[Arkistoitu] Varoittava esimerkki: HIFI KRUG

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Syncro, 20.11.2004.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. erep

    erep New Member

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 559
    Saadut tykkäykset:
    0
    takuukäsittelyhän tuossa on ongelmana. ei myynti
     
  2. kimpo

    kimpo New Member

    Liittynyt:
    16.01.2004
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on myös hieman epämääräisiä kokemuksia hifi krugista.

    Ostin taannoin käytetyn Sonyn DVD-soittimen täältä DVD Plazan torilta, ja kyseinen laite oli alunperin ostettu Hifi Krugista. Takuuta oli vielä pari kuukautta jäljellä.

    Puolentoista kuukauden jälkeen laite sitten meni ja hajosi. Takuuta oli voimassa vielä reilu pari viikkoa joten pikainen yhteydenotto liikkeeseen ja paketti postin kautta takuuhuoltoon.

    Kesti viikon, melkein kaksi eikä Krugin porukka ollut hakenut pakettia postista. Soittelin pari kertaa ja lupasivat hakea kun seuraavan kerran käyvät postissa.

    Tämä oli vielä sitä aikaa kun posteissa oli itsepalveluhyllyt postipakettien noutamista varten. Vajaan kahden viikon valohoidon jälkeen olivat sitten ehtineet sinne postiin asti. Krugin äijä soitteli postista että tämä sun soittimesi ei ole hyllyssä. Lapun ja seurantakoodin mukaan piti olla, mutta eipä ollut enää siellä.

    Kävipä ilmi että joku pitkäkynsikäs oli varastanut laitteen hyllystä. En tiedä voiko tässä syyttää ketään yksittäistä osapuolta, mutta se että pakettia makuutetaan postin hyllyllä viikkoja ei ainakaan ole hyvää asiakaspalvelua.

    Vakuutus kyllä korvasi kaiken ja rosvokin saatiin kiinni mutta Hifi Krugista opein samalla sen verran etten sieltä ikinä mitään aio ostaa. Ikävähennyksiä ehti tietysti mennä koska soittimen ostopäivästä ehti kulua yli vuoden sinä aikana kun se makasi postin hyllyllä.

    Älkää myöskään lähetelkö yhtään kalliimpia laitteita alkuperäisessä laatikossa ilman suojapapereita. Eivät herätä niin paljon huomiota hyllyssä maatessaan. Tosin tuo itsepalvelun loppuminen vähentää tuota pöllimisen riskiä kovasti.

    -Kimi
     
  3. miqueli

    miqueli New Member

    Liittynyt:
    31.08.2005
    Viestejä:
    185
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saattaapi olla, että Kimpolle kävi asiassa parhaiten päin ...
     
  4. Sambody

    Sambody New Member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jees, elikkäs ostin sieltä Yamahan CD-vaihtimen joka tänään sit vihdosta tuli. Päädyin kauppaan koska olin ostanu sieltä vuonna 2001 Yamahan viritinvahvistimen ja se myös tuli nopeasti, sekä Yamahan C-kasettisoitin v. 2003 muistaakseni. Ei ollu ongelmia tavaran saamisessa eikä niiden toiminnassakaan!
    Ja ilmeisen onneksi, luettuani täältä muiden kokemuksia kaupasta..

    Muistin kaupan kun vanha cd-soitin alkoi reistaileen ja aattelin sit vaihdinta ostaa. Ja siellähän oli Yamahan 5 levyn vaihtaja myynnissä suhtkoht edulliseen hintaan 289€. Tein tilauksen 11.4.07 ja sähköpostiin tuli tilausvahvistus ja siinä luki että myyntitiimi ottaa pian yhteyttä varmistaaksen tilauksen.
    Itseasiassa koskaan ei sitä yhteydenottoa kuulunut.. Tuli vaan ilmoitus seuraavana päivänä ettei juuri nyt ole varastossa, tilaamme ja ilmoitamme kun saamme ja lähetämme.

