Olen ensimmäistä tykkiä hankkimassa ja katsellut paria vaihtoehtoa,Mitsubishi HC4000 ja Epson 3200,ovat kulläkin eri järjestelmän laitteita mutta onko kukaan nähnyt molempien kuvaa,ei välttämättä rinnakkain mutta yleensä,kiinnostaisi tuo liiketoisto,kummassa sulavampi,Epsonista olen lukenut että on eri laiteyksilöissä melkoisia eroja,Mitsusta taas pelkkää hyvää,Epsonia puoltasi Suomi valikko ja halvempi hinta,Mitsussa taas mm.lasioptiikka,melu tuskin on ongema kun on tuohon ilmalämpöpumpun tohinaan tottunut,ja ainahan voi veivata hanaa kaakkoon,tulis pelkästään elokuva ja canal digitaalin teräpiirto kanavien katseluun,oon jo senverran vanha ukko että tuskin tulee enää pelejä pelattua,vaikka PS3 slim tuossa hyllyssä tönöttääkin,tämmöisiä kyselee Mara
Yksi asia joka rajaa suuresti valinnan jompaankumpaan on että tarvitsetko lens shift -ominaisuutta. Epsonissa on laaja lens shift toisin kuin Mitsussa.
Oma silmä on näissä hommissa parempi kuin pussillinen mielipiteitä. Jos vain pääset jossakin livenä jompaa kumpaa katsomaan, niin luulen että olet myyty jo ensimmäisen kohdalla. Ensimmäisellä tykillä tuppaa käymään noin. Mahdollinen tykin asentaminen ja linssinsiirron tarve voi ratkaista paremmuuden melko helposti Epsonin puolelle. Toinen asia on DLP-projektorien iänikuiset sateenkaariefektit, joista väännetään täälläkin foorumilla vähän väliä. Toisten silmiin ne sattuvat, toiset eivät niitä huomaa.