Usher S-520

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana janolle, 07.03.2006.

  1. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tamperelaisille vinkiksi, että Verkkokauppa myy Usher V-601:stä ihan mukiinmenevään hintaan.
     
  2. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Simppeli kysymys hieman OT,

    kumpi pianolakattu kaiutin ? Quad 11L2 (Ruotsista 460 € kuluineen) vai Usher S-520II (410€ Musicalaudio)? Jos pitäisi puskista tilata kuuntelematta?
     
  3. FriGidi

    FriGidi Guest Guest

    Liittynyt:
    25.10.2004
    Viestejä:
    65
    Saadut tykkäykset:
    0
    Helppo, tuetaan suomalaista kauppiasta tietenkin.
     
  4. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    ? Melko hyvä vastaus:hitme:
    Suomesta kaiuttimet, olivat sitten millaiset tahansa ja millä hinnalla tahansa? Miksei samantien Amphionit tai Chorukset? Vielä jos jostain löytyisi vaikka potkittuja demokappaleita ylihintaan:D
     
  5. sakke1975

    sakke1975 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.02.2007
    Viestejä:
    253
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse tilasin omani juuri tuolta musicalaudiosta ja oli nopea palvelu ja kotiovelle tuotiin jo oikein soiteltiin että mihin aikaan olisi hyvä tuoda jne. ja hintakin oli kohdallaan.

    Ja ääni paranee vaan koko aika kuunnellessa. en ole kyllä sekuntiakaan katunut ostostani. Levyistä löytyy todellakin niin paljon uutta kuultavaa.
     
  6. FriGidi

    FriGidi Guest Guest

    Liittynyt:
    25.10.2004
    Viestejä:
    65
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kumpaakaan en ole päässyt kuuntelemaan mutta mukavia kokemuksia olen kyllä lukenut palstoilta. Molemmat ovat kivoja pikkuruisia kajareita jotka toistavat mainiota musiikkia kunhan etupää sen sallii. Summa summarum kummat ikinä ostatkaan veikkaan ettet tule pettymään, siis jos sieltä etupäästä löytyy kanssa nannaa että sitä musiikkia syntyy ja skobet pääsee sitä tuottamaan korviin saakka.

    Heitin noppaa puolestasi ja näyttää siltä että joudut Mitrolta MusicalAudiosta hakemaan Usherit.
     
  7. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Etupäästä löytyy 1100€ Primare A20 stereovahvari ja esim. lossless-koodattua MP3-musaa. Että ei pitäisi vahvarista olla kiinni. Eikö se budjetti ole just hyvä jyvittää 1400 eurosta 300€ kaiuttimiin ja loput vahvariin?:D (käytetty ostin vahvarin, en kaupasta)

    Ootko sä Quad 11L2:stakin lukenut paljon kokemuksia? Itse en ainakaan Suomipalstoilta ole löytänyt mitään. What-Hifissähän se voitti paljonkin kunnioitusta. Pitäisi nähdä molempien bassovasteet kun haluaisi kuintekin edes hieman tömäkän kaiuttimen ja subbaria ei ole. Sori kun kyselen Usherin topicissa muistakin malleista. Miten vielä Dynaudio Audience 42 Quadin ja Usher rinnalle vertailuun? Miten kuppi kääntyy?
     
  8. isojii

    isojii Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näytät olevan Tampereelta? Hifihuoneella on Dynaudiota ilmeisesti aina hyllyssä ja usheriakin siellä on joskus päässyt kuuntelemaan. Samalla voit lisätä listaasi Eposin ja Eran, varauksin myös NHT:n (zero kaipaa kyllä auttamattomasti subbaria) tuotteet, joista ainakin itse pidin kovasti kun suurinpiirtein tuon hintaista kajaria metsästin.

    Sen viiltävämpää analyysia en osaa tehdä, mutta ainakin omaan korvaani audience kuulosti paikoitellen paremmalta kuin Usher (josta siis pidin myös erittäin paljon). Onhan siinä sitten hintakin melkein 2x. Quadista ei mitn hajua.
     
