Windows 7 tietokoneen ja viritin vahvistimen skaalausongelma.

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana hassuali, 15.09.2010.

  1. hassuali

    hassuali Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2008
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on seuraavanlainen ongelma. Tietokoneessani on Hdmi lähtö ja kun kytken sen suoraan LG:n 32" full hd televisioon kuva skaalautuu ruudulle täysin oikein.
    Mutta kun kytkentäni on seuraava: Tietokoneesta menee hdmi kaapeli Bose V-35 järjestelmään ja siitä kuva viedään taas hdmi:tä pitkin televisiolle tai sanyon tykilleni jä kuvan kaikkiin reunoihin n.2cm mustat palkit. Mistä tämä johtuu?

    Eli toki televisiosta varmaan saa muuteltua zoomeilla suurin piirtein oikean kokoiseksi, mutta en haluasi tehdä näin. Onko samaa ongelmaa joillakin viritin vahvistimilla?

    Olen kokeillut vaihtaa tietokoneen virkistystaajuutta 50Hz ja 60Hz ja muutkin vaihtoehdot on käyty läpi. Tietokoneesta kaikki resoluution on käyty ja päällä nytkin 1920x1080.

    Näytön ohjain on muuten ati mobility radeon hd 4500/5100.

    Se joka kertoo minulle miten homma saadaan toimimaan tai mistä tämä johtuu niin on ansainnut kaljat. Sen verran kauan tässä on tämän asian kanssa säädetty.
     
  2. nmi

    nmi Guest Guest

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    2 165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tarkista CCC:stä, ettei siellä ole overscan compensation -asetuksen arvona jokin muu kuin 0 %. Ilmeisesti joissain tapauksissa ajuri ottaa kompensoinnin automaattisesti käyttöön silloin kun välissä on viritinvahvistin.
     
  3. anaboksi

    anaboksi Guest Guest

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    398
    Saadut tykkäykset:
    0