Usb kovolle tallennus

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana timo64, 21.03.2016.

  1. Magee

    Magee Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.01.2008
    Viestejä:
    254
    Saadut tykkäykset:
    9
    Itse en katso lineaarista tvtä käytännössä lainkaan. Haluan itse määrittää koska katson tvtä, enkä alistu mainoskatkoille. Jopa urheilun katson monesti jälkilähetyksenä, jotta voi tauottaa, ja katsoa uusinnan halutessa vaikka viisi kertaa. Tähän riittää ajallisesti vaikka 1min, eikä tarvi olla mediapimennossa pitkiä aikoja.

    Pari vuotta ollut käytössä uuden Samsungin q70 kanssa ulkoinen kovalevy (en muista mikä, ja taisi maksaa 70€). Käyttö on vanhaan hdthunderiin verrattuna tuskaisen kankeaa, ja muutenkin tuntuu olevan tvn lisätoiminto, ei ko. tarkoitukseen hiottu tekele. Esim ohjelmien kansioiminen puuttuu. Ja kun tallenne loppuu, niin automaattisesti alkaa toistamaan vanhempaa tallennetta alusta. Tässä menettää sen tallenteen "jatka edellisestä kohdasta" kohdan. Muutenkin loogisempaa olisi, jos vaikka tallentaa neljä jaksoa peräkkäin jotain, että aina siirrytään tuoreempaan.

    Mutta kyllä ulkoisella kovolla pärjää, koska hitauteen yms tottuu, vaikka se aina hieman ärsyttääkin.

    Edit. Kovalevykatselussa livelähetys poistuu tallenteita tarkastellessa. (ei ole pikkukuvassa esim yläkulmassa). Hdthunderissa tämä toiminto oli.
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2021
  2. pekotu

    pekotu Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.02.2007
    Viestejä:
    105
    Saadut tykkäykset:
    28
    Olen tässä nyt tuon vanhan tv kanssa ollut heidän asiakaspalveluun yhteydessä ja olisi kysymys mistä olen epävarma ketä on oikeassa. Tein vanhaan televisoon(ostin juuri tuon uuden sony a80j) ongelmien takia tuon televison nollauksen ja tämän jälkeen kaikki ulkoiselle kovalevylle tallennetut ohjelmat katosi niin ettei niitä voi katsoa. Ne olivat siellä tallella (tiedoissa näkyi käytetty tila tv:ssä)plus kovalevy kyllä on toimiva koska se toimii nyt uudessa tv täydellisesti joten ei ole kovalevy vika mitä asiakapalvelu väittää. ( Joo tiedän, kun vaihdan kovalevyn vanhasta tv uuteen en olisi niitä vanhoja ohjelmia saanut tietenkään tässä uudessa tv katsottua kun se siihen uuteen tv linkitetään) . Kyse on enemmän siitä, kun vanha tv oli vielä käytössä( ja uusi tv ajatuksen tasolla) niin missään ohjeissa ja itse asiakaspavelija ei mitään maininnut, että tälläinen toimenpide kadottaa ohjelmien katseluoikeuden ja tämän vielä sanoi kun tusn asian huomasin teon jälkeen.

    Mutta nyt muualla on myös muuta tietoa. Myöskin ihmetyttää kun ohjelmat olivat katsottavissa ennen nollausta ja ei tämän jälkeen, ja nyt kun kovalevy uudessa tv:ssä toimii moitteetta joten siinäkään ei ole vikaa sitten ollut, niin onko tuo tv:n nollaus sitten sellainen toimenpide, että ohjelmat menettää katseluoikeuden. Saa tuon vanhan tv korjaus sekaannuksen nyt asialistalta pois ja uuteen tv:seen voi keskittyä sitten täysin.