Twinhan DTV cab-ci kanavat näkyviin?

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana Faerum, 26.06.2006.

  1. paaton

    paaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    848
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saitko CI-moduulin toimimaan 1.0.5.9 bda ajureilla? Minulla ei näkynyt kuvaa ollenkaan moduulin päällä ollessa.
    Nuo uusimmat ajurit löytyvät muuten digitalrisen sivuilta tai sitten uusimman DigitalTV3.3:n sisältä twinhanin sivuilta.

    Käytän nyt DVB Viewer 3.6.4.36 ja V1.0.3.0 bda ajureita. Uudet olisivat varmasti paremmat jos vain saisi nuo salatutkin kanavat näkymään.
     
  2. t4nk

    t4nk Guest Guest

    Liittynyt:
    05.04.2004
    Viestejä:
    152
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli jonkin aikaa sitten hankittua conax-lukija Twinhaniin. Kanavat löytyvät ja toimivat kuten kuuluu, mutta kone kaatuu conaxia käytettäessä silloin tällöin blue screeniin, heittäen vanhaa tuttua DRIVER_IRQL -erroria Twinhanin drivereista (1.0.5.9 käytössä). Huomasin, että Digital Risen foorumilla olisi ladattavissa versio 1.0.6.0, jossa CAM+bluescreen -ongelma on korjattu, lisäksi palstalta löytyy jo 1.0.8.0 beta -driveritkin. Lataukset on kuitenkin sallittu vain foorumin jäsenille, eikä Suomesta ostamani viritinkortin sarjanumero näytä kelpaavan rekisteröintivaiheessa. Vaihtoehtona olisi ostaa jäsenyys reilun parinkympin hintaan, mutta tämä on mielestäni jo melkoista pelleilyä, etenkin kun uusienkaan drivereiden toimivuudesta ei edelleenkään ole mitään takeita..

    Voisiko joku muu kokeilla, josko foorumille rekisteröityminen onnistuisi, ja pistää driverit jakoon kohtalotovereille?
     
  3. Boulder

    Boulder Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.11.2002
    Viestejä:
    296
    Saadut tykkäykset:
    0
  4. t4nk

    t4nk Guest Guest

    Liittynyt:
    05.04.2004
    Viestejä:
    152
    Saadut tykkäykset:
    0
    Erinomaista, kiitoksia :thumbsup:
    Pistän raporttia, oliko näistä apua koneen flippailuun.
     
  5. paaton

    paaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    848
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitokset. Toimivat muuten hienosti, mutten saa conaxia toimimaan noillakaan.
    Pitää koettaa vielä asentaa dvbviewer myöhemmin uudelleen.

    Ihme juttu kun conaxi toimii ainoastaan noilla V1.0.3.0 ajureilla.
    Uudemmilla ei näy kuvaa millään kanavalla, jos täppä on CI-moduuli kohdassa.

    Edit: Eipä auttanut uudelleen asentelut. Cam-valikko on tyhjä uudemmilla ajureilla. Ahistaa.
     
  6. veepee78

    veepee78 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitokset, käytössä on. Eipä äkkiseltään huomaa eroa 1059 versioon.. CI toimii, mutta niin toimi aiemmillakin.
     
  7. Bad_Taste

    Bad_Taste Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.03.2005
    Viestejä:
    394
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse "mielestäni" poistin muut ajurit ja kokeilin bda ajureita ja salatuthan näkyi? Kumma kun ei pari viikkoa sitten näkynyt kun täälläkin onglemaa etsin. Kokeilen nyt eri ajureita, että saisi tuon välillä tapahtuvan ärsyttävän nykimis ilmiön pois.
     
  8. t4nk

    t4nk Guest Guest

    Liittynyt:
    05.04.2004
    Viestejä:
    152
    Saadut tykkäykset:
    0
    v1.0.8.0 beta -driverit olleet nyt käytössä muutaman päivän, ja olen varovaisen optimistinen (koputetaan puuta: :hitme: ), että nämä todella auttoivat tuohon mainitsemaani blue screen -ongelmaan. Ei yhtäkään kaatumista, kaikki nauhoitukset sekä maksullisilta että ilmaiskanavilta onnistuneet ongelmitta jne. Tosin varmin tapa manata bsod esiin aiemmin oli timeshiftailla jotakin hd-kanavaa samalla kun tekee jotakin muuta kovalevyä kuormittavaa, mutta nyt kun welhon avoimet ovet päättyivät, hd-kanavien kanssa en ole päässyt testaamaan.
     
  9. veepee78

    veepee78 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    :D

    Jaha, pelkkää hymiötä ei hyväksytä, joten runoillaan tähän sitten täysin turha tarina.
     
  10. antijape

    antijape Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2005
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa ongelmaa on täällä. Käytössä DvbVieweristä versio 3.6.1.2 ja V1030 ajureilla toimii salatut (poislukien SubTV junior, jossa näkyy vaan tekstit), mutta millään muilla ei. Otin eilen pienet talkoot ja testasin monet eri uudemmat ajurit, uusimmat ja muutamia vanhempia, enkä saanut salattuja näkyviin, poislukien yksillä ajureilla näkyi tuo puuttunut Junior! :confused: En tajua... Pistän pian koko p*skan myyntiin ja ostan nauhoittavan boxin... Kaikki täällä ehdotetut kikat alkaa olla koitettu, eli antennijohdot, maadoitukset jne.

