Wharfedale 8.4 maalaaminen

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana zemex, 04.07.2011.

  1. zemex

    zemex Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.05.2007
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vähän tuossa suunnittelin, että jos maalaisi ruiskulla taikka jollain muulla tavalla nuo diamond 8.4:t. Niissä on nyt päällä joku kirsikka laminaatti taikka viilu. Kysymys kuuluu: voinko maalata tuohon suoraan päälle vai täytyykö entinen pinnoite poistaa? Kyllä kait tällä foorumilla joku on tehnyt tuollaisia toimenpiteitä. :)
     
  2. Voitto-Aulis

    Voitto-Aulis Guest Guest

    Liittynyt:
    14.05.2002
    Viestejä:
    1 996
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos on muoviviilu niin kannattaa tutkia vaikka liitinpaneelin kohdalta miten paksua tuo muovi on. Jos on ihan ohutta kalvoa, niin itse poistaisin sen ennen maalausta. Tuollainen ei välttämättä kestä ainakaan liuotinpohjaisia maaleja. Usein nuo ohuet kalvot alkaa kuplimaan vanhemmiten ilman maalaustakin, esimerkkinä vaikka JBW mini monitorien hieno noin 0,2 mm paksu kontaktimuovimainen "viilupinta".

    Jos on 0,5-1 mm paksuista muovia ja kunnolla kiinni, niin itse jättäisin sen paikoilleen. Varmuuden vuoksi laittaisin varmaan jonkun pintamaalille sopivan tartuntapohjamaali siihen hionnan jälkeen.

    Puuviilu ei tarvitse kun lakkauksen karhennuksen.
     
  3. Hurubaw

    Hurubaw Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.02.2011
    Viestejä:
    52
    Saadut tykkäykset:
    0
    muoviviilu taitaa muistaakseni olla. Revi pois se viilupinta, lähtee ihan repimällä kun aloitat veitsellä kulmasta. Sitten vaan pakkelia, pohjamaalia, hiontaa niin v*usti ja sitten pölyharjaus/pesu ja maalit päälle.