Usher S-520

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana janolle, 07.03.2006.

  1. Upii

    Upii Guest Guest

    Liittynyt:
    17.06.2006
    Viestejä:
    818
    Saadut tykkäykset:
    1
    Janollen arvioiden mukaan Usher s-520 olisi parempi, kuin dc1.Jos mietitään, että Usherit maksaa noin 400 euroa parilta ja dc1 700 euroa.En keksi muuta, kuin dc1 on todella huono hintaisekseen, tai Usher on todella hyvä.En ole kyllä kuullut dc1, niin en sano itse mitään siihen.Tosin Marek käski unohtaa sensysit ja dc ykköset ja keskittyä Usheriin, kun kyselin.
     
  2. Himppe

    Himppe Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.08.2004
    Viestejä:
    725
    Saadut tykkäykset:
    3
    S-520:t olivat Mikrobitin (ent. Hifilehti) testissä.
    Highend Studion sivuilta löytyi pari kommenttia aiheesta (á la Eräpuu ja Tuomela).

    Eipä nuo kovin alentavia kommentteja ole... ;)
     
  3. Collusion

    Collusion Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.03.2005
    Viestejä:
    1 821
    Saadut tykkäykset:
    10
    Autolle pitää nimenomaan antaa kenkää sisäänajossa. Muuten moottori ei ikinä saavuta maksimitehoaan. Kulutuskestävyys myös heikkenee.
     
  4. Snipersam

    Snipersam Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
    Maahantuojan saldot huutaa koko ajan miinusta, kun Usheri käy aika vikkelästi kaupaksi. Kuuntelin Usheria paikallisessa Hifi -liikkeessä ja olin kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt (lähti kaiuttimet tilaukseen). Pianolakattujen mustien kaiuttimien toimitusaika on vain aika pitkä, koska muistaakseni tammikuun lopulla olisi toivoa saada kajarit jalustoille.

    Mutta ainakin minä suosittelen Ushereita.:thumbsup:
     
  5. Maximus79

    Maximus79 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    83
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pistin Usherit tilaukseen joulukuun alussa. Arvioitu saapuminen oli aluksi joulukuun puolessavälissä. Sen jälkeen se siirtyi joulukuun loppuun ja siitä edelleen tammikuun loppuun. Hyvinkin suositut näyttävät olleen. Takakaiuttimiksi ajattelin nuo laittaa kun edessä on jo Usher x719 pöntöt. Erittäin tyytyväinen olen ollut :thumbsup: Eräälle tamperelaiselle hifiliikkeelle kiitokset kun antoivat lainaksi Tannoy F1:set takakaiuttimien virkaa tekemään kunnes Usherit saapuvat :)
     
  6. JaL

    JaL Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2007
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miksihän näissä Usher S-520 refleksiputkissa eroa.
    Kuvassa marraskuulta Birch (9,8 cm x 3,6 cm) ja helmikuun Golden Cherry Shielded (10,6 cm x 4,0 cm). Vai oliko noiden magneettisuojattujen putki jo aiemminkin erilainen?
     

    Liitetyt tiedostot:

  7. aspfjall

    aspfjall Guest Guest

    Liittynyt:
    21.09.2004
    Viestejä:
    262
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tampereella ei liene kuuntelumahdollisuutta näille?

    Kuunnelkaas joku Usherin 520:ä kunnon heviräimeen kanssa ja kommentoikaa!

    Olen tähän mennessä miettinyt Magnat 503:n ja Monitor Audio BR2:n välillä, mutta nyt tämä Usher sekoittaa pakkaa.

    Eli musiikkimaku on raskas, kokemuksista tämäntyylisen musiikin kanssa olisin kiitollinen.
     
  8. Ali_K

    Ali_K Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2005
    Viestejä:
    82
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos miellät esim. sellaiset yhtyeet kuten Strapping Young Lad, Devin Townsend ja Killswitch Engage "kunnon heviräimeeksi", niin sitten voin sanasen lausua omista kuuntelukokemuksistani lyhyesti. Ko. biisit (SYL - OMFG, DTB - Deadhead, KsE - Rose of Sharyn) kuulostivat suoraan sanottuna aivan järkyttäviltä 503:lla. Suurimmaksi osaksi tämä johtui keskialueen korostumasta. BR2 oli huomattavasti parempi ja tasaisempi, mutta S-520 veti vielä pidemmän korren. Sointi oli yksinkertaisesti vielä rasittamattomampaa ja "hifistyneempi" kuin BR2:lla. Sanomattakin on varmaan selvää, että valitsin Usherin ja katunut en päätöstäni ole. Kuitenkin kannattaa ehdottomasti kuunnella kaiuttimet itse, sillä mieltymyksesi voivat erota omistani. Itse kuuntelen kuitenkin paljon muutakin kuin metallimusiikkia.

    E: Ja S-520:iä pitäisi saadaa nyt - tai ainakin kohta - Mareksilta hintaan 350 pari (birch), joten hintaero on enää todella pieni 503:een tai BR2:een verrattuna ottaen huomioon, kuinka paljon paremmasta kaiuttimesta - ainakin omasta mielestä - on kyse.
     
  9. Ali_K

    Ali_K Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2005
    Viestejä:
    82
    Saadut tykkäykset:
    0
    No voi hele! Onkos tästä tullut nyt myös kirsikkavaihtoehto saataville? Itse kirosin, kun tätä värivaihtoehtoa ei vielä ollut, kun kaittimet ostin pari viikkoa sitten. :hitme: :OI
     
  10. Patu

    Patu Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2002
    Viestejä:
    2 834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omasta mielestäni nämä Usherit jäivät kyllä BR2:n jalkoihin kun näitä liikkeessä testailin aikoinaan. Jalustoilla kävi niiden ohella Tannoy Mercury F2 ja Magnat Quantum 503.

