Wharfedale Diamond 10.x -kaiuttimet

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana HesusNis, 24.04.2009.

  1. xjanix

    xjanix Guest Guest

    Liittynyt:
    29.06.2006
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään kävin kuuntelemassa liikkeessä 10.5 ja hyvältä kuullosti omaan korvaan. Euronicsissä ei ole 10.6 myynnissä, joten myyjä ei osannut sano mitään siitä...Hintaero näiden välillä ei ole kuin 60e, eli kannattaako sijoittaa siihen? Onko saundissa suurta eroa? Saiskohan tuossa 10.6 vähän tanakampaa bassoa...
     
  2. Mikko81

    Mikko81 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.10.2004
    Viestejä:
    257
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itse en ole kuunnellut.
    Nuo mallithan on rakenteeltaan melko erinlaiset. 10.5 mallissa on 50mm keskiäänielementti ja jakotaajuudet täysin erit kuin 10.6 mallissa jossa tuon 50mm keskiäänisen tilalla on 6.5" kartio. Eroja voi hyvin todennäköisesti olla myös muualla kuin bassotoistossa.
     
  3. pokale

    pokale Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2008
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin itse kanssa kuuntelemassa 10.5 paikallisessa hifiliikkeessä, itsellä sama ongelma että kaiuttimet tulisi aika lähelle seinää. Myyjä suositteli laittamaan superlonia refleksiputkeen, testattiin paikanpäällä niin toimi ihan ok, ylimääräinen kumina häipyi ja soundi muuttui paljon erottelevammaksi.
     
  4. xjanix

    xjanix Guest Guest

    Liittynyt:
    29.06.2006
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin, tänään ostin 10.5 eteen, 10 CS keskelle ja 10.1 taakse. 10.1:set saan viikon päästä, mutta etu ja centteri on jo kotona. Täytyy sanoa, että ihan tyytyväinen olen ostokseen. Vähän kumisi ääni tässä betonibunkkerissa, mutta laitoin tätä kaiuttimen paketinsuojana olevaa matskua refleksiputkeen, niin parani asia...Mikä tuon putken tukkimiseen on paras tavara?
     
  5. LasseS

    LasseS Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2005
    Viestejä:
    858
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vaahtomuovi on yleisesti käytetty "tavara" :). Sukka(/-housu) käy myös. Täytemateriaalin huokoisuus/tiiviys vaikuttaa jossain määrin toistoon. Mitä tiiviimmäksi mennään sitä enemmän kotelo muistuttaa vuotamatonta suljettua koteloa.
     
  6. -Futuh-

    -Futuh- Guest Guest

    Liittynyt:
    06.12.2008
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tuli tilattua 10.5:set pähkinänä paikallisesta hifiliikkeestä mukavaan hintaan :) Saapuu tosin vasta joulukuun puolessa välissä..
     
  7. laksu1

    laksu1 It´s all crap. Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    12.07.2007
    Viestejä:
    525
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tuli oltua kaverin mukana, kun hän kävi poistamassa itselleen Marantzin 4003-vahvarin. Silmään osui Whaferdalen 10.5 mitkä olivat valmiiksi soimassa. Aikanaan Wharfeja kuunnelleena (ja siihen verrattuna) ääni oli todella positiivinen yllätys. Joten hintaluokassaan varmasti erittäin pätevä kaiutin.

    Äänessä oli uutta raikkautta, jota en esim. Wharfen 9-sarjassa ollut aikaisemmin kuulevani. Erottelevuus oli myös parantunut ja ääni oli kokonaisvaltaisesti tasapainoinen, joka itselleni tuli yllätyksenä, koska aikaisemmin tuo Wharfejen ääni ei ole itselleni sopinut ollenkaan. Refleksiputket oli tulpattu tuon kuuntelusession aikana. Ääni oli myös jollain tavalla hyvin harmoninen ja erittäin miellyttävä kuunnella.

    Ensi vuoden puolella tuleva kaiutinhankinta meni kertaheitolla vaikeammaksi noiden kuuntelun jälkeen. Olin jo päättänyt ostaa uudet jalustakaiuttimet kera subin, mutta nuo 10.5:t kyllä vakuuttivat kun vielä katsoi hintalapun. Itsellä, kuten niin monella muullakin, nuo tulisivat kerrostalon olohuoneeseen ja sijoitus suht lähelle seinää, joten koekuunteluunhan nuo on haettava jossain vaiheessa...
     
