Viasatin tallentava hd-viritin?

Keskustelu osiossa 'Satelliitti-TV' , aloittajana salminec, 29.11.2008.

  1. salminec

    salminec Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tilaamassa viasatin pakettia ja pähkäilen lähinnä sitä otanko sen tallentavalla hd-boxilla vai en?
    Eli kertokaapa käyttäjät kokemuksia siitä: Tallennusvarmuus? Käyttömukavuus?
    Hinta/laatusuhde? jne.
    Yleisesti tällä foorumilla haukutaan noita Viasatin boxeja. Ovatko ne todella niin huonoja?
    Onko olemassa "kaupasta" ostettavaa tallentavaa hd-boxia joka toimii Viasatin
    salaus systeemeissä?
     
  2. Lumikki

    Lumikki Guest Guest

    Liittynyt:
    14.10.2007
    Viestejä:
    344
    Saadut tykkäykset:
    0
    Viasatin HD toimii vain ja ainoastan Viasatin omissa HD-laitteissa. Viasatin HD kanavat saa ainoastaan heidän Tuplaplatinan päälle.

    http://www.viasat.fi/hdtv

    Lukemien perusteella veikkaisin että tallentava on parempi kuin ei tallentava. Tämä on kuitenkin vain mielipiteeni, eikä minulla ole henkilökohtaista kokemusta asiasta.

    1. Page TDS850NV HDPVR (tallentava)
    2. Samsung DSB-H670N

    http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991978
    (Google Suomennos)
     
  3. Vesa

    Vesa Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.02.2000
    Viestejä:
    1 049
    Saadut tykkäykset:
    13
    Minulla on nyt puolen vuoden kokemus Pacen valmistamasta tallentavasta HD-boksista. Suurempia ongelmia ei ole ollut. Laite ei tilttaile ja tallennukset ovat onnistuneet hyvin. Etuna Canalin tallentavaan boksiin on asennusvaiheessa se, ettei Pace tarvitse kuin yhden kaapelin antenniin.

    Voin suositella Pacen laitetta (=tallentavaa Viasatin boksia).
     
  4. Micke Nygård

    Micke Nygård Guest Guest

    Liittynyt:
    17.11.2008
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on ollut Pace'n tallentava HD digiboksi nyt 1½ kuukautta enkä ole siihen lainkaan tyytyväinen:

    1. Ensiasennus piti tehdä antenniasennusliikkeessä kun boksi oli tiltissä jo tehdaspakkauksissa
    2. Boksi pitää kovahkoa ääntä standby tilassa. Taitaa ola tuuletin tai kovalevy.
    3. Boksi käy kovin kuumana. Standby -tilassa kuoren lämpötila on 44 astetta.

    Soitin Viastaille ja he sanoivat että noin kuuma se ei saa olla ja lähettivät uuden tilalle.

    Nyt parin päivän uudella kokemuksella :

    4. Boksin asennus oli helppo tehdä mutta piti soittaa erikseen Viasatille että sai kytkennän kortin ja boksin välille
    5. Uusi boksi pitää vielä kovempaa ääntä kun vanha enkä saa tätä häiritsevää ääntä millään pois
    6. Uuden boksin pintalämpötila oli eilen illalla 43 astetta
    7. Vaimo ei enää jaksanut kuunnella tuota vinkuvaa boksia ja vedin siitä virtajohdon irti. Tosi fiksua nauhoittavan boksin käyttämistä, eikös?

    Edellämainitun perusteella en voi suositella ko laitetta. Taidan itse ottaa yhteyttä Viasat'iin purkaakseni kaupan kun en ole saanut tilausta vastaavaa kamaa.

    Sivulauseessa totean edellisen lisäksi että
    8. Kaukosäädin on tosi tahmea ja boksi tottelee vain joka viidennellä painallukslla. Välillä painallus tulkitaan väärin.
    9. Boksin softa on tosi surkea. Olen itse hemmoiteltu Topfield -boksien mainioon softaan ja Pace'n softa on siihen verrattuna ainakin 3 vuotta kehityksestä jäljessä.


    Lisätty 15.12:

    Olin yhteydessä Viasat'iin ja he tahtoo toimittaa meille kolmnnen boksin ja uskovat että se ratkaisee ongelman.
    Otamme toki sen vastaan - onhan toimittajalla oikeus yrittää korjata tilanne toimittamalla korvaavia tuotteita.

    Kysyin heiltä onko markkinoilla kolmannen osapuolen tuotetta joka toimisi heidän verkossa ja sain vastaukseksi "joku Dreambox taitaa tehdä samaa mutta me emme edusta sitä".

    Micke :mad:
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2008
  5. Don MC

    Don MC Käyttäjä

    Liittynyt:
    19.05.2005
    Viestejä:
    1 188
    Saadut tykkäykset:
    39
    Viimeksi muokattu: 13.12.2008
  6. Micke Nygård

    Micke Nygård Guest Guest

    Liittynyt:
    17.11.2008
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toki aion valitta - mutta se on mahdollista vasta ensi vuonna Kuluttajaviraston järjestelmämuutoksen vuoksi. :grr:

    Micke
     
  7. janne57

    janne57 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vähän samaa ihmettelin omassa laitteessani.
    Ensiasennus meinasi tosissaan teettää töitä, mutta onnistui kun aikansa irroitteli ja kiinnitteli tepseliä seinään. Olin ehkä liian hätäinen sillä aloitus boottaus kestää tosi kauan. Etulevyn valot kyllä vilahteli niin kuin ohjeessa sanottiin, mutta sitä ei mainittu, että sitten menee vielä muutama minuutti ennenkuin kaukosäädin tai virtakytkin tekevät yhtään mitään. Tai että kuvaruudussakaan näkyis mitään.

