'warettaminen', nettilautaukset

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana JMW, 31.01.2007.

  1. OlliM1985

    OlliM1985 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    283
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse katselen netistä lataamiani jaksoja 170cm kankaalta CRT-tykillä ja voin todeta että ovat mielestäni huomattavasti laadukkaampia kuin tv-lähetykset. En keksi kyllä muuta sanottavaa kuin että "I'm guilty". Mutta omatunto ei kuitenkaan kyllä jostain syystä soimaa.
     
  2. Freekster

    Freekster Guest Guest

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    1 345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minä katson.
    Satelliittitarjonta riitti siihen asti kunnes kotiin tuli 720p Z4 tykki. TV kuva on aika kehno vähänkään paremmissa sarjoissa. Niinpä joutuu katsomaan HD:na kaikki sarjat. TV sarjoissa pitää myös muistaa ääniraita joka on jenkkisarjoissa aina 5.1 ja suomessa näytettynä 2.0. Esim. Dexterin 5.1 DD ääniraita jytisee kunnolla.

    Ja ei se waretukselta maistu, kun maksaa muutenkin TV lupaa, Canalin maksua ja laajakaistamaksua. Pidätän itselläni oikeuden valita paremman kuvanlaadun ja ääniraidan. ;) Toki ostaisin sarjat netistä heti kun niitä vaan alkaa HD:na saamaan. Olen nytkin ostanut muutaman nelosen nettitv jakson vaikka kehnoa laatua ovatkin ja palvelu ei toimi lainkaan mäkillä.
     
  3. Ari

    Ari Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.06.2000
    Viestejä:
    3 320
    Saadut tykkäykset:
    4
    Porukka on selvästi kahtia jakautunutta. Jotkut warettaa ja jotkut (joihin itse kuulun) ovat sitä vastaan ja meitä taas ärsyttää suuresti tämä warettajien jatkuva leuhkiminen laittomilla netistä ladatuilla tv-sarjoilla ja elokuvilla jotka voivat olla vielä teknisesti laadukkaampia kuin laillisesti saatavilla olevat ja niitä katsotaan vuosi etukäteen. Tämä tuli esille myös tuolla Top Gear-keskustelussa, jossa uskon että ehkä muutamalla henkilöllä saattaakin olla joku Sky:n paketti josta saa britti-BBC-kanavat näkyviin, mutta suurin osa on ladannut netistä ne uusimman seriesin jaksot joita kommentoidaan.

    Dexter tulee muuten Suomessakin Canal+:lta 5.1-äänillä varustettuna (kaapelissa ja satelliitista, antennista lähettävät kuraa muutenkin ja vielä letterboxina).

    Sitten tulee päälle vielä ne tutut jotka jatkuvasti "ihmettelevät" että miksi minulla esimerkiksi on useita satoja dvd-levyjä ja kymmeniä maksullisia tv-kanavia tilattuna (ja tv-maksukin maksettuna) kun "ne saa netistäkin ja on kaikki uusimmat leffat ja sarjat aina ennemmin koneella"... :mad: :grr: Itse en ole p2p-ohjelmia käyttänyt koskaan eikä ole ollut sellaisia edes asennettuna koskaan, vaikka laajakaistaliittymä kotona onkin.
     
  4. tsinivuo

    tsinivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2002
    Viestejä:
    3 907
    Saadut tykkäykset:
    1
    Nyt voisi tätä ketjua nostaa. Henk.kohtaisesti alkaa käpy palaa, että telkkarista ei tule enää muuta kuin sarjoja(tositeevee, tai sitten CSI/NCIS/whatever spinoffeja), joita ei kehtaisi edes imuttaa. Ole siinä sitten suorittamatta laittomia nettilatauksia... :grr:

    Samalla listaan tähän sarjoja, joiden kaudet on jo esitetty jenkeissä aikoja sitten, mutta eipä vaan meillä ole näkynyt:

    Dexter 3.kausi
    Breaking bad 2.kausi
    Supernatural 4.kausi
    South park 12.kausi
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2010
  5. Euphemos

    Euphemos Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.05.2005
    Viestejä:
    1 267
    Saadut tykkäykset:
    11
    Uuden The Outer Limitsin 7. kausi.
    Uuden BSG:n 4. kausi.
    Caprican 1. kausi.
    SG-1:n kaudet 7-10.
    SGA:n kaudet 1-5.
    SGU:n 1. kausi.
    DS9:n kaudet 5-7.
    Voyagerin kaudet 3-7.
    Enterprisen kaudet 1-4.
    Eurekan kaudet 2-4.
    Uuden V:n 1. kausi.
    Spartacus: Blood and Sandin 1. kausi.
    Legend of the Seekerin kaudet 1-2.

    Muutaman mainitakseni.
     
