Vision VDC8800B/S & VDT8080B/S

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana Akustik, 13.06.2007.

  1. msuomi

    msuomi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.08.2000
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiintis/jotain muuta rikki?
     
  2. Mouhi

    Mouhi Guest Guest

    Liittynyt:
    22.05.2008
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma boksini alkanut temppuilla maksukanavia nauhoitettaessa. Ei tallennu kuin mustaa ja tekstit, aika pomppii hyppäyksittäin eteenpäin ja Tallenteet-valikossa filen vieressä on $-merkki. Eli niinkuin salaus olisi purkamatta. Ilmiö tuntuu hyvin satunnaiselta, mutta nyt se alkaa jo risoa, kun toistunut niin monesti.
    Mulla on siis Elisan kaapelikortti ja Viasat Kulta -kanavapaketti.
    Kellään samaa?
     
  3. Azci

    Azci Guest Guest

    Liittynyt:
    15.12.2008
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Digiboksin hankinta edessä, joten kertokaa rehellinen mielipide, onko tämä boksi (VDT8080B) ostamisen arvoinen? Tekniikan maailman mukaan on, mutta mitä te, jo laitetta käyttäneet sanotte?
     
  4. diplomispede

    diplomispede Guest Guest

    Liittynyt:
    01.07.2007
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    En suosittele, jos ja kun 8080 ilmeisesti on samaa sarjaa (=sontaa) 8800 kanssa. Tallennukset pätkii, jos yrität useampaa yhtä aikaa. Tiedostojen siirto tavattoman hankalaa PC:lle, jos onnistuu lainkaan. Toistaiseksi nopein tapa on repiä kovalevy irti, laittaa se USB-kotelon avulla kiinni PC:hen ja siirtää tiedostot linux-partitiolta DiskInternalsin Linux Readerillä. Heleppoo, not. Kuvassa on paha kontrastivarjo valkoisen ympärillä (jos tausta ei ole vaalea). Kovalevy tärisee, laite metelöi liikaa (tämä voi olla yksilövikakin tietysti).
     
  5. Kuhis

    Kuhis Guest Guest

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    51
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei minulta ole kuluneen puolentoista vuoden aikana seonnut kuin muutama ajastettu ohjelma. Ulkoisen kovon käyttöhän on helppoa kuin heinänteko, ja tiedostot voi siirrellä sinne E-asemalle ja tarvittaessa sieltä joko takaisin boksiin tai FAT32-osioon F, joka näkyy tietsikassa ja ajastetusta ohjelmasta voi sitten VideoRedo:lla sahata liiat pois:thumbsup:.

    Tallennuksissa pitää vain jostain kumman syystä pitää kovalevy korkeintaan 70% täynnä:confused:. Jos tuon ylittää tulee niitä vaikeuksia. Mutta tallenuksethan oli tosi helppo siirtää ulkoiselle USB-kovolle pois boksin omalta kovolta:thumbsup:

    Eikä minua tuo tekstin varjo edes tykitettynä häiritse.

    Niin, ja boksi on monesti unohtunut päälle, kun se on niin äänetön.
     
  6. msuomi

    msuomi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.08.2000
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    Komppaan. Reilu puoli vuotta käyttöä takana, ainutkaan nauhoitus ei ole temppuillut.

    Siirroista ei ole pahemmin vielä kokemusta...

    Varjo ei ole häirinnyt minuakaan, itse asiassa en ole moiseen kiinnittänyt edes huomiota, en edes tykillä.

    Ainakin minun yksilöni on niin hiljainen, että sen päälläoloa ei tosiaan edes huomaa. 199 euron hintaan, mitä siitä maksoin, olen enemmän kuin tyytyväinen. Minulle ajanut hommansa täydellisesti. Ei se täydellinen ole, kaukana siitä, mutta minulle riittää:rolleyes:
     
  7. jleinonen

    jleinonen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.08.2001
    Viestejä:
    627
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tuohon varjoon ja yleisesti huonoon kuvaan kiinnitin heti huomiota kun näin kuvan anoppilassa. Sitä sitten kokeiltiin scartin sijaan komponentilla mutta ihan yhtä sontaa silläkin liitännällä, ainakin verrattuna Sonyn omaan telkkarin sisäiseen virittimeen verrattuna.
     
  8. msuomi

    msuomi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.08.2000
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    Annan kyllä sen verran liikkumavaraa, että nykyisellä laitteistolla ei ole kokemusta muusta digiboxista kuin tästä ja SSP:n ilmaishirvityksestä... TV:nä Sonyn 32 kuvaputki ja tykkinä Panan AE-900...
     