    Siitä lämpötilasta ja hurinasta sen verran että tämähän vaikuttaa olevan aina käynnissä.
    Jos valmiustilassa painaa kaukosäätimen virtakytkintä ja kuva rämähtää ruutuun alle sekunnissa niin ei ole paljon muuta mahdollisuutta.
    Tuskin yksikään viritin pystyy tekemään niin nopeaa kylmäkäynnistystä.
    Samoin kun laite tallentaa valmiustilassa niin merkkivalo etupaneelissa on punainen eli laite "pitäisi" olla silläkin hetkellä kiinni. Mutta niin vain tallentaa siitä huolimatta.
    Eli kun laitten painaa kakesta kiinni, niin ainoastaan kuvaruutu pimenee ja merkkivalot sammuu etulevystä mutta vastaanotin jää taustalle käyntiin.
    Nämä on siis vain omia päätelmiäni eikä mitään faktatietoa :)

    Pitäisikin oikeastaan katsoa kulutusmittarilla paljonko sähkönkulutus putoaa valmiustilassa. Ei varmaan kovinkaan paljoa.
     
  8. Vesa

    Vesa Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.02.2000
    Viestejä:
    1 049
    Saadut tykkäykset:
    13
    Näin olen minäkin päätellyt. Olen laittanut boksin kaukosäädettävän pistorasian perään ja saan sen tarvittaessa siten kokonaan pois päältä, jos esimerkiksi kuuntelen musiikkia. Laitteen vieno hurina saattaa haitata musiikin hiljaisissa kohdissa ...
     
  9. Micke Nygård

    Micke Nygård Guest Guest

    Liittynyt:
    17.11.2008
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mittasin kulutuksen ja se on tismalleen sama standby- ja katselutilassa.

    Micke
     
  10. janne57

    janne57 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Otin kokeeksi tepselin seinästä päivän ajaksi, enkä meinannut illalla saada laitetta käyntiin.
    Muutaman yrityksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että scartissa kiinni oleva TV ei kestä olla käynnissä siinä vaiheessa kun boxin töpselin lykkää seinään. Kun sammutin TV:n niin boksinkin käynnistys onnistui.
    Ei oikein mukava ominaisuus. Vai onkohan peräti vika?
    Miten teillä onnistuu käynnistys sähköjen katkaisun jälkeen?
     
  11. Vesa

    Vesa Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.02.2000
    Viestejä:
    1 049
    Saadut tykkäykset:
    13
    Ei ole ollut ongelmia. Tosin enimmillän ollut virrasta pois vain yön yli eli alle 12 tuntia. Laite on HDMI:llä kiinni.
     
  12. janne57

    janne57 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten teillä, näkyykö MTVN HD-kanavan EPG ohjelmatiedot?
    Minulla ei näy ja kun ohjelmatietoja ei ole saatavilla niin kanavaa ei voi tallentaakkaan.
    Tallennus ei ala punaista "R" nappia painamalla eikä ilmeisesti mitenkään muutenkaan.

    Onko tämä nyt joku tekiänoikeudellinen jutska vai tilapäinen häiriö?
    Viikko sitten tiedot vielä näkyi ja tallennuskin toimi.

    edit:
    Tai no, tekemällä ajastin, tallennus kuitenkin näyttää onnistuvan.
     
    Viimeksi muokattu: 20.12.2008
  13. Micke Nygård

    Micke Nygård Guest Guest

    Liittynyt:
    17.11.2008
    Viestejä:
    44
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei näy meilläkään.

    Micke
     
  14. janne57

    janne57 Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    43
    Saadut tykkäykset:
    0
    No hyvä että ei ole vika sitten minun laitteessa.

    Mites vielä semmonen ärsyttävä piirre, että 1000HD kanavalla on tekstityksen synkka liian aikaisella jos vertaa muihin kanaviin. Esim TV1000, joka lähettää samaa ohjelmaa, kuin TV1000HD, hoitaa tekstityksen ajoituksen oikein.

    TV1000:lla teksti tulee samaan aikaan näkyviin kun näyttelijä aloittaa puheen, mutta TV1000HD kanavalla teksti tulee jo pari sekunttia aikaisemmin näkyviin kun puhuminen alkaa.
    Ja useinhan se myös sitten katoaakin vähän turhan aikaisin.

    Ei mikään iso vika mutta osaa sitten rassata.:mad:
    Elokuvat katsoo mielummin huonommalla kuvallakin, kunhan tekstit toimii.
    TV1000:lla heittää vastaavasti äänisynkka ainakin välillä.

    Oletteko huomannut?
    Onko tämä uusi vika?
    Itsellä ollut laitteet vasta pari viikkoa, joten ei kokemusta vielä.
     
  15. Vesa

    Vesa Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.02.2000
    Viestejä:
    1 049
    Saadut tykkäykset:
    13
    Synkkaongelmia on ollut pidempään. Välillä tekstit ovat mielestäni synkassa eli se vaihtelee.
     
  16. makuasia

    makuasia Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.05.2004
    Viestejä:
    267
    Saadut tykkäykset:
    0
  17. vippe0

    vippe0 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2008
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan vielä ehtinyt testaamaan tuota?
    Lähinnä kiinnostaa se että tarviiko oikeasti tuon viasatin oman USB-tikun, ja jos tarvii niin pystyykö mahdollisesti kopioimaan tuon olennaisen datan sieltä että toimisi muillakin USB-massamuisteilla (esim USB-kiintolevy), kiinnostaa myös että minkäkokoinen toi viasatin tikku on.