Tupakkalakon olemisen sietämätön keveys

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Nice Guy Eddie, 20.02.2005.

  1. Nice Guy Eddie

    Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.07.2001
    Viestejä:
    4 660
    Saadut tykkäykset:
    6
    91 päivää olen ollut röökilakossa, enkä ole kertaakaan sortunut :thumbsup:
    Vaikka on tullut juopoteltua muutamaan kertaan, melkoisen rajustikkin, niin olen silti saanut pidettyä itseni kurissa, mikä on mielestäni pienoinen ihme. 4€ olen päivässä laittanut säästöön tilille, mistä ei saa nostaa, kuin kahdesti vuodessa. En oikein tiedä mihin tuon rahamäärän kanssa pian joutuu :cool:
    On ainakin etelänreissu hillot koossa, joten ei tule siitä ainakaan ongelmaa. Myös järkkäridigin voisi tän vuoden puolella hommata. Ja pärrä pitäisi hankkia..nyt harmittaa, miksi en polttanut viittä askia päivässä, jäisi paljon enemmän säästöön :D :hitme: :rolleyes:

    alku oli kyllä aika vaikea, mutta nyt alkaa jo helpottamaan ekan kuukauden koin ensimmäistä kertaa elämässä(lapsuuden jälkeen) tilanteen, että pillu ei ollut päälimmäisenä mielessä. Nyt on onneksi paikat taas vaihtuneet :)
     
  2. Marski79

    Marski79 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.06.2003
    Viestejä:
    536
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse vähensin 8v polttamisen jälkeen päivässä 20 => 4-6 eikä tuntunut tekevän kovin tiukkaa (noh muutama päivä vasta mennyt). Jospa tuon kohta saisi kokonaan lopetettua.
     
  3. Jaded

    Jaded Uusi jäsen Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
    Muutaman kerran olen koittanut lopettaa.. Itelläkin menee se yksi aski päivässä. eli se on 120€ vähintään kuussa.. Juopotellessa menee se 2 askia illassa. Kai sitä pitäisi kohta taas yrittää lopettaa. Muutaman päivän kun on polttamatta tulee vain niin hirveä olo ku hikoilee ja on kylmä ja se maku mikä tulee suuhun on sanoinkuvaamaton. Parhaiten onnistuisi jos ois töistä lomalla ja joku kuskaisi johonkin mökille mistä ei pääsisi kävellen pois ja tulisi sitten viikon päästä hakemaan. :p
     
  4. JPH

    JPH Guest Guest

    Liittynyt:
    02.02.2003
    Viestejä:
    2 907
    Saadut tykkäykset:
    4
    Olin pari vuotta polttamatta ja ratkesin uudestaan vajaa vuosi sitten ja suurin piirtein samoin kuin se aikoinaan alkoikin eli " No, jos sitä silloin tällöin kun baarissa käy..." :)

    Pitäisi yrittää uudestaan. Se hyvä puoli siinä on, että kun kerran olen 'lopettanut' niin aika varmasti pystyn tekemään sen uudestaan. Pahimmat oireet kesti vajaan viikon.
    ________
    edit

    Lakko silloin pari vuotta sitten alkoi miltei mielijohteesta ajateltuani yhtenä aamuna, että en enää polta. Mielentilaa kesti sitten sen pari vuotta. Eli en käyttänyt laastareita tai vähentänyt vähitellen.
     
  5. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse rupesin vähentämään röökin polttoa jo 4-5 kuukautta sitten ja pääsinkin 1-2 tupakkaan päivässä.
    Rupes oikeestaan maistuu rööki jo pahalta ja nyt oon ollu 2 viikkoa kokonaan polttamatta ja aika hyvin on menny.
    Joskus ruuan, teen jne. jälkeen on ruvennu tekee mieli röökii mut se on menny nopeesti ohi.
    Kaljalla en oo vielä uskaltanu käydä kun se on varmaan kaikkein vaikein paikka.
    hyvin on kuitenkin so far menny, ottaen huomioon että oon polttanu 15 vuotiaasta saakka...
     
  6. Kaitzu

    Kaitzu Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.07.2001
    Viestejä:
    3 497
    Saadut tykkäykset:
    41
    Tämän tyylin totesin itsekin parhaimmaksi eli lopetus ilman hirveitä ennakkosuunnitelmia ja -järjestelyjä. Eräänä syksyn -96 päivänä päätin noin ja polttamatta meni lähes 5 vuotta :D Tosin sitten "ratkesin" ja taas on polteltu 3,5 vuotta.
     
  7. Jaded

    Jaded Uusi jäsen Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
    mä lopetan huomenna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pidän tänne päiväkirjaa. saatte löydä vetoa kauan lakko kestää.

    oon polttanu ison askin päivässä sen about 5vuotta. sitä ennen vähemmän.

    huomena se loppu!
     
