Vuokrakämppään leffahuone

Keskustelu osiossa 'Kodin suunnittelunurkka' , aloittajana JP_Vette, 18.04.2012.

  1. JP_Vette

    JP_Vette Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tiedän tunteen... On se hyvä, että muutkaan eivät ota elämäänsä liian vakavasti :hitme:


    Kiitoksia. Ei saisi nousta hattuun, mutta ihan hyvällä mallilla tuo alkaa olla :love:

    Olisihan tuostakin skylinestä saanut vielä ok:n, jos olisi tehnyt kehykset ympärille ja kangas eteen. Jotenkin en vain halunnut sellaista mustaa rettua... Tärykaiku kuitenkin on sen verran ärsyttävä, että olen jo hieman lyönyt työn alle niitä Qrd-patsaita sivuseinille. Taakse tulee varmaan kans, tai sitten ei. Jos joku ei tiedä miltä ärsyttävä tärykaiku kuulostaa, tervetuloa käymään. Sohvalla istuessa kun vaikka napsauttaa sormia tai vaikka avaa tölkin (se klipsun naksahdus), tietää mistä puhutaan. Sivuilta jää kaikumaan, mutta katosta ja lattiasta ei kuulu mitään. Joka puolelta kaikuva äänikin on kivempaa kuunneltavaa, mutta mulla se alaslasku tappaa kattokaiun ja hapsumatto tehoaa alumiinikilahduksen taajuuteen.

    Semmoinen homma vain alkaa olla, että ennen en ollut missään tekemisissä naapurien kanssa. Silloin tohti kattoa n. 55-60 dB(C) tasolla (ei ihan THX-standardin tasolla) BK:n XLS300/PR +5 dB puoleen yöhön saakka, koska ei tavallaan ollut ketään, jota sääliä. Vain naapureita, jotka eivät edes morjesta. Nykyään on ihan sinut seinänaapurin kanssa, ja jotenkin ei vain kehtaa pitää subbaria päällä öisin... Mutta tosin ollaan puolin ja toisin sovittu, että saa huomauttaa melusta. Enkä edes tiedä kuuluuko toi mun "referenssitaso" kuinka hyvin naapureihin... Tuo taso kuulostaa sinänsä hyvältä, että paikat ei rämise, dialogista saa selvää. Isompi alkaa myös ottamaan jo korviin häiritsevästi (olen myös baarissa tulpat korvissa).

    Ps. En tapa dynamiikkaa räpläämällä volumea edes takaisin...
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2012
  2. JP_Vette

    JP_Vette Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vähän ollut kiirettä, motivaatio-ongelmia ja yleistä masennusta diffuusorien suhteen. EPS:ää kuitenkin on niin ...keleesti, että kyllä mä sen ISON skylinen taakse vielä väsään... Muuten oikaisin hieman, ja asensin eteen ensiheijastuskohtiin ja sohvan molempiin päätyihin akustiikkalevyt. En jättänyt edes ilmarakoa, ovat muutenkin niin vaarallisella paikalla, että turha tuoda ulospäin (no etummaisia olisi voinut).

    [​IMG]
    Joka kulmassa n. 5 cm karhuntassuteippiä, en tiedä pysyykö seinällä vai ei. Jos tippuu, niin sitten korjataan (sekä levyä että kiinnitystä :OI )

    [​IMG]
    Julia Dietze :thumbsup:

    [​IMG]
    Star Wars ja BSG sai myös huomionsa.

    Pitää pyytää kaveria kuvaamaan kalansilmällä ja muokkaamaan kunnon HDR-kuvat :thumbsup: Ennenkuin edes pyydän kyseistä kaveria kuvaamaan, kiitän häntä. Hän on monta kertaa ollut auttamassa, ilman hänen akkukonettansa moni homma olisi ollut vaikeampaa ja tietenkin hän on ollut se, jolle olen paskat hetkeni purkanut tämän foorumin lisäksi :thumbsup:

    Kesken koko teatteri vielä on. Edelleen puuttuu se lista kankaan yläpuolelta, musta alalista kankaan alta, kangas ei ole vieläkään "kiilattuna suoraan", takaa se diffuusori, pitkät kaapelit hankkimatta... Mutta alkaa silti jo audio-visuaalinen puoli olemaan kunnossa :naminami: Kuukausi vasta rakenneltu :) Kiitos myös kaikille lukijoille. Toivottavasti joku saa tästä intoa ja ideoita myös omaan projektiin. Mutta kyllä tänne vielä postaan jatkosta, voi vaan olla, että tahti hidastuu ja johdot roikkuu vielä juhannuksenakin :rolleyes:

    EDIT: Eka levy tuli just alas. Taidan repiä lopukki, ettei hajoa turhaan...
     