  6. Ari

    Ari Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.06.2000
    Viestejä:
    3 320
    Saadut tykkäykset:
    4
    Noissa mainituissa sarjoissa ja kausissa on paljon sellaisia, jotka on voinut katsoa ihan laillisesti maksukanavilta Suomessa. Canal+, KinoTV, MTV3 Scifi ym. ovat näyttäneet noista mainituista sarjoista/kausista tosiaan useita. Dexter (4. kausi pyörii Canal+ Series-kanavalla parhaillaan, ensi kuussa alkaa pyöriä 5. kausi), Star Trekit (DS9, VOY, ENT: kaikki kaudet näytetty, DS9 4. kausi pyörii parhaillaankin MTV3 Scifillä), BSG 4. kausi on tullut KinoTV:ltä tänä vuonna, uuden V:n 1. kausi on tullut Canal+:lta ja pyörii parhaillaan uusintana, että kyllä monia noista on voinut katsoa Suomessa ihan laillisestikin, useat noista on tuleet jopa HD-kuvalla ja 5.1-äänillä. Ei ole tarvinnut waretella.
     
    Viimeksi muokattu: 23.09.2010
  7. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Mikäänhän ei estä myöskään ostamasta omaksi suosikkisarjojaan. Kai sille rahalle pitäisi jotain vastinetta saada, jos kerran kyse on todellisesta suosikkisarjasta, jonka seuraavaa tuotantokautta himoitsee palavasti.
     
  8. Kari Häkkinen

    Kari Häkkinen Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    1 950
    Saadut tykkäykset:
    9
    Siis eihän tämä torrenttien kanssa pelaaminen ole pelkästään laitonta toimintaa. Kyse on internetin mahdollistamasta tekniikasta levittää liikkuvaa kuvaa ja ääntä.

    Esimerkiksi tuolta saa katsottavaa materiaalia ilmaiseksi ja laillisesti vaikka koko elämän tarpeiksi.
     
  9. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Nekin Suomen TV:ssä esitettävät sarjat on nykyään pätkitty mainoksilla aivan miten sattuu, jopa kesken repliikeiden.
    Jos on TV-maksun maksanut, niin en näe sarjojen imuttamista suurena syntinä, vaikka toki se sitä monen mielestä onkin...ainakin mainos TV yhtiöiden ja mainostajien mielestä.
     
  10. Baphomet

    Baphomet Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2008
    Viestejä:
    624
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ehdottomasti pitää, ja näin tunnollisena tv-maksun maksajana minua v!tuttaa suuresti tuo ainainen jatkuva uusintojen pyörittäminen wtf? Ymmärrän kyllä että jotkut niitä haluavat mutta eivätkö he voisi ostaa niitä sarjojansa sieltä alelaarista ettei tarvitsi käyttää koko primetimeä uusintoihin? Niidenkin tilalla voitaisiin näyttää uusia sarjoja, vai onko tvtalot niin persaukisia ettei ole varaa ostaa uusia. Niinkuin minä, kaikki rahat kun menee tv-maksuun niin ei ole enää varaa ottaa mitään Canaleita tai Viasatteja.

    Nyt kun noita kanavia on enempi kuin silloin ennen voisi ihan hyvin laittaa niistä yhden uusinta kanavaksi, jossa pyörisi 24h pelkkiä uusintoja. näistä voisivat sitten halukkaat tallennella omansa talteen. Tai vaihtoehtoisesti ne voisi laittaa näihin kanavien nettiversioihin pyörimään ja tallennus sieltä mahd. helpoksi.

    Samoilla linjoilla, vaiken latausta harrastakaan.




    Wow, kiitos tästä. Tämä oli täysin uutta minulle.

    Perustakaa nyt hyvät miehet oma säie laillisille nettilatailuille!
     
    Viimeksi muokattu: 23.09.2010
  11. tsinivuo

    tsinivuo Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2002
    Viestejä:
    3 907
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ostaa ne joilla ylimääräistä rahaa. Maksan jo tv-lupaa, jotain katetta sillekin pitäisi saada. Toki mainosrahoitteisia kanaviahan se ei koske, mutta eikö mainostajia edes kiinnosta saada katsojia mainoksilleen vai onko nykyään ainoa kohderyhmä keski-ikäiset naiset ja vanhukset?
     
  12. Ari

    Ari Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.06.2000
    Viestejä:
    3 320
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ai tämä olikin vain tv-maksukiukuttelua...

    No sitten ei pidä väittää että täällä ei ole jotain näytetty vain sillä perusteella, että YLE ei ole sitä näyttänyt tv-maksurahoilla tai joku maksuton mainoskanava. Ei YLE:n tarvitse kaikkia amerikkalaisia tv-sarjoja näyttää, vaikka aika paljon niitä sieltäkin tulee. Suomessa kun toimii muitakin tv-kanavia jotka ovat sarjoja näyttäneet.
    Ei se kyllä minun mielestäni "oikeuta" nettiwaretukseen.
    Itse maksan tv-maksua, sekä aika paljon maksukanavien katselumaksuja ja saan kyllä mielestäni ihan kohtuullisesti vastinetta vaikka Canal+:sta esimerkiksi, sieltä tulee paljon hyviä sarjoja tuoreeltaan ja hyvällä kuvan- ja äänenlaadulla (paitsi antenniverkossa).
     
    Viimeksi muokattu: 23.09.2010