Itse olen ostanut kyseisen 5blurayn kokoisen setin jo huhtikuun alussa, valikoit toimivat tietokoneella jotenkin omituisesti, mutta kun ymmärsi logiikan niin alkoi katsominen sujua. (powerdvd:llä katsellessa olivat jaksot ikäänkuin näkymättömät, että piti vain summassa selailla ja painaa OK :hitme: ) Pleikkarilla en ole vielä päässyt katsomaan, kun on kaverilla lainassa koko setti. Hintakin oli itselle mukava noin 24e (tosin täältä suoraan kaupasta haettuna http://www.gmjdvd-cd.com/Pages/Produkt.aspx?faktanr=69208 )
Ei ollut, suomenkielen tekstitkin toimivat hyvin. (tosin itse katsoin sen koko sarjan 17" läppäriltä, joka ei ihan vielä kerro koko totuutta kuvanlaadusta :hitme
Discshop.fi ilmoittaa, että 24.9.2009 ilmestyisi Blu-Rayna: CSI:Las Vegas S1 CSI:Las Vegas S8 CSI:Miami S6 CSI:NY S4 Hintaa kausilla olisi 49,95/kpl ja suomitekstit löytyisivät.
Kuvanlaatu on erittäin kohdillaan. Revikoissakin sitä on jopa erikseen kehuttu. Esimerkiksi http://bluray.highdefdigest.com/369/madmen_s1.html
Tämä menee kyllä tilaukseen sitten joskus kun ilmestyy ja jos on region free: http://www.amazon.com/Rome-Gift-Set-HBO-Blu-ray/dp/B0028RXXFC
Onkos moni sen ST TOS:n ostanut BD:nä? Tosin en ymmärrä mitä järkeä on noin vanhoja sarjoja julkaista terävänä.
Taas ilmeisesti luullaan, että ennen HD-kameroiden kehittämistä ei ole ollut "teräväpiirtoa" . Tiedoksi, että filmi sisältää yleensä aina enemmän informaatiota kuin 1080p HD-video. Eli hyvinkin vanhat elokuvat on siirrettävissä uljaaseen HD-muotoon ja tarkkuutta piisaa yllin kyllin. Näin on myös kyseisen ST TOS:n kohdalla. Keskimäärin erittäin laadukasta kuvaa, vaikka mukana toki on heikompaakin kameratyöskentelyä paikka paikoin varmaankin johtuen sarjan halpisluoteesta.
Firefly setin saisi tänään kohtuuhinnalla. Olikos tämä region vapaa? Dear Amazon.com Customer, As someone who has shown an interest in DVD, you might like to know that "Firefly: The Complete Series [Blu-ray]" is the featured Deal of the Day at Amazon.com. This offer is valid today only, June 9, 2009, and while supplies last. Our Deal of the Day price is just $39.99--55% off the list price of $89.98 for "Firefly: The Complete Series [Blu-ray]".
Levyt taitaa olla aluekoodilla AB, mutta joka tapauksessa toimii siis B-soittimilla. Itse tilaisin tuon talvella ja sain naurettavan halvalla Amazon.ca:sta. Vain CDN$ 29.95.
Suosittelen jos pitää sci-fistä. Itse siis yllätyin positiivisesti sarjasta vaikka vain pari jaksoa olen kerennyt katsomaan (itsekin ostin halavalla kanadan amazoonista).
Pienenä yllätyksenä tuli, että kulttisarja The Prisoner on tulossa Blu-raylle. Ihan hyvä ja sekainen sarja kyllä, mutta enpä tule itse varmaan koskaan katsomaan uudelleen. Sen verran suurta pakkopullaa melkein puolet jaksoista oli.
Ikävästi on jo pariin kertaan lykkääntynyt julkaisu. Piti muistaakseni jo alkukeväästä ilmestyä ja sitten toukokuussa ja nyt ilmestyminen on lykkääntynyt syksylle. Kovat on odotukset tämän julkaisun suhteen. Hienoa, että näitä vanhoja hyviä tv-sarjoja alkaa ilmestymään myös bluraylle.
Mtv3:lla keväällä tullut Helppo Elämä julkaistaan Blu-Raynä PanVisionin kotisivujen mukaan 22.10.2009. Julkaisun sisällöstä ei vielä ole paljoakaan kerrottavaa >> linkki.
Niinpä. Suurempi ongelma on, että 1970-1990 -luvuilla monet sarjat kuvattiin SD-tasoisena videona, josta ei saa HD:ta enää kirveelläkään. Esim. sellainen komediaklassikko kuin Maanalainen armeija iskee jälleen ('Allo 'Allo!) on kuvattu suurimmaksi osaksi videolle. Jenkkilässä tosin onneksi pitäytyivät filmissä suuremmalta osin, koska filmin materiaali- ja kehityskustannukset eivät sikäläisille isoille kanaville olleet kovin merkittävä osa tuotannon kokonaiskustannuksista.
Tuleva BSG boxi ei sisällä FI-tekstityksiä, saattaisikohan tästä boxista joskus tulla versiota, joka sisältäisi vai onko tyytyminen tähän? http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/9732597/Battlestar-Galactica-The-Complete-Series/Product.html
Oma Rome complete box set tuli tänään postissa. Levyt on semmoisessa kirjassa jokainen omalla sivullaan tiukasti pahvi/muovitaskussa. Levy pysyy kyllä hyvin kiinni, mutta miten naarmuttaa levyn pintaa, kun niitä ottaa pois ja laittaa takasin.. Aika näyttää.. Muuten hienon näköinen setti, ja tuli tosiaan jenkeistä ilman tullin väliintuloa. John Adams ja sopranos tulivat omissa hyvissä pahvikoteloissaan, levyt tukevasti kiinni.. Mielestäni HBO:n sarjat on muutenkin hyvin pakattu, sais ottaa osa mallia noista..