Virallinen maahanmuuttokritiikki -ketju

Keskustelu osiossa 'Päivän peili' , aloittajana haisku, 02.01.2010.

1. 71 dB

71 dB Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    156
    Voimme olettaa vaikka mitä järkevää, mutta ei se asioita faktaksi tee. Minua tympii maahanmuuttovastaisuudessa asioiden yksinkertaistus ja mustavalkoistus. Minulla on sentään kanttia myöntää, että raiskaukset saattavat olla kovassa kasvussa. Mistä minä tiedän, enhän minä siellä Oulussa ole olllut raiskattuja kuuntelemassa.

Ei tainnut jatkuvasti nousta. 2017-2018 nousi, sitä ennen taisi laskea. Jos näitä tilastoja haluaa tuijottaa, niin kannattaa huomioida nousut ja laskut samalla innolla.

Olen muutamaan kertaan maininnut, että muslimeja on laidasta laitaan ihan niin kuin kristittyjä. Kaikki eivät olekaan paskasakkia. Kaikki eivät raiskaa, niin kuin ei koko kantaväestökään. Mutta joo, pistetään rajat kiinni sitten. Olen täysin kyllästynyt maahanmuuttokriitikoiden natinaan.

2. Tilt-type

Tilt-type Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    104
    Ei se tee ilmoitusherkkyydenkään noususta totta, että sitä aina ehdotetaan syyksi. Puheita ja oletuksia riittää. Loppupeleissä ehkä kannattaisi lopettaa turha olettelu ja katsoa lukuja sellaisenaan.

Helsingin raiskausrikokset

2010 135
    2011 155
    2012 152
    2013 148
    2014 150
    2015 177
    2016 201
    2017 200

Yhdellä laski toissa vuonna Helsingissä. Viime vuoden tilastoja ei ole tarjolla raiskauksista, mutta se tiedetään, että poliisille ilmoitettujen seksuaalirikosten määrä kasvoi noin 50 prosenttia Helsingissä. Jos oletetaan, että raiskauksissa päti myös tuo 50 %, tarkoittaisi se sitä, että poliisille ilmoitettujen raiskausten määrä on tuplaantunut 3-4 vuodessa. Koko maankin tasolla raiskausten määrä on kasvanut joka vuosi 2014 alkaen.

3. latexii

latexii Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    217
    Sinulla on kanttia jossitella. Mielestäsi raiskaukset "saattavat" olla kasvussa. Minun mielestä tuollaisen toteaminen ei vaadi minkäänlaista kanttia. Et ollut Oulussa kuuntelemassa raiskattuja, mutta ilmeisesti olet ollut köyhien lapsiperheiden tilanteen kuulemassa persujen suusta, koska heidän tilanteensa toteat ilman jossitteluja.

Sikstoisekseen kukaan meistä ei halua rajoja kiinni, ei edes persut. Tämä(kin) on myös täällä sanottu moneen kertaan, mutta sinulle se ei näemmä uppoa.

4. Pazze

Pazze Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    75
    Mitä ihmettä? Lapsi raiskataan ja sun mielestä se on vaan alaikäisen uhriutumista! Sulla ilmiselvästi ei ole kykyä tuntea empatiaa.

5. 71 dB

71 dB Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    156
    Alaikäinen uhriutuu helpommin kun täysi-ikäinen koska on nuorempi ja kokemattomampi. Tällä faktalla ei ole mitään tekemistä minun empatiakykyni kanssa. Ilmeisesti pitäisi vaan kauhistella muiden mukana näitä raiskauksia täällä, mutta kun yritän ajatella asioita vähän laajemmasta perspektiivistä. Oletteko ikinä tulleet ajatelleeksi, että te käytätte rikostilastoja omien mielipiteittenne pönkittämiseen? Välitättekö te ihan aikuisten oikeasti näistä uhreista, vai ovatko nämä uhrit teille käytännöllinen pohja mielipiteisiinne koskien turvapaikanhakijoita? Huomaan, että kirjoitukseni on ollut ajanhukkaa, joten taidan jättää tämän tähän.

