ja erityisesti näiden "koostelähetysten taso" on aika heikkoa.

    Niin SCSA palasi No Way Outissa kun ottia matsia Eric Bischoffia vastaan. Tuo ottelu oli täysin läpihuutojuttu ja SCSA heitti neljä stunneria ja ottelu oli siinä.

    Ymmärrän kyllä että Stete Austinissa on karismaa mutta kun kehässä ei nähdä mitään muuta kuin uhoamista ja stunnereita niin en erityisemmin hänestä pidä.

    Nykyisestä Raw/Smackdown paketista saisi paljon paremman kun tekisi seuraavat parannukset:
    1.Hardcore mestaruus takaisin
    2.Cruiserweighteille enemmän ruutuaikaa
    3.RAW:n ja Smackdownin välille enemmän kilpailua



    Playlta pistin viimeviikolla tilaukseen WWF - Hardcore ja WWF - Mick Foley: Hard Knocks And Cheap Pops dvd levyt joten täytyy toivoa että tulisi jo tässä alkuviikosta.
     
  12. MastaDJ

    MastaDJ Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2002
    Viestejä:
    1 617
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllähän molempia SubTV:ltä tulevia sarjoja (RAW & Smackdown!) tulee ahkeraan seurattua. No Way Out saisi myös näkyä.
     
  13. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Kyllä tämäkin Plazalainen jäänyt koukkuun, toista kertaa elämässään, vapaapainiin.
    DVD-levyjä näistä olen tutkaillut, mutta sijoittanut niihin en ole.
    Odotan vain että niitä kultaisia 80-luvun ja 90-luvun alun matseja alkaisi tulla levyinä.
    Wrestlemaniat sieltä 1987-1992 vuosilta olisi pakko sijoitus!
     
  14. electricboy

    electricboy Guest Guest

    Liittynyt:
    05.11.2000
    Viestejä:
    2 580
    Saadut tykkäykset:
    3
    Joskus nuorena tuli katsottua Hulk Hogania ja Ultimate Warrioria Sky tv:ltä (ja tuliko myös Eurosportilta, en muista?), mutta eipä enää moniin vuosiin. Selkeästi "lapsuuden juttuja".

    Vilkaisin paria kertaa Sub tv:ltä, ja ei silloin aikoinaan puhuttu noin paljon, eihän ne enää enää edes paini. :)
     
  15. steffe79

    steffe79 Silentium est aureum Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    04.05.2002
    Viestejä:
    4 147
    Saadut tykkäykset:
    7
    Nuo NWO:t sun muut spesiaalijututhan ovat PPV-ohjelmia, joten niiden hankkiminen on suhteettoman kallista hyötyyn nähden.
     
  16. Silverfang

    Silverfang Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.03.2002
    Viestejä:
    618
    Saadut tykkäykset:
    1
    Austinissahan parasta on juuri uhoaminen..koko show olisi parempi jos kaikki vain uhoisivat - välillä hieman toisiaan läpsyttelisivät.
     
  17. Silly Cow

    Silly Cow Guest Guest

    Liittynyt:
    20.12.2002
    Viestejä:
    72
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huvittavaa kuinka jotkut valittavat kuinka WWE on täynnä typerää väkivaltaa ja toiset valittavat että WWE on tylsää leikkipainia ja hehkuttavat UF:a. Itse henk.koht. jos haluan katsoa mäiskimistä niin mielummin katson "leikkipainia" jossa matsit ovat mielenkiintoisia ja näyttäviä kuin kahta miestä pieksemässä tosissaan toisiltaan p*****a pihalle. ;)

    Omistan muutaman WWE DVD:n. Kuvanlaadusta en mene sanomaan kovin paljoa, hifistin vikaa minussa kun ei ole alkuunkaan. Joissain levyissä olen kyllä havainnut silloin tällöin aika selvää pikselöitymistä. Ääniraidat ovat kaikissa olleet 2.0 Extroja yleensä on, vaihdellen vähästä hyvinkin runsaaseen. Esim. Wrestlemania 2000:a on kakkoslevyllä parisen tuntia kestävä historiikki kaikista edellisistä Wrestlemanioista. Toisaalta jos ei oli niin kiinnostunut showpainista ja katsoo vain huvikseen niin osa extroista (taustaa kuinka vihanpito sai alkunsa) saattaa olla aika turhia.
     
  18. MastaDJ

    MastaDJ Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2002
    Viestejä:
    1 617
    Saadut tykkäykset:
    0
    WWE:ssä parasta on juuri uhoaminen. Kaikki repliikit on varmaan käsikirjoitettu valmiiksi, mutta on hauska nähdä mitä seuraavaksi keksivät. Loistavaa viihdettä. :thumbsup:

    Eilen katselin pari NWA-matsia ja meno siellä oli kyllä aivan erinäköistä. Todella hurjia ja näyttäviä heittoja, hyppyjä, potkuja, yms. Kunpa WWE:ssäkin päästäisiin samaan, mutta harvoin näin käy.
     
  19. dia

    dia Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.10.2001
    Viestejä:
    41
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kellään tietoa dvd-levystä, jossa olisi mukana Tony Viikinki Halme? Levyn nimi ja hyvä+edullinen ostopaikka olisi bonusta.
     
  20. tane

    tane Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.12.2001
    Viestejä:
    570
    Saadut tykkäykset:
    0
    IMDB:n mukaan miekkonen löytyy (roolinimellä Ludwig Borga) vuoden 1993 Summerslamista ja Survivor Seriesistä. Saatavuudesta ei ole mitään tietoa, mutta jos jostain löydät, niin infoa tänne ja heti. :D