UUSI PANASONIC PT-AX100, 1280x720, 6000:1, 2000 LUMEN

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana jhalttu, 01.09.2006.

  1. masterson

    masterson Käyttäjä

    Liittynyt:
    15.04.2003
    Viestejä:
    446
    Saadut tykkäykset:
    26
    ei se vaan paljon lämmitä jos se heittää sitä digiservicen huolto hyllyssä:OI

    ...joo oon kyllä nähny in action. onhan se hyvää mutta...
     
  2. pokkus

    pokkus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.10.2006
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    0
    Dodiin, itse itseäni lainaten :)
    Tykki pelannut puoli vuotta moitteetta välkynnän osalta, mutta nyt pari päivää sitten välkyntä palasi takaisin. Eli kuva välkkyy/pumppaa satunnaisesti eco-moden ollessa päällä. Ja firmis on versio 1.08. Taitaa tulla uusi reissu Digi-Servicelle, saavat ottaa selvää mistä moinen johtuu..

    Lisäksi jollain videomateriaaleilla kuvassa näkyy satunnaisia punaisia ja sinisiä pisteitä. Onko jollain ollut vastaavia ongelmia? En tiedä onko videosta (=pakkauksesta) vai tykistä johtuva häiriö.
     
  3. sam0t

    sam0t Guest Guest

    Liittynyt:
    07.01.2006
    Viestejä:
    51
    Saadut tykkäykset:
    0
    Terve pokkus

    Onko välkkymisesi yhtään kuvailemani tapaista? Pakko korjata tuota ylempänä olevaa lainausta, 99% vilkunnoista on minusta juuri tuota kuvan kirkkauden muutosta. Itselläni myös tykissä 1.08 firmis ja miettinyt tässä, että pitäisikö laittaa huoltoon vai ei. Asian tekee hankalammaksi se, että vilkuntaa tapahtui noin kuukauden putkeen ja nyt sitä ei ole ollut havaittavissa viikkoon :confused:

    Soitin jokunen aika sitten asiasta digiservicelle ja samalla paljastui, että 1.12 on uusin firmware AX100 tykille. Toivotaan, että tämä homma selviäisi firmwaren päivityksellä.

    edit:

    Tuosta ongelmastasi, käyttäessäni HDMI/HTPC systeemiä jää työpöydälle väriä vaihtavia pikseleitä, jos minimoin videosoittimen työkalupalkkiin. Tätäkin tapahtuu täysin satunnaisesti. Kuullostaa tykin firmware ongelmalta ainakin minun korvaani, koska käyttäessäni 19" tft monitoria, vastaavaa en ole koskaan havainnut.
     
  4. pokkus

    pokkus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.10.2006
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse en ainakaan ole huomannut mitään värien vaihtelua eli on pelkästään tuota valoisuuden välkyntää. Ajattelin viedä tykin huoltoon tässä ja katsoa korjaantuuko vika sillä. Niin ja mulla noiden pisteiden ilmestyminen on aika satunnaista. En ole sitä paremmalla materiaalilla (DVD) kyllä huomannut..
     
  5. cybo

    cybo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.09.2001
    Viestejä:
    732
    Saadut tykkäykset:
    1
    Epäilisin että kysessä on "normaali" lampun kirkkauden vaihtelu joka on vaivannut panoja jo iät ja ajat. Joskus joku kertoi sen johtuvan virtalähteestä, mene ja tiedä. Tämä vaiva on ollut kaikissa ae500->ae900->ax100 mitä mulla on ollut. Nykyisessä ax 100:ssa tämä välkkyminen on enemmän satunnaista kuin tavallista.

    Huolto ei tuohon ongelmaan pysty tekemään mitään.
     
  6. freekevin

    freekevin Guest Guest

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    106
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aika hirveen näköinen tuo originaali kattoteline tykille.
    Mutta osaanhan itse tehdä jonkunlaisen telineen kattoon.
    Kysymys kuuluu vain että onko kuvassa merkatut reiät ainoaita vaihtoehtoja siistiin kiinnitykseen telineeseen?
    Mitä pirua, noi kierteethän on jotain varmaan M5.
    Niistäkö pitäisi tuota vajaan viidenkilon möykkyä kolmen metrin korkeudessa roikottaa? :eek:

    Iso kuva
    Pienempi kuva
     
  7. pokkus

    pokkus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.10.2006
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse en noista tykin kattokiinnityksistä tiedä mutta mitäs vikaa noissa M5 kierteissä on..? kait siihen sen ruuvin saa samalla tavalla kiinni kun muihinkin koon kierteisiin..
     
