Vialliset Blu-ray ja 4K -julkaisut

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Professional, 04.07.2008.

1. El Grande

El Grande Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    406
    Ei kai Tulli sitä kyseenalaista, jos arvo on 0 e? Jos et ole tavarasta mitään maksanut, niin ei siitä pitäisi alvia periä.

2. Moderaattori

Moderaattori Ylläpito Ylläpidon jäsen Ylläpito

Saadut tykkäykset:
    301
    Oma Posti löytyy myös verkosta selaimella: https://oma.posti.fi/fi/inbox
    Tässä kannattanee vaan ilmoittaa tullille että palautusta ei ole tehty koska sellaista ei ole vaadittu, viallisen levyn voi sanoa heittäneensä roskiin.
    Ei tullikaan voi vaatia todistusta jostain mitä ei ole tapahtunut tai tarvinnut tehdä.

Mulla on muistikuva että jonkun lähetyksen kohdalla mulla oli tälläisiä ongelmia, mahdollisesti vinyylilevyn kohdalla, mutta että pystyin selvittämään asian heidän tarjoamiensa väylien kautta. En muista yksityiskohtia, joten en uskalla lähteä arvailemaan, mutta olisinkohan laittanut tuon "todiste palautuksesta" sijasta kopion viestittelystä lähettäjän kanssa jossa sanottiin että "älä lähetä takaisin".
    En muista, mulla korvaavat tuotteet kyllä sain.

3. BuzzLight

BuzzLight Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    176
    Juu, tällainen korjauslevy ei mene tullille läpi, kun viallista tuotetta ei lähetetty toiseen suuntaan. Itsekin olen ilmoittanut jonkun minimaalisen hinnan, kuten tuo 0,5€. Ärsyttävin on tuo Postin käsittelymaksu, kun eivät tee tässä oikeastaan mitään.

4. 71 dB

71 dB Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    923
    Pääongelma on se, että tietyn arvon alittavat tuotteet eivät enää tule tullitta kuten ennen. Jos tulli pysäyttäisi vasta esim. 20 € ylittävät lähetykset, niin vaihtolevyt tulisivat tullista läpi suit sait sukkelaan. Tämä nykyinen pilkunviilaus vain tekee elämästä helvettiä ja vieläpä aivan turhaan.

Burkitsville tykkää tästä.
  5. Burkitsville

Burkitsville Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    1 317
    Tuo kysymysmerkki on tässä tapauksessa enemmän kuin perusteltu. Jännäkakka jäykkänä odotellessa...

6. Burkitsville

Saadut tykkäykset:
    1 317
    Noin itsekin tuon järkeilin, kun kuitenkin ehkä loogisimpana näyttäytyy. Mutta mene ja tiedä kuinka sitten lopulta suhtautuvat.

7. Burkitsville

Saadut tykkäykset:
    1 317
    Mietin, että tuon Oma Posti -sovelluksen lataaminen välttämätöntä tämän kaltaista Tulli-prosessia varten?

Ja onko nyt siis niin, että oletusarvoisesti Postilta tulee fyysinen ilmoitus saapuneesta levystä, jonka perusteella on mentävä Tullin sivuille, jossa sitten ilmoitettava lähetykselle hinta (esim. 0,50 €) ym. tarpeellinen ja hoidettava postin käsittelymaksu, jne?

Tässä viimeisin viesti Umbrellalta johon tänään vastasin olevani tyytyväinen prosessiin, jne.

We do not have IOSS setup so you may have to pay for customs clearance one the disc arrives.

If you want to place an order with us I can also include it with that shipment.

If the disc is not correct when it arrives you can send it back to us.

Please let me know if you are still happy to proceed.
    Kind regards, ☔

8. nugent

nugent Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    245
    Ei tarvitse. OmaPostia voi käyttää ihan selaimella niin ei tarvitse puhelimen näytöltä tihrustaa kaikkea.

9. Moderaattori

Moderaattori Ylläpito Ylläpidon jäsen Ylläpito

Saadut tykkäykset:
    301
    Ei ole välttämätöntä, sama Oma Posti löytyy selaimella ja niihin kirjaudutaan samoilla tunnuksilla.

10. Mulholland

Mulholland Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    38
    Itse olisin ilmoittanut että ilmainen levy ja jos vaativat jotain todistetta niin Umbrellalta viesti. Olen saanut vastaavan Second Sightilta. Kyllä noi firmat auttaa asiakkaitaan, yleensä.

11. Mulholland

Mulholland Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    38
    Juurikin näin ja jos alkaa säätämään kuten chattailemaan niin paljon paljon kätevämpi isolta ruudulta, plus kun koneella tietoturva ja muut asiat kunnossa niin ei tartte niiden puolesta peljätä. Plus voi copy pastailla lähetys tunnareita jne jne....

12. BuzzLight

BuzzLight Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    176
    Mä olen yrittänyt sen Tullin portaalin kautta. Tuli bumerangina takaisin hylättynä, kun viallista tuotetta ei ole palautettu.

Edit. Liitteenä oli ennakkoilmoitus korjatusta levystä ja lähetysilmoitus. Kyseisessä tapauksessa en siis pyytänyt Vinegarilta korjattua levyä, vaan lähettivät sen automaattisesti.

Tässä päätöksen teksti:

"lmoitus on mitätöity.

Tulli on mitätöinyt ilmoituksen. Tullauksella ei ole ilmoitettu, että viallinen tai rikkinäinen tavara on viety EU:n ulkopuolelle, joten verottoman tullimenettelyn edellytykset eivät täyty. Tee uusi tullaus Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa valinnalla ”haluan tullata ostetun tavaran”. Ilmoita arvoksi tavaran todellinen arvo. Voit hakea Tullilta oikaisua alkuperäiseen tullaukseen tekemällä vapaamuotoisen oikaisuhakemuksen. Lue lisää oikaisuhakemuksen tekemisestä: https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/tullauksen-korjaus"

Viimeksi muokattu: 15.05.2025 klo 19:45