    503 oli selvästi surkein kaikista. Usher ei tuottanut minussa eikä kaverissanikaan juuri mitään intohimoja. Loppusuoralla oli F2 ja BR2 joista kaveri sitten päätyi BR2iin. Ne olisin varmaan itsekin ottanut tuosta porukasta, mutta omistan itse F2:t eikä ole tarvetta uusille kaiuttimille tällä hetkellä.
     
  11. aspfjall

    aspfjall Guest Guest

    Liittynyt:
    21.09.2004
    Viestejä:
    262
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksesta. Oletko elokuvia katsellut Usherien kanssa paljon? Toimivatko hyvin, vai ovatko selkeästi musiikin kuunteluun paremmat?
     
  12. Ali_K

    Ali_K Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2005
    Viestejä:
    82
    Saadut tykkäykset:
    0
    Elokuvilla en Mareksilla testannut ollenkaan, enkä ole vielä kotipuolessakaan ennättänyt leffoja katsella. Kotona olen kaiuttimia kuunnellut ja erittäin hyvin täällä soivat. Mareks kehotti sijoittamaan kaiuttimet erittäin lähelle seinää, liikkeessä olivat kuitenkin aika kaukana. Kaiutin tuli kuitenkin niin selkeästi musakäyttöön (n. 95%), joten en nähnyt tarpeelliseksi leffoilla alkaa testaamaan. Jotenkin sellainen fiilis on, että leffakäytössä Usher ei välttämättä ole niin vahvoilla kuin musiikkikäytössä. Jos aiot paljon leffojakin katsella, niin kannattaa ehdottomasti leffoilla myös testata.
     
  13. Maximus79

    Maximus79 Guest Guest

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    83
    Saadut tykkäykset:
    0
    VIhdoinkin pianolakatut s-520:set saapuivat. Nyt niitä testanneena täytyy sanoa että aivan loistavat kaiuttimet hintaansa nähden. Pesee kyllä Magnat 503 jotka myös ronttasin kotiin kuunneltaviksi. Todella miellyttävä joka musiikkityylillä. Soi hevi ja klassinen hienosti sekä kaikki siltä väliltä. Tukena noilla tietty Monolith.

    Takakaiuttimiksi nuo hankin, mutta en niitä malttaisi takakaiuttimiksi enää laittaa. Nyt etukaiuttimien virkaa hoitaa Usher x-719.

    Kuuntelumahdollisuus järjestyy jos jotain Tampereella kiinnostaa noita kuulla.
     
  14. kuutti

    kuutti Guest Guest

    Liittynyt:
    15.04.2004
    Viestejä:
    112
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma musiikkimaku kulkee lähinnä popahtavasta rockista bluesimman linjan kautta progekikkailuun, nimeltä mainittakoon Tom Waits, Pink Floyd, Velvet Underground, Tuomari Nurmio, Kauko Röyhkä, Absoluuttinen Nollapiste. Kuinka Usherit pärjäävät tällaisen materiaalin parissa? Alimpia taajuuksia ei ole tarkoitus saada kuuluviin, mutta kuinka hyvin löytyy tarkkuutta ja potkua - eli kai jonkinlaista rytmistä sykettä ja munaa - kohtalaisille äänenvoimakkuuksille?
     
  15. Snipersam

    Snipersam Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omasta levykokoelmasta löytyy muun muassa Dire Straitsia, Mark Knopfleria, Totoa, Josh Grobania, Dream Theateria... Eli kaikenlaista. Esimerkiksi Dire Stratsin mahdottoman hienot kitarasoundit kuulostaa ihan järjettömän hienoilta!!!

    Mulla Usherit on kiinni Onkyon 674 -av-vahvarissa ja 70cm jalustoilla noin 40cm irti takaseinästä.
     
  16. Snipersam

    Snipersam Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
    Soveltuukohan Usheri sijoitettavaksi seinäkiinnikkeellä suoraan valkokankaan/tv:n alle? Tarkoitus olisi hommata vielä kolmas 520 keskikaiuttimeksi...
     
  17. kalinko

    kalinko Guest Guest

    Liittynyt:
    26.10.2005
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minua kiinnostaa myös miten kaiuttimen saisi parhaiten seinään kiinni. Minkälaista telinettä olette käyttäneet? Minä laittaisin kaiuttimen mielelläni kankaan yläpuolelle.
    Sinänsä 520 toimii todella hyvin tuossa lähellä seinää, refleksiaukko eteenpäin niin ei ala kumisemaan. Tällä hetkellä se on n.5 cm takaseinästä.
     
  18. Snipersam

    Snipersam Guest Guest

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    110
    Saadut tykkäykset:
    0
  19. Valhalla

    Valhalla Nikon & Elinchrome Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    2 543
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ei kiitos subipostauksia tälläiseen jalustakajariketjuun. Kyseiselle laitteelle kun avasit näköjään ihan ikioman thredinkin.
     
  20. Ali_K

    Ali_K Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2005
    Viestejä:
    82
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ole kokeillut, mutta uskon, että sopivat hyvin seinään kiinnitettäväksi. Mareks kehoitti sijoittamaan kaiuttimet n. 1 cm:n päähän seinästä, joten tuskinpa siitä paljoa haittaa on vaikka olisivat kiinni seinässä.