Viineistä netissä

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Pete_83, 28.02.2005.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Pete_83

Pete_83 New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Sattuuko kukaan tietämään kattavaa viinitietokantaa tai tai 'for dummies' -tyylistä perehdytyspakettia? Eli hakusessa on jotain samantyylistä kuin viskeihin pureutuva Malt Maniacs.

2. Ize

Ize Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Sattuipa silmään tämä säe, kun etsiskelin sherryistä kommentteja täältä.

Olen tarkoituksella vältellyt viinimaailmaan syvemmin sekaantumista muutamista syistä, mutta tärkein syy on se, että viinikenttä on niin laaja että aikaa palaisi siihen tutustumiseen uskomattomia määriä. Ensinnäkin jo pelkästään rypälelajikkeita on useita kymmeniä kuten myös viiniä tuottavia maita. Tähän kun lisätään maiden sadat jopa tuhannet viinitilat ja sen päälle eri vuosikerrat niin menee meikäläisen pää sekaisin jo pelkästä ajattelemisesta. Varmaankin viinisivustoja on olemassa, mutta tuntuisi siltä, että väkisinkin niiden rajoittuu johonkin maahan tai jopa pelkästään viinintuottoalueeseen. Viskit on paljon helpompi hanskata ja siksi olen syventynyt pelkästään siihen puoleen. ;)

Mottoni on ollut, että ranskalaisiin viineihin en koske ja hyvin on mennyt. Huonoa viiniä ei kohdalleni ole sattunut muutakuin ravintolassa ... ja monesti se on ollut ranskalaista. Espanjalaiset tummat, paahteiset ja mausteiset viinit ovat suosikkejani, myös Etelä-Afrikasta ja Australiasta löytyy samantyylisiä viinejä ja ilmeisesti samantyylisiä tai samoja rypälelajikkeita. :)

3. mantere

mantere New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Omalla kohdalla päinvastoin, jos ranskalaista on tarjolla, ranskalaista otan. Ehdottomasti jos on itselle uusi viini, Alkon peruskatalogin Ranskan punkut on jo käyty läpi, muutamaa kalliimpaa lukuunottamatta.
    Nykyään olen innostunut uuden maailman viineihin, esim Chile on vahvasti nousemassa oman listani manttelinperijäksi Ranskalle.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.