Vahvistinta ja äänilähdettä etsimässä

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana Hensu, 25.08.2022.

  1. Hensu

    Hensu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.08.2005
    Viestejä:
    240
    Saadut tykkäykset:
    0
    Työhuoneeseen olen pohdiskelemassa äänentoistoa. Kaiuttimet ja subbari olisikin jo eli Amphion Helium 3:t ja Chorus Vertigo XLS ja noille tarviis saada vahvistinta. Spotify ois varmaan pääasiallinen lähde, mutta myös Bluetoothin kautta luultavasti tarviis toistaa koneelta. Ja ehkä myös cd-levyjä voisi satunnaisesti toistella.

    Hivenen olen katsellut verkkovahvistimia eli Marantzin Melody X:ää ja Denonin CEOL N-10:iä.

    Mielipiteitä puolesta ja vastaan otetaan mielellään vastaan ja toki myös vaihtoehtoja ja kokemusperäistä tietoa noista vehkeistä.
     
  2. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Off topicia:
    Onhan se tietysti kätevää kun on vahvistin, cd-soitin, dacci ja striimeri samassa laatikossa.
    Laadusta en sitten tiedä.
    Aloin juuri itse striimata ja kiinalainen dacci+striimeri maksoivat 1700€ yhteensä.
    Naimin vahvari oli ennestään(+Naimin cd) ja Wilson Beneschin square two kaiuttimet myös. Äänen laatuun olen tyytyväinen vertailtuani striimiä alkuperäiseen cdhen. Musiikkipalvelu tulee Qobuzilta.
    Voisi olla järkevää hankkia kukin noista laitteista yksi kerrallaan ja korkealaatuisina, vaikka käytettyinä.
    Naimit ostin käytettyinä puoleen hintaan, kajarit demolaitteina edullisemmin.
    Nykyään korkealaatuisissa äänilaitteissa on paljon valikoimaa suomessakin käytettyjen osastolla.
    Työhuoneen äänentoistoon ehkä riittää halvemmatkin vehkeet, ymmärrän.;)
     
    Viimeksi muokattu: 25.08.2022