Uusi budjettitykki vai käytetty vanhempi testivoittaja?

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana Kosmosnautti, 02.04.2014.

  1. Kosmosnautti

    Kosmosnautti Guest Guest

    Liittynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Katossa roikkuu siis tällä hetkellä Panasonic PT-AX100E ja tarkoitus olisi pikkuhiljaa päivittää tuo FullHD-malliin.

    Olenkin tässä nyt pohtinut eri vaihtoehtoja ja noista uusista budjettimalleista kiinnostaa seuraavat:
    Optoma HD131Xe
    BenQ W1070

    Samaan hintaluokkaan (~700€ Saksasta) näkyy saavan Suomesta käytettynä uuden varalampun kera esimerkiksi Epson EH-TW5500:sta, joka käsittääkseni ainakin aikoinaan on ollut melko hyvä?

    Nyt kiinnostaisikin, että kannattaisiko kääntyä suosiolla noihin uudempiin budjettimalleihin vai esimerkiksi tuohon Epsoniin? Budjettina olen pitänyt juuri jotain tuollaista maltillista 700-800 euroa.

    Taustatietoina mainittakoon että 3D:lle en anna juuri mitään arvoa, eli 3D:tä ei varmaan tulla katsomaan vaikka tykissä mahdollisuus siihen olisikin. Huoneen saan lisäksi miltein kokonaan pimennettyä. Lisäksi ainakaan vanhemmissa DLP-tykeissä en ole itse huomannut sateenkaari-efektiä.

    Toki myös muut samaan hintaluokkaan sopivat FullHD-tykit kiinnostavat, eli niitäkin saa ehdotella!
     
  2. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    EH-TW5500 oli muutama vuosi sitten hintaluokkansa parhaimpia tykkejä. Pärjää todennäköisesti kuvanlaadussa vieläkin noille halvoille DLP-tykeille, jos löytää hyvän yksilön. Laajan linssinsiirron ja zoomin ansiosta asennus on helpompaa kuin noissa DLP-tykeissä. Tykin kunto olisi hyvä päästä toteamaan paikan päälle ennen ostamista. Vaikka laite muuten toimisikin, niin kuvassa saattaa näkyä pölypalleroita tai konvergenssi saattaa olla pielessä, joita myyjä ei itse pidä ongelmana. Krittinen katsoja taas huomaa virheet heti. Lampun ja varalampun tunnit ja alkuperä olisi hyvä varmistaa, sillä ulkoimailta voi ostaa halvalla Kiinalaisten tekemiä kopioita, joita myydään alkuperäisinä lamppuna. Ne eivät välttämättä aina kestä yhtä kauan kuin alkuperäinen lamppu.