Uusia DVD -arvosteluja DVD Plazalla

Keskustelu osiossa 'DVD-leffat' , aloittajana jaritt, 17.04.2003.

  1. Percules

    Percules Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2002
    Viestejä:
    258
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tiedotuksena sikäli että jotain kiinnostaa niin minun seuraava arvostelu tulee noin viikon kahden päästä ellei kummempia tapahdu (Lue: Innostun kirjoittamaan jostain. Coenin Man who wasn't there oli lähellä, mutta siihen samaan pitäisi kirjoittaa myös Fargosta. Don't ask..). Nimittäin perjantaina kauppoihin ilmestyvä Shogun tulee osteltua heti, ja noin 99% varmuudella siitä myös sen arvostelun kirjoitan. Näin ainakin alustavasti.

    -Pjork
     
  2. Yorcci

    Yorcci Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.03.2001
    Viestejä:
    2 953
    Saadut tykkäykset:
    5
    Olisi yksi arvostelu tulollaan, mutta miten saan

    1) lihavoinnin tai vinotekstin näkyviin arvostelukaavakkeseen
    2) pelkän rivinvaihdon ilman tyhjää riviä väliin

    siis
    näin
    rivitettynä

    eikä

    näin,

    miten tulee käytettäessä <p> :tä

    Ja kuinka saan arvostelun talteen ennen 'virallista' julkaisua. Meni äsken paljon uhrattua aikaa bittitaivaaseen, kun painoin väärää nappia. Prkl.

    Screenshoteista en edes haaveile, kun ei ole tarvittavaa hardista.
     
  3. tommi462

    tommi462 Guest Guest

    Liittynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    937
    Saadut tykkäykset:
    2
    <p>:n tilalle <br>


    Lihavoinnin saa kun laittaa tekstin <b>näin</b> ja "vinotekstin" <i>näin</i>
     
  4. Yorcci

    Yorcci Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.03.2001
    Viestejä:
    2 953
    Saadut tykkäykset:
    5
    Kiitos. Kokeilin isoina noita kirjaimia hakasulkeiden sisällä, kuten täällä foorumilla ja ei oikein toiminut. Tyyliin ja loppuun sitten kenoviivalla terästettynä.

    Jospa sitten lähtisin tekemään homman uusiksi.
     
  5. Yorcci

    Yorcci Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.03.2001
    Viestejä:
    2 953
    Saadut tykkäykset:
    5
    Vielä pari helppoa kyssäriä: Miten kansikuva liitetään arvosteluun (siis miten saan sen sinne https://www.dvdplaza.fi/reviews/images/ -hakemistoon)? Lähetänkö sen sähköpostilla Mikalle?
     
  6. Hirudroid

    Hirudroid Guest Guest

    Liittynyt:
    03.01.2003
    Viestejä:
    1 245
    Saadut tykkäykset:
    2
    UPLOAD! :OI
     
  7. Yorcci

    Yorcci Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.03.2001
    Viestejä:
    2 953
    Saadut tykkäykset:
    5
    No sori. Ei olisi pahitteeksi, että siellä arvostelusivuilla olisi arvostelun teko for dummies -ohjeistus asioista. Kaikki kun eivät ole nörttejä syntyessään.

    Mutta nyt ensimmäinen arvosteluni on matkalla. Katsotaan, mitä tuleman pitää ja kiitos avusta kaikille osallistuneille. Léon -arvostelu
     
  8. Jumbu

    Jumbu Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    690
    Saadut tykkäykset:
    2
    Minäkin kaipasin arvostelua tehdessäni tuollaisia ohjeita.

    Tuota noin. Oliko pakko kertoa leffan tapahtumat loppuratkaisua lukuun ottamatta? Ymmärtääkseni arvostelu ei ole yhtä kuin selostus. Yhteenvedossa on teräviä huomioita. Olisit laittanut sellaisia myös Elokuva-osioon. Kyseessä-sanalla ei kannata aloittaa. "Kukkahattutäti" on tylsä klisee ja "homma toimii" ei toimi arvostelussa. Kuva- ja ääni-osiot ajavat paikkansa, samoin kuin ekstra-osio. Vähemmän juonen selostusta ja enemmän analyysiä.
     
  9. Patu

    Patu Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2002
    Viestejä:
    2 834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä tekstissä oli ehkäpä liian vähän sitä itse "arvostelua". Faktat tuodaan hyvin esille, mutta se oma mielipide ja itse arvosteleminen jää toiselle sijalle. Ja tosiaan aikamoisen paljastava arvostelu. Mutta ensimmäisellä kerralla tuskin kukaan saa aikaan täydellistä arvostelua.

    Mikä minäkin olen neuvomaan kun en arvosteluja itse kirjoittele...
     
  10. Akkuli

    Akkuli Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.01.2003
    Viestejä:
    2 015
    Saadut tykkäykset:
    4
    Noniin, tämä viikonloppu siinä meni, mutta nyt se on valmis.

    Hyvät naiset ja herrat, ladies and henkselmen! Nimimerkin Akkuli kolmas DVD-arvostelu kautta aikain! Olkaa hyvät: Apollo 13
     
  11. Yorcci

    Yorcci Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.03.2001
    Viestejä:
    2 953
    Saadut tykkäykset:
    5
    Hieman liian paljastava se kieltämättä on, vaikka leffa onkin jo kymmenen vuotta vanha. Täytynee hieman korjailla sanankäänteitä.

    Minä taas pidin elokuva-osiota sellaisena, jossa keskitytään itse leffaan ja yhteenvedossa tuodaan sitä omaa näkökantaa esille. Aluksi osa yhteenveto-tekstistä oli elokuva-osiossa, mutta pohdittuani keskenäni asiaa päätin siirtää kaikki mielipiteet yhteenvedon alle.

    En tuohon 'kukkahattutädin' tilalle kesinyt mitään muutakaan yhtä hyvin kuvaavaa termiä. Olkoonkin sitten klisee. Noille 'Kyseessä' ja 'homma toimii' -jutuille täytyy tehdä jotain.
     
  12. Yorcci

    Yorcci Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.03.2001
    Viestejä:
    2 953
    Saadut tykkäykset:
    5
  13. Dogg

    Dogg rhythm-al-ism Guest

    Liittynyt:
    27.06.2002
    Viestejä:
    764
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olisin kaivannut arvostelun alkuun pientä esittelyä itse elokuvasta sekä ainakin ohjaajasta. Nyt arvostelu pomppaa turhan rivakasti suoraan asiaan. Jos arvosteltava elokuva olisi ollut hieman tuntemattomampi, olisi olo ollut ehkä hieman sekava alkua lukiessa.

    Myös omasta mielestäni Yhteenveto-osion (sinänsä hyvä) analysointi olisi kuulunut pikemminkin Elokuva-osioon. Yhteenvedon pitäisi olla pikainen kokonaisvaltainen katsaus elokuvaan, eikä niinkään enää kovin syvää analysointia.

    Mutta muuten mielestäni hyvä esikoisarvostelu, jonka teksti oli mukavan värikästä ja eloisaa.
     
  14. Blaqua

    Blaqua Sandels vahva ja pehmeä Tukijoukot

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    725
    Saadut tykkäykset:
    30
    Itse tein joskus screamin arvostelun viime vuoden puolella, mutta joku admin tais laittaa postia kun siinä oli tuo kuvan align=left juttu mukana. Ja en osannut laittaa sitä näillä [] koodiin mukaan. Ilmeisesti arvostelu ei ollut tarpeeks hyvä tai sitten se jäi noista puuttuun ettei julkastu.. Ja sitten unohtu koko juttu. No pistämpä tänne niin saatte sanoa mielipiteen :/

    https://www.dvdplaza.fi/reviews/nayta.php?sid=900
     
  15. glottis

    glottis Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    4 650
    Saadut tykkäykset:
    5
    Niin tuota tuota... siellä ne tagit kummittelee edelleenkin... arvosteluissa toimii samat muotoilukomennot kuin html-koodissa.... eli kokeile
    Koodi:
    <align="left">[kuva1]</align>
    en ole itse kokeillut, mutta testaa kuitenkin niin saat sanoa meille, että pelittääkö.

    Ja ei kai se nyt elämän ja kuoleman asia ole saada noita kuvia niin, että tekstimyötäilee sen kulmia jne... :confused:
     
  16. Jumbu

    Jumbu Guest Guest

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    690
    Saadut tykkäykset:
    2
    Selvästi parempi kuin ensimmäinen versio, joka ei sekään ollut huono. En tiedä miksi olin niin jyrkkä kommentoidessani sitä ekan kerran. Sanoisin, että erittäin lupaava ensimmäinen arvostelu. Mutta kannustaisin tuomaan vielä enemmän omia mielipiteitä esille. Eikä niiden minusta tarvitse olla vain yhteenveto-osiossa.
     
  17. Akkuli

    Akkuli Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.01.2003
    Viestejä:
    2 015
    Saadut tykkäykset:
    4
    Heittäkää nyt jotain kommenttia tuosta mun Apollo 13 -arvostelusta, pakkohan siinä on jotain virheitä, sekä hyviä ja/tai huonoja puolia olla. Antakaa tulla vaan, kyllä mä kestän. :D

    Edit: Linkki lisätty.
     
  18. Blaqua

    Blaqua Sandels vahva ja pehmeä Tukijoukot

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    725
    Saadut tykkäykset:
    30
    Olisimpa kokeillut tuota juttua, mutta näköjään sitä ei pysty enää muokkaamaan? Tulee että: Ei oikeuksia muuttaa arvostelua..
     
  19. Akkuli

    Akkuli Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.01.2003
    Viestejä:
    2 015
    Saadut tykkäykset:
    4
    Onko tuo nyt ihan oikeasti anamorfinen, itse ainakin olen elänyt siinä käsityksessä, että suomiversio olisi letterbox, lisäksi noista screenshoteista päätellen kuva olisi letterbox? Entä ääniraita, onko se nyt siis Dolby Digital 5.1 vai Dolby Surround?

    Ja vielä pari asiaa: Raakempi -> raaempi ja poika-ystävä -> poikaystävä. Lisäksi joilla- ja että-sanojen eteen tulee pilkku.


    Edit: En kuitenkaan väitä, että omat tekstini olisivat täysin virheettömiä (tämäkin reply sisältää varmasti monia kielioppivirheitä), mutta nuo nyt tekstistä bongasin.
     
  20. tatska

    tatska Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.02.2003
    Viestejä:
    525
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sujuvaa tekstiä hyvästä elokuvasta. Varsinkin kuva/ääni oli käsitelty hyvin, ei tosin itse leffa-arvostelussakaan valittamista. :)

    Yksi virhe pomppasi silmään:
    "ja vielpä ennen kuin 60-luku on ohi."