Wii eurojulkaisu

Keskustelu osiossa 'Nintendo - konsolit' , aloittajana Samppa, 15.09.2006.

  1. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Jep... Ymmärsitkin pointtini, mutta taidanpa ihan kaikille lukijoille vielä sanoa, että tarkoitukseni tässä oli äärimmäismielipiteen varjossa hakea sitä pointtia. Toki PS3 ja etenkin XBOX360 voivat olla hyviä ostoksia; lähinnä vaan yritin osoittaa, miksi Wii ei ansaitsisi niin paljon kritiikkiä grafiikoistaan.
     
  2. Jorgeni

    Jorgeni Guest Guest

    Liittynyt:
    18.07.2006
    Viestejä:
    172
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miksi ylipäätään ostaa bluray-soitin? :hitme:


    Sitten kun sellasella jotain tekee (jos tekee) niin kyllä niitä saa ihan budjettiluokassakin.
     
  3. jorhe

    jorhe Guest Guest

    Liittynyt:
    29.10.2001
    Viestejä:
    626
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ööö, aiotko kenties tyytyä dvd-tasoiseen videokuvaan pitkänkin aikaa? Kyllä ainakin kovasti jo odotan tulevia hd-formaatteja, sekä hd-dvd:tä että blurayta.

    Alkaa keskustelu menemään pahasti ohi aiheen joten lopetetaan tähän.
     
  4. Wasserschwein

    Wasserschwein Guest Guest

    Liittynyt:
    06.03.2004
    Viestejä:
    311
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muutaman tunnin COD 3:sta hakanneena se ei ole mielestäni laisinkaan vaikeaa enkä muutenkaan allekirjoita pelin toimimattomuutta Wiissä. Menihän siinä vähän aikaa harjoitellessa, mutta kun oppi käyttämään ohjaimia niin sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Jos osuminen tuottaa vaikeuksia niin ohjaimen herkkyyden säätämisestä voi olla apua.

    Kyllähän sen huomaa ettei peliä ole alunperin tehty Wiille, mutta ei se pelaamista haittaa mitenkään. Monia asioita on tehty ihan varta vasten Wiin ohjainta varten, kuten esim. pommin asettaminen tykkiin, missä ohjainta työntämällä pitää ensin asentaa pommi paikalleen, ruuvata sytytin paikalleen ohjainta pyörittämällä ja lopuksi vetää vielä sokka pois ohjainta vetäisemällä.
     
  5. Ephram

    Ephram Guest Guest

    Liittynyt:
    15.03.2004
    Viestejä:
    357
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä itse arvotan videopelejä niiden hauskuuden perusteella. Pelaaminen ei ole minulle yksinäistä padin hakkaamista pimeän huoneen nurkassa, vaan kavereiden kanssa vietettyä aikaa ennen kaikkea. Nykyään ei vaan ehdi pelata niin paljoa kuin HC-vuosina, jolloin tähän aktiviteettiin saattoi uhrata viikossa kymmeniäkin tunteja. Nyt siitä on tullut enää satunnaista.

    Kun mittapuuna on puhdas hauskuus, Wii on ylivertainen pelikonsoli. Ohjausjärjestelmä demottuna pelkällä Wii Sportsilla on antanut säväreitä, joita viimeksi koin ohjatessani Mariota Koopan linnaan vuonna 1988 pelissä Super Mario Bros. En olisi uskonut kokevani tuota fiilistä uudelleen videopelien ääressä. Siihen eivät pelkät parantuneet grafiikat, huippukehittyneet fysiikkamoottorit ja HD-resoluutiot riitä. Ainakaan minun kohdallani.

    Okei, en ole enää ns. HC-pelaaja, joten tämän takia Wii voi kolahtaa juuri minuun niin kovaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että ensimmäisinä kuukausina samaa sanottiin myös Nintendo DS -konsolista, jolle ilmestyi aluksi vain touch screen -kontrollia kevyesti hyödyntäviä "tekniikkademoja". Nyt tilanne on täysin toinen; laadukkaita pelejä on tajuttomasti, uusia sellaisia tulossa ja myyntilistoilla k.o konsoli moukaroi isompiaan täysin 6-0. Teknisesti ylivertainen PSP on jäänyt DS:n varjoon.