  8. pose

    pose Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2009
    Viestejä:
    80
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin eilen hakemassa 10.1 parit ja erittäin hyvältä kuulostaa. Taitaa tulla taakse samanlaiset. Erittäin tyytyväinen ostokseen. Ääni on aika kirkas verrattuna edellisiin Eltaxin Silverstone 220 lattiakaiuttimiin heheh.

    Väreinä oli kirsikka ja musta ja molempia enää yhdet parit myymälässä ja myyjä sanoi että tätä mallia menee niin ettei valmistaja meinaa pysyä perässä :thumbsup:
     
  9. vinski7

    vinski7 Guest Guest

    Liittynyt:
    22.06.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin pari viikkoa sitten 2 paria tommosia 10.1:siä ja tyytyväinen oon ollut sointiin ja tosin hyvän näkösetkin on.
    Tarkotus olisi tässä ostaa pian 2 takakaiutinta ja keskikaiutin.
    Liikkeessä myyjä ehdotti takakaiuttimiksi 10 sr ja keski 10cc.
    Katsoin esitteestä ja huomasin, että noi surround kaiuttimethan on tosi pienen kokoset ja keskikaiutinki aika pieni.
    Kannattaisko ennemmin ostaa vaikka toiset 10.1 taakse ja 10cs keskelle??
    Tai toinen vaihtoehto vois olla et 10.2 eteen ja noi 10.1 mitkä mul jo on ni pistäisin taakse.

    Edit: ostin sitten tommosen 10cc ja iha sopivan kokonen se onki. Käyn myöhemmin hakemas semmoset 2 10.1:stä
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2009
  10. -Futuh-

    -Futuh- Guest Guest

    Liittynyt:
    06.12.2008
    Viestejä:
    62
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tuli noudettua kymppivitoset pähkinän värisenä ja tällänen puurokorva on ainakin enemmän kun tyytyväinen :)
     
  11. Dreety

    Dreety Guest Guest

    Liittynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tervehys! Olen hankkimassa ensimmäistä 5.1 systeemiä olohuoneeseeni, tai vaihtoehtoisesti ilman subbaria, ainakin aluksi.
    Täältä olen lueskellut juttuja paljonkin ja nyt päätin rekisteröityä myös. Tämä Diamond 10 -sarja kiinnostaa nyt eniten hyvän
    palautteen ja hienon ulkonäön vuoksi. Mites nämä toimii leffojen kanssa? Täällä lähinnä puhuttu kokemuksista musiikin kanssa.
    Mietin tällaista settiä:
    ETU: Diamond 10.3.
    TAKA: Diamond 10.2
    KESKI: Diamond 10 cs

    Vai mites... Onko hyllymalleilla ja lattiamalleilla hirveitä eroja äänenlaadussa? Jos hommaisikin 10.2 joka kulmaan, tai 10.1 taakse.
    Heittäkää mielipiteitä ja neuvoja muutenkin kiitos. :)
     
  12. stiili

    stiili Guest Guest

    Liittynyt:
    18.10.2005
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin muutamaan kertaan kuuntelessa 10.1-mallia ja vertasin sitä myös 10.4-malliin joka liikkeessä nökötti tarjoushintaan. Hassua kyllä omaan korvaan nuo 10.1:et soivat paljon nätimmin, joten pari niitä lähti mukaan yhdessä CS-keskiäänen kanssa. Verrokkeina kuuntelussa käytin myös Tannoyn Fusion ykkösiä, mutta ne eivät omaan korvaani soineet ihan yhtä mukavasti kuin nämä.

    Nyt on olo kuin lapsella jouluna, Pioneerin VSX-515 vaihtui LX70-malliin ja ikivanhat Audio Pron Soniqit näihin. Piuhat pääsen iskemään kiinni illalla, voisin jopa väittää odottavani malttamattomana :)
     
  13. LowlandMorko

    LowlandMorko Guest Guest

    Liittynyt:
    10.12.2009
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan päässyt tekemään vertailuja 10.x:ien ja Wharfen Evolution2:ien välillä? Kokemuksia,mutuja,mitä vain?
     
  14. tomi667

    tomi667 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.01.2007
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitenhän nämä toimivat kotiteatterikäytössä, kun nuo 10.5 kaiuttimet on kyllä
    todella matalat (850mm) Sitähän saa melkein lattialla istua, että kaiuttimet olis
    suunnilleen korvan korkeudella.
     
  15. Jussi.Mielonen

    Jussi.Mielonen Guest Guest

    Liittynyt:
    01.07.2007
    Viestejä:
    282
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samalta korkeudelta musiikkiakin kuunnellaan? Penkki alle jos se parantaa sointia.

    Uskoisin että tekevät kotiteatterissa juuri sen mihin ne on tarkoitettukkin. Eli hienosti pelaavat.
     
