Wbox HD2 – antenniverkon teräväpiirtotallennin tulossa

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana Digiman, 17.05.2011.

  1. pjsinc

    pjsinc Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2005
    Viestejä:
    54
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tarkoittaako tämä siis sitä, että tuossa Finnsatissa EI oikeasti ole hakusanatallennusta (== boksi nauhoittaa automaattisesti tietyn nimiset ohjelmat), vaan tuo mitä Finnsat nimittää hakusanatallennukseksi on vain EPG:n etsimistoiminto? Tuo "ei tuu mitään turhia uusintoja mukaan" pitää saada aikaiseksi sillä että hakusanatallennuksesta tehdään riittävän monipuolinen, kuten esim VDR:n epgsearch-plugin on, ei sillä että käyttäjän tarviitsee manuaalisesti aina niitä valita...
     
  2. Elix

    Elix Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.11.2007
    Viestejä:
    259
    Saadut tykkäykset:
    1
    Finnsatin käyttäjä ja käytössä myös Wbox HD2 (tai nyt hyllyssä kun ei toimi siten miten pitäisi). Wboxissa on parempi tämä niin sanottu hakusanatallennus tai miksi sitä nyt pitää sanoa, mutta itsekin voin suositella tätä Finnsattia, mutta en muita HD bokseja (2xtoppari, handan ja molemmat wboksit).
     
  3. kippo76

    kippo76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.08.2011
    Viestejä:
    133
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu eihän toi hakusanatallennus ole tässä täydellinen kuten ei missään muussakaan. Olen laittanut kyselyä että koska olis tulossa parempi toiminnoiltaan. Siis juuri toi että ne itse valitaan on aivan mahtava toiminto omasta mielestä. Mikään ohjelma/plugin ei tota pysty millään tapaa korvaamaan. Koska pystyt manuaalisesti valitseen mieleisesi ajankohdat tarpeen mukaa. Mutta toki olis tossa rinnalla hyvä joku missä olis vaikka noin kuten sanoit.
     
  4. tuokki_9

    tuokki_9 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään hävis sitten suurin osa tallennuksista kovalevyltä???:OI
     
  5. Elix

    Elix Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.11.2007
    Viestejä:
    259
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tässä on yksi syy miksi mun Wbox on hyllyssä pölyttymässä, tosin mulla hävisi kaikki tallenteet kovalevyltä :) Tämän ym muiden ongelmien takia olen sanonut kaikille kavereille että älkää ostako tätä.
     
  6. Juomu

    Juomu Guest Guest

    Liittynyt:
    19.11.2002
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Älkää pojat k*kkiko housuun :thumbsup: Threadissa on aiemmin mainittu että topselireset auttaa tähän v*ttumaiseen tallenteiden katoamiseen. Mulla tekee tuota noin kerran kuussa. TÄRKEINTÄ on ettei ala touhulla säätämään boksia ja onnistu sotkemaan oikeasti tallenteita hukkaan!
     
  7. MUX1

    MUX1 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.08.2007
    Viestejä:
    484
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tämä on Wbox2:n ehdottomasti vakavin bugi. Tämä itsessään tekee laitteesta täysin käyttökelvottoman.
     
  8. Elix

    Elix Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.11.2007
    Viestejä:
    259
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joillakin auttaa joillakin ei. Mikään resetti ei auttanut kyllä mun tapauksessa ja vaikka auttaisi niin ei tuota viitsi käyttää, jos pitää kerran kuussa vedellä kaapelit kaappien takaa resetoidakseen digiboksin :) Tämä on niitä ominaisuuksia joita ei uskoisi olevan "laadukkaissa" bokseissa :) Niin ja tämä on ainoa boksi josta pitää vedellä kaapeleita jonkun ominaisuuden takia. Odotellaan kuitenkin uutta firmispäivitystä jos vaikka sellainen tulisi, muuten tämä boksi pölyttyy kaatopaikalla :)
     
  9. tuokki_9

    tuokki_9 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, eipä auta ainakaan meikäläisellä... taitaa mennä takasin bumerangina!
     
  10. Goresnake

    Goresnake Guest Guest

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin kanssa tämmösen kyseisen boksin, kun omasta Procasterista kärähti toinen viritin. On tämä kyllä käytettävyydeltänsä heikko verrattuna ProCasteriin. Valmistajat voisivat ottaa ProCasterista mallia, kun eivät itse osaa tehdä kunnon käyttöliittymiä.
     
