Verkostomarkkinointia (t.s. pyramidi-bullshittiä)

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Nice Guy Eddie, 24.07.2003.

  1. Nice Guy Eddie

    Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.07.2001
    Viestejä:
    4 660
    Saadut tykkäykset:
    6
    yksi tuttu tossa yritti/yrittää houkutella meikäläistä mukaan johonkin nature's(?) tms. juttuun mukaan. Siinä sitten (pitäisi) tienaa kuulemma 1350€ viikossa, kunhan ensin on ostanut n.500€ arvosta jotain helkutin ryöjää. Onko kellään mitään painavaa sanottavana tästä firmasta/toiminnasta? Kun hyvin osaavat selittää asian niin ettei mitään tarvitse tehdä ja rahaa vaan valuu ikkunoista ja ovista. Paitsi, että joka kuukausi pitää maksaa 75-150€:D
     
  2. KMOK

    KMOK Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 946
    Saadut tykkäykset:
    37
    Minullakin on viisi kaveria/tuttua yrittänyt saada minua tuohon mukaan. Kaikilla sama yritys: "Läheppäs huomenna kuuntelemaan semmonen homma". En ole käynyt kuuntelemassa, enkä kyllä aio mennäkään. Jotenkin en jaksa uskoa että tuosta tienaa. Jossain välissä kuitenkin tulee stoppi ettei tuohon enää lisää porukkaa liity, ja sitten alimpana olevat eivät tienaa mitään ja lopettavat ja sitten taas ne edelliset jne.

    Ensin pitää maksaa se viidensadan aloitusmaksu ja joka kuukausi tuo 75-100€, joten saa varmasti muutaman tyypin tuohon houkutella että tuolla tienaa.
     
  3. anttipee

    anttipee Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2002
    Viestejä:
    670
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kysy niiltä kavereiltasi mitä on tullut takas... Yleensä vastaus on "mä oon about omillani" (=takkiin on tullut, mutta ei ihan v-tusti). Itse en ota sijoitusvinkkejä vastaan taksikuskeilta enkä punttisalikavereilta ;)
     
  4. nothing

    nothing Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    2 092
    Saadut tykkäykset:
    6
    Tiedän muutaman tyypin, joka on tuommoiseen mukaan langennut. Reippaasti yli 500 euroo on mennyt jokaisella, mutta mitään ei ole vielä ruvennut tulemaan itselle.

    Aina vastaus on sama, kun hieman kettuilen asiasta: "Ei se nyt ihan vielä, mutta kyllä kohta."

    Ainahan tietty kuulee juttuja, että "tuokin jätkä tienaa monta tuhatta euroa tällä jutulla..." jne jne.

    Mutta meikäläinen ei ainakaan rupea vähillä rahoillaan lihottamaan jonkun toisen rahapussia.
     
  5. johnspawn

    johnspawn Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.10.2001
    Viestejä:
    1 015
    Saadut tykkäykset:
    3
    Joopa joo... Onpa minuakin pari puolituttua yrittänyt houkutella seuraavin sanoin: "Kiinnostaako sinua tienata helppoa rahaa? Tuu huomenna kuuntelemaan siihen ja siihen aikaan ni kerron lisää. Puhelimessa ei voi kertoa jne..."
    Onneksi raksutti sen verran että tajusin että verkostomarkkinointiahan ne yrittää tuputtaa ja en enää vastannut puhelimeen. Täyttä kusetusta koko homma.
     
  6. marko

    marko Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    1 772
    Saadut tykkäykset:
    17
  7. Corca

    Corca Guest Guest

    Liittynyt:
    28.05.2001
    Viestejä:
    2 244
    Saadut tykkäykset:
    1
    On tultu tarjoamaan verkostomarkkinointityötä, kahdesti. Molemmilla kerroilla tyyli tuoda asia esille, on mallia puhelinmyyjä: "Onko sinulla hetki aikaa?'" ja "Olisitko kiinnostunut tällaisesta tarjouksesta?"...itse asia on tottakai pilvenhattaroista ja yybersukseesta kehitelty *superduuni*, jota tekemällä elämän talous saadaan kerralla ruotuun, yeah fuckin' right.

