Vuokra-asunto mukavaksi

Keskustelu osiossa 'Kodin suunnittelunurkka' , aloittajana Drakmin, 10.10.2010.

  1. hapyli

    hapyli Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2009
    Viestejä:
    82
    Saadut tykkäykset:
    0
    "This account's public links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!" sanoi dropboxi Drakminin linkeistä :)
     
  2. theshrike

    theshrike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2008
    Viestejä:
    102
    Saadut tykkäykset:
    0
  3. Drakmin

    Drakmin Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2007
    Viestejä:
    412
    Saadut tykkäykset:
    1
    Makezine bongas Ikeahackerista ton kenkätelineen ja siinäpä se mun dropbox sitten olikin :D Mihinkähän kannattaisi jatkossa kuvat uploadata?
     
  4. Pikasika

    Pikasika Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2010
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällä hetkellä mäkää en nää.. :8
     
  5. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lataa DVDPlazalla näkyvät kuvat tänne? Säilyvät yhtä pitkään kuin tää ketjukin.
    Toki sitten niitä kuvia ei kannata linkittää muualle kun sitten tänne tulee liikaa liikennettä.
     
  6. theshrike

    theshrike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2008
    Viestejä:
    102
    Saadut tykkäykset:
    0
    http://imgur.com/ kestää ainakin redditin liikenteen nitisemättä.
     
  7. JP

    JP Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.02.2000
    Viestejä:
    528
    Saadut tykkäykset:
    2
    Komean näköistä ja omaperäistä sisustusta olet kotiisi rakentanut. Alla olevan kuvan viritys kuitenkin pisti silmään:

    Onko tämä "Tikaslamppu" lopullinen ratkaisu?

    On helvetin epäkäytännöllinen, saatanan vaarallinen viritys ja taatusti lain vastainen.


    --
    JP
     
  8. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Monitoreista sen verran että minulle kyllä ergonomia vie voiton, eli minulla on käytössä:
    http://www.ergotron.com/Products/tabid/65/PRDID/351/language/en-US/Default.aspx
    Tällä hetkellä erillisessä pikkupöydässä kiinni mutta tarkoituksena tehdä kotiteatterisohvan reunaan tarvittava putki jotta monitorijalustan saa siihen kiinni jolloin pyötä lähtee kierrätykseen.

    Kiinnostava projekti, ja sulla on selkeesti tiedossa mitä tarvitaan ja mikä on mahdollista. Minulla on ollut valkokangas & pimennyssysteemi katossa missä olen joutunut rakentamaan samanlaisen häkkisysteemin kuin sinäkin mutta minulla tavoitteena oli huomaamattomuus eli kaikki sulautuivat muutoinkin valkoiseen huoneeseen.

    Nyt pitäisi systeemi pystyttää uudestaan ja metalli materiaalina olisi jämympää mutta toisaalta vaikeammin työstettävää. Samanlaiseen sähäkkyyteen tuskin lähden kuin sinä mutta kyllähän tuo sinun projektisi on hieno katsoa että noinkin sen voisi tehdä.
     
  9. Drakmin

    Drakmin Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2007
    Viestejä:
    412
    Saadut tykkäykset:
    1
    Näytöt tulee varmaan "pulpettimaisen" pöydän kannen sisäpintaan, eli kädenliikkeellä kaikki tietotekniikka piiloon. Tikaslamppu on väliaikainen patentti että näkee jossain valossa rakentaa talven pimeydessä. Virityksen vaarat piilee lähinnä siinä jos kompastuu tikkaaseen ja se repii johdot mukanaan. Kyseessä on siis vain kattovalaisin joka on kumilenkillä tikkaassa kiinni, ehkä se oikeasti antaisi se kumilenkki periksi ekana.

    Kätevämpi kuin pystysuoraan nouseva koska saman luukun alle jäisi nyt myös näppis ja hiiri piiloon. Ei ehkä ihan yhtä näyttävä tosin.

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 19.12.2010
  10. MiNopa

    MiNopa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.10.2007
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan näppärä idea. Itsekin joskus jotain samantyylistä miettinyt, mutta jos ergonomia on yhtään etusijalla, niin eikö nuo näytöt jää liian alas tuolla tavalla? Korkeussäädön tekeminen tuohon lieneee aika vaikeaa. Ja sinäkin kun kuvien kanssa pelaat, niin eikö pivot ole aika kaivattu ominaisuus näytöltä?
     
    Viimeksi muokattu: 19.12.2010
  11. Drakmin

    Drakmin Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2007
    Viestejä:
    412
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pöydän syvyyden valinnalla voi vaikuttaa näytön korkeusasemaan, korkeussäätöä ei tarvitse tehdä kun laittaa näytöt kerralla siihen korkoon johon ne tahtoo. Pohdin joululoman rauhassa näiden kahden pöytätyypin edut ja haitat ja sit rakennan reippaasti valitun mallin ;D
     
  12. amuse

    amuse Guest Guest

    Liittynyt:
    15.10.2007
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hienolta näyttää Drakmin!