    Viimeksi muokattu: 23.05.2012
  3. tn1krr

    tn1krr Guest Guest

    Liittynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tää on aivan mahtava projekti, tulee hyvä fiilis aina kun lukee rojektin etenemisestä; asennetta ja kunnon "yritys, erehdys, parahdus" tekemisen meininkiä.
     
  4. Antimidas

    Antimidas Guest Guest

    Liittynyt:
    29.04.2011
    Viestejä:
    254
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aika kunnianhimonen rojekti sulla khyll. Onko toi sun kämppäs muutes minkä kokonen? Kaksio kolmio?
     
  5. JP_Vette

    JP_Vette Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia tn1krr :) Itse sitä välillä miettii, että onko ilmaisutapani vähän turhan radikaalia, mutta hyvä, että joku tykkää :D

    Kämppähän on 45,*jotain* m2 kaksio. Toinen huone siis pyhitetty kotiteatterille (ja nörttinurkka samassa) ja makkarissa ihan makkarikäyttö. Tosin se on niin iso, että olen sen jakanut hyllyillä kahtia, jolloin DIY-tilana toimii toinen osa (joojoo, kaksmielisesti toi on tosi hauska). Eli siis työkalut, rensselit, romut yms on "omassa tilassa" (ennen aina kaapissa ja kun jotain pientä rakenteli, kauhea työ kamojen etsimisessä ja takaisinlaitossa.

    Tänään myös päätin tehdä lopun tälle marttyyrille elämäntavalleni. Aina morkannut "kyllä vielä kestän" helteiden suhteen. Mutta nyt se loppu. Ostin siis Herra Matsunin.

    [​IMG]
    Herra Matsun on siis tämä idioottien plasebogadgetti. Ei mene tämän inssin järkeen se, että kun tuupataan kuumaa ilmaa ulos ja ulkoa tulee 35 asteista sama määrä takaisin, niin miten se voi jäähdyttää. Eikö se ole lämmitin, koska se konekin tuottaa itsessän lämpöä. Vähä niinku jokku lämmittää vanhalla kakluunilla tupaa ja samalla se ottaa kaiken savukaasuna ulos menneen ilman takaisin huoneesta ja samalla sähköpatterit on päällä :hitme: Ei ristus. Ja vielä väittävät "metsästä saa ilmaista puuta" (plus se iso sähkölasku). Idiootit ikinä olleet mettähommissa. Jos joku jyväjemmari ottaa 40 e / heittomotti, niin se on halpaa puuta...

    Mutta joo asiaan.

    [​IMG]
    Herra Matsunhan on siis käytetty peli. Tämä yksilö myyjän sanaan luottaen vuoden vanha. Pölyä oli kyllä lauhduttimen kennolla paljon, mutta eipä siinä ollut edes mitään filtteriä edessä. Taisi olla todella tehokas yksilö viimeisillä käyttökerroilla :D

    [​IMG]
    Jotta tästä tulee, myyntimiesten termejä käyttäen, kaksiputkinen, pitää hieman avartaa reittiä...

    [​IMG]
    Joskus on myös hyvä olla tälläinen hamsteri, jonka kotoa löytyy kaikkea tarpeellista. Lähes natiivi imuputki löytyi siis vaatehuoneesta. En siis kasvata siellä kukkia, vaan säilytän kaikkea maailmanlopun varalle :thumbsup:

    [​IMG]
    Sitä jemmassa ollutta EPSiä hieman tuuliluuukun tilalle, taakse solumuovilla poisto- ja imulokerot hyötysuhteen parantamiseksi ja jesarilla paketti kasaan sekä L-alumiinista kusikouru. Putkihan olisi hyvä, mutta ei nyt sattunut olemaan sopivaa...