    Wii elää nyt DS:n alkuaikojen tilanteessa. uudenlaista ohjaustapaa kunnolla hyödyntäviä tekeleitä ei vielä juurikaan ole.

    Mutta kun muistetaan, että horisontissa siintää sellaisia nimikkeitä kuin WarioWare: Smooth Moves, Metroid Prime 3: Corruption ja Super Mario Galaxy, voidaan tyytyväisenä todeta Wii-pelaajien tulevaisuuden olevan vähintäänkin mielenkiintoinen! :thumbsup:
     
  6. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Ovat mitä ovat, eikä ole tarkoitus edes olla muuta. Tykkää joka haluaa, itseeni ja kaikkiin kavereihin on jalaton "mii" uponnut täysillä.

    Playsta samaa mieltä, poislukien tankkipeli, joka on yllättävän addiktiivinen.

    Sen sijaan Sportista näkee, että sulla ei ole minkään tason kokemusta pelistä.

    Pelaa ensin itsellesi tenniksessä 1000 pistettä eli Pro ja tule sen jälkeen sanomaan, että ohjaimessa ei riitä herkkyyttä. Nopeus, suunta, korkeus ja kierre ovat kaikki kiinni vain ja ainostaan sun ranteen heilautuksesta. Jos pallo lähtee "vähän sinnepäin" vikaa on vain sinussa, ei pelissä. Herkkyyttä siis riittää, taito vaan on hukassa.

    Ollaan kavereiden kanssa tahkottu tähämennessä ehkä 15h 4 hengen tennistä ja homma on vieläkin aika alkutekijöissään. Vähitellen "savuava syöttö", takakulmasijoitus, verkkopeli, juoksutus ja tarkka palautus alkaa onnistua, mutta oppimiskäyrällä jengi on silti täysin alussa. Hupia riittää ja jengiä ei oikeasti saa irti pelistä.

    Kavereita on käynyt yhteensä kahdeksan ja kaikki ovat diggaaneet niin, että pelivuoroa ei ole haluttu luovuttaa toiselle.

    Tenniksen lisäksi oikeastaan ainoa pelattava peli sportissa on golf. Tätä on yllättävän hauska pelata nelinpelinä, kunhan jengi alkaa päästä sisälle siihen miten lyönti toimii. Suunta, tuuli, voimakkuus on kaikki tarkkoja, mutta pelissä pystyy myös lyömään ylä- ja alakierteen. Viherien kallistukset lisää kivasti jännitystä puttaukseen.

    Keilaus on imo pirun tylsää, sillä laji on aivan liian helppo. Ohjaimen hyötykäyttö rajoittuu lähinnä kierteeseen.

    Baseball on ihan jees, mutta vaatii tosi tarkkaan ajoitusta. Yllättävän hidas oppia ja ei sovi etkoiluun sillä alkoholin nauttiminen hidastaan liikaa reaktioaikaa.

    Tällä pelillä arviot ovat heitelleet kaikkea välillä 4 - 8. Ohjaimen herkkyys kyllä riittää, mutta jengi sohii liian nopeasti ts. edellinen liike on vielä kesken. Lisäksi tässä pelissä ei ymmärtääkseni voi millään tasolla rynnätä taisteluun, vaan homma on enemmän vaanimista.

    Ne, jotka ovat todella oppineet tätä peliä pelaamaan, ovat siitä pitäneet. Kynnys vaan on niin suuri, että pelin suunnittelua voi kyllä pitää epäonnistuneena.

    Ei mitään, jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Toivon kuitenkin, että opettelet ohjauksen kunnolla ja sen jälkeen tulet valittamaan herkkyydestä. Tätä ennen homma on lähinnä kiinni preferensseistä, jotka sinulla näyttävät olevan (oikeutetusti) aika erilaiset kuin monilla muilla :)
     
  7. Jorgeni

    Jorgeni Guest Guest

    Liittynyt:
    18.07.2006
    Viestejä:
    172
    Saadut tykkäykset:
    0
    Melkein tajusit taas...hyvin sä vedät...
     