6. ProPatria

ProPatria Active Member

Saadut tykkäykset:
    77
    En käytä rikostilastoja omien mielipiteideni pönkittämiseen koska nehän vaan osoittavat että olen ollut koko ajan oikeassa. Kova on peppukipu "hyviksillä" kun ne lemmikit osoittautuikin sellaiseksi paskasakiksi mistä Halla-aho on koko ajan varoitellut.

7. Pazze

Pazze Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    75
    Eli joutuu uhriksi helpommin. Uhrautumisella on nykyään aika erilainen merkitys, ja sen luulisin sinunkin tietävän. Toki voi olla, että sekin on mennyt ohi.

Kirjoituksesi yleensäkin ovat ajanhukkaa, valitan.

8. Tilt-type

Saadut tykkäykset:
    104
    Oletko sinä koskaan tullut ajatelleeksi, että juurikin tilastotietojen pohjalta maahanmuuttokritiikki on aikoinaan syntynyt? Kaikilla muilla yhteiskunnan osa-alueilla pidetään positiivisena asiana, jos näkemykset perustuvat tilastotietoihin eivätkä mutuun, mutta maahanmuutto on ollut outo poikkeus säännöstä. Nähdäkseni tuo johtuu siitä tiedostajien keskuudessa olevasta (useimmiten virheellisestä) käsityksestä, että ihmiset "haluavat vihata maahanmuuttajia" ja ovat valmiita perustelemaan sen sitten millä tahansa järkevältä kuulostavalla, tässä tapauksessa tilastotiedolla. Yleensä tiedostajat tuntuvat hyppäävän suoraan sen vaihtoehdon yli (joka useimmiten on todellinen syy kriittisyyteen), että nuo turvapaikanhakijoiden rumat tilastot itsessään ovat syy, miksi touhuun on alettu suhtautua kriittisesti. Rationaalisesti ajatellenhan turvapaikkamaahanmuuton hyöty/haitta-suhde on laittoman huono. Se ei auta kaikista heikoimmassa asemassa olevia, mutta aiheuttaa paljon ongelmia vastaanottajayhteiskunnalle.

Muiden puolesta en voi sanoa, mutta itse ainakin välitän.

Yhtä rakentava ja järkevä kysymys: Välitätkö sinä oikeasti köyhistä vai haluatko vain vihata kokoomusta? Räkätätkö ääneen kuullessasi köyhyyden ja eriarvoisuuden lisääntyneen, koska tiedät että pääset syyttelemään kokoomusta? ;) Koita siinä nyt sitten vastata...

elmac0 tykkää tästä.
  9. ProPatria

ProPatria Active Member

Saadut tykkäykset:
    77
    Näinhän se on. Samat ihmiset jotka luottavat ilmastomuutoksen todistamisessa sokeasti tilastoihin niin haittamaahanmuuton ollessa kysymyksessä hokevat tuota valhe, emävalhe, tilasto jargonia. Eli ei taaskaan mitään järkeä tai logiikkaa. Tässäkään.

10. 71 dB

71 dB Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    156
    Enhän minä tai kukaan muukaan tilastoja kiellä. Ilmastonmuuksen tutkimiseen ihmiskunta on täyttänyt "hieman enemmän" paukkuja kuin haittamaahanmuuton tutkimiseen. Poliitikot lupasivat selvittää, mitä kansainvälisten sopimusten puitteissa voidaan tehdä. Ratkaisu "otetaan leireiltä" ei auta, jos porukkaa tunkee tänne muutenkin. Älkää minua syyttäkö.

11. elmac0

elmac0 Active Member

Saadut tykkäykset:
    33
    Tässä ollaan minusta nyt asian ytimessä. Maahanmuuttopolitiikkaan on tuskin tiedossa suurempaa linjamuutosta niin kauan, kun järkiargumentit voidaan sivuuttaa vaivattomasti vihjailemalla argumentoijan perimmäisten motiivien olevan rasismista kumpuavia.

12. ProPatria

ProPatria Active Member

Saadut tykkäykset:
    77
    Tarkoitushan on käännyttää ne tänne suoraan yrittävät sinne leireille odottamaan. Jos ei kelle leirimajoitus kelpaa niin tuskin sillä kovin suurta hätää on. Eli se toimii. En viitannut erityisesti sinuun tuolla tilastojutulla vaan laajemmin vihervasemmistoon.