    Tarkoitus olisi vielä vetää tuo puhallus omana kanavanaan tänne nörttikamarin / kotiteatterin puolelle, jolloin ilma menisi loogisesti: tänne kylmä joka puskee keittiöön sen kuuman jäähdytettäväksi. Epäilen kyllä vahvasti, että tuon rääpäleen teho ei riitä koko kämppään... Mutta jos edes pari astetta alle ulkolämpötilan ja vähän kuivattua... Meteliäkin pitää niin paljon, että ei tuota kyllä leffan aikana päällä pidä. Mutta niitä helteitä odotellessa voi mieli muuttua :king:

    Niin ja tähän vaiheeseen tietenkin hyvä todeta, että minä maksan osan naapureiden sähköistä ja naapurit osan minun sähköistä. Tosin veikkaisin, että nykyään kuulun jälkimmäiseen porukkaan :D
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2012
  6. Mike1985

    Mike1985 Guest Guest

    Liittynyt:
    16.10.2003
    Viestejä:
    61
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pakko nyt kysyä, että miksi ihmeessä otat ulkoa sitä +35C korvausilmaa "imukanavalla"???
     
  7. Kipee

    Kipee Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jotta lauhdelämpö, joka puhalletaan pihalle, ei aiheuttaisi huoneistoon alipainetta ja vetäisi sitä +25C ilmaa ulkoa sisälle ja lämmittäisi asuntoa.
     
  8. JP_Vette

    JP_Vette Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    [​IMG]
    Hra Matsun sai kaverikseen 10 m pitkän jortikan

    [​IMG]
    "Näin tunget ympyrän neliön läpi"

    [​IMG]
    Hii-op

    [​IMG]
    Alaslaskua myötäillen...

    [​IMG]
    ...perimmäiseen nurkkaan

    [​IMG]
    Ja Matsunin turpa umpeen :thumbsup:

    Niin kova räminä kuului kun tuuletin yritti väkisin siirtää ilmaa pienestä aukosta, että avasin jesareita n. 5 cm matkalta. Nyt ei rämise. Korjaantuisi kun laittaa tuulettimen imemään putken päähän... Mutta kyllä tolla nytkin ihan ok liikku ilma (enemmän, mitä esim wc:n huippari vetää)

    EDIT: Näemmä olen puhunut kokoajan Matsunista, vaikka se on oikeasti Matsui :hitme: No eipähän voi syyttää piilomainonnasta...
     
    Viimeksi muokattu: 25.05.2012
  9. Tudmas

    Tudmas Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.02.2010
    Viestejä:
    77
    Saadut tykkäykset:
    8
    Alkaa olemaan sitä paljon puhuttua pioneerihenkeä aistittavissa... Ei vissiin ole emäntää pyörimässä jaloissa :D
     
  10. TonyA

    TonyA Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    308
    Saadut tykkäykset:
    3
    Tämä oli kauniisti esitetty! Asian voisi nimittäin ilmaista monella muullakin tavalla. Mutta täytyy samassa tunnustaa, että itsekin arvostan moista rakentelua.
     
  11. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    No ei se kyllä ihan noin mene. Laite siirtää lämpöpumpulla koneen läpi virtaavasta ilmasta lämpöenergiaa poistoilmaan, kuumentaen poistoilman melko kuumaksi. Näin poistettava ilmamäärä on huomattavasti vähäisempi kuin laitteen läpi kulkeneen ilman määrä. Poistoilman määrä ei siis ole sama kuin "jäähdytetyn ilman määrä". Tarkkaa suhdelukua en tiedä, mutta tuollaisella samanlaisella matsuilla jäähdyttelin auringon puoleista 17 neliöistä huonettani viime kesänä ja olin tyytyväinen tehoon. Poistoputki täytyy pitää mahdollisimman lyhyenä ja kannattaa myös eristää, koska muutoin putki toimii lämpöpatterin tavoin luovuttaen lämpöenergiaa takaisin huoneeseen. Minulla korvausilma tuli suljetun oven alta muualta kämpästä. Tämä pieni ilmankierto poistoimun voimin on pelkästään hyvästä, sillä välillä suljettuun huoneeseen pidempien dataussessioden tauoilta palatessa tuntui huoneen ilma jo melko huonolta. Huoneen ovi tulee siis pidettyä jäähdytyksen vuoksi lähes aina suljettuna, ja tämä kannattaa ottaa huomioon jos ei huoneistossa ole muuta koneellista ilmanvaihtoa.

