Viasatin tekstitysongelmat

Keskustelu osiossa 'Satelliitti-TV' , aloittajana Zerr, 12.06.2009.

  1. Zerr

    Zerr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko teillä muilla viasatin asiakkailla tekstitysongelmia ollut?
    Ainakin meikäläisellä on näitä ollut. Minulla on viasatin tallettava HD digiboksi.

    Ongelmia ei esiinny joka leffassa, mutta aika useassa. Välillä tekstitys häviää n. minutiksi. Välillä tekee sitä että tulee myöhässä 3-5 sekunttia.
    Ja sitten välillä heittää tekstityksiä välähdyttämällä, eikä sitä kerkee millään lukeen. Sitten silloin tällöin tulee tekstitys keskelle ruutua.
    :OI:OI:confused:
     
  2. janne57

    janne57 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    joo, kyllä sitä on.
    Välillä enemmän, välillä vähemmän.
    Joitain kuukausia sitten ärsytti kun HD-kanavalla teksti tuli monta sekunttia ennen kuin puhetta alkoi kuulua mutta normaali 1000-kanavalla kaikki oli OK.

    Ilmeisesti saavat välillä korjattua tilannetta joksikin aikaa.
    Nyt tekstit vaikuttaa olevan suhteellisen kunnossa.

    Pahin ärsytys lähtee nykyään kun katsoo tallennetta, niin tekstit jää pikkuhiljaa muutaman sekunnin jälkeen. Kun tallennetta kelaa taaksepäin vähän niin tilanne korjautuu joksikin aikaa.
     
  3. Zerr

    Zerr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitoin uudemman kerran valituksen näistä häiriöistä. Vähintään mitä voisivat tehdä on hyvittää aiheuttamistaan häiriöistä, vaikka ilmaisella kk maksulla. Ainakin niihin aikoihin kun ongelmia kerran esiintyy. Olisi aika reilua.

    Kokeiltua. Välillä kun vetää boksista virrat(pistoke irti) pois ja päälle, niin toimii taas jonkun aikaa.
     
  4. Micke Nygård

    Micke Nygård Guest Guest

    Liittynyt:
    17.11.2008
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla sama ympäristö ja samat ongelmat.

    Soitin VS:n helpdeskiin ja ne sanoivat tietävänsä ongelmasta (tammikuussa) mutta eivät osanneet korjausaikataulusta sanoa mitään. Sanoivat että ongelma tulee esiin jos kelaa tallennetta.

    Itse lopetin tallentamisen sillä tällä tavalla ohjelmia ei ole mielekästä katsela.
    Toki luen harvoin tekstejä muutenkaan englanninkielisissä ohjelmissa mutta kun kuvaruudulla nykii tekstejä epäsynkassa puheen kanssa niin ei sitä viitsi katsella.


    Eli: Viasat-katseluni rajoittuu nyt ainoastaan tekstittömiin ohjelmiin. :grr:


    Milläköhän saisi Viasatin informoimaan paremmin havaituista ongelmista ja niiden korjausaikatauluista? Olen jo kolmasti jättänyt soittopyynnön (kahdesti suullisesti ja kerran palautteen kautta) Viasatin asiakapalvelusta vastaavalle mutta eipäs ole vielä (kolmessa kuukaudessa) yhteydenottoa tapahtunut. Eipä taida asiakkaiden kanssa puhuminen kiinnostaa heitä - ihme porukkaa!!!


    Micke
     
  5. Zerr

    Zerr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vai sanoivat että;...

