Sigur Rós - Takk Komeat ja kauniit soundit taas kerran mutta bändiä ennenkin vaivannut monotonisuus, laahaavuus ja kömpelyys ovat taas kerran vaivana. CD-kotelona toimivat käsittämättömän upeat "kirjankannet". 3 / 5
30 seconds to mars - beautiful lie Jared Leton luotsaaman bändin moderni rockki( tai mitä lie) toimii loistavasti ja tämä myös osoittaa että näyttelijät voivat tehdä hyvää musiikkia (keanu reeves ja russel crowe...anyone? )
System of a Down - Mezmerize ***** Täysin upea ja mielipuolinen levy. Toxicityn viitoittamalla tiellä mennään vahvasti, mutta tällä kertaa ollaan viety koko homma toiseen potenssiin. Vauhtia ja hienoja melodioita riittää vaikka muille jakaa. Radio/Video biisin humppa osuudet ja överiksi vedetyt falsetit lähentelevät jo neroutta eikä muissakaan biiseissä ole mitään valittamista. Kyllä kelpaa luukuttaa Onneksi uusin Hypnotize levy on jo kaupoissa...
Dredg - Catch Without Arms Enpä ollut edes kuullut tästä bändistä ennen kuin bongasin erään tutun kokoelmasta. Tämä bändin uusin levy iski todella lujaa. Monipuolista rockkia, kiitosta erityisesti vokalistille. Seuraavaksi kuunteluun Dredg:n edellinen El Cielo -levy. Todella positiivinen yllätys!
Sitä kuunnellessa. En sano vielä mitään, mutta jo parin kierroksen jälkeen voinee kommentoida. Kommentoidaan; Mezmerize tuntuu edelleen paremmalta. Mutta kyllä tämäkin **** 1/2 tuotos on(Mezmerize täydet *****). Jälleen luvassa sekä junttaa että sekoilua. Leikitään rytmeillä, melodioilla ja kaikella tohelluksilla. Selkeitä kuningasriffejä ei ole siinä määrin kuin Mezmerize. Silti *tanan kova levy, ja varsinkin massasta poikkeava positiivisella tavalla. Ja tulee todellakin (taas!) sellainen olo että Haluan saman lääkityksen kun mitä Malakianilla on Banana banana banana banana terrecotta banana terrecott terrecotta pie! Banana banana banana banana terrecotta banana terrecott terrecotta pie! Do we all learn defeat from the whores with bad feet Beat the meat (beat the meat),Treat the feet To the sweet, milky seat Levykaupassa kannattaa ostoa harkitsevien vetäistä Vicinity Of Obsenity, Kill Rock 'n Roll & Dreaming. Näillä pääsee alkuun.
In Flames - Come Clarity Perus In Flamesia, ei antanut suurempia hurraa fiiliksiä ekalla kuuntelulla, mutta ihan hyvä- arvosanan saa tässä vaiheessa. Kaipaa lisää kuuntelua. Korn - See You on the Other Side Ei iskenyt tämä oikein. Jotenkin tuntuu, että osa tämän levyn biiseistä ja b-puolet (Eaten Up Inside jne.) on tehty jonnekin diskoon tanssittaviksi. The Berzerker - World of Lies Australiasta kajahtaa taas. Aivan mahtavaa mättöä taas kerran. Luuli, että Dissimulate olisi ollut mahdoton ylittää, mutta tällä päästään vähintään samoihin.
Kuuntelin tänään viimeksi tai siis eilen (perjantai) tuon saman levyn ja hassua sinällään on se, että meinasin myös quotata tuon saman kohdan tänne Jotenkin siihen vain kiinnitti huomiota. Itse olen suht tuore SoaD-fani. Vain Toxicity löytyy entuudestaan. Nyt on viime aikoina tullut kuunneltua Mezmerize:a ja tätä uutta Hypnotize:a ja loistavia ovat kyllä molemmat.
Mezzaine? Tuo Hypnotize sisältää kyllä melkoista tykitystä, tuttuun SOAD tapaan. Parilla ensimmäisellä kuuntelulla ei vielä silti yllä Mezmerizen tasolle. Mezmerize oli jotenkin monipuolisempi albumi.
Kännissä. Ja kavereiden kanssa tullut puhuttua Mezzasta tuon levyn kohdalla joskus. Tehdäämpä editti. Stealing Society on muuten varsinainen punk-biisi. Varsinkin keskiosasta(..Crack pipes needles pcp and fast cars Kind of mix really well and a dead movie star... )tulee Ramones mieleen. Ja se on hienoa! Muutenkin, SOAD näyttää jo toisen kerran tänä vuonna kaikille "hei me ollaan rankkoja"- bändeille että miten se homma pitää tehdä.