  8. Crimson

    Crimson Guest Guest

    Liittynyt:
    03.08.2001
    Viestejä:
    3 318
    Saadut tykkäykset:
    2
    Onnea matkaan! Mun täti poltti vuosien ajan 3-4 askia päivässä ja lopetti kertaheitolla. Se on vaan tahdonvoimasta kiinni. Onnistut varmasti! :thumbsup:
     
  9. Jürgen

    Jürgen Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.01.2003
    Viestejä:
    3 407
    Saadut tykkäykset:
    1
    Joko lakko loppu? :D
     
  10. Jaded

    Jaded Uusi jäsen Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ei o loppunu... vielä ihan ok olo. vähän tosin on levoton olo.
    Pelottaa ku huomena alkaa viimeistään se hikoilu ja kylmä ja kuuma olo... ihan ku ois kuumetta...
     
  11. Diamond

    Diamond Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.10.2004
    Viestejä:
    949
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä se siitä. Muutaman vuoden on on/off röökannu, esim. viime kesänä, syksyllä lopetti kun oli viikon kipeä. Yleensä kipeänä onkin ollu helpoin lopettaa kun ei paljon tee mieli. Viikon päästä koko asiaa ei enää edes aattele. Keväisin terassikauden alussa on aina kovin paikka, nyt en enää alota!! Röökin hintakin on niin kova.

    Tuntuu että on aika sama onko polttanut 2 vai 25 vuotta, jos siitä haluaa eroon oikeasti, siitä myös pääsee. Samalla tavalla lyhyenkin aikaa polttanut joutuu orjaksi.. Mun psykolokisia ajatelmia. :D
     
  12. Diamond

    Diamond Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.10.2004
    Viestejä:
    949
    Saadut tykkäykset:
    1
    No Jaded, oletko jo ratkennut. Tässä sulle linkki.
     
  13. Jaded

    Jaded Uusi jäsen Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
    pitää jotenkii... :king:
     
  14. Diamond

    Diamond Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.10.2004
    Viestejä:
    949
    Saadut tykkäykset:
    1
    Varmana olet jo vetänyt henkoset.. :rolleyes:
     
  15. code.666.

    code.666. Guest Guest

    Liittynyt:
    29.04.2003
    Viestejä:
    1 226
    Saadut tykkäykset:
    1
    Lopetin 8 vuoden jälkeen, päivässä aski tai saman verran sätkiä.
    Nyt 5 viikkoa takana, ei pahemmin enään tee edes mieli, paitsi olusen kyytipojaksi.

    Alku oli suoraansanottuna aika kamalaa, mutta kyllä se meni kuin vain tahtoi ja halusi. Ja emännän kanssa samaan aikaan lopetin, ja olihan siinä hermot pariin otteeseen kireällä, mutta hengissä kummatkin olemme :rolleyes: (vielä)
     
  16. Eastwood1

    Eastwood1 You brought two too many. Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 875
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tarvitaan todistusaineistoa. :D

    Ostat webbi-cameran ja pistät kuvan kaapelin kautta nettiin ja siinä pyörit koko ajan. Sitten uskon. :cool:
     
  17. Jaded

    Jaded Uusi jäsen Blokattu Tukijoukot

    Liittynyt:
    23.04.2004
    Viestejä:
    1 548
    Saadut tykkäykset:
    1
    Eli norm poltan sen isonaskin päivässä, 20 tupakkia.

    Eilen meni 4.

    Tänää menny 2.

    Tavoite on että maanantaina alkaa se 0 päivässä. Nyt jo kituun ja pakko noi pari ottaa muuten kuolee. Nyt jo pientä hikoilua ja tuhkakupin makua suussa. Aamulla tuli pahaa kamaa keuhkoista lavuaariin.... :sick:
     
  18. kebek

    kebek Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 623
    Saadut tykkäykset:
    9
    Ettei olisi olleet ne keuhkot?
     
  19. Diamond

    Diamond Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.10.2004
    Viestejä:
    949
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kertalopetus vaan, ei nuo vähentämiset toimi. Tuleepahan kunnon niksat ja tuskat kun kerrasta poikki. Muuten siitä puuttuu se lopettamisen 'tuska'. [​IMG]
     
  20. Harry

    Harry Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.09.2004
    Viestejä:
    1 903
    Saadut tykkäykset:
    7
    Mun mielestä tuo etukäteen psyykkaus itselle toimii parhaiten. 3 vuotta sitten lopetin (olin polttanut 15 vuotta ja loppuajasta melekin 2 askia päivässä). Lopetin kuin seinään, ilman mitään vippaskonsteja (olin vaan etukäteen niin päättänyt). Olin koko edellisen vuoden harjoitellut tupakkalakkoja ja onnistunutkin välillä, takarajan olin asettanut vuoden vaihteeseen. 2½ vuotta meni loistavasti kunnes viime kesänä ratkesin. Nyt on taas vuoden alusta lakko päällä ja ei tee enää yhtään mieli. Ei ole kuin omasta luonteen lujuudesta kiinni.

    Vaimo ymmärtää paljon paremmin monen tonnin satsauksen kotiteatteriin kun enää ei mene rahaa röökiin :rolleyes: