Forrest Gump (aivan ehdoton ykkösitkettäjä) Of mice and men (Hiiriä ja ihmisiä) The Shawshank Redemption (loppu) The Green Mile Fight Club (ihan loppu) ei leffa mutta BoB pisti kyllä tihrustamaan. Muistaakseni T2 loppu sai ainakin ensimmäisellä kerralla palan kurkkuun. Onhon noita varmasti rutkasti lisää, mutta tuossa äkkiä muisteltuna.
Heti ensimmäisenä tulee mieleen Terminator 2:n loppukohtaus. Forrest Gump luultavasti myös joskus. Tippa tuli linssiin taistelutovereiden viimeisen jakson jälkeisessä veteraanien kommenteissa. Saving Private Ryanin lopussa. Monet elokuvat ovat koskettaneet syvästi, mutta muistaakseni sain tunteet pidettyä kasassa. Esim. Shawshank Redemption, Häjyt (Suomalaiset elokuvat koskettavat usein. Ne vaan luonnollisesti tuntuvat läheisemmiltä), Alive, American History X.. lista jatkuu pitkälle.
Grave of the Fireflies. Herättää kohtuullisen vahvoja tunteita, ja paria iloista hetkeä lukuunottamatta ne ovat kaikki negatiivisia. :weep:
No hitto, tänään katsoin Vihreän Mailin ja enkös juuri sitä ennen eksynyt tänne lukemaan spoilerin. Onneksi se oli ennalta arvattavissa, mutta kiitos silti :thumbsup:.
Viime lauantaina .. pari kaljaa .. LOTR:FOTR SEE .. DTS .. :weep: .. Hienointa mitä olen vähään aikaan kokenut.
No täytyy tunnustaa että parissa leffassa on kyynel tirahtanu. Eli Terminator 2:n lopussa(usemman kerran) ja Täydellisen maailman lopussa. Ne ovat vaan niin hienoja leffoja ja päähenkilöiden kuolema kosketti.
Dancer in the darkin loppu oli yksi moisista. Toinen tässä lähiaikoina katsottu oli The Patriotissa kohtaus Спойлер missä nuorin lapsista (tyttö) juoksee Mel Gibsonin perään ja onkin valmis puhumaan mitä vaan jos isukki jää, eikä lähde sotaan. Se oli herttaista se.
Dancer in the darkin loppu oli yksi moisista. Toinen tässä lähiaikoina katsottu oli The Patriotissa kohtaus Спойлер missä nuorin lapsista (tyttö) juoksee Mel Gibsonin perään ja onkin valmis puhumaan mitä vaan jos isukki jää, eikä lähde sotaan. Se oli herttaista se.
Ei perkule, unohdin Täydellisen maailman! Aivan loistava elokuva: 5/5 Aivan loistava itku: 5/5 :weep:
Lista on aika pitkä omalla kohdallani: - Lolita - The Bear - Schindler´s List - The Green Mile - Alive - Cast Away - Band Of Brothers - Deer Hunter - The Bridges of Madison County - A Perfect World - Easy Rider (Se loppupuoli elokuvasta.) - Out of Africa - Forrest Gump Tuossapa nyt ne mitkä muistuivat mieleen. Perusteluja en jaksa/kerkeä kaikille kirjoittaa, mutta leffat ovat varmaan sen verran tuttuja monille, että tietäävät mistä puhun.
Öh tuota, jos nyt tähän kuitenkin jaksaisit vastata. Sitä mää tässä vaan, notta mikäs se tuossa Lolitassa nyt niin itketti?
Väänsin tuossa pari iltaa sitten parhaat kyyneleet aikoihin. Elokuvana oli Remember The Titans. Ehkä olin jotenkin herkkänä sinä iltana, mutta kyllä valui kyyneleet kovaan tahtiin sen verran kosketti kyseinen pätkä. :weep: A Perfect World tuli kanssa katsottua muutama ilta takaperin ja kyllä siinä lopussa nousi vähintäänkin pala kurkkuun. Kaverin kanssa katsottiin niin en viitsinyt päästää tunteita täysin valloilleen. Parhaat itkut kautta aikojen sain kyllä Terminator 2:n loppukohtauksessa joitakin vuosia takaperin. Tunnelma lopussa on sanoinkuvailematon...
Mikä siinä Terminator 2:ssa muka on? Minä en näe mitään koskettavaa siinä kun joku koominen masiina lasketaan sulaan teräkseen... Itkettekö te elokuvissa silloinkin kun näette auton ruttaantuvan? Sori nyt, mutta oli pakko kommentoida... No hard feelings? Ja PS: Niin, voisit Xander kyllä kertoa että mikä Lolitassa sinut sai itkemään?
Minua lähes itkettää kun nykyään plazassa ei käytetä edes spoiler tageja. Ja itse aiheeseen: En ole varmaankaan koskaan elokuvan takia itkenyt.
No tämän kerran. Ei se suoranaisesti itkettänyt, mutta tuli semmoinen haikea olo siinä heti leffan alussa, ja loistava Morriconen musiikki auttoi vielä siivittämään tilannetta lisää. Liekkö ollut semmonen herkkä vaihe päällä (kun silloin katsoin) vielä kaupan päällisenä. Mene ja tiedä.