    Meni sitten reilu kuukausi ilman mitään kontaktia ja aloin aatteleen et alkoiko ne itte kondensaattoreita tekeen kun näin kauan kestää. Soitin ja tiedustelin ja sanottiin et seuraavalla viikolla tulee lähetys jossa on jotain Yamahaa muttei tiedä mitä? (aika outo homma et kauppa ei tiedä mitä on tilannu ja mitä on saamassa?)
    Taas meni viikko eikä kuulunu, seuraavalla viikolla sit taas soitin ja kyselin perään niin oli kuulemma lähtemässä (viime viikon perjantai) et pitäis viimestään tiistaina olla perillä.
    No, aloin katteleen tilinhallinnan kautta kun siä on Postin seurantakoodille oma paikka laitettu mut ei näkyny. Eikä näkyny soitintakaan kotona viä keskiviikkona...
    Taas soitto. Ensin sanottiin ettei niitä o tullu. Sanoin et piti jo viime viikolla ollu lähteny, niin sit vasta alettiin kattoon et mikäs tuote se on ja missä se menee. Sitten sai postin koodin ja tänään se napsahti perille.
    Toivottavasti vaan viä toimii! Ettei takuun kanssa tartte tapella!
    Käyttistä ei näy Suomeks mut kai sitä vähä Londonia osaa (eipä muissakaan ollu kotimaankielen ohjeita)

    Kauppaa voi suositella siten et soittaa ensin ja kysyy onko varastossa tai koska saa kun mitään tietoa sieltä ei saa kysymättä (toisin kuin monista muista nykyajan kaupoista).
     
  5. spasm

    spasm New Member

    Liittynyt:
    21.06.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni ei ole tullut ainakaan tilaamisen yhteydessä mitään ongelmia, vaan päin vastoin. Harvasta musiikkialan liikkeestä olen saanut näin nopeaa palvelua. Tilasin Krugista eräänä kesäiltana kaiuttimet ja niille vahvistimen. Seuraavana aamuna tuli sitten matkahuollosta viesti, että paketti noudettavissa. Tämä tilaus siis puhelinsoitolla.

    Tuosta takuuhuollosta tosin ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta. Pitää vain toivoa, että tilaamani tavara kestää.
     
  6. Laffer

    Laffer New Member

    Liittynyt:
    04.09.2001
    Viestejä:
    2 309
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tilaukset nyt toimitetaan yleensä nopeasti liikkeessä kuin liikkeessä jos sitä varastossa on. Takuuasioissa ja vastaavissa vasta paljastuu millainen liike kyseessä todella on.
     
  7. Sippe jr

    Sippe jr Member

    Liittynyt:
    13.09.2008
    Viestejä:
    116
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse en kokenut olevani mikään tärkeä asiakas niiden reilun 6viikon aikana kun tilasin itselleni sieltä yamahan rx-v3800 vahvistimen!!!

    Soitin paikkaan ja sovin kaupat seuraavin ehdoin:maksoin laitteen etukäteen ja laitteen toimitusajaksi sovittiin 2-3vko:a. kun olin odottanut tuon kaksi viikkoa niin soittelin laitteen perään tiistaina, myyjä sanoi että laitetta tulee lisää viikon lopussa ja toimitetaan samantien, jotenka odottelin sitten laitteen saapuvaksi ensi viikon alkuun. Minut luvattiin pitää jollain tavalla mailitse ajan tasalla, mutta mitään ei kuulunut... soittelin seuraavaksi keskiviikkona paikkaan ja koitin purkaa kauppoja kohtuuttoman kauan kestäneen toimitusen vuoksi, niin sanoivat liikkeessä että onnistuu,mutta rahan palautus kestää 2vkoa (siis suora saman pankin välinen siirto) erittäin outoa nykyaikana!

    tässä vaiheessa olen odottanut vahvaria 3vkoa, omistin tuohon aikaan vanhemman rx-v661 mallin, joten ajattelin kärsivällisesti odottaa tuon 2vkoa jolloin sitä tilaamaani vahvaria sitten tosiaan piti tulla...
    tämä aika kului, soittelin taas paikkaan josta sanottiin nyt että laite on lähtenyt saksasta tulemaan(eivät saaneet seurantanro:a,mutta väittivät yhdessä vaiheessa laitteen olevan jo suomessa!).Lupasivat että enää ei kestä kuin pari päivää niin saan laitteen(tässä vaiheessa oli jo usko mennyt noihin lupauksiin!!) tämä puhelinsoitto oli to, joten annoin saapumisen deadlineksi ensi viikon tiistain.
    laitetta ei näkynyt eikä kuulunut, joten soitin paikkaan ja enkä kysellyt laitetta enää, vaan peruin kaupat, ja uhkasin jopa poliisiasialla jollei rahat näy parin päivän sisällä tililläni!