    Threadin innoittamana aloin itsekin suunnittelemaan uutta työpöytää. Itse kallistuisin hissilliseen versioon, koska pulpettimallin luukusta tulisi aika painava ja luukkua kiinni laitettaessa pitäisi aina ihmetellä mitä alla on, ettei mitään jää ruudun alle. Drakmin hissikuviin verrattuna itse saranoisin luukun takareunasta, jotta näytön saa mahdollisimman lähelle pöydän pintaa.

    Jos joku tietää hyviä paikkoja mistä saa edullisia lineaarimoottoreita, niin saa vinkata (iskupituus ~50cm).
     
  13. lahkonen

    lahkonen Käyttäjä

    Liittynyt:
    22.06.2005
    Viestejä:
    648
    Saadut tykkäykset:
    33
    Näytön yläreunan tulisi olla silmien tasolla tai hieman sen alapuolella, näin ainakin meillä ergonomia-asioista vastaava työterveyshoitaja totesi. Siten nuo näytöt eivät jää ainakaan kuvan perusteella liian alas.
     
  14. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Köyhän miehen simppelimpi ratkaisu nouseville näytöille on näytöt kiskoille ja vastapainoilla tasapainottaa niin että nouseen hieman itsestään ylös. Alas menee sitten simmpelisti painamalla alas. Siihen sitten joku lukitus minkä avaamalla nousee ylös.
     
  15. Drakmin

    Drakmin Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2007
    Viestejä:
    412
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tuollainen systeemi harkinnassa, siihen vaan vanhan akkuporan moottori kaveriksi. Ois nimittäin vintillä liukuoveen tarkotettu kisko ja laakerikelkat. Mun mielestä on tärkeätä että jos näytöt tulee piilosta esiin niin joku moottori olisi siinä mukana :D
     
  16. kaljis

    kaljis Guest Guest

    Liittynyt:
    16.06.2007
    Viestejä:
    149
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaasujuosi(tyyliin auton takaluukku) voisi toimia myös nostimena. Toki tämä edellyttäisi, että pitää itse painaa ylös. Mutta se nousisi ainakin itsestään ylös kun jonkin lukituksen avaa. Kaupan päälle tulisi komeat äänet :thumbsup:
     
  17. Drakmin

    Drakmin Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2007
    Viestejä:
    412
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joulutauko venyi pitkäksi mutta projekti jatkuu nyt. Hain tänään vanerit tietokonepöytää varten. Jätän vielä näyttöhissin tekemättä, se jää optioksi myöhempään. Teen ensin yksinkertaistetun pöydän jonka jälkeen pitää keskittyä makuuhuoneen ideointiin. Jos näiden jälkeen on vielä intoa jäljellä palaan näytönpiilotusmekanismien maailmaan. Ratkaisun pitää olla sellainen joka toimii monen kokoisilla näytöillä, pöytä ei saa estää näyttöjen päivittämistä ;D

    [​IMG]

    Ekstrakuvana pitkittyneen tauon syy. Sain joululahjaksi legoja joista tein x-wingin. Noin 3600 osaa kului ja loppui keskenkin joten laskutelineet puuttuu:

    [​IMG]
     
  18. Mogge

    Mogge Guest Guest

    Liittynyt:
    28.04.2007
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jumangegga, kun on aikaansaava kaveri ja taito hyppysissä! :thumbsup:
     
  19. Drakmin

    Drakmin Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2007
    Viestejä:
    412
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jonkinnäköinen pöytä on nyt valmiina. Onneks en tehnyt vielä näyttöhissejä sillä näyttö ehti vaihtua suurempaan. Kaapit on takaa avoimet joten tietokone käy vain asteen kuumempana kuin aiemmin vapaassa tilassa. Subbarin soundissa en huomaa eroa ovi auki tai kiinni. Ovissa on sentin rako ympärillä josta ovet mahtuu aukaisemaan ja tietokone saa korvausilman. Olin varautunut että rakennelma romisisi hieman kun otetaan soundia subbarin äärirajoilla mutta ainakaan vielä ei ole ilmennyt mitään haittavaikutuksia.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tämä romumäärä oli aiemmin kaikki esissä:

    [​IMG]
     
  20. kahvis

    kahvis Guest Guest

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    870
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näytäppäs millä paloilla olet kasannut nuo metallikehikot, itse olen ajatellut käyttää 5cmx5cm kanttiputkea. Kiinnostaisi nähdä miten niitä helposti liitellä yhteen ilman hitsauksia :)