13. 71 dB

71 dB Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    156
    Vastustaako vihervasemmisto tätä leiriajatusta? Itse en vastusta. Haluan myös karkottaa raiskaajat ja minusta lähtömaan on otettava karkotetut vastaan. Voi olla, ettei välillämme olekaan niin paljon mielipide-eroa.

14. ProPatria

ProPatria Active Member

Saadut tykkäykset:
    77
    En tiedä vastustaako vihervasemmisto noita leirejä vaan tarkoitin että vihervasemmisto uskoo silloin tilastoja kun se omaan agendaan sopii. Kai sitä muutkin voi harrastaa mutta itse luotan tilastoihin olipahan asia mikä tahansa. Muitakin foorumeita ja blogialustoja tulee seurattua enkä viittaa tällä siis suoranaisesti täällä käytävään keskusteluun.

15. 71 dB

71 dB Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    156
    Milloinkas niitä vihervasemmistolle sopivia tilastoja on esitelty? En muista koskaan nähneeni.

16. ProPatria

ProPatria Active Member

Saadut tykkäykset:
    77
    No kun muutaman viestin taaksepäin jaksat rullata niin ilmastonmuutokseen liittyvät tilastot kelpaavat mainiosti. Eiköhän nuo muutkin omaa agendaa edistävät kelpaa. Maahanmuuttoon liittyviä tilastoja sitten lähdetään tulkitsemaan miten sattuu ja jos ei osata selittää niin vedetään tuo "valhe, emävalhe, tilasto"-kortti esiin. Sillähän niistä ikävistä tosiasioista välttyy keskustelemasta.

17. Tilt-type

Saadut tykkäykset:
    104
    Vihervasemmistoa edustavien eduskuntapuolueiden (vihreät ja vasemmistoliitto) viralliset linjaukset ovat olleet täysin todellisuudesta vieraantuneita ja suorastaan vastuuttomia.

Heidän äänestäjistäänkin suurin osa on melko samoilla linjoilla, muttei mitenkään murskaavasti. Muistan tännekin kirjoittaneeni gallupista, missä eräässä kysymyksessä vihreiden äänestäjien enemmistö oli käytännössä Jussi Halla-ahon linjoilla. Samaan aikaan vihreiden silloinen johto ylisti Pennasta, joka esti pakkopalautuksen.

Valtamedia alkoi heräämään todellisuuteen, pikku hiljaa, jostain vuoden 2016 alusta alkaen. Vihervasemmistopuolueiden kohdalla olen havainnut saman ilmiön vasta ihan viime viikkoina Oulun raiskausepidemiasta puhuttaessa. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Eivät siis todellakaan ansaitse minkäänlaista kiitosta, mutta positiivista nähdä, että heilläkin on edes jonkinlaista kykyä uudistaa kantojaan.

Toki myös vihervasemmistopuolueissa on ollut järjen ääniä jo aiemmin. Esim. Pekka Haavisto on puhunut maahanmuutosta jo vuosien ajan järkevään sävyyn. Haavisto onkin vanhan polven vihreä, joka liittyi aikoinaan puolueeseen ympäristöasioiden vuoksi. Nuoremmilla tuntuu mokutus ja seksuaali-asiat olevan tärkeysjärjestyksessä ylimpinä.

18. 71 dB

71 dB Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    156
    Mutta eihän ilmastonmuutoksesta mitään kiistaa olekaan. Eihän me missään Amerikassa olla, jossa ilmastonmuutoksen kiistäjiä riittää koska Exxon Mobil on aivopessyt heikosti koulutetun kansan.

19. ProPatria

ProPatria Active Member

Saadut tykkäykset:
    77
    Sulla menee taas heittäen pointti yli hilseen. En jaksa edes yrittää.

20. opelman

opelman Active Member

Saadut tykkäykset:
    17
    Ei se paljoa asiaa avita jos on maahanmuutto kriittinen väärässä puolueessa. Pahentaa vain. Menee väärälle puolueelle äänet. Ja kriittisyys unohtuu vaalien jälkeen 3.9 vuodeksi.