Pari levyä tullut ennakkokuunneltua. Korn - See you on the other side Paskaa ja väsynyttä. Voisihan sitä ehkä koittaa kuunnella vielä toisen kerran, mutta kun kuunteluväsymys iski jo kolmannen kappaleen kohdalla niin minkäs teet. In Flames - Come Clarity Yllätti todella positiivisesti, huomattavasti parempi kokonaisuus kuin pari edellistä, parasta In Flamesia sitten Claymanin. Hyvä meininki kautta levyn, kolmen kuuntelukerran jälkeen vaikuttaa todella kovalta lätyltä. Vierailemassa myös naisvokalisti yhdellä biisillä. Ehdottamasti menee ostoon kunhan ilmestyy (sitten helmikuussa). Tullipa tuo SOAD - Hypnotize ihan ostettuakin. Minusta tasaisempi kokonaisuus kuin Mezmerize, jossa oli muutama huono kappale, jotka skippaan nykyään järjestään. Malakian on kyllä aika :king: , ei ole ihan tusinatavaraa nämä SOAD:n levyt. Hieman välistä lyyrikoissa ylenpalttinen toistaminen, tai siis se jonkun lauseen hokeminen hieman puuduttaa, mutta kaikellehan on varmaankin tarkoituksensa. Olisi saanut aika kovan levyn jos olisi Mezmerizen ja Hypnotizen yhdistänyt ja poistanut joitakin biisejä. Olisihan se tosin voinut olla liian tuhti paketti kerralla sulateltavaksi. Lagwagon - Resolve Viime vuosina on tullut Lagwagonin levyjä osteltua vaan jotenkin vanhasta tottumuksesta, esim. edellinen Blaze ei herättänyt oikeen mitään kummempia fiiliksiä, muutama hyvä biisi, loput tasapaksua jöötiä sillä perus lagwagon kompilla. Nythän kun rumpali vaihtui (Derreck päätti päättää elämänsä), asiat on hieman erilailla. Levyllä muistellaan ainakin osassa biiseissä edesmennyttä rumpalia ja tunnelmat on hieman tavanomaista synkempää. Ehkä hieman ikävä sanoa, mutta nyt minusta Lagwagon kuullostaa paremmalta kuin aikoihin. Ehdottamasti hankinnan arvoinen levy jos kyseinen genre uppoaa. edit: Vielä Lagwagonin lätty lisätty.
Tuo kohta toi itselle sellaisen, "ei vittu kun on hyvä meininki"-fiiliksen, jota ei nykyään niin kovin usein tule uusia levyä kuunnellessa.
KoRn -See You On The Other Side Vaikka moni Korn-fani tuleekin varmasti pettymään tähän uusimpaan lättyyn allekirjoittaneeseen bändin "kevyempi" suuntaus iski paljon paremmin kuin esim. Take a Look In The Mirrorin tasapaksu synkistely. Hieman Nine Inch Nails tyylinen meno tässä uudessa. Eihän tämä Issuesin tai Untouchablesin tasolle pääse mutta kuitenkin hyvää perus Korn tasoa muutamalla todella helmi biisillä. (Bonus levy on täyttä tuubaa.) **** Wednesday 13 -Songs of Death, Dying, and the dead Aivan mahtava levy! En tiedä mistä johtuu mutta tällä levyllä joka ikinen biisi iskee ja kovaa. Tästä lätystä tulee hyvälle mielelle. Nyt vaan kun vielä uusi Murderdolls ilmestyis joskus :hitme: *****
Dave Brubeck - A Dave Brubeck Christmas. Ensimmäinen adventtihan oli jo viime viikonloppuna ja kohta alkaa kaupoissakin soimaan kaikenmaailman petteri punakuonot. Joten tätä väliin pitämässä laatua yllä. Ja muutenkin Brubeckin soitto on jotain sellaista, mihin harva tänä päivänä pystyy.
Epäilen, että ainakaan ihan lähiaikoina on tulossa.. Wednesdayn ja Joeyn välit nimittäin eivät ole mitenkään parhaissa kantimissa ja miekkosilla muutenkin on inspiraation puute... Vaikka Slipknot jäikin nyt tauolle, Joey kiertää Ministryn kanssa ja jatkaa sitten Slipknotin parissa, eli Dollseja tuskin tullaan kuulemaan pitkään aikaan :/
Genesis - Duke Tuli ostettua tämä levy kaverilta jolle ei Genesis iskenyt, mutta laitettuani iPodiin on tämä soinut ihan julmetun paljon. Ei yhtään ihme jos ei olisi yksi parhaimmista Genesiksistä.
Weeping Willows - Singles again (2CD Ltd). Kaverin suosittelemana kävin Tavastialla näitä kuuntelemassa ja levykaupan kauttahan sitä joutui sitten käymään. Bonuksena kuvia Tavastian keikalta.
Viimeksi on soittimessa pyörinyt ahkeraan Marilyn Mansonin kokkari, ennakkoluuloisena jättänyt tyypin aikaisemmin huomiotta. But this is really a good shit.
Cantatas for Bass Tältä loistavalta levyltä löytyy kantaatteja 1600-luvun huomattavimmilta saksalaisilta säveltäjiltä: Johann Rosenmüller, Johann Christoph Bach, Dietrich Buxtehude, Matthias Weckmann, Heinrich Schütz, Franz Tunder ja Nicolaus Bruhns. Äänitys on upea, soitto on upeaa ja basso Harry van der Kamp laulaa juuri niin kuin pitää. Kuuntelin nirvanassa. Levyä on pakko pitää täydellisenä. Harvinaista herkkua! Julkaisija on $ony (1996) mutta asialle ei mitään mahda. *****