    >>>Soitin VS:n helpdeskiin ja ne sanoivat tietävänsä ongelmasta (tammikuussa) mutta eivät osanneet korjausaikataulusta sanoa mitään. Sanoivat että ongelma tulee esiin jos kelaa tallennetta.
    >>>

    Minulle tulee muilloinkin kuin tallenteissa. Ja ihan viasatin pääkanavalla näkyy olevan sitä, että tekstitys puuttuu välillä ja sitten tulee myöhässä.
    On se hienoa, kun minulla ollut vasta 2 kk viasat ja nyt jo tuntuu että voisi lopettaa koko homman. 399 egeä boksista tekee kynnyksen lopettaa.. Sekin harmittaa.. olisi pitänyt ottaa se halvempi boksi. No 10 kk ja pitää katosoa mitä tekee jatkon kanssa. Ehkä CD voisi kokeilla. Kai samat lautas mikropää systeemit käy CD kanssa?
     
  6. Spectator

    Spectator Guest Guest

    Liittynyt:
    10.06.2009
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Viasatista nyt voi uskoa, sillä sen kanssa on ollut niin ongelmia niin kauan kun sitä olen käyttänyt. Millon ei boxit toimi tai kanavat tule näkymiin ennen kymmenien asiakaspalvelupuhelujen jälkeen ja sitä rataa. Tekstienkin kanssa oli ongelmia vanhalla boxilla, mutta nyt kun on tuo HD boxi niin ongelmia ei ole ollut ( tekstien kanssa siis)

    Voin sanoa että suosikaa Canal plussaa ennemmin. Sen kanssa ei ole koskaan ollut niin paljoa ongelmia kun viasatin kanssa. Voi kun olisi pitänyt ottaa mieluummin Canal plussan HD -paketti, mutta ei.
     
  7. Micke Nygård

    Micke Nygård Guest Guest

    Liittynyt:
    17.11.2008
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    ...tekstitysongelmista Viasatin tekniseen tukeen Viasatin laskutuksen kautta.
    Saas nähdä kauankos kestää ennenkuin ottavat yhteyttä. :rolleyes:

    Micke
     
  8. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Minulla pitäisi lähetykset alkaa 1.7.09. Tilasin HD-boksin. Mitä ongelmia minulla on odotettavissa, kun alan yhteistyöni Viasatin ja Viasat-boksin kanssa?
     
  9. Zerr

    Zerr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ehkä nuo tekstitykset toimii sinulla paremmin tuon samsungin HD boksin kanssa jonka tilasit. Ainakin tämän tallettavan(pace) digiboksin kautta näyttää olevan tekstitys ongelmia. Tai onko yleensä edes tuosta boksista johtuvaa en edes sitä tiedä?? Joku vain tuossa mainitsi jotain.

    Jo asennus vaiheessa oli ongelmia. Boksini vaati yli tunnin päivitysimutuksen ennenkuin alkoi jotain näkyyn,, eli tuon ajan oli sininen ruutu jossa luki odota.. hetki... Ei lukenut missään että päivityksiä pitää alussa ladata , joten luulin boksin menneen jumiin ja tein lukuisia sammutuksia sen takia turhaan. Ja sitten vielä aktivoinnista, jonka piti voida aktivoida automaatilla ei onnistunut ollenkaan, vaikka monesti yritin. Vasta kun soitti tekniseen tukeen(onneksi sattui olemaan arkipäivä) sain aktivoitua kortin.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2009
  10. Vesa

    Vesa Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.02.2000
    Viestejä:
    1 049
    Saadut tykkäykset:
    13
    Näin täälläkin ...:weep:
     
  11. Zerr

    Zerr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Soittaessani viasatin tekniseen tukeen. Sain sieltä ohjeet, jolla asennettiin uusi päivitys boksiin. Vaikuttaa että tekstitykset sujuu nyt paremmin. Mutta edelleen välillä jättää jälkeen. Täytyy vielä seurata tilannetta ja ottaa uudestaan yhteyttä jos ei ala sujumaan.

    Näköjään ei kannata viasatin sivustojen kautta laittaa palautetta, koska ei sen kautta tule vastauksia, eikä yhteydenottoja. Kannattaa soittaa suoraan tekniseen tukeen.
     
  12. Vesa

    Vesa Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.02.2000
    Viestejä:
    1 049
    Saadut tykkäykset:
    13
    Mistä päivityksen saa? Onko se uudempi kuin huhtikuussa tullut päivitys?
     