    Tosin en tällä litannialla väitä puljua huijauspaikaksi, mutta sen verran voin sanoa ihmisille, että ei kannatta rahoja ennen maksaa eteenpäin ennenkuin voi olla varma että tilaamaansa tuotetta on heti lähtövalmiina!

    Palvelu oli paikassa lyhyestisanottuna turhia lupauksia, ja saamattomuutta.
    enkä ymmärrä miksei myyjä voinut sanoa että he eivät laitetta saa pitkään aikaan, joten olisin voinut tilata muualta!

    Terveiseni Hifikrug:lle:sick::sick::sick:
     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2008
  8. Vox

    Vox Member

    Liittynyt:
    13.02.2003
    Viestejä:
    875
    Saadut tykkäykset:
    6
    Tuohon voisi vielä lisätä että vaikka tiettävästi joku joskus onkin saanut Hifikrugilta myös asiallista palvelua, asiakkaan kannattaa miettiä haluaako hän olla mukana rahoittamassa tällaiset toimintatavat omaksunutta yritystä.
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 06.11.2008
  9. sakali

    sakali Active Member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1 218
    Saadut tykkäykset:
    1
    Saitko rahat takaisin?
     
  10. kelinci

    kelinci Member

    Liittynyt:
    18.10.2007
    Viestejä:
    65
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma avautumiseni:
    Itsellä ei ole pahaa sanottavaa hifikrugista, aikoinaan ostin sieltä vahvistimen mikä maksoi muissa helsinkiläisissä hifi-liikkeissä halvimmillaan 667€ (ohjehinta 699€). Hifikrugissa sama laite 499€. Itseasiassa sain vielä 10 euron alennuksen kun haluamaani väriä ei ollut sillä hetkellä varastossa. Hintaeroa lähes 200€ seuraavaksi "edullisempaan". Ei tarvinnut köyhän opiskelijan kauaa miettiä mistä ostaa. Muutenkin palvelu oli ihan hyvää ja erityisesti hinnat halpoja. Samaa ei voi sanoa muista helsinkiläisistä hifikaupoista. Esimerkkejä en nyt lähde mainitsemaan.
    En tietenkään sano kannattavani sellaista liiketoimintaa missä sivuutetaan takuuhuollot yms. mutta kaikenkaikkiaan hifikrugin kaltaiset halvat (lue: normaalihintaiset) liikkeet ovat vähintäänkin toivottavia suomalaisessa ryöstö-monopoliyhteiskunnassa. Enemmän minua v*****aa ihmiset jotka tukevat kuluttajien kiskontaa, ei hifikrugin kaltaiset puljut.
    Jokaisen suomalaisen kuluttajan tulisi katsoa peiliin ja miettiä haluavatko he tukea tälläistä kauppaa vai kenties hiukan nähdä vaivaa ja kilpailuttaa eri liikkeitä-->hinnat muun euroopan tasolle.
    Tämä koskee muitakin tuotteita kuin pelkästään hifiä.
     
  11. Pyromanne

    Pyromanne New Member

    Liittynyt:
    27.02.2005
    Viestejä:
    415
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hankin aikoinaan jammun vahvistimen tuolta. Vaivaa aiheutti lähinnä se, etten meinannut saada noudettua sitä kun liikkeen pitäjällä oli niin satunnaiset aukioloajat. Muistaakseni maksoin vasta kun laite oli noudettavissa. Miksi kukaan maksaisi ostoksensa etukäteen?
     
  12. petepas

    petepas Elämme fataaleja aikoja Tukijoukot

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    2 452
    Saadut tykkäykset:
    4
    Aivan ja miksi kukaan kannattaisi tällaista kauppiasta? Jos hinta on tärkein ostokriteeri laittaisin ainakin itse rahani mielummin ulkomaiselle, hyvämaineiselle kauppiaalle kuin tällaiselle epävarmalle toimijalle. Pahaa mieltä vaan tulee tällaisista veivauksista :grr:
     
  13. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 281
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaisi jopa maksaa muutama euro ylimääräistä jopa kotimaiselle kauppiaalle?
     