  8. 10inch

    10inch Käyttäjä

    Liittynyt:
    10.08.2004
    Viestejä:
    1 154
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin ja jos meinaat kestoa, niin teoreettisesti tuollainen M5 8.8 pultti kestää suoraa tasaista vetoa tuollaiset 500kg...
     
  9. freekevin

    freekevin Guest Guest

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    106
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, eiköhän ne sit kestä. Olisin toivonut vaikka M8 :)
     
  10. Collusion

    Collusion Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.03.2005
    Viestejä:
    1 821
    Saadut tykkäykset:
    10
    No nätimpiähän ne tuollaiset pienemmät pultit ovat, ainakin hellasäröjen mielestä :D
     
  11. Raataja

    Raataja Guest Guest

    Liittynyt:
    22.03.2007
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itseäni hirvitti myös noi pienet ruuvit millä se tulee telineeseen, mutta on
    tuo toistaiseksi katossa pysynyt.
     
  12. mb500

    mb500 Guest Guest

    Liittynyt:
    24.07.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Päivää kaikille

    Alunperin tuo tykin oma testikuva oli valkoinen, mutta huollon jälkeen se on näköjään muuttunut siniseksi, taustaltaan siis.
    Tietääkö kukaan saako sen itse muutettua takaisin valkoiseksi vai onko se huollossa muutettu siniseksi pysyvästi?
    Ohjelmapäivitys siihen ainakin tehty, nyt 1.12. Huoltoon se lähti kun mm. juuri testikuvassa oli lievää punerrusta yläreunassa ja sinerrystä alareunassa. Nyt tuota ongelmaa ei siis testikuvassa ole, mutta ajattelin että se olisi korjattu jotenkin muuten kuin testikuvan väriä muuttamalla!
     
  13. RedAlert

    RedAlert Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    1 294
    Saadut tykkäykset:
    90
    Ultimate solution...roskat maton alle...eihän ne sieltä näy...eihän :D
     
  14. mb500

    mb500 Guest Guest

    Liittynyt:
    24.07.2007
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    No joo, varsinkin jos vielä naulaa sen maton kiinni lattiaan niin ettei edes pääse katsomaan, onko siellä alla mitään!

    Mutta edelleen, tietääkö kukaan saako tuon testikuvan taustavärin vaihdettua takaisin valkoiseksi vai kuuluuko tuo sininen tuohon 1.12 versioon? Eikö kellään ole 1.12 versiota? Minkä värinen on tykin oma testikuva?
     
  15. nikoniko

    nikoniko Guest Guest

    Liittynyt:
    27.07.2003
    Viestejä:
    68
    Saadut tykkäykset:
    0
    kai se testikuva on tarkoituksella vaihdettu etteivät ihmiset valita ongelmista sen perusteella, videokuvasta värivirheitä ei niin helposti huomaa... etkö voi pc:ltä laittaa valkoista ruutua? jostain leffasta vois löytyä?
     
  16. 007

    007 Secret Agent Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.11.2003
    Viestejä:
    753
    Saadut tykkäykset:
    16
    1. Mites noi HD-leffat, toimiiko 24fps nykimättä?
    2. Olisiko kenelläkään laittaa kuvavertailua DVD:n ja HD-DVD:n erosta, että kuinka paljon hienommalta näyttää.

    Kiitoksia !
     
  17. Glitter

    Glitter Guest Guest

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    47
    Saadut tykkäykset:
    0
  18. northrob

    northrob Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.03.2006
    Viestejä:
    371
    Saadut tykkäykset:
    26
  19. 007

    007 Secret Agent Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.11.2003
    Viestejä:
    753
    Saadut tykkäykset:
    16
    Kiitkosia northrob.. en ole itse meinaan nähnyt kumpaakaan livenä näillä uusilla tykeillä. Mites Nykiminen näissä tykeissä, kun LCD-töllöissä on vielä harvinaisuus 24fps nykimätön kuva ?
     
  20. pokkus

    pokkus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.10.2006
    Viestejä:
    284
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä Pana tukee suoraan 1080p24 moodia joten nykimistä ei pitäisi ilmetä ollenkaan, koska muunnosta ei tehdä. Itse en ole tuota moodia saanut vielä kokeiltua käytännössä, koska sopivaa videomateriaalia ei ole. Esim. joku ps3:n omistava voi tuon vielä varmistaa. Sen kyllä kokeilin, että tykki antaa valita tietokoneelta käyttöön kuvamoodin 1920x1080 24Hz ja toimii hyvin.

    Olisiko jollain jotain linkkiä johonkin videoon mikä olisi juuri tuota 1080p24 muotoa??