  8. [oz]

    [oz] Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    149
    Saadut tykkäykset:
    0
    Luulin jo että menee vielä aikaa ennen kuin löydän oman Wiin, mutta onneksi Porin anttilaan oli tänään tullut 5 kpl lisää. Hain sitten omani pois Zeldan kera. Hauska laite, vaikka vielä ei ole kauaa kerinnyt tutustumaan. Lähinnä tennistä ja keilausta pelaillut Sportsista. Ja mikä parasta, niin tällä kertaa hallituskaan ei ole valittanut pelaamisesta, kun on itse ottanut osaa. :thumbsup:
     
  9. menace

    menace Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2002
    Viestejä:
    823
    Saadut tykkäykset:
    3
    Oisko heittää mitään vinkkejä "savuavaan syöttöön. Oma tekniikka on TÄYSIN alussa.


    Mites nuo ylä- ja alakierteet vedetään? Ne ois hyviä lähestyttäessä greeniä.
     
  10. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Lyö pallo heti, ennenkuin se ehtii edes nousta lakipisteeseen. Nopea ja voimakas heilautus.

    Yksi kaveri saa ton jo aikaan about 50% syötöissä... saa olla hereillä, jotta saa palautettua pallon :)

    Karkeasti sanottuna mitä pidemmälle lyö swingin, sitä suurempi yläkierre ja mitä lyhyempi swingi, sitä suurempi alakierre. Tai siltä toi ainakin itse tuntuu. En mene takuuseen, ettei tohon vaikuta myös jokin muu asia.

    Tosiaan lähestymisessä ja varsinkin vaikeammilla reijillä ominaisuus joka olisi pakko osata.
     
  11. Akuutti

    Akuutti Guest Guest

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on Wii ollut julkaisupäivästä asti taloudessa, joten jonkinlaista kokemusta alkaa olla itse laitteesta ja peleistä. Alkuhuuma alkaa olla jo ohi ja kritiikkiä alkaa löytymään.
    Itse laite on siro ja hiljainen, jotkut voivat pitää sitä jopa tylikkäänä. Wiimote istuu käteen hyvin ja napit on sijoitettu toimivasti. Nunchuck toimii niinkuin pitääkin, mutta langallisuus häiritsee hieman (mm. nyrkkeily Wii sportsissa).
    Tarkkuutta varmaan löytyy riittävästi pelattaessa 32 tuumaiselta telkkarilta, mutta isolta kankaalta pelattaessa tarkkuus kärsii. Tämän on huomannut myös monet kavereistani, jotka ovat olleet testaamassa laitetta. Toivottavasti tulevaisuudessa saataisiin kalibrointimahdollisuus Wiihin.
    Sitten peleihin. Wii sports on helposti paras julkaisun peleistä imo. Kavereiden kanssa ollaan pelattu jo kymmeniä tunteja ja hauskaa tuntuu riittävän ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Kovimpina peleinä on ehdottomasti tennis sekä golf. Tennis nelinpelinä on kyllä hubaa. Hektisyys ja kontrollit ovat valtteina tässä kuningaspelissä. Tätä jaksaa kyllä pelata KAUAN. Golf on vähän chillimpi vaihtoehto illanistuaisiin. Kontrollit ovat ihan ok, mutta immersio ei ole aivan niinkuin odotin. Ratoja voisi tietenkin olla vähän enemmän (nyt vain yhdeksän). Keilaus on iskenyt etenkin naispuolisiin testaajiin, mutta itse pidän sitä vähän tylsänä ja rajoitettuna. Nyrkkeily voisi toimia, jos lyönnit myös menisivät sinne, minne pitääkin. Tällä hetkellä ei mene. Baseball ihan hyvin toteutettu teknisesti, mutta on vain tylsä. Uppoaa varmaan hyvin jenkkilässä.
    Wii play on kyllä iso pettymys. Biljardia on jaksanut pelata paria peliä enempää. Ei sovellu moninpelaajille. Muut pelit ovat flash-peli-tasoisia viritelmiä, joissa ei vain riitä minkäänlaista syvyyttä. Onnea vain kaikille, jotka jaksavat kerätä kaikista peleistä platiniumit.
    Zeldaa en ole vielä läpäissyt, joten fiilikset siitä myöhemmin.
    Itse koneeseen taas. Ensinnäkin se on kallis imo. 269 euroa on paljon rahaa verrattuna siihen, että pistämällä 130 euroa lisää saa X0+GoW-paketin, josta löytyy kovalevyt ja komponenttikaapelit. Tällä hetkellä tuntuu, että hinnassa on reilu satanen liikaa. Oikea hinta olisi tälle kokoonpanolle n.150 euroa imo.
    Graafisesti Wii ei todellakaan loista. Tykillä pelatessa Zelda näyttää niin pahalle, että tekisi mieli kytkeä Wii televisoon. Silmät ovat ehtineet tottua jo X0:n tuottamaan ihanuuteen, joten tiputus on kova.
    Lisähärpäkkeiden hinnat ovat korkeat. Komponenttikaapeli n. 40 euroa, toinen Wiimote+nunchuck n.70 euroa ja pelit ovat edelleen 59-69 euroa. Ja tämän piti olla kaikkien aikojen tapaus casual-pelaajille. Ei näillä hinnoilla.
    Wiitä harkitsevien kannattaa oikeasti odottaa luultavasti ensi jouluun, jolloin markkinoilla on uudet mariot ja metroidit(ilm. näillä näkymin Q4/2007), ja hinta on pudonnut n. 180-200 euroon.
     
