Joo, pitää vissiin viikonloppuna kattoa uudempi versio taas kerran... Ihmeellistä että joku voi (/uskaltaa) tuolleen ajatella tästä elokuvasta!?! Mulle se vastaa sitä kun jollekkin kuuhullu-freakille väitettäisiin että Apollo 11 kuvattiin Hollywoodissa studiossa.
riidelkää vaan.. onhan siinä heikkouksia mutta myös positiivisia puolia. . otin sen nebulan digitv-kortilla talteen, käsittelin uusimmalla pvastrumentolla (2.10 RC5), authoroin tmpgenc dvd authorilla dvd-filuiks, ja koska tuli yli 5 gigaa, väänsin sen vielä filuista dvdshrinkillä dvd-r kokoon dvd-rw:lle. tarkistin että äänisynkka on kondiksessa pöytäsoittimella, ja nyt palaa dvd-r kyllä se tietenkin jossain vaiheessa tulee haettuna ihan ostoversionakin, ekstroineen, mutta ehkä tuo itse poltettu vähäks aikaa riittää
Tää on vaan mielipiteiden vaihtoa... Riita on vielä aika kaukana Tuoko se on sitä piratismia? Ei varmasti ostoversio enää kiinnosta kun on JO leffa hyllyssä... No, jokainen toimii tavallaa
:thumbsup: Erimielisyys is conversation! Tai enkuksi: difference in opinion on keskustelua! Kauankohan minä tuotakin fraasia olen toistellut. Parempi alkaa keksiä uusia.
OT: oletko joutunut mpa:n (vai olliko mppa? tiedä häntä) aivopesemäksi? ei tämä ei ole piratismia, vaan tekijänoikeuslain suoma oikeus :thumbsup: Kyllä se ostoversio kiinnostaa, siinä on ekstroja ja siistit kannet ja niin edespäin, ja se on julkaistu versio OT 2: olen ladannut erinäisiä filmejä netistä, ostaakseni ne myöhemmin lättyinä.. OT 3: tuossa joku kirjoitteli pari hesariin päivää sitten siitä, että tulee luoda tasapaoino tekijänoikeuden ja informaatioikeuksien välille jotta päästään tietoyhteiskuntaan. nyt ainakin tuolla lännen ihmemaassa on vaaka pahasti kallistunut sinne päin että kohta joudumme maksamaan joka käytetystä sanasta tekijänoikeusmaksuja jonnekin tämänkö takia ne Tuntemattomat taisteli eikä laittomien kopioiden lataaminen netistä, vielä, ole laitonta siellä suuressa ja mahtavassa ei tekijän oikeuksia pahemmin kunnioitettu, oliko se sitten taivas :hitme: totta. ihan ok, mutta välillä menee jankaamiseksi.. sitä ei jaksa seurata
En. Iten olen funtsinu Ai ei ole laitonta?! Onko se sitten silleen että se joka kopioi ja jakaa sitä tavaraa tekee rikoksen eikä se joka sita lataa itelleen?
Eipä tarvi enää kauhistella vieläkö Veikkoa kiusataan. Ylen teksti-TV s.108 tietää kertoa että näyttelijä, professori Veikko Sinisalo kuoli eilen illalla Tampereella lisäten tämän vuoden murheellisten uutisten määrää yhdellä. Kepeät mullat, Lahtinen.
Perkules, otti melki sydämestä kun viestisi luin. Eihän tämä mies voi kuolla!!!!!!!!!! No, lepää rauhassa, nyt on se teatterikin astetta köyhempi paikka.
Eipä ole näin Veikon poismenon jälkeen enää kovin montaa vanhan Tuntemattoman pääosien näyttelijöistä hengissä . Åke Lindman ja Pentti Siimes ainakin, Kosti Klemelästä ei ole minulla tietoa... Lepää rauhassa, Veikko edit: No ovathan tietysti Matti Ranin ja Tapio Hämäläinenkin vielä keskuudessamme.
Tuntemattoman Sotilaan näyttelijäporukka vähenee kokoajan. Kohta ne ovat harvinaisempia kuin valkoselkätikat. Veikko Sinisalon paras rooli Lahtisen jälkeen on Anttoo Täällä Pohjantähden Alla elokuvassa
Laineen tuntemattomaan kajoaminen on vähän kuin pyhäijäännöksen sorkkiminen. Mielestäni se on parhaimmillaan tosi hyvä. Esimerkiksi teloituskohtaus on niin realistinen että se on kuin eri leffasta. Pahimmillaan Laineen versio muistuttaa sotilasfarssia, johtuu tietysti siitäkin että näyttelijöiden naamat ovat niin tuttuja monista sen ajan suomifilmeistä. Mollen näyttelijät ovat edelleenkin pysyneet suurerelta osin aika vähän kuluneina. Itse nostan uusversion kyllä kevyesti ykköseksi. Tuntuu että aika vaan nostaa tämän elokuvan arvoa. Se on parempi myös kuin talvisota.
Kyllä katsoo... Mutta ei esim Visa Mäkisen Agentti 000 ja Kuoleman Kurvia. Siinä on hyvä esimerkki tosi PASKASTA leffasta :sick: . Yök!
Kun nyt propagandasta puhutaan, niin kyllä Leni Riefenstahl voittaa Roland Emmerichin. Ja tässä välissä kiellän jenkkisanan käytön, kun tarkoitetaan koko Yhdysvaltoja. (ja täten jatkan aiheesta) yhdysvaltalaiset tekevät totta kai parempia sotaelokuvia kuin suomalaiset (Oliver Stone, Peckinpahin Rautaristi, Milestonen Länsirintama, ym) mutta turhan usein Yhdysvalloissa sorrutaan aivan naurettavaan patriotismiin, joka ei välttämättä edes liity kyseisiin kohtauksiin, tms. Tätä tahatonta huumoria tällaisella ääliömäisellä isänmaallisuudella tekee parhaiten juuri tuo Emmerich (Independence Day ja The Patriot taistelevat maailman surkeimman elokuvan tittelistä, IMHO).
Vaikka useimmat kuolemat on todella epä-aitoja ja kökköjä, niin minäkin pidän tuota myös erittäin hyvänä elokuvana, dialogi on ainakin :king: ja kuvaus on hoidettu hienosti myös.
Eikös hän kuollut tuossa pari vuotta sitten, tää hullun päiväkirja tjsp.. taisi olla viimeisiä rooleja teatterissa. Kosti Klemelä esiintyi ainakin tässä elokuvassa - http://us.imdb.com/title/tt0107231/ -noin kymmenen vuotta sitten, vaikka sitä ei mainitakkaan imdbssä.
Tarmo Manni kuoli syyskuussa -99. Itsekin muistin siitä olevan vain pari vuotta, mutta se johtunee siitä dokkarista joka uusittiinkin pariin kertaan. Näin jäi mielikuva, että se vasta äskettäin kuukahti.
Teemalta tuli elokuvaa sivuava mainio dokumentti: Suomen historian myytit: Suomalainen sotilas Uusinta tänään sunnuntaina klo 17.00 Nähtävissä myös YLE Areenalla