    Olkkarissa seinän toisella puolen 33C ja minulla huoneessa 21C :)
     
  12. JP_Vette

    JP_Vette Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    -Lauhdeilmaa puhalletaan ulos x m3 / h

    -Huoneisto ei ole tiivis ja lauhdeilman puhaltimella ei haluta tehdä tyhjiöö

    -Tämä paine-ero siis tasoittuu jollakin, tässä tapauksessa imuputkella, jolla tehty oma suljettu piirinsä lauhdepuolelle

    -Ilman tuota omaa suljettua piiriä se korvausilma tulee JOSTAIN, tässä tapauksessa ikkunoiden välistä yms eli ulkoa. Pahimmassa tapauksessa se voisi tulla vaikka paskahuusin poistoilmakanavaa pitkin väärään suuntaan

    -Nythän se ulkoa saatu ilma ei ole ongelma, mutta helteellä se on oikeasti kuumaa...

    -Käy koittamassa joskus puhallusmäärää mitä se pingviini tuuppaa ulos ja mieti hetki, että kuinka lyhyessä ajassa koko kämpän tilavuus ilmaa on vaihtunut ja tilalla ei ole sitä jäähdytettyä ilmaa vaan sitä ulkoilmaa. Se pingviini siis tuuppaa sitä jo kertaalleen jäähdytettyä ilmaa ulos. Eikö se ole hölmöläisten hommaa?
     
  13. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Kuten mainittua, se tulee muualta huoneistosta tuon huoneen oven alitse. Käytävän vastapäätä pohjoispuolella varjossa olevasta keittiöstä ja sen yleensä avoimesta tuuletusikkunasta varmaankin enimmäkseen. Keittiössä on merkittävästi viileämpää kuin eteläpuolen olkkarissa, johon aurinko porottaa suoraan. Pohjoispuoli talosta on pientä rinnettä ja puiden varjostamaa pihaa kohti ja siellä on helteelläkin onneksi yleensä melko viileää, joten keittiön tuuletusikkuna tulee pidettyä yleensä auki, sieltä tuleva ilma on yleensä aina viileämpää kuin asunnon sisäilma muutoin.
    Kuten mainittua, korvausilmaa ja ilmankiertoa on huoneessa pakko olla ilmanlaadun vuoksikin. Kokeilemani mukaan laitteen poistama ilmamäärä on erittäin kohtuullinen. Siitäkin huolimatta, että tuo pieni määrä kertaalleen jäähdytettyä ilmaa otetaan käyttöön poistolämmön kuljettamiseen, niin tuo piskuinen laite jäähdyttää betonisen talon 17 neliöistä viihde-elektroniikalla täytettyä huonetta yli kymmenellä asteella. Laite toimii myöskin tarpeeksi tehokkaasti, jotta kompura kytkeytyy pois päältä toisinaan. Vielä pienemmät koneet käyvät tauotta eivätkä silti koskaan saavuta tavoitelämpötilaa.
    Millä sinun huoneesi ilma sitten vaihtuu, jos huoneesta ei saa poistua ilmaa eikä sinne saa tulla ilmaa muualta?
     
  14. JP_Vette

    JP_Vette Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huomaa pienen vahingonilon astuneen esiin. Ensiksi luulit, että olen löytänyt helmen naisen, jonka kanssa voi rakentaa lähes sisustuslehtikelpoisen kotiteatterin, mutta kun nostettiin Matsui keittiön pöydälle kaljakorilla korotettuna huokaisit helpotuksesta :D Eipä tuo haitariputki katossa minunkaan silmään sovi, mutta pakko sitä on katsella kesän yli...
     