    1080 BDA:t aiheutti muuten minulla (salattujen näkymättömyyden lisäksi) kanavanvaihtoon n. 5sek viiveen.

    Mistä muuten mahtaa johtua etten saanut uudella DVBViewerillä (3.8) lainkaan valittua postprocessingia? Dropdown siis disabloitu. Tuolla 3612 versiolla onnistuu...
     
  11. paaton

    paaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    848
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänne vaan tulemaan korttia, jos alat myymään. Viallisestahan ei voi paljon maksaa. :)

    Minulla nuo vanhemmat ajurit toimii oikeastaan aika hyvin, eli olkoon sitten ne jos uudemmat ei pelaa.

    Voisikohan meillä olla jotain liian vanhaa palikkaa koneessa, joka estää uudempien bda ajureiden toiminnan? Ati 9600 radeon?
     
  12. antijape

    antijape Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2005
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ihan vielä en ajatellut luovuttaa, mutta pidetään mielessä. ;)

    Tulin samaan päätökseen, eli antaa olla vanhat sitten. Ei kai sitä "toimivaa" kannata alkaa muuttamaan. Yleisesti ottaen vaan voisi kuvitella että uudemmat toimisivat paremmin, mutta ei ilmeisesti tässä tapauksessa.

    Mulle on tulossa atin HD2400XT kortti, joten katsotaan auttaako se mitään. Oletettavasti (kauhujuttuja kun olen tuosta kortista lukenut) saan aikaan vaan lisää ongelmia...
     
  13. antijape

    antijape Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2005
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos kukaan ehtinyt kokeilemaan onko DVBViewerin 3.9 versiolla mitään vaikutusta tähän asiaan?
     
  14. Jahu

    Jahu Guest Guest

    Liittynyt:
    12.04.2005
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vista64, 4GB muistia ja Mantis2033 ovat huono yhdistelmä. Onko kenelläkään muulla vastaavaa kokoonpanoa, ja olisi saanut sen toimimaan?

    Digitalrisessä olisi tilanteen korjaavat beta-ajurit mutta foorumijäsenyys maksaisi jotain 24€. Vapaasti saatavilla oleva ajuri on pari pykälää liian vanhaa versiota.
    Ei kellään sattuisi olemaan ko. jäsenyyttä ja olisi halukas lähettämään minulle ajurin, sopivaa korvausta vastaan tietysti? ;)
     
  15. Boulder

    Boulder Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.11.2002
    Viestejä:
    296
    Saadut tykkäykset:
    0
  16. Jahu

    Jahu Guest Guest

    Liittynyt:
    12.04.2005
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu kokeilin noita, mutta eivät muistaakseni edes suostu asentumaan 64-bittisessä visvassa. Viimeisin versio on 1.1.0.100 mutta voi olla että sekään ei vielä korjaa 4GB ongelmaa.
     
  17. veepee78

    veepee78 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.10.2004
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oliskohan jollain toimivaa linkkiä noille 1.1.xxx ajureille?
     
  18. Ryijy

    Ryijy Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen itse käyttänyt Twinhania suht hyvällä menestyksellä Welhon verkossa vajaan vuoden. Olen käyttänyt Mediaportalia ja Twinhanin omaa DigitalTV:tä.

    Nyt katosivat yllättäen salatut kanavat, niin että esim. MAX näkyy vain noin 10 sekuntia, jonka jälkeen kuva menee jumiin. Uudelleen yrittäessä ei saa edes 10 sekuntia vaan kone pitää bootata, jota näkisi taas 10 sekuntia. Molemmilla softilla sama lopputulos. Ilmaiskanavat näkyvät kuitenkin normaalisti.

    Olen kokeillut Welhon ohjelmakortin irroitusta, camin irroitusta, kortin irroitusta kopasta, kanavien uudelleen hakua, bda-ajurien päivitystä 1.0.5.9:iin mutta mikään ei auta :OI .

    En enää keksi mitä kokeilisi seuraavaksi :confused:
     
  19. JohWoh

    JohWoh Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitetaan tähänkin ketjuun:

    Olen tässä nyt jonkin aikaa yrittänyt saada kuvaa ulos AzureWaven AD-CP300 DVB-C PCI -kortilla, mutta melko heikoin tuloksin. Korttihan on siis uudelleen nimetty Twinhan CAB-CI Mantis 2033 DVB-C PCI ja BDA-tuki pitäisi olla kunnossa.

    En kuitenkaan ole löytänyt DVBViewerillä yhtään kanavaa ja kortin mukana tulleella paskasoftallakin vain Yleä ja jotain maksullisia kanavia, vaikka kokeillut kolmia eri ajureita ja vähän kaikkea muuta täältä löytyvää kikkaa. DVBViewerin versio on ollut 3.6, mutta tuolla ilmaisella testiohjelmallakaan ei löytynyt.

    Kaapeliverkko on Tampereen TV:n ja verkkoparametrit tuntuisivat olevan kunnossa:
    http://www.ttv.fi/verkkoparametrit.htm

    Olen kokeillut myös täältä löytyvillä TTV:n asetustiedoilla, mutta tyhjää näyttää.

    Kone:

    WinXP Pro SP2
    Abit NF7-S (Nforce2)
    Athlon 2600+
    2Gt DDR
    Nvidia 6800LE

    Omat ideat ovat nyt vähissä joten onko vielä jotain kikkaa millä saisi kuvaa irti vai kippaanko paskan roskikseen?
     
  20. Boulder

    Boulder Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.11.2002
    Viestejä:
    296
    Saadut tykkäykset:
    0