  12. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Millä tavalla tarkkuus mättää? Itse pelaan 180cm leveältä ruudulta ja valittamista ei ole ole. Osa kavereista välillä valittaa esim golffissa tarkkuutta, mutta kyseessä on imo pelaajan kyvyttömyys ymmärtää voimamittarin ja liikkeen suhdetta. Itse en ole huomannut, että esim. golf toimisi epätarkasti osaavissa käsissä.

    En tiedä onko väliä, mutta kai olet asettanut herkkyyden wiin asetuksista täysille jos kaukana ruudusta pelaat?

    Oletko paljon harjoitellut? Mä olin samaa mieltä kuin sinä, mutta kävi ilmi, että tuttu nakuttaa harjoituksessa jokaisen löynnin kohdalleen, kun itsellä napsahtaa suurin osa hutiin. Ts. jälleen vikaa tuntuu olevan pelaajassa, ei pelissä. Ehkä nintendon olisi pitänyt tehdä nyrkkeilystä helpommin lähestyttävä, nyt homma on niin vaikeaa, että menee heposti huitomiseksi.

    Olen samaa mieltä siitä, että hinta voisi olla alempi, mutta en kyllä valita. Vertaaminen xboxiin on imo turhaa, lähestymistapa ja pelikokemus ovat kuitenkin sen verran erilaiset. IMO xbox on kallis, koska se ei tarjoa mitään muuta kuin parempaa grafiikkaa. PS3 taas on käsittämöttämän ylihinnoiteltu tuote.....

    Graafikassa nintendon olisi imo parempi pysyä enemmän piirrettylinjalla, eikä lähteä kilpailemaan tekstuurien kanssa varsinaan näin konsolin alkutaipaleella. Ehkä tulevaisuudessa konsolista saadaan enemmän irti ja tällöin graafisesti on odotettavissa parempia tuloksia.

    Lisävarusteiden hinnat tuskin tulevat alas, peleissä todennäköisesti sama juttu. Mutta sikamaisen kalliita ovat, siitä olen samaa mieltä.

    Noin muuten mä en usko, että casual pelaajalle on juuri merkitystä sillä, maksaako konsoli 200 vai 250e. Casual pelaajat ovat kuitenkin monesti vähän vanhempaa työssäkäyvää jengiä ja tälle porukalle kymppi sinne tai tänne ei juuri vaikuta. Varsinkin jos tavoitteena on hakea jotain erilaista, jengi saattaa olla valmis maksamaan tuosta erilaisuudesta... casual porukka on myös usein sellaista, joka hakee hinnasta riippumatta mukavia kokemuksia ja sillä onko kokemus wii, kallis konjakki, laadukas laukku tai äkkilähtö barcelonaan ei taida olla kovin paljon väliä.