  14. janolle

    janolle New Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.04.2005
    Viestejä:
    1 046
    Saadut tykkäykset:
    0
    Penninvenyttäjien takiahan tällaisen pellekauppiaat pystyvät jatkamaan toimintaansa. Aina löytyy uusia penninvenyttäjiä joille 10% halvempi hinta korvaa palvelun puutteen ja muut pelleilyt. Minulle boikottiin riittää yksikin tapaus jossa kauppias on käyttäytynyt huonosti, puhumattakaan Hifikrugin saamasta surkeasta julkisuudesta.

    Selväähän se on että hinnat ovat hieman korkeampia kuin esim. saksassa, mieti eroa markkinoiden koossa. Suurilla myyntimäärillä voidaan pitää sekä palvelua että hintatasoa kohdallaan. Suomeen syntyminen ei ole lottovoitto, joten ainahan sitä voi muutta saksaan kun siellä on olutkin halvempaa...
     
  15. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 281
    Saadut tykkäykset:
    0
    Totta !

    Ensin "säästetään" ja sitten itketään, kun ei saatukkaan minkäänlaista palvelua ja takuut ym. kusee. Luullaan, että saadaan samaa, kuin kunnon kauppiaalta. On se ihme, kun ei tajuta, ettei halpaa ja hyvää ole edelleenkään keksitty - kun tingit hinnasta tingit AINA myös jostain muusta - siitä se näennäisesti "halpa" hinta muodostuu. Miettikääpä mitä "Se muu" voisi olla, olisikohan se palvelu?? Ei se varmaankaan ole pakkaus- tai toimituskulut - kyllä valmistaja tai posti tai kuriiri aina omansa ottaa, koska heillä ei ole euroakaan kiinni, kun joku tilaa huijarilta "halpaa". Tajutkaa jo, että itse tuote muodostaa vain 70 % - 90 % siitä kokonaisuudesta jota hankitte. Loput on sitä immateriaalista "palvelua", jota ei voi käsin kosketella ja josta ette halua maksaa.
     
    Viimeksi muokattu: 07.11.2008
  16. Pyromanne

    Pyromanne New Member

    Liittynyt:
    27.02.2005
    Viestejä:
    415
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oiskohan fiksumpaa mennä liikkeeseen jossa on korkeemmat hinnat ja tingata ne alas...
     
  17. Sippe jr

    Sippe jr Member

    Liittynyt:
    13.09.2008
    Viestejä:
    116
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuh, sain toki... vähäsen tulistuin puhelimessa sille liikkeen pellelle, ja tuli käytettyä kaikki lailliset uhkaukset, pari päivää annoin aikaa, ja myös tuli rahat parissa päivässä! Mutta ikinä en kyseisen puljun suuntaan edes kuse, saatika rupea asiakkaaksi!!
     
  18. petepas

    petepas Elämme fataaleja aikoja Tukijoukot

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    2 452
    Saadut tykkäykset:
    4
    Aivan näin, kuten edellisessä viestissäni totesinkin "Jos hinta on tärkein ostokriteeri " suosin mielummin hyväksi todistettuja ulkomaisia puljuja kun näitä kepuliukkoja. Tasan yhden vahvistimen olen Saksasta tilannut, muut roippeet ovat suomesta ostettuja.

    Hyvä minä :D
     
  19. Chauron

    Chauron New Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.02.2004
    Viestejä:
    3 205
    Saadut tykkäykset:
    10
    Message posted: 05-07-2007, 12:33

    Join Date: Jun 2007
    Posts: 1

    :rolleyes:
     
  20. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    7 104
    Saadut tykkäykset:
    508
    Itse olen vain kerran tilannut HK:ltä: Vuonna 1998 ja palvelu oli silloin hyvää. Soittivat jopa kotiin ja ehdottivat parempaa ja halvempaa dvd-soitinta valitsemani tilalle. Näköjään on homma kussut sen jälkeen.
     
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.