Uusi Monitor Auodio BX-sarja

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana Mikko81, 05.12.2010.

1. Jva79

Jva79 Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Nuo Heliumit olivat väärän väriset, joten ne täytyy nyt unohtaa. Sellainen tuli vastaan, kun Dali zensor 1. Onko kenelläkään näihin vertailupohjaa BX-2:siin? Vai ovatko ennemmin samaa luokkaa BX-1:n kanssa? Huomenna olisi ehkä mahdollisuus päästä koekuuntelemaan molempia, mutta kiinnostaisi kuulla myös muiden kokemuksia.

2. Jva79

Jva79 Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt on käyty kuuntelemassa molempia ja Dalit tarttui matkaan, vaikka oli tarkoitus vain käydä kuuntelemassa. En sen koekuuntelun perusteella osaa sanoa, kumpi loppujen lopuksi oli parempi, oli sen verran yksipuolista musiikkitarjontaa, mutta sellaiset erot huomasin, että Dalissa sointi on hieman kirkkaampi ja Monitor Audiossa basso pehmeämpi. En sitten tiedä oliko Dalissa diskantti ylikorostunut ja Monitor Audiossa luonnollinen, mutta molemmat olivat mielestäni hyviä hintaluokassaan. Itse olen vasta lähiaikoina oppinut arvostamaan hyvää äänenlaatua, joten en ole ainakaan vielä mikään "HIFI-korva" :) . Tässä tapauksessa ratkaisevaksi tekijäksi muodostui hinta ja ulkonäkö. Dalit olivat kuutisen kymppiä halvemmat parilta ja ne oli saatavana valkoisena.

3. Mikko81

Mikko81 Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    Itse oon aina tykänny Dalin kaiuttimista ja varsinkin Ikon 2 on todella mahtava selkeydellä ja puhtaudellaan.
    Tuo Monitor Audio BX2 on tasainen suoriutuja ja saattaa aluksi kuulostaa hieman tylsältä. Se on kuitenkin pidemmän päälle todellä yleispätevä ja tasapainoinen kaiutin.
    Tuo Dalin Zensor-sarja on vielä kuulematta. Luulen kuitenkin, että teit hyvän valinnan :)