Wharfedale Diamond 10.x -kaiuttimet

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana HesusNis, 24.04.2009.

  1. Sonder

    Sonder Guest Guest

    Liittynyt:
    24.10.2010
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minkä valmistajan nuo takakaiuttimen jalat on? Olisi juuri oikean näköiset omaan silmään. :thumbsup:
     
  2. M1kko

    M1kko Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2009
    Viestejä:
    176
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jokin simexin kalli, en muista enää tarkkaan. Hintaa oli 120e about. Ja saa myös tummalla lasilla, minkä ikävä kyllä tajusin itse vasta jälkeenpäin :/
     
  3. Jarzki

    Jarzki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.07.2007
    Viestejä:
    809
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä minusta 10.1 ajaa asiansa jos on jo subi. Tietty et miten iso tila sulla on johon tulossa kajarit.

    Ittel on tämmönen setti ja hyvin pelittää ja bassoa on ihan tarpeeksi.

    - Etu: Wharfedale Diamond 10.1
    - Keski: Wharfedale 10.CS
    - Taka: Wharfedale 10.1
    - Subi: SVS PC12-NSD

    Hyvin toimii ainakin minun mielestäni. :thumbsup:
     
  4. ocim

    ocim Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2010
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin itse muutama päivä sitten pitkän harkinnan ja liikkeissä kuuntelun jälkeen diamond 10.1 etukaittumiksi ja subbariksi power cube 8 .

    Eli jos joku miettii nuihin subbaria nii power cube 8 on kuuntelemisen arvoinen.
    Ja kannattaaki kuunnella ennen ostamista koska yleensä foorumeilla kaikki kehuu omiaan (niinku minäkin :hitme:) ja maku asioitahan nämä on.
     
  5. mahtikebab

    mahtikebab Guest Guest

    Liittynyt:
    16.05.2010
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itellä on nyt 10.5 edessä ja subi. Tarkotus ois panna tuo 10.cm ja takakajareiksi joko 10.SR, 10.0 tai 10.1. Varmaan 10.1 menee jo liian isoks. 10.SR kyllä sijottelun kannalta ylivoimanen ykkönen, mutta kuinka pahasti tuossa jäis soundissa jälkeen vrt. 10.0/1? Kellään kokemuksia?
     
  6. Haiduk

    Haiduk Guest Guest

    Liittynyt:
    19.10.2010
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt ois hankintana pääkaiuttimet eteen, aion kyllä käydä kaupassa ihan kuuntelemassa mut oisko kellään mielipiteitä tosta 10.7 mallista ? Hifistudion sivuilla näyttäis olevan 815€, varmaan saa vähän hintaa tingittyä alas..
     
  7. Tony26

    Tony26 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.02.2009
    Viestejä:
    81
    Saadut tykkäykset:
    0

    On kyllä upean näköinen setti:)
     
  8. JanneJ

    JanneJ Guest Guest

    Liittynyt:
    11.07.2006
    Viestejä:
    135
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jahas omakin 10 "kassi" tuli eli 2x10.2, 2x10.1 ja 1x10 CM. 10.2sia tuli pelkästään jo kuunneltuakin tovi ja omaan korvaan kuulostivat varsin hyviltä, pelkkiä 10.1siä voisi vertailun vuoksi vielä koittaa myös tässä kun "säätö" on vielä kesken. 10.1set ovat menossa taakse "lopullisessa" kokoonpanossa.

    Seuraavaksi tosiaan pitää keksiä jokin järkevä jalusta tuolle 10 CM:lle - torpassa kun ei oikein sopivaa tv-tasoakaan ole mitä hyväksi käyttää edes väliaikaisesti :)

    Onkos täällä muita 10 CM omaajia ? Millaisen jalustaratkaisun olette tehneet ?
     
  9. Tommi-

    Tommi- Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2010
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itelle tuli hankittua 10.5 lattiakaiuttimet ja 10CM keskikaiutin. Tyytyväinen olen ollut.
    Keskikaiuttimen sijoitin ensin lattialle niin että elementit osoitti suoraan kuuntelupaikalle. Nyt silläkin on ständi television päällä.
    http://FastFreeFileHosting.com/file/49244/SDC11265-JPG.html
    Siinä kuva jalustasta.