  9. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo Tampereelta olen ja pienen hetken Audience 42:sta kuullut. Mutta Quadsta ja Usherista ei midn hajua, eikä niitä ole nyt Tampereella missään (paitsi ihmisten kotona). Ihan mielenkiintoinen kaiutin tuo Usher S-520II koska jos sanot, että Dynaudio 42:n kuulosti paikoitellen paremmalta. Kuitenkaan ei joka osaalueella? Sehän on 250-300€ kalliimpi kaiutin.

    Toivottavasti seuraavan Hifimaailman 300-400 € kaiutintestissä on ainakin Usher.

    Tässä testissä Usher ja Quad muunmuassa.
     
  10. isojii

    isojii Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ensinnäkin pitää korostaa, että allekirjoittanut ei ole ollenkaan analyyttinen kuuntelija. Eli mulla ei ole tapana, eikä edes halua vertailla tai keskittyä kajareissa niiden osa-alueisiin, heikkouksiin tai vahvuuksiin. Pistän siis vain musaa tulemaan ja kuuntelen. Eli ei näitä mun horinoita kannata kovin paljon arvostaa :)

    Mutta siis tuolloin soi joku putiikin oma levy,joka oli itselleni vieras. Se tekee kuuntelusta vähän vaikeaa kun ei tiedä mitä pitäisi odottaa (itsellä omille levyille "referenssinä" gradon luurit). Dynaudioon en muutenkaan keskittynyt aivan täysillä, sillä se meni yli budjetin ja ulkonäkö ei kerta kaikkiaan miellytä. Mutta kyllä sen pikaisestikin kuuli, että kyseessä oli vähän arvokkaampi kajari. Paikotellen tarkoittaa siis sitä, että silloin kun huonommuus/paremmuuseroja olin kuulevinani, se taisi aina mennä audiencen hyväksi. Dynaudio kuulosti ikään kuin sivistyneemmältä ja ehkäpä tasapainoisemmalta kokonaisuudelta ainakin sillä demomateriaalilla, joku voisi tietty sanoa, että se kuulosti tylsemmältä. Mielenkiintoista olisi vertailla ajan kanssa dynaudiota ja eran vitosta. Ensivaikutelma Erasta oli todella vakuuttava.

    Mutta joo, siis näistä 300-400 euron kajareista ei ole ainakaan omaan makuuni ushereita parempia vastaan tullut. Mutta kaiketi sekin on selvää, että ei tuolla rahalla nyt mitään huippua voi saada, vaikka niitä kovasti hehkutetaankin. Itseä kiinnostaisi kovasti kuulla compass-sarjalaisia...toisaalta voi olla tonnin kuolema, jos noin pääsee joskus käymään :)
     
  11. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse tykkään kyllä keskittyä testitilanteessa esim. bassotoiston erottelevuuteen ja kitaran kielen napsahtamiseen, mutta ei liiaksi. Jos vaan fiilistelee, niin helposti kotiin tulee ns. loudnessmainen kaiutin jossa bassoa on paljon. Se voikin olla epätarkka tms. Kaiuttimen pitää olla analyyttinen, mutta ei rasittava. Tasapainoilua...

    Tietääkö joku näiden S-520II:n puuvärisistä, että minkävärisiä ne on luonnossa?
    http://www.musicalaudio.fi/product_info.php?cPath=23_30&products_id=30
    Tuossa väitetään, että värejä on Birch, golden cherry ja mahogany cherry. Mielestäni birch on koivu ja sen pitäisi olla tosi vaalea. Mun silmällä katsoen noista linkin kolmesta väristä kaksi on samaa. EDIT: no voi niissä kahdessakin ihan pieni sävyero olla
     
  12. Tommy-H

    Tommy-H Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    1 808
    Saadut tykkäykset:
    0
  13. alspe

    alspe Käyttäjä

    Liittynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    4 245
    Saadut tykkäykset:
    0
    Marek ilmeisesti vastannut huutoon 350 euron Ushereilla:D

    Onko joku kokenut Usherin liian kuivaksi tai raa'aksi? Lainasin Mikrobitin jossa sen testi oli, siinä kerrottin hieman omaavan kirpeyttä ja ylienergisyyttä. Myös tehovaste ei laskenut tarpeeksi omaan makuun kohti korkeita taajuuksia.
     