  15. JP_Vette

    JP_Vette Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sinä tyydyt nykyiseen jäähdytystehoon, minä haluan optimoida tuota enemmän. Korvausilmaa tulee tietenkin ulkoa jokatapauksessa, koska kämpässä on vain koneellinen poisto, mutta en halua siltikään sitä (minun mielestäni) helkkarin suurta ilman vaihtuvuutta, jonka tuo Matsui tekisi. Ilmamäärää en voi mitata, ainastaan arvioida, mutta aika hönkä siitä käy.

    Ymmärrän, että 17 m2 tilassa se ilmanvaihtuvuus on tärkeää, mutta kun itsellä on neliöt ovat lähempänä 50 kuin 40 (pl paskahuusi, jonka ovi on kiinni ja sieltähän se ilma poistuukin, koska paskanhajun ja kosteuden hallinnan takia siellä paskahuusissa on alempi paine kuin muualla huoneistossa), niin ei se happi noin vain lopu. Olen samoja kamoja myös pienemmässä tilassa käyttänyt, ja silloin oli ongelmia. Toki erikoistilanteissa kuten illanistujaiset yms täältäkin loppuu ilma kesken, ja pakko sitä on sitten tehostaa esim läpivedolla ilmanvaihtoa, mutta normi-hetkinä en halua ilman vaihtuvan enempää. Satsaan mieluummin jäähdytyksen optimointiin, koska kaikki hyöty on saatava tuosta pingviinistä irti. Sen tiedät itsekin, että tuo on naurettavan alimitoitettu tähän tilaan. Sinne 17 m2 tilaan se sopisikin. Mutta kun aina ei voi kaikkea saada niin tuo vähän toistasataa maksanut lelu jesarilla korjattuna saattaa tehdä elämästäni vähän viileämmän.

    Viritykseni tuolla haitariletkulla on tehty lähinnä tehostamaan ilman sekoittumista. Ei se tunnu liikkuvan ilman avustusta. Tuossa ~6 m2 keittiössä on kylmä ja muualla kuuma. Keittiössä ei ole ovea ollenkaan. Tuolla haitariletkulla sitä viileyttä saa myös siirrettyä tänne nörttipuolelle. Toki se eristämätön letku on imenyt kaiken lämpöenergian sinne puhallettavaan ilmaan jo matkalla, mutta jäähdytysteho on silti sama (ison osuus letkusta kulkee kotiteatterin alaslaskun päällä ja kylmähän laskee alaspäin eli jotain sekin). Pääasia, että ilma liikkuu (vaikkakaan ei vaihdu kuin sen huipparin kautta) ja yksin tai kaksin ollessa se ilma pääsääntöisesti ei "lopu". Illalla kun ulkolämpötila laskee, voi sitten taas jo ihan perinteisesti tuulettaa.

    E: Ja nyt kun aheikkiselle vastailen, niin myös vastaan siihen, mitä joskus lupasin. Eli nuo morkkaamani "heijastavat" kankaat akustiikkalevyjen päällä eivät näytä heijastavilta leffaa katsoessa. Heijastavat taskulampulla sohiessa, mutta näyttävät ihan rehdiltä mustalta, kun ainut valonlähde niihin on projektorin hajavalo kankaalta. Mulla ei myöskään ole huoneessa valoina kuin ne seinien ledit ja pöytälamppu sohvan takana.

    Mielestäni siis ovat hyvät. Toki jos tulee valoisaan tilaan, niin en osaa ottaa kantaa. Tämähän on aika pimeä nurkkaus, joten on mustat eikä heijasta :)
     
    Viimeksi muokattu: 26.05.2012
  16. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    Liippaa aika läheltä kyseistä ketjua: Miten saan kaksi 50x50 tolppaa pystyyn lattian ja katon väliin ilman reikiä? Tolppiin tulee kevyt screeni kiinni, muuta painoa ei tule.
     