    Edit:
    Niin toi mun keskikaiutinhan on 10.CS.
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2010
  10. xami

    xami Guest Guest

    Liittynyt:
    22.05.2010
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä näkyy vieläkin keskustelu olevan elossa, hyvä. Puri tuossa äsken hifiexpojen aikana päivityskärpänen, oli pakko paikan päältä ostaa lg:n 47" 3d tv:thumbsup: (vielä kun emäntä ei ollut mukana eikä kotonakaan joten oli helppo homma). Liikkuvan kuvan toisto ja etenkin blu rayt todella vaikuttavaa. Ja tosi tyylikäs tuo lg:n infinia tyyli. Mutta sitten asiaan, Omistan kotiteatterissani wharfedale diamond 10.5 etukaiuttimet, ja keskikaiuttimeni on tän hetken heikoin lenkki, Proson Conquest Center 5020. Varmaan kannattaisi nyt päivittää sekin wharfedalen centteriin, joten mikäs kokoluokka sitten olisi ehkä paras? Ajattelin tuota suurinta mallia sillä keskiäänet ovat kuitenkin aika suuressa roolissa? On ilmeisesti aika iso joten joutuu varmasti nostamaan telkkarin seinään kiinni. Hintaeroahan tuolla toisiksi suurimmalla ja suurimmalla on lähes 100 euroa, joten onko isompi hintansa väärti?
     
  11. ocim

    ocim Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2010
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nii mulla on tosiaan 10.1 etukajareina ja ajattelin hommata käytettynä takakajarit ja keskikajarin nii onko niissä suurta eroa jos ne ovat esim 9 tai 8 sarjaa ? Kuuntelu mahdollisuutta ei ole. Luulis ettei siinä hirveästi ole merkitystä ku tulevat leffa käyttöön.
     
  12. Maxcee

    Maxcee Guest Guest

    Liittynyt:
    30.12.2009
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ite ostin tänään kans liikkeestä juuri vastaavat Wharfedalet :)
    Subina toimii audio pro 1.36

    Tosin mukaan sain vasta yhet parit 10.1
    Ens viikolla saa hakia toisen parin ja keskari tulee kuulemma vasta ensvuoden puolella. Maahan tuojilla ei kuulemma ollu varastossa toita CS mustina.
     
  13. M1kko

    M1kko Guest Guest

    Liittynyt:
    09.10.2009
    Viestejä:
    176
    Saadut tykkäykset:
    0
    9-sarjaa en ole kuullut itse mutta eikös tuo 10-sarja ole kehuttu juurikin sillä erolla edeltäjäänsä että kirkkautta ja erottelevuutta on tullut roimasti lisää.
     
  14. Sportive

    Sportive Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko millaisia kokemuksia wharfedale 10.mx subbarista? Tulee sekalaiseen käyttöön, musiikkiin ja elokuvien katseluun.
    Samaan konkurssiin ajettelin hommata takakaiuttimet, miten wharfedale 10.1 toimii takakaiuttimina? Vai onko 10.sr parempi takana?
     
  15. Jarzki

    Jarzki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.07.2007
    Viestejä:
    809
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvin toimii 10.1 takakajarinakin. Se on ihan miten tilaa tietty sulla et sopiiko 10.1 vai pitääkö laittaa 10.sr.
    En ostaisi itse noita Wharfedalen subeja. Ei niillä tee mittää. Toistoaluekin vain 35-85Hz. Sinuna kattelinsin SVS:n tai BK:n subeja.
     