  13. Zerr

    Zerr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0

    En usko! Asennutin tuon huhtikuun päivityksen. Ehkä päivitykseni meni silloin jotenkin pieleen ja nyt vasta onnistui oikein. Tiedä nyt sitten näistä?:confused:
     
  14. Micke Nygård

    Micke Nygård Guest Guest

    Liittynyt:
    17.11.2008
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miltäs tilanne nyt näyttää?

    (Olen kahdesti jättänyt yhteydenottopyynnön Viasatin tekniseen tukeen Viasatin laskutuksen kautta mutta taas on kulunut kuukausi eikä sieltä olla oltu minuun yhteydessä....)

    Micke
     
  15. Zerr

    Zerr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei tahdo viestit tulla perille tänne. kaksi kertaa kirjoitin ja eivät vaan jäänneet tänne?? No, meniköhän harakoille.

    No yritän uudelleen.

    Micke kyseli tilannettani tällä hetkellä. Edelleen ongelmia on tekstityksen kanssa. Soitin tänään tekniseen tukeen, siellä ystävällisesti otettiin asiani.
    Lupasivat hyvittää yhden kk laskuissa. Ja lähettävät uuden boksin. Nähtävästi on jokin isompi vika boksissa.

    Kysyin puolestasi mikseivät vastaa asiakkaitten tekemiin soittopyyntöihin.
    Sanoi että netissä jätetyt soittopyynnöt menee ruotsin kautta. Ja siksi ei tavoita aina. Suositteli soittaan suoraan heidän tukeen teknisissä asioissa.
     
  16. Borje

    Borje Guest Guest

    Liittynyt:
    08.03.2004
    Viestejä:
    2 270
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, ja kuussa käytiin jo 40 v sitten :D
     
  17. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Kait se oli vähän kalliimpikin operaatio:rolleyes:
     
  18. Zerr

    Zerr Guest Guest

    Liittynyt:
    19.05.2008
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Boksi vaihdettiin uutteen tuloksena että samat ongelmat jatkuu..
    :hitme::confused:
    Väittivät teknisessä tuessa että, tämän kaltaisia ongelmia ei ole esiintynyt kuin jossain ei tallettavissa hd bokseissa ja näissä tallettavissa hd bokseissa ei ongelmia ole ollut. Mitäs tähän sitten enää lisäämään..:mad:
    Minulla on päivitykset uusittu, ääntä laitettu viiveellä ja boksi vaihdettu,, viimeinen veikkaus..voiskohan mikropäässä olla vikaa aiheuttavia syitä?? Ainakin suuntaus pitäisi olla kohdalla, koska näyttää 100´%
     
  19. Micke Nygård

    Micke Nygård Guest Guest

    Liittynyt:
    17.11.2008
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuitenkin samaisella tekniikkatuella on minun tammikuussa, helmikuussa, maaliskuussa, huhtikuussa ja toukokuussa tekemät valitukset samasta aiheesta PACE -tallentavassa boksissa ja viimeksi viime viikolla tekemäni soitto asiasta.

    Jo tammikuussa minulle sanottiin että he tietävät että softassa on ongelma joita ruotsin pojat korjailevat. Kysyin heiltä aikataulua korjaukselle viime viikolla.

    Lupasivat soittaa takaisin :sleep:

    EDIT: 3.9 menessä ei soittoa ole tullut
     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2009
  20. Vesa

    Vesa Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.02.2000
    Viestejä:
    1 049
    Saadut tykkäykset:
    13
    Minäkin laittelin Viasatin nettisivun kautta palautetta asiakaspalvelulle. Muuta ongelmaa minulla ei ole kuin tallenteissa tekstityksen jälkeenjääminen. Mutta se sitten kismittää, kun joutuu katsoessa kelailemaan että saisi tekstin taas synkkaan. Menee maine vaimoväen silmissä kun tällaista ongelmaa pitää kestää kuukausitolkulla.:OI