Tummanharmaat valmisverhot pimennykseen

Keskustelu osiossa 'Kodin suunnittelunurkka' , aloittajana aarno2815, 19.04.2014.

  1. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Tarvitsen mieluummin valmisverhot olohuoneen pimennykseen. Onko kukaan ostanut sellaisia, vinkkejä kaivataan? Illat ovat koko ajan valoisampia, joten nykyiseen asuntoonkin kaivataan pimennystä.
    Jos ei ole valmiita, niin sitten kaipaan vinkkejä liikkeisiin, jotka edullisesti ompelevat, Eurokankaalla oli joskus kampanjoita, onko nyt jossain liikkeessä ilmainen ompelu, kun ostaa kankaat?
     
  2. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Taidan laittaa mustat pimennys rullaverhot 1kpl 2.37 metrinen kirjahyllyn lasiovien päälle heijastuksia estämään ja toisen 3.50 metrisen ikkunaseinälle, luultavasti kanaaleilla tämä. Peittää sitten kaikki ikkunat kerralla olohuoneessa. Onko joku saanut edullisesti tällaisia jostain firmasta. Pyysin jo yhden tarjouksen ja maanantaina tulee toinen ajankohtaiseksi.
    Näissä rullaverhoissa on se etu, että eivät ole jatkuvasti näkösällä, kuten tavalliset verhot, siksi olen mieltynyt niihin.
     
  3. -Tinke-

    -Tinke- Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.04.2004
    Viestejä:
    377
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on kolme kappaletta vaaleita pimennysverhoja. Peittävät tarvittaessa koko ikkunaseinän. Ikkunoissa myös lisäksi sädekaihtimet, mutta hyvin nuo pelkät pimennysverhotkin toimivat. Kankaalta katselen elokuvat, ja tykki ecomode-tilassa (alhainen valoteho). E: Kyseessä sivuverhot
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2014
  4. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Vaaleat verhot vaan eivät estä heijastumia, siksi verhojen on oltava tummia. Mustat rullaverhot estävät heijastumat ja ne saa pois näkyvistä, kun ei tarvita niitä.
     
  5. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Itse tilailin tuolta kämppään valkoisia pimennysverhoja (rulla) ja kotiteatteriin mustia.

    Nettisivut ei listaa kanaaleja, mutta käsittääkseni niitäkin on saanut kysymällä.
     
  6. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Tuonne juuri olen ollut yhteydessä. Mies ottaa huomenna yhteyttä ja tulee käymään. Kyllä sieltä saa kanaaleja, kysyin siitä. Katsotaan nyt hintatasoa, enköhän saa pian tarjouksen tuolta.
     
  7. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Osiokaihtimista sain todella hyvän tarjouksen ja tilasin heiltä mustat rullaverhot 350x170cm ja 228x210cm(LxK). Hinnaksi sovittiin 400€ asennuksineen. Hinta on alle puolet toisen firman hinnasta ja pidän sitä todellakin halpana! Ikkunaseinälle ei lämpöputkien vuoksi voi asentaa kanaaleita, mutta laitan screenin puoleiseen päähän jotain viritelmää tarvittaessa(joku pieni lista vaikka kuumaliimalla kiinni seinään tarvittaessa).
     
  8. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Toisen rullaverhon mittauksessa oli tehty 6cm:n virhe. Verho menee kavennettavaksi ja torstaihin saakka joudun vielä kärvistelemään.
    Toinen verho onnistui(peittää kirjahyllyn lasiovet estäen heijastumat). Siihen annoin mittamiehen paikalla ollessa itse mitat. Toiseenkin olisin muuten antanut, mutta minä olin mitan nollapäässä, enkä nähnyt täten miten mies mittasi. Lämpöpatterien putket rajoittivat leveyttä, eikä verhokotelon katossa olleita mansetteja huomioitu, eikä myöskään verhon kannattimien vaatimaa tilaa. Alkeellinen mittamokaus.
    Kirjahyllyn lasiovien peiteverho sensijaan onnistui hienosti, hommasin itse apukonsolit tuohon.
    Tarvittaessa laitan itse sivukanaalin tuohon tulevaan ikkunaseinän rullaverhoon. Etolasta varmaankin saa sopivaa muovilistaa. Paras antaa ensin asentaa verhon ja sitten katson, miten saa tuon kanaalin parhaiten. Laitan kanaalin ensin vain screenin puoleiseen päähän ja tsekkaan käytössä tarvitaanko myös toiseen päähän(lähes 3,5m screenistä).

    Kunhan saan ikkunaseinän rullaverhon kavennettuna paikoilleen, niin voin sanoa olevani tyytyväinen. Tuo mittamokaus harmittaa kylläkin, koska itse olen tarkka mitoissa, olen ollut ammatiksenikin mittamiehenä hyvinkin vaativissa tehtävissä. Mittamiehen ohje;tarkista mitat vaikka 2 kertaa, se on helpompaa, kuin tehdä 2 kertaa!
     
    Viimeksi muokattu: 19.05.2014
  9. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Mittasivatko sinulla oikein, vai tapahtuiko se tavallinen, että asiakkaan täytyy olla työnjohtajana jokaisessa asiassa, firmat vain laskuttavat. Edellisessä asunnossa asensin itse pimennysrullaverhot kanaalein ja kerralla onnistui, vaikka ikkunaseinälle tein 2 rullaverhoa, nyt tulee vain 1. Nyt tehtiin ammattiliikkeen ansiosta alokasmaisia mittavirheitä.

    Paljonko muuten ht-huoneen rullikset maksoiva sinulle?

    Minä kysyin vielä asentajalta hintaa tuon korjattavan rullaverhon osalta, että paljonko kanaali/kanaalit tulisivat maksamaan? Miestä ei juurikaan kiinnostanut tuollainen, pelkäsi kait, että taas tulee munauksia, jos tuollaisia laittaa!

    Kirjahyllyyn kiinnitetyssä pimennysverhossa vielä käytettiin ylipitkiä ruuveja. Seurauksena, että ruuvi lohkaisi lastulevystä rumasti palasen. Ei ollut mukana näköjään eripituisia ruuveja. Ensi laitettiin ylipitkä ruuvi ja sitten vahingon satuttua katkaistiin pihdeillä ruuvia.

    Vaimon mielestä mies puhui virolaisittain, minun mielestäni ruotsalaisittain, tiedä sitten...
     
    Viimeksi muokattu: 21.05.2014
  10. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Moro, mittasin itse, ja laitoin vain netistä tilauksen. HT-huoneeseen tuli yksi musta verho, jonka leveys oli muistaakseni jotain 70cm, eli hyvin pieni. Ei tullut kalliiksi, en tarkkaa hintaa muista. Koteloinnin itse rullalle sekä laskeutuvalle verholle kanaalit teetin reippaasti muitakin hommia tehneellä puusepällä; uuteen seinään tuli joka tapauksessa uusi ikkuna, niin nuo meni siinä samassa.
     
  11. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Tänään sitten viimeinkin tultiin asentamaan kavennettu pimennysverho. Lopputulos on mielestäni OK. Screenin päähän verhoa kaipaan vielä kanaalia, Etolasta, eikä Starkista saanut mitään sopivaa listaa. Tietäisiköhän joku täällä firman, mistä saisi n.4x4x4 cm:n u-listaa tuohon tarkoitukseen? Uskoisin, että se toimisi. Muovinen tai metallinen käy-mielellään mattamusta.
     
    Viimeksi muokattu: 12.06.2014
  12. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Osiokaihdinta voi suositella, jos ottaa mitat itse. Hinnat ovat aika kohdillaan.