Eli työpaikoista oli juttua täällä, mutta olisi mielenkiintoista nähdä palkkien muodossa Traban jakaumaa...
Työttömiä ollaan oltu tammikuun lopusta. Aluksi oli kiva olla "lomalla" mutta kyllä nyt jo v*tuttamaan. Saisi tulla jo päätöksiä kesätyöpaikoista.
Ammattikorkeakoulussa on meno päällä joka säällä. Noin 30 ov takana - vain 110 jäljellä. 80 ov:n jälkeen voi hakea ikiomaa Visaa! :king:
Sama juttu :hitme: , mutta mua ei tuo Visa kiinnosta. Tosin helpottaisihan se nettiostoksia ulkomailta (, jos uskaltaa antaa korttinsa numeron verkossa :thumbsup: ).
Peruskoulussahan sitä, vielä jäljellä n. 1vuosi ja 2kuukautta.. Sitten varmaan Kokkolaan opiskeleen Datanomiksi...aah Anttila..aah oma asunto...ja jotain...ja rahaa palaa..
Työttömänä ollaan vielä muutaman viikon, ennenkuin status muuttuu opiskelijaksi. Edessä olisi puolitoista vuotta opiskelua ja sen jälkeen toivottavasti varma työpaikka (sen kun näkisi).
Miksei uskaltaisi? Melkoiseksi propagandaksi tuo webbiostaminen on mennyt. Tai eihän se ole menny, mutta kun siitä oli pari vuotta sitten niin paljon negatiivistä juttua liikkeellä, ehkäpä ihan syystäkin, mutta kyllä minä netistä uskallan aiankin ostaa. Ainakin sitten jos sieltä on joku ensin ostanut onnistuneesti
AMK:ssa vielä kirjoilla, 145ov haalittu kasaan. Osa-aikainen alempi toimihenkilö myös. Visa on toki hankittu, eikä käyttökohteitakaan ole tarvinnut hakemalla hakea
AMKssa ollaan kirjoilla ja inssityö ja pari kurssia puuttuu. Nyt ollaan mahtavassa uraputkessa Ahlstromilla.
Kauppat.Yo myös. Kandi valmis, jos viitsisi paperit ottaa. Gradua en laiskuuttani ole jaksanut toistaiseksi tehdä. Ov: jämähtäneet muistaakseni 154:n. Viimeiset pari vuotta töissä, siinä alemman ja ylemmän toimihenkilön välimaastossa.
Mitäs, jos on opiskelija ja ylempi toimihenkilö??? Eli olen koodaajana it-firmassa ja kolmatta vuotta yo:lla.
Moi kaikille Nyt tultiin niihin elämän tärkeimpien kysysymysten ääreen. Mistä saa töitä? Minkä arvoinen olen? Mitä saan palkkaa? Nyt noin 36 vuoden työkokemuksella voin sanoa, että itsestä se on kiinni. Ei kukaan puhu puolestasi. Kyllä sitä pitää itse heiluttaa lippuaan. Toinen on asenne. Jos työpaikkalla on nk. negatiivisena työkaverina, niin loppu siihen tulee. Jos on positiivisena, niin on jokin mahdollisuus vaikuttaa. Eräs tärkeä ominaisuus on, että seuraa tarkasti aikaansa. Tai pitää omaa ammattitaitoaan yllä. Maailma muuttuu ympärillä, ja siten vaikuttaa meidän työhön. Tiedätkö, mitkä ovat alasi tämän hetken kuumimmat trendit? Vai et? Olet menossa kortistoon. Vai tiedät, voi olla, että sinut valitaan mukaan siihen uuteen juttuun. Itsestä se on kiinni. Pitää olla kiinnostunut. Jos et ole kiinnostunut, niin olet ilmeisesti väärällä alalla. Mutta hyvä ystävä, löydä nopeasti se oma alasi. T: LAre
Kumpa sitä joskus löytäisikin oman paikkansa työelämästä. Töissä käydään. Ollaan käyty samassa lafkassa jo muutama vuosi. Olisi varmaan pitänyt aikoinaan olla hieman innostuneempi opiskelusta, ettei tarttisi öisin töissä käydä. edit: ai niin, tällä hetkellä olen kylläkin kotosalla ja särvin "lappalaista" Eli voisi kait asiat huonomminkin olla.