Vaihtoehto Samsung:lta Sonyn NX723, HX723 tai HX823 malleille

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana Late-82, 03.08.2011.

  1. Late-82

    Late-82 Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2007
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olisi hakusessa uusi tv ja olen katsellut alustavasti otsikossa olevia 46" kokoisia Sonyn malleja. Olen ollut perinteisesti Sony-miehiä, mutta Samsung on alkanut viime aikoina kiinnostamaan yhä enemmän. Olisiko kenelläkään ehdottaa mitkä olisivat Samsung:lta lähimmät vastaavat mallit? Muutenkin kaikki kommentit Sonyn luetelluista malleista (hinta/laatusuhde) ja Sony vs. Samsung -asetelmasta/paremmuudesta otetaan ilomielin vastaan.
     
  2. juhaty

    juhaty Guest Guest

    Liittynyt:
    03.03.2007
    Viestejä:
    45
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä nyt ei suoraan vastaa kysymykseesi mutta täältä löytyy hyvä ominaisuuslista Samsungin malleista. Itselläni on suunnitelmissa 7005 malli mm kapeiden kehysten vuoksi. Ymmärtääkseni luettelemasi Sonyn mallit ovat edge-led malleja kuten tuon listan Samsungitkin...
     
  3. Late-82

    Late-82 Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2007
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos tuosta! Minäpä jatka tutkimuksia. Itseä hämää tuo 6-sarjan mallien paljous, mutta kaipa noista alkaa pikku hiljaa tolkkua ottamaan kun perehtyy spekseihin tarkemmin.
     
  4. Aziz

    Aziz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.12.2003
    Viestejä:
    210
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaa katsoa kaupassa tarkkaan jos harkitset noita 7005 tai 8005 Sonyn sijaan. Itse erehdyin hankkimaan 8005:n ja on melko surkea esitys noihin Sonyn malleihin verrattuna. Selvittämättä on vielä onko oma yksilöni viallinen mutta epäilen että kyseinen malli on yksinkertaisesti järkyttävän huono. Taio ei ainakaan hintansa arvoinen.
     
  5. Remus

    Remus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.09.2006
    Viestejä:
    417
    Saadut tykkäykset:
    3
    Samsung ei tee laatua....Mitä muuta ku skeidaa korealaisilta voi odottaa........Ainakin saat paljon ongelmia ostamalla samsungin.......kokemusta on....
     
  6. Late-82

    Late-82 Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2007
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voisitko kertoa hieman tarkemmin mitä ongelmia sinulla on ollut. Ainakin kaupassa verratessa Samsungin kuvanlaatu pärjää mennen tullen Sonylle, ja ilmeisesti Samsuming nettiselailu mahdollisuudetkin olisivat paremmat (?)
     
  7. Aziz

    Aziz Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.12.2003
    Viestejä:
    210
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omassa olohuoneessa ei pärjää. Ainakin noissa kalliimmissa Samsungeissa on todella epärealistisen yliterävä kuva mitä ei saa pois millään. Terävyysasetuksen vetäminen nollaan auttaa vähän mutta säätö loppuu kesken. Myös valovuodot, pilveily ja "vertical banding" ovat Samsungille tyypillisiä vikoja. On noita Sonyissäkin mutta eivät ole mielestäni yhtä häiritseviä noissa Sonyn paremmissa vehkeissä. Toki nämä ovat makuasioita ja kaikki virheet eivät häiritse kaikkia yhtä paljon. Itse laitan oman 8005 Samsungin tänä iltana takaisin pakettiin ja palautan myyjälle.

    Nettiselailusta tuskin voi puhua minkään telkkarin yhteydessä. Onhan Samsungissa kyllä ns. avoin selain mutta sen käyttö kaukosäätimellä alkaa lähinnä v****tamaan. Kannattaa testata kaupassa. Telkkariin saa nettiselimen kun kytkee läppärin HDMI:llä töllöön kiinni.
     
  8. Late-82

    Late-82 Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2007
    Viestejä:
    165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä noiden 7005 ja 8005 oleellisin ero oikein on kun en itse ainakaan löydä teknisten tietojen perusteella niistä mitään selvää eroa?