    Olin molemmilla kerroilla samassa automarketissa duunissa kun(eka oli naishenkilö, toinen oli mies) asiaa tultiin esittämään, ja pyydettiin piipahtamaan kahvitauolla marketin kahviossa. Ekalla kerralla tuumasin että eipä tuo mitään maksa kuunnella ja kuuntelin tämän naisen tarinaa huippuliksasta ja laadukkaista tuotteista, samalla kun itse plarailin esitteitä ja hymyileviä kiiltokuvamalleja tuotteiden kanssa lehdyköiden sivuilla. Kaikennäköistä kaaviota ja pyramidia verkostomarkkinoinnin järjestelmästä nainen selvitti ahkerasti, mutta kaffebreikin ollessa loppupuolella sanoin leidille nätisti jotta en ole hakemanne mies, en ole kiinnostunut tuputtamaan pesuaineita tai shampoita kenellekään, saati bongailla omia ystäviä tai kavereitä, puhumattakaan tuntemattomia henkilöitä järjestelmään mukaan saavuttaakseni maksimaalisen voiton, joka on pelkkä järjestelmän teoria ja käytöntö voi olla huomattavasti rankemman työn takana...sanoin siis ei kiitos. Ilmeisesti perustelut oli riittävät sillä leidi sanoi jotta kiitoksia ajasta, antaen kuitenkin yhteysnumeronsa mikäli joskus kiinnostaisi. jepjep.

    Tämä toka kerta oli asteen verran nopeampi tapaus: mieshenkilö tuli samaan tyyliin tarjoamaan mahdollisuutta seuraavanlaisesta työstä johon liittyy myyntityötä ja uusien asiakkaiden hankkimista...ennenkuin mies kerkesi päästä sinuiksi asiansa kanssa, sanoin notta save u breath man, en ole kiinnostunut...mies ymmärsi yskän.

    Overall, verkostomarkkinointi voi olla joillekin se juttu, mutta itse pidän koko järjestelmää isonluokan hoax-tuputuksena ja teen sen jatkossa entistä selvemmäksi jatkossa jos joku onnenonkija edes yrittää bongailla tähän suuntaan.
     
  8. kebek

    kebek Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 623
    Saadut tykkäykset:
    9
    Hitto jos tietäisi kuka ne rahat tuosta käärii niin voisi mennä suoraan sen puheille hakemaan suojelurahaa. Ettei nimittäin herra iso herran uudelle mersulle satu vahinkoa eikä sattumalta talo pala. Tuskin olisi edes rikollisesta toiminnasta kyse koska aika rotta se touhun vetäjäkin on.
     
  9. Flipside

    Flipside Guest Guest

    Liittynyt:
    25.06.2003
    Viestejä:
    23
    Saadut tykkäykset:
    0
    En tiedä pitäskö itkeä vai nauraa.

    Olen netissä seurannu aika paljon tätä keskustelua eri palstoilla ja joka paikassa samahomma.

    Eli kaikki joiden mielestä homma ei toimi ei tunnne koko systeemiä. Ottakaa selvää ennenkuin tuomitsette.

    Kyllä. Itse olen mukana. Enkä tienaa kummoisesti, enkä tee tappiota vaan ostan parempaa ja kalliimpaa tavaraa mitä normaalisti käytän. Olen aloittanut homman ihan vasta, joten noin puolen vuoden päästä odotan tekeväni plussaa. Eli ostan tuotteita jotka saan käytännössä ilmaiseksi koska saan provisota.

    Ei tällä hetkessä rikastu jos koskaan. En itse ainakaan lähtenyt mukaan rikastuakseni, mutta sitähän ei tiedä mitä tapahtuu. Se on omasta työn teosta kiinni. Aivan kuin monessa muussakin työssä. Työn laatu ja määrä palkitaan rahalla.

    Ja NO ei toimi niinkuin "vanhat" VM yritykset, joissa vaan pyramidin huipppu tienaa. Tämän takaa palkkakatto.

    Kehottaisin ottamaan selvää ennen kuin tuomitsette.
     
  10. ExC

    ExC Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.01.2002
    Viestejä:
    1 206
    Saadut tykkäykset:
    3
    Eikös nämä lehdissä hehkutetut "Jussilat" ole ainakin ternimaito-verkosto-yms. hommelilla tahkonneet isot hynät.