  16. HIFIRAMBO

    HIFIRAMBO Guest Guest

    Liittynyt:
    29.08.2010
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä subi sul on setissä?
    Multa löytyy:
    -Wharfedale Diamond 10.5
    -Wharfedale 10.CS
    -Wharfedale 10.SR
    SR otin itekki sijoittelun takia ja olen kyl niihin ihan tyytyväinen...
    Nyt subia huutas ja päätös hirmu vaikea ;)
     
  17. Sengir

    Sengir Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.05.2004
    Viestejä:
    323
    Saadut tykkäykset:
    6
    Löytyykö keltään Cool Maple-värisenä? Kiinnostaisi tietää miltä se näyttää kaiuttimissa, googlella ei löytynyt yhtään kunnon kuvaa, muuta kuin materiaalin palasta.
     
  18. JayKay70

    JayKay70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos kukaan päivittänyt Diamond 9.5:sta 10.7-kaiuttimiin? Itse olen 9.5:iin ollut enemmän kuin tyytyväinen, mutta nyt hommattuani uuden stereovahvarin ja cd-soittimen, niin mielessä kävi myös pääkaiuttimien päivittäminen pykälällä. Käsittääkseni 10-sarjaan 9.5:sta päivittäessä ei juuri muuta vaihtoehtoa kannata ajatella kuin 10.7:aa ja kun hintakin on kohtuullinen ja toistoaluekin näyttäisi olevan speksien mukaan samoissa lukemissa (=subille ei käytössäni tarvetta), niin tuo aikaisempien viestien mainitsema lisä soundin selkeyteen ei välttämättä tekisi lainkaan pahaa.

    Pääosin 10.7:t tulisivat musiikin kuunteluun (70/30), kun tuo monikanavainnostus on alkanut hieman hiipua, mutta skobet toimisivat kuitenkin myös monikanavasysteemin pääkaiuttimina. Muuna surround-settinä Diamond 9-sarjan tuotteita ja ne saavat luvan riittää leffakäytöön toistaiseksi.

    Stereovahvarina on Rega Mira 3 ja cd-pyörittimenä Rega Apollo ja vinyylisoittimeksi on jo tilattu Rega P3-24 ja nämä mielestäni soivat varsin hyvin 9.5:sten kanssa. Onko mielestänne siis mitään järkeä lähteä vaihtamaan toimivaa settiä ja toisivatko 10.7:t mitään lisäarvoa? Lähinnä kaipaisin ääneen hitusen lisää jo aikaisemmin mainittua keskialueen kirkkautta ja selkeyttä ja puhtaampaa erottelua stereokäytössä. Mielelläni näkisin uudet Wharfet talossa (nätit kun ovat) ja jos tämä päivitys toimii, niin aina parempi, sillä olen varautunut tuplasti hyvistä skobeista maksamaan...

    Ja vielä hieman aiheen vierestä, niin tässäkin ketjussa on näkynyt kommentteja Emerald 97-kaiuttimista ja nämähän ovat alunperin selvästi kalliimmassa hintaluokassa olleet kaiuttimet ja kun näitä näkyy aika-ajoin myynnissä olevan, niin kannattaisiko suosiolla unohtaa 10.7 ja kytätä tätä vanhempaa mallia..? Ja nyt mennään siis stereotoiston ehdoilla.
     
  19. Staafe

    Staafe Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.12.2009
    Viestejä:
    84
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin tänään kuuntelees 10.5, kuulosti tosi hyvälle sopivan tumma ja jämäkkä sointi, ja bassoa oli yllättävän hyvä. 10.cc ajattelin keskiääneks kokonsa puolesta mut ei prkl. ihan mahdu vahvarin päälle 1cm jää kiinni :OI.

    Mikäs tuolle keskiäänelle on optimi paikka tv:n ylä vai alapuolella.
     
  20. Tempous

    Tempous Guest Guest

    Liittynyt:
    07.12.2010
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin tuossa ostamassa ekoiksi kajareiksi 10.2 setin ja Yamahan RXV667 tarjous vahvarin. Rupesin tossa miettimään että vedänkö mä noi piuhat noihin LF- ja LF+ paikkoihin vai tekisinkö tuon ohjekirjan Bi-Wiring virityksen? Onko kenelläkään kokemusta Wharfedalen subbareista vai säästänkö suoraan SVS:än? :p