  9. jleinonen

    jleinonen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.08.2001
    Viestejä:
    627
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tuota kuvaa tosiaan vertasin Sonyn 40" W4210 tms. omaan sisäisen virittimen kuvaan.

    Ja toiseksi, laite on jo 2 kertaa jumiutunut totaalisesti ja jättänyt tallennukset tekemättä. Alle viikon käytön aikana. Lisäksi kovalevyllä on 4gigan kokoinen tiedosto epäonnistuneesta tallennuksesta jonka kesto on 0, ja jota ei voi poistaa. Ainakaan itse laite ei tuota suostu poistamaan mitään kautta :(
     
  10. Jekutin

    Jekutin Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    129
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mites boksin softa? Mikä versio? Uusimman kanssa ei ole mitään ongelmia mulla ainakaan ollu.
     
  11. Raid72

    Raid72 Guest Guest

    Liittynyt:
    20.03.2008
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on ollut iät ja ajat jo uusin softa, törppö toimii muuten mainiosti,
    mutta tuo vaalea varjo kuvassa häiritsee, ja aina vuoden vaihteessa
    sekoilee EPG kun menee tänä vuonna EPG:llä katselemaan ensi vuoden
    ohjelmia :sick:
     
  12. peetri

    peetri Guest Guest

    Liittynyt:
    01.12.2007
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä mä ainakin uusimmalla kaapeliversiolla kärsin aika usein siitä että EPG ei näytä kaikki ohjelmatietoja.
     
  13. msuomi

    msuomi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.08.2000
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
  14. Shog

    Shog Guest Guest

    Liittynyt:
    02.08.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävinpä eilen hakemasta paikallisesta prismasta 8800B laitteen, alkoi hinta olemaan kohdallaan kun kustansi 129,- :cool:

    En tiedä mistä inexin varaston pohjalta noi laitteet on kaivettu, boxin softa oli mallia 1.08. Ihan hyvältä tuntuu näin vuorokauden kokeilun pohjalta, softa pitänee päivittää uudempaan versioon.
     
  15. msuomi

    msuomi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.08.2000
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, uusimpaan kannattaa päivittää ja muistaa päätteeksi nollata tehdasasetuksille...
     
  16. Shog

    Shog Guest Guest

    Liittynyt:
    02.08.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, päivitetty on ja nollattu.. toimii hyvin, ainoa vika tossa boxissa on toi kanavien järjestely, eli se ettei kanavia pysty järjestelemään haluttuun järjestykseen. Muuten ei ole valittamista. :thumbsup:
     
  17. dirtyharry

    dirtyharry Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.02.2003
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistäs päin Suomea tuolla hinnalla löytyy?
     
  18. msuomi

    msuomi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.08.2000
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eeh, onhan siellä ihan kanavalistan muokkaus ja suosikkilistan muokkaus vielä erikseen. Kanavat, joita ei käytä voi estää näkymästä listassa jne.
     
  19. Shog

    Shog Guest Guest

    Liittynyt:
    02.08.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alkuviikosta oli ainakin Lohjan Prismassa, sekä kaapeli- että antennimallit 129,- Liikkeessä (ja samaten pahvilaatikon kyljessä) oli lapussa maininta että kaapeliboxissa olisi 200gt kovo ja antennimallissa 250gt mutta meikäläisen kaapeliboxissa on sisällä ainakin 250gt samsungin kovo. En valittanut asiasta.. :D

    Olivat pistäneet myös jonkun topfieldin antenniboxin tarjoukseen, 160gt kovolla 99,- mallimerkintää en pistänyt ylös.

    toi kanavan näkyvyyden esto on ihan kätevä toiminto mutta uusimmankaan päivityksen jälkeen en saa kanavien järjestystä muutettua.. vai onko joku kohta jäänyt huomaamatta..?
     
  20. msuomi

    msuomi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.08.2000
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    Seison korjattuna:hitme:

    Ilmeisesti en sitten muuttanut tässä kanavajärjestystä. Muokkaamispuolella "Poisto" muuten tarkoittaa sitä, että kanava muuttuu harmaaksi eikä näy listassa vaan sen yli skipataan. Sitä olen ainakin käyttänyt.

    Tuo, ettei järjestystä saa muutettua, on kyllä puute. Vaikka en sitä itse olekaan tarvinnut, toiminto pitäisi kyllä olla ehdottomasti olemassa.