  11. Jepe

    Jepe Guest Guest

    Liittynyt:
    28.08.2003
    Viestejä:
    431
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä itse lähettäisin boxin kovaa kyytiä takaisin myyjälle. Boxi joka vaatii jatkuvaa töpselin seinästä irroitteluita toimiakseen normaalisti! Tuohan on aivan käsittämätöntä! Ja vielä tässä hintaluokassa. Taitaa jäädä itseltä HD boxi vielä kauppaan. Sen verran uskomattomalta kuulostaa nämä jutut.
     
  12. kippo76

    kippo76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.08.2011
    Viestejä:
    133
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osta Finnsat FH05-HDR siinä on aivan uskomattoman loistava HD boksi. Sitä olen täällä ja muuallakin hehkuttanut :) Wbox hd2 ja Topfield crc-2400 kokeilleena niin molemmat olivat paskan ja sysi paskan väliltä.
     
  13. sammy73

    sammy73 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.05.2006
    Viestejä:
    349
    Saadut tykkäykset:
    8
    Mitkä mielestäsi oli suurimmat ongelmat Wbox 2: ssa?
     
  14. pjsinc

    pjsinc Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2005
    Viestejä:
    54
    Saadut tykkäykset:
    0
    Etenkin verrattuna näihin FH05-HDR:n vastaaviin kuten:
    - Nauhoitusten säännölliseen epäonnistumiseen
    - Nykimiseen
    - Äänen katomaiseen nauhoituksia katsoessa joka jatkuu sitten virran sammutukseen asti
    - Ajansiirron toimimattomuus / epäluotettavuus
    Ja sokerina pohjalla
    - "kanavaa ei voi katsoa ilman tallenteiden pysäyttämistä" bugi

    Ikävä on vanhoja Topfieldejä jotka toimi luotettavasti ja halutut lisäominaisuudet sai TAP:eina... Voisiko joku näyttää minulle yhdenkin esimerkin että millä tavalla tämä suomalainen sertifiointi on parantanut laatua noista ajoista?
     
  15. oop

    oop Guest Guest

    Liittynyt:
    24.04.2012
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0

    Kyllähän tuolla FH-05 ketjussa tuntuu olevan paljon samaa kuin tässä ketjussa. Itse tällä hetkellä hankkimassa HD-boxia ja näiden kahden boxin välillä..
     
  16. kippo76

    kippo76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.08.2011
    Viestejä:
    133
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä ei tosiaan ole yhden ainoata bugia tai vikaa. Mulle on tainnut osua kerrankin täysin toimiva tuote :)
     
  17. MUX1

    MUX1 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.08.2007
    Viestejä:
    484
    Saadut tykkäykset:
    1
    Noista olen törmännyt ainoastaan nykimiseen pikakelauksen aikana. Katselun aikainen nykiminen korjaantui täydellisesti taannoisella firmware-korjauksella.

    Pahin eteen tullut ongelma on kaikkien tallenteiden katoaminen satunnaisesti.
     
  18. sammy73

    sammy73 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.05.2006
    Viestejä:
    349
    Saadut tykkäykset:
    8
    Samaten täällä, kelauksessa nykiminen ärsyttää, tallennuksia ei minulla ole kadonnut muistaakseni ollenkaan. Boottailemaan joutuu boksia yhä parin viikon välein, muita suurempia ei nyt tule mieleen.
     
  19. viitas

    viitas Guest Guest

    Liittynyt:
    24.12.2005
    Viestejä:
    459
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joopa .. viimeisen päivityksen jälkeen ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Tosin en ole aikaisemmallakaan firmiksellä muuta ongelmaa ollut kuin nykiminen jos ei virtajohtoa säännöllisesti tuuletellut. Laitteella taitaa olla maanantaikappaleita keskimääräistä enemmän.
     
  20. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Wbox HD2 on toiminut minulla hyvin, alkuaikojen pieniä bugeja (vanhoilla firmiksillä ) lukuunottamatta.
    Ainoa mikä vähän ärsyttää on kelauksen hyppiminen canalin tallenteissa.
    Muuten boxi on (IMO) ollut yksi parhaimmista, Procasterin kanssa.
    Ihan kaikista minulla ei tosin ole kokemusta eikä täydellistä ole vielä kai tehtykään... ;)