Vicky Cristina Barcelona (Scarlett Johansson, Pénelope Cruz) (2008)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Mika, 21.07.2008.

  1. Blaqua

    Blaqua Sandels vahva ja pehmeä Tukijoukot

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    725
    Saadut tykkäykset:
    30
    Ehkä enemmän naisille tarkoitettu tämä leffa. Ei mikään kovin kummonen miehen näkökulmasta (plaza-asteikolla 1-5) naisille 4/5 ja miehille ainakin pisteen vähempi.
     
  2. CeeLo

    CeeLo Guest Guest

    Liittynyt:
    10.06.2006
    Viestejä:
    1 123
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoista, eri asteikot kummallekin sukupuolelle??? Ja jos näin on, niin millähän ilveellä sä osaat molemmille arvioida?
     
  3. phelin

    phelin Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
    Mitä siinä olisi pitänyt olla toisin, jotta se olisi ollut tasapuolisesti suunnattu? :confused:

    Hyvä leffa, ehkä parhaita vuoden 2008 tuotoksia, joita on tullut nähtyä. Scarlett ei tosiaan ole kummoinen näyttelijä, mutta ei sentään häiritsevässä määrin lampaillut.
     
  4. a9801259

    a9801259 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    30.06.2006
    Viestejä:
    85
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämän enempää minä en elokuvalta osaa pyytää.

    Kaikki toimii paremmin kuin uskaltaa toivoakaan. Elokuva on sellaista tykitystä, että oksat pois. Scarlett ja Pénelope, ahh!

    Mielestäni paras elokuva pitkään pitkään aikaan. Luultavasti siirtää jonkin muun 5/5 arvioimani leffan 4/5 kerhoon ja ehkä samalla joitakin 4/5 leffoja 3/5 kerhoon.

    Jatkossa saa olla tarkkana mitkä leffat saa 5/5 statuksen. Se ei nimittäin saa tulla liian helpolla.

    Arvio 5/5.
     
  5. Sleep0

    Sleep0 Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2007
    Viestejä:
    343
    Saadut tykkäykset:
    0
    Leffa oli loistava! "Oi jospa oisin saanut olla Javier...!" :)
    Javier Bardem saa varmasti pikkupöksyjä märäksi täällä rakkaassa kotimaassamme, tosin elokuvan naisnäyttelijät tuskin jättävät kylmäksi yhtään heteromiestä..

    No joo, mutta itse elokuvaan.. Eli olihan hienosti näytelty, kivalla juonella ja upeilla tapahtuma paikoilla viritetty taideteos.

    4½/5
     
  6. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 313
    Saadut tykkäykset:
    602
    Oli kyllä nautinnollinen elokuvakokemus. Hyviä roolihahmoja ja näppärää dialogia. Javier Bardem ja Penélope Cruz olivat kerrassaan loistavia eikä likatkaan huonoilta heidän rinnallaan vaikuttaneet. Rebecca Hall oli mukava uusi tuttavuus. Elokuva oli myös upean näköinen. Barcelonan ja Oviedon kauniit maisemat pääsevät todella oikeuksiinsa Blu-raylla. Kuva on lähes täydellinen. Woody Allenilla on kyllä hyvää silmää näille asioille. Yksi erittäin kaunis kohtaus oli, kun Javier ja Scarlett pyöräilivät kaksistaan maaseudulla.

    Täytyy vielä erikseen mainita elokuvan musiikki, mikä koostuu lähes kokonaan spanish/flamenco guitar tyylisestä musisoinnista. Itse olen viime aikoina hullaantunut oikein kunnolla kyseiseen musiikkilajiin, joten musiikit nostivat tämän elokuvan vielä korkeimpiin sfääreihin.

    ****½
     
  7. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 046
    Saadut tykkäykset:
    97
    Skeptinen olin tämän suhteen, mutta turhaan.
    Tunnelma oli niin leppoisa että sunnuntai iltapäivä meni oikein kivasti tämän kanssa. Scarlettkin oli ihan siedettävä tällä kertaa roolissaan.
    Mukava katsaus yhteen kesään kahden naikkosen elämässä.
     
  8. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 093
    Saadut tykkäykset:
    436
    Miten niin ihan siedettävä? Ainahan Scarlett on ihanan ihana.:)

    Ihan hyvä oli tämä leffakin, nyt jo kaksi kertaa tullut nähtyä, ekalla kertaa muistaakseni Tennispalatsissa ja äskettäin bluray... tuntuu että toisella kertaa se oli jopa parempi.
     
  9. Pulse+

    Pulse+ Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.03.2004
    Viestejä:
    634
    Saadut tykkäykset:
    98
    Elokuvan paras jännite rakennettiin mielestäni Vickyn (Hall) ja Juan Antonion (Bardem) välille. Tämän suhteen ratkaisua odotin itse koko leffan ajan. Ratkaisu oli lopulta elämänmakuinen, mutta sekavan ex-vaimon pyssyleikkien sijaan olisi voinut rakentaa jonkun toisen ratkaisun. Se alleviivasi liikaa luonteiden erilaisuutta. Rebecca Hall onnistui roolissaan erinomaisesti.