    Sitten jos puhutaan täydellisestä heräteostoksesta, niin imo konsolin pitäisi olla selkeästi lähempänä 100 kuin 200 euroa. Tähän taitaa mennä vielä vähän aikaa.
     
  13. ArTTu83

    ArTTu83 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.08.2004
    Viestejä:
    294
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös nintendo mainostanut tätä koko perheen konsolina..? Nyt kun olen lukenut täältä näitä ensikokemuksia, niin olen saanut kuvan, ettei tuon ohjaimen käyttö olekkaan niin helppoa kuin mainostettiin.
    Eli pelaajat, jotka eivät pelaa kovin usein, eivät saa peleistä kaikkea irti, koska eivät ole tarpeeksi treenanneet?

    Miten tällä ohjaimella pärjää sellaiset pelaajat, jotka pelaavat vain silloin tällöin huvikseen eivätkä jaksa paneutua peleihin sen enempää?
     
  14. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Äläs nyt viitsi. Kallishan se pelikonsoliksi on, mutta että käsittämättömän ylihinnoiteltu? Ei sinulle varmaankaan tarvitse kertoa syitä PS3:n kovalle hinnalle?
     
  15. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5

    Riippuu pelistä. Tennikseen pääsee heti sisälle ja homma on kivaa 10s jälkeen. Keilaus kuuluu samaan kategoriaan. Sen sijaan nyrkkeily voi olla kivaa, mutta jos haluaa pelata tosissaan, se vaatii jo treeniä. Golfiin pääsee sisälle parissa minuutissa. Red Steel taas on äärimmäisen vaikea päästä edes sisälle.

    Uskoisin, että suurin osa peleistä on sellaisia, että onnistumisen elämyksiä tulee välittömästi. Ongelma sen sijaan saattaa olla, että monessa tapauksessa pelaaja valittaa "epäherkkyydestä" vaikka todellisuudessa kysessä on taidottomuus.

    Näin alussa tuntuu siltä, että osassa peleistä ohjaus on vielä snadisti hakusessa varsinkin ton oppimiskynnyksen suhteen. Toivottavasti tulevaisuus tuo tähän muutoksen.

    Kokonaisuudessaan sanoisin, että kynnys oppia pelaamaan on paljon paljon alhaisempi kuin perinteisellä ohjaimella. Lisäksi kiinnostus on suurempi. Esim jotain 40v äitejä ja isiä ei oikeasti kiinnosta padi yhtään, mutta tän kanssa asia on jo toisin.

    Joo, se on blueray ja hemmetin tehokas mylly.

    Ongelma vaan on, että mua ei kiinnosta ton konsolin blue ray ominaisuus ja mua ei kiinnosta sen pelit, oli ps:n teho mikä tahansa. IMO ps3 ja xbox360 ovat kiinnostavuudeltaan täysin samaa tasoa kuin aiemmat sukupolvet. Tästä syystä ps3 on itselle rankasti ylihinnoiteltu laite. Sitten kun ps3 hinta alkaa olla wiin tasoa, homma on toisin.
     
  16. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    Ei ylihinnoiteltu, vaan liian kallis. Ylihinnoittelu on sitä että laitetaan hammasharjalle 100 euron hintalappu.
     
  17. menace

    menace Guest Guest

    Liittynyt:
    04.07.2002
    Viestejä:
    823
    Saadut tykkäykset:
    3
    IMO ei tehdä tästä IMO mitään konsolisotaa. IMO.

    Itse oon juuri tässä kohderyhmässä. Ei ole AIKAA pelata aina jotain helvetin monimutkaista oli grafiikka kuinka hienoa tahansa.
     
  18. säätäjä

    säätäjä Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.10.2015
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    5
    Joo, totta. Tarkalleen sanottuna alihinnoiteltu (=myyvät tappiolla) mutta kallis :D
     
  19. savoc

    savoc The Alien Mindbender Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    976
    Saadut tykkäykset:
    9
    Samat sanat. Grafikkahirmut saa ostaa konsolinsa kilpailijoilta :)
     
  20. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    :)

    Vien ilolla tämän "vuoden pilkunnussija"-palkinnon kotiin :p