    Näin ainakin muistelisin...

    Pyramidin huippu ehkä kerää ne rahat... Voitolle pääsee ehkä hiellä (hankkii paljon lisää porukkaa?)
     
  11. anttipee

    anttipee Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2002
    Viestejä:
    670
    Saadut tykkäykset:
    2
    Eikös noi pyramiidit yleensä kusahda jo ennen puolta vuotta?

    Enivei, ainakin WGI oli ihan sitä itteään, vaikka paketti oli kaunis.

    Nerokkaita menetelmiä joilla saadaan muutamalle rahaa ihan railakkaasti, ja loput saa rupia persiiseen. Verkostomarkkinointi on lähipiirissä tapahtuneiden käytännön havaintojen mukaan oiva tapa päästä eroon rahoistaan ja kavereistaan.
     
  12. johnspawn

    johnspawn Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.10.2001
    Viestejä:
    1 015
    Saadut tykkäykset:
    3
    Jokainen taaplaa tyylillään. :D
     
  13. Lare

    Lare Guest Guest

    Liittynyt:
    16.09.2001
    Viestejä:
    1 364
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täältä foorumilta tiedän ainakin yhden kaverin kuka muutama kuukausi sitten kertoi saavansa satoja euroja viikossa WGI:stä, onkohan niitä rahoja sitten ihan tilille asti jo tullut ja nettoa minkä verran. Olisi kiva tietää.
     
  14. Sammypiru

    Sammypiru Guest Guest

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    283
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä meitsikin saatiin joskus mukaan tohon verkostoon, mutta lopetin ja sijoitin elämään. Tämä minun esipiru muuten käy nykyäänkin vielä aikuisopetuksessa ja käy meillä duunissa syömässä. On se kiva kun voi morjenstaa kun on itse vakituisessa duunissa ja saa palkkaa ilman saippuan viemäristä alasvetämistä.
     
  15. matarvai

    matarvai Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.12.2000
    Viestejä:
    1 466
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minuakin on houkuteltu useampaan otteeseen tuohon samaan.
     
  16. der komissar

    der komissar Guest Guest

    Liittynyt:
    07.08.2001
    Viestejä:
    484
    Saadut tykkäykset:
    1
    pari kysymystä; miten niin parempaa, miksi ostaisin kalliinpaa ja mitä on tämä salaperäinen tavara...

    ---edit---

    en ole liittymässä, mutta haluasin vastauksen kun kerran on tietäjä paikalla ...
     
  17. arskav

    arskav Guest Guest

    Liittynyt:
    11.04.2003
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pakko tunnustaa että meikäläinen saatiin joskus tuon kyseisen tuotteen verkostomyyjäksi. Entinen koulukaveri houkutteli, oikeastaan patisti niin että ei jaksanut enää kuunnella saarnaa... Kaikki lähti tyyliin että hänellä on hyvä business, voisin tulla kertomaan. Pientä skeptistä kiinnostusta oli itselläkin ja aloin systeemiin kun oli aikaa, hommasin sen starttipaketin.

    Mukana tuli muistaakseni tuotteita ja verkostomarkkinoinin tai mikälie aiheen ylistys-/valmennuskirja. Luin kirjan, "vakuuttelevaa" tekstiä... Markkinointihenkistä systeemin ylistystä. Ei muuta kuin myymään seuraavaksi...

    Aluksi sainkin jotain kauppaa aikaiseksi kun tutut ostivat koemielessä/säälistä :)) mutta myyntiperusteita ns. kalliimmille blanccotuotteille on hiukan vaikea keksiä. Jos se on riittoisaa kuin väitetään niin tuotetta ei tarvitse ostaa niin usein ja oma vakioasiakunta ei tarvitse tuotetta kuin harvakseltaan. Uusia tuttavuuksia/asiakkaita on melko vaikea löytää kun onhan noita aineita markkinoilla vaikka minkälaisia ja nehän ostetaan ihan normaalin kauppareissun yhteydessä ilman pahempaa päänvaivaa.

