Työtilanteesi

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Mahoney, 26.03.2002.

?

Mitä teet? Olen...

1. Eläkeläinen

5 ääntä
    3,2%
  2. Johtotasolla

4 ääntä
    2,5%
  3. Ylempi toimihenkilö

41 ääntä
    26,1%
  4. Alempi toimihenkilö

19 ääntä
    12,1%
  5. Työntekijä

29 ääntä
    18,5%
  6. Opiskelija (korkeakoulu)

31 ääntä
    19,7%
  7. Opiskelija (muu)

13 ääntä
    8,3%
  8. Työtön

12 ääntä
    7,6%
  9. Muu (koululainen, yrittäjä, mikä?)

3 ääntä
    1,9%
  1. Liekinheitin

Liekinheitin Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    99
    Töissä it-alalla. Pari vuotta sitten sain kokea elämäni ensimmäiset potkut, mutta uusia hommia löytyi ja onni onnettomuudessa, nykyinen työpaikka on paljon mieluisampi kuin tuo aiempi.

2. Jazo

Jazo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    27
    Kehtasin käydä vasta nyt äänestämässä tähän ketjuun koska sain vasta viime vuoden joulukuussa vuosia himoitsemani ylennyksen "ylemmäksi toimihenkilöksi" ja pääsin vihdoinkin eroon pikkupomon tittelistäni ja käsiksi todelliseen valtaan pikkupomojen pomona eräässä kohtuu suuressa valtion lafkassa, +15v samassa lafkassa tuli myös täyteen tässä hiljattain. Toki vielä on matkaa sinne capo di tutti capi -tasolle enkä usko että plaza enää silloin on pystyssä kun sinne pääsen kapuamaan, mutta pakko kai tässä on yrittää kiivetä organisaation rappusia ja tavoitella sitä jotain mitä ei ikinä välttämättä voi edes saada. Päämäärät työuralla kyllä auttavat jaksamaan, ainakin siinä tapauksessa että homma edes jossain määrin etenee vuosien aikana eikä vain sitä samaa työpöytää naputa vuodesta toiseen.

KILLPATRICK tykkää tästä.
  3. nepa

nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1 537
    Ihan mielenkiintoinen ketju. Itse olen toiminut vuodesta 2010 lähtien oman firman kautta alihankkijana/konsulttina it-alalla (managerihommia). Toki välillä ollut myös palkkatöissä, jos on tullut jotain mielenkiintoista eteen. Ei ole konsulttienkaan hommat aina ruusuisia, jos ei satu löytämään asiakasta, jolla on vuosien projektia tarjota. Taitaa viime vuosilta pisin projekti olla 9 kuukautta ja kerran ollut projektien välillä puolikin vuotta ilman hommia. Nykyinen projekti loppuu maaliskuussa ja erittäin todennäköisesti pitää alkaa taas uusia hommia etsimään, kun asiakkaalla ei ole minkäänlaista jatkoprojektia tarjota.

Sellainen mielenkiintoinen asia nykypäivästä tuli mieleen Jazon kirjoituksesta, että harvat enää nykyään tekee pitkiä työuria samassa paikassa. Enkä tiedä onko se hyvä vai huono asia vai onko sillä sinänsä edes väliä. Tosin harvassa taitaa olla nekään työnantajat, jotka eläkkeelle asti mielellään porukkaa pitävät töissä, vaan jostain syystä työntekijöistä halutaan eroon jo ennen eläkeikää.

Omalla kohdalla tietenkin viime vuodet konsulttina ovat tarkoittaneet määräaikaisia hommia, mutta vaikka yli 20 vuotta olen töitä tehnyt, niin eipä työhistoriasta löytyy mitään yli kolmen vuoden työsuhdetta samaan firmaan. Ei sinänsä, että mulla mitään sitä vastaan olisi ollut, vaikka 10 vuotta olisin samaan lafkaan töitä tehnyt, mutta olen sellainen kaveri, että kun pari vuotta on tehnyt samaa työtä eikä paremmasta ole tietoa, niin mielelläni itse etsin sen paremman työn kuin jään odottelemaan muutosta.