  14. miika_p

    miika_p Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    4
    Noista koivun värisistä kaiuttimista ei juuri löydy kuvia ja monella sivulla on virheellisesti tuo kirsikan värinen kaiutin vaikka myydään birchiä. Esim tuossa marekin kuvassa ei ole koivun vaan kirsikan värinen kaiutin. Hieman harhaanjohtavaa... Itse ostin kirsikan väriset ja mutta niiden paketissa luki birch, ajattelin että tuskin tuo mikään virhe kuitenkaan on kun kuvissakin birch näyttää niin kirsikkaiselta. Tilasin taakse toiset 'birchit' niin sieltähän tulla tupsahti oikeasti koivun väriset kaiuttimet... onneks sain vaihdettua.

    tuossa vertailukuvassa vaaleampi on tosiaan koivu...
     
  15. Marek

    Marek Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    394
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tosiaan, tuo vaaleampi on koivu. Tuo tummenpi on kirsikka, ja se on se uusi väri.
    Koivua on enää noin 10 paria jäljellä ja sen jälkeen loppu. Sen valmistus on loppunut...

    t. Mareksound
     
  16. janolle

    janolle Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    09.04.2005
    Viestejä:
    1 046
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lukiko laatikossa ihan birch vai golden cherry?
    Usherilta kun taisi jossain vaiheessa tulla kuorma missä oli kasa birch merkittyjä S520 saatikoita mutta sisällä oli hieman tummempaa (mielestäni tosin hienompaa) sävyä.

    Marek on tainnut ottaa selvää missä on mitäkin väriä kun on tietoinen oikeasta koivunväristen määrästä. :thumbsup:
     
  17. miika_p

    miika_p Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    4

    Birch luki laatikossa. Tuosta toisesta erästä en tiennytkään, voi olla että kyseessä on näitä uuden värisiä birchejä, mutta jos näin on niin on ero kyllä kuin yöllä ja päivällä verrattuna vaaleampiin bircheihin... Nämä ovat tyylikkään kirsikkaiset kun vaaleat ovat ihan perus koivun väriset.
     
  18. EmHoo

    EmHoo Guest Guest

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jup. Tilasin itsekin parin Usherin S-520 II Golden Cherry -värityksellä. Laatikossa kylläkin luki värinä Birch.

    Eniten minua hämmästyttää värin viimeistely. Molemmissa kaiuttimissa menee keskellä viilua huomattavasti vaaleampi rantu, joka jatkuu kaiuttimien molemmilla sivuilla. väri ei ole siis tasainen, kuten oheisista kuvista jotenkuten näkee. Luonnonvalossa sävyero on vielä selkeämpi.

    [​IMG][/URL][/IMG]

    [​IMG][/URL][/IMG]

    Ero on selkeä, jos vertaa esimerkiksi Marekin omiin kuviin, joissa väri on tasainen.

    Onko muilla ko. kaiuttimien omistajilla kaiuttimien väri tasainen vai onko kohdalleni sattunut ns. maanantaikappaleet?

    Soinniltaan olen kyllä ollut tyytyväinen ko. kaiuttimiin.
     
  19. t.niemi

    t.niemi Guest Guest

    Liittynyt:
    03.12.2006
    Viestejä:
    534
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta näyttäisi, että tuossa on tapahtunut joku pintavirhe, ei jaksa uskoa että sen tuollainen pitää olla?
     
  20. miika_p

    miika_p Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    4
    Mulla on kaksi paria noita kirsikan värisiä, eikä kummassakaan ole noin voimakasta vaaleaa osaa... Muutenkin kaiuttimesi näyttivät vaaleammilta kuin omani, mutta johtuu todennäköisesti vaan kuvan vääristämästä väristä. Omissani toisessa parissa menee heikosti havaittavia vaaleita juovia ja toisessa parissa on oksan kohtia. Mutta molemmat parit näyttää kyllä hyvältä.

    Näin muutama sata tuntia kuunneltuani olen enemmän kuin tyytyväinen näihin kaiuttimiin. Paranivat vain kuunneltaessa. Alapäätä ryhdittämään hankin xls200:n joka integroituu kyllä mukavasti ushereihin.