  17. Teukka76

    Teukka76 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.11.2000
    Viestejä:
    2 376
    Saadut tykkäykset:
    2
  18. JP_Vette

    JP_Vette Guest Guest

    Liittynyt:
    17.10.2005
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uulalallaa, Jimmssiltä odotan pakettia, jossa on vähän pidempiä kaapeleita. Saa sitten nuo siistiksi. Oon vissiin vähän jäljessä kehitystä, koska jouduin toteamaan, että nykyään dvi-kaapeleita ei löydy kuin alan liikkeistä ja niissäkin muutaman metrin ruoskat on jo tilaustavaraa... Kaikesta tästä huolimatta vga-kaapeleita on jokases Prismas ja uusis näytöiski on viä vga-liitin ja heikkipekkaläppäreistäkin se löytyy. Viäkö uusista emolevyistäki löytyy kivikautiset ps2-liittimet? :D

    Pistin myös 60 cm siivut jesaria akustiikkalevyjen taakse, johon se kaksipuoleinen teippi sitten kiinni. Nyt ainakin tän illan jo pysyneet seinällä hyvin :thumbsup: Kampesin myös valkokankaan suoraan, nyt kelpaa kattella :cool:

    Löysin myös itsestäni uuden tietoisen tason henkisellä puolella musiikissa. Olen aina vähän ollut hekoheko-linjalla sweetspotteihin ja hörötelly kaikille stereosta saataville "tilaäänille". Joku sitä diffuusoriketjussa kehui, että ei uskoisi tulevan äänen kahdesta kaiuttimesta ja täytyy kyllä kompata sitä. Musiikillakin on "tilaäänet" ja se saatanan solisti on selkeästi keskellä kun soittimet on sivuilla :D Paljon kuuntelen myös kuulokkeilla, mutta ei se ole sama asia demota. En paljon valehtele, jos väitän, että esim Didon Live at Brixton Academy kuulostaa sterona ja 5.1 aivan samalta, pl. takakaiuttimet. Siis sweetspotis istuttuna, kun on edes näin kevyet akustoinnit kuin mulla... Siis kun on ne ensiheijastukset tapettu (no takaa ei oo, mut siä on diffuusorina roinaa paljo) Nightwishin Gethsemane kuulosti kans aika upeelta, kun vain sai laitteiston ja löysi tämän uuden henkisen tietouden. Sori, jos joku tästä otti itteensä, mutta mä vain olen tälläinen, joka ei tuppaa uskoa ennenkuin on itse kokenut. Mutta myös tästä puukorvasta on vissiin sitten tulossa kovaa tahtia ehta hifisti :rolleyes: Mahtaa olla pitkä ja jyrkkä polku edessä. Suurin ongelma se, mitä tähän astikin on huomannut eli ei enään tyydy huonompaan:hitme:

    Koko yöpostauksen väsyneen lopputuloksen idiootein loppu on se, että olen aina vihannut Didoa. Sitä soitettiin joskus Novalla aivan liikaa ja silloin töissä ei kuulunut muita kanavia (no okei, joku Yle Suomi). Täällä joku joskus kyseistä kiekko suositteli demomatskuksi monikanavamusiikille, ja mä aloin tykkään siitä sen jälkeen (kun kerran kunnolla kuunteli). Tosin enhän mä Avril Lavigneakaa kuunnellu viä vuosi sitte. Tai Tiktakkia... Vannoutunut metallimies tuli siis kaapista ulos :D
     
    Viimeksi muokattu: 04.06.2012
  19. E-mies

    E-mies Guest Guest

    Liittynyt:
    03.04.2005
    Viestejä:
    345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Pahoittelen offtopicia, mutta voisitko hieman kertoa, minkälaista viritystä suunnittelet? Itsellänihän on nimittäin ollut melko pitkään haaveena saada jotenkin "kevyesti" asennettua akustisesti läpinäkyvä screen/ kangas kaiutinten eteen. Tämä on pitkän aikavälin suunnittelua. Kangaskin on vielä löytämättä ja hankkimatta. Mutta mahdollinen ratkaisu on mietinnässä kuitenkin, joten kuulisin mielelläni, jos muilla on yhtään samanlaisia virityksiä mielessä/ toteutettuna.
     
  20. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    Tällainen viritelmä mielessä.

    katso liitettä screen.jpg