Ostin Saiturin Pörssistä 1 kg painavan suuren pussin Kamila Pavolli Truffle suklaakonvehteja. Hinta oli vain 7,95 €. Vasta kotona luin tuotetiedoista, että tämä tuote on valmistettu Kosovossa, joka ei tietääkseni lukeudu laatusuklaan maihin. Tutustuin tuotteesen kuitenkin avoimin mielin. Avasin pussin auki ja pussista pölähti ulos huumaavan pökerryttävä tuoksu, joka muistutti etikkaeetteriä, jolla isäni tappaa kiinniottamansa perhoset. Maistoin sitten konvehtia ja siinä oli voimakkaasti tuo etikkaeetterimäinen maku yhdistettyvä suklaan makuun. Minulle maistuu melkein mikä tahansa suklaa, enkä ole nirso. Tämä suklaa on kuitenkin niin erikoisen makuinen, ettei näitä konvehteja tule kyllä ahmittua ja tämä pussi tulee riittämään loppukesän. Ikäänkuin nämä konvehdit yrittäisivät matkia saksalaistyyppisiä konvehteja, joissa on hajuvesimäinen meininki, mutta ovat silti hyviä ja ainakin meikäläisen makuun. Tämä etikkaeetterihomma on kuitenkin pieleen eikä suklaan laatukaan päätä huimaa. En suosittele näitä konvehteja kenellekään. Jatkossa pysyn kaukana kosovolaisesta suklaasta.
Käske isääsi lopettamaan perhosten murhaaminen, ovat kauneimmilaan luonnossa, eivät missään homeisessa kokoelmassa!
Nyt kun on noita "etikkaeetterikonvehteja" syönyt muutaman päivän, niin outoon makuun alkaa hieman tottua. Ehkä tämä maku on Kosovon salmiakki, eli vaatii tottumista. Olen myös vielä hengissä, eikä näistä konvehdeista ole tullut edes paha olo. Silti varotan ihmisiä edelleen näistä konvehdeista, koska ainakin minulle tuo "etikkaeetterin" huumaava tuoksu oli ensimmäisen kerran koettuna aika shokki.