  16. bmike

    bmike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    588
    Saadut tykkäykset:
    0
    Valinta kaiuttimien osalta alkaa pikkuhiljaa päätymään 10.1 -sarjaan, onkohan näitä missä liikkeissä tarjolla pk-seudulla? Tietysti halvin hinta myös kiinnostaa, vaikka näissä alkaen -malleissa taitaa olla aikalailla sama 'kartellihinta' joka puolella?

    Vahvistin toki sekin pitäisi vielä ratkaista, Denonin 1610 tai Pioneerin 819... :rolleyes:

    Noh, kohta sitä sitten pääsee nauttimaan elokuvista ja :naminami:
     
  17. JayKay70

    JayKay70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Konalan Euronics on Wharefedaleja myynyt. Kannattaa varmaan soittaa ja kysyä saatavuutta ja sitten mennä tinkimään hintaa alas ;)
     
  18. TokaL

    TokaL Guest Guest

    Liittynyt:
    02.11.2009
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen viettänyt aikaa dvdplazalla päivästä toiseen lukien erilaisia mielipiteitä ja kokemuksia erilaisista kotiteattereista. Olen itse rakentamassa ensimmäistä kotiteatteriani ja sivuston ahkeran penkomisen jälkeen olen päätynyt umpikujaan, josta poispääsemiseksi tarvitsen apua.

    Mitä kaiuttimiin tulee minulla on kaksi potentiaalista vaihtoehtoa:

    1.
    2 kpl Wharfedale Diamond 10.1
    2 kpl Wharfedale Diamond 10.3
    1 kpl Wharfedale Diamond 10.CS
    (hifishop24: 845 € + postikulut)

    2.
    2 kpl Wharfedale Diamond 9.2
    2 kpl Wharfedale Diamond 9.5
    1 kpl Wharfedale Diamond 9.CS
    (wasahifi: 660 € + postikulut)

    Kotiteatterini tulee sijaitsemaan 32 m2 kokoisessa kerrostalohuoneessa ja teatteria tullaan käyttämään 95 % elokuvien katsomiseen.

    Kysymykseni kuuluukin: Pystyykö vaihtoehto nro.1 tarjoamaan ikimuistettavia elokuvaelämyksiä ilman subbaria? Mikäli pystyy niin siinä tapauksessa tulen valitsemaan vaihtoehdon nro.1, koska vaihtoehto nro.2 käsittääkseni tulee kaipaamaan subbaria, jolloin hintaero näiden kahden vaihtoehdon välillä ei tule olemaan huomattava.

    Tosin kun olen tällainen ns.hifineitsyt niin uskon, että vaihtoehto nro.2 tulee jo sellaisenaan räjäyttämään tajuntani, mutta kun nälkä se vaan kasvaa syödessä.

    Valaiskaa polkuani ja ohjatkaa minut ulos umpikujasta, kiitos :)[/RIGHT]
     
  19. Jar

    Jar Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.12.2009
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse ostin vastikään 9.5-parin hintaan 350€, ja pidin halpana. Tuo on näemmä vielä edullisempi :). 10-sarjan saa ihan suomalaisistakin putiikeista 810-820 välille jo listahinnoillakin. Speksien perusteella tuo valitsemasi 9-sarja olisi kaikin puoli "vähän enemmän", joten voisin kuvitella, että tuo ykkösvaihtoehtokin tarvitsee sen subbarin kaveriksi. Onko kuuntelumahdollisuutta tarjolla?

    Nyt kun seuraavaksi olisi itsellä listalla keskikaiutin, niin mietin jo kannattaisiko itse mennä 10-sarjaan 9-sarjan sijaan. CS-versiota saisi kohtuuhalvalla, mutta CM-versiossa olisi samankokoiset elementit kuin tuossa 9.5:ssa, se vähän puhuisi tuon isomman puolesta. Lisäksi Wharfedale omassa suosituksessaan listaa CM:än 9.5-setteihin. Mutta taka-kaiuttimien puolesta on itselläni vielä aikaa, teatterihuoneeksi nimetty huone on vielä jonkin aikaa toisessa käytössä.
     
  20. BuuBBa

    BuuBBa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2008
    Viestejä:
    53
    Saadut tykkäykset:
    0
    Veronpalautusrahat on nyt päätetty käytettäväksi uusiin kaiuttimiin, mutta vähän on vielä auki.
    Kumpaa suosittelisitte pääkaiuttimiksi, 10.2 vai Emerald 97?
    Tulevat 70% elokuvakäyttöön ja kaveriksi on tulossa jonkinlainen subbari.