    Kyse oli tässä tapauksessa mielestäni puoliväkinäisestä tuputtamisesta, jonka kohteena olivat rakkaat sukulaiset ja ystävät. Keneleppä niitä muillekkaan myisi? Voi kuvitella kuinka ärsyttävää homma on pidemmän päälle. Kysehän on kumminkin valinnan vapaudesta myös asiakkailla eikä siitä että nyt ostetaan kaikki kaverilta joka on hurahtanut johonkin pesuainehommaan. Pahimmassa tapauksessa kaverit alkaa vältteleen kun eivät kehtaa sanoa ei ja kyllästyvät touhotukseen.

    Penniäkään en muista tienanneeni lyhyen ja kokeilevan urani aikana. Tottakai pyramidien yläpäässä olevat tienaavatkin hommalla jos ovat päässeet aikoinaan mukaan. Ruohonjuuritasolla en noihin yli tuhannen euron viikkotuloihin usko alkuunkaan. Ihan mahdotonta. Itse en tienannut mitään kun en jaksanut kauaa olla.

    Aineet eivät käytännössä eronneet muista vastaavista millään tavalla. Ehkä sen puolesta että ne olivat täysin blanccoja ja kaipaavat tosiaankin tuekseen henkilökohtaista kontaktia ja selitystä miksi niistä pitäisi maksaa enemmän kuin jostain toisesta tuotteesta. Esim. vaikka huomattavasti edullisemmasta Pirkka-tuotteesta jonka saa kaupasta mukaan myös samantien.

    Vaikka verkostomarkkinointi on kai jenkeissä ihan jokapäiväinen juttu niin ei se ainakaan mulle suomalaisena sopinut.
     
  18. Maxi

    Maxi HT-hörhö mallia 101 Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2002
    Viestejä:
    2 626
    Saadut tykkäykset:
    10
    Joskus Porissa erehdyin menemään kuuntelemaan juttua "projektista, joka tarvitsi sinun apuasi". Joo, v-markkinoinnin ihanuuttahan siellä ylistettiin, mutta minua ei tuommoinen kiinnosta: olen töissä (kohtuullisen turvattu toimeentulo) ja aikaa ei ole paneutua tuotteisiin puhumattakaan halusta kaupitella niitä ystäville/kavereille/sukulaisille. Mikäli joku tuosta toimeentulonsa saa niin hyvä juttu, mutta itse en hommaan lähde enkä kyllä suosittele juttua kennekään.
     
  19. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 498
    Saadut tykkäykset:
    41
    Tämähän se juuri on joka ärsyttää isommissa tilaisuuksissa, lähes aina alkaa tuputtaan kaikenmaailman ihmeaineita :grr:

    Ja sitten se salaperäisyys ihmetyttää, täälläkin kyseistä kauppaa tekevätkin puhuvat vain "tavarasta/aineesta", hoh hoijaa :hitme:
     
  20. arskav

    arskav Guest Guest

    Liittynyt:
    11.04.2003
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kun tuotetta ei mainosteta kauniilla naisilla, komeilla miehillä, ei kuluttajalle synny mitään mielikuvaa mihin samaistua... ne ovat silloin vain "aineita" :))

    Jos Matti Meikäläinen myy tuota blanccotuotetta niin vaikeapa sille on alkaa mitään imitsiä rakentamaan... siitä mystisyys.

    Maksan mielelläni olemattoman/pienemmän mainossatsauksen tuotteista vähemmän. Riippuu tietysti tuotteesta. Kuluttajan pitää olla valveutunut ja asioista perillä tuossa tapauksessa jos pystyy valitsemaan tuotteen jostain nimettömästä rivistöstä. Noo, tässä verkostomarkkinoinnissahan on se puoli että asiaan vihkiytynyt kaveri toimii tuotteen puolestapuhujana (oman edun tavoittelun merkeissä) ja häntä on helpompi uskoa. Tehokkaimpia markkinointikeinoja on kieltämättä se että jos joku suosittelee jotain.

    Jos ns. blanccokama alkaa maksamaan enemmän kuin selkeä brändi niin silloin on kyllä mietinnän paikka. Hinnoittelu aiheuttaa itsessään myös mystisyyttä... kyllä siinä täytyy jotain olla kun se maksaakin niin paljon :))

    - Arska