Topfield TF600PVR

Keskustelu osiossa 'Topfield' , aloittajana musti2, 12.01.2008.

  1. masterson

    masterson Käyttäjä

    Liittynyt:
    15.04.2003
    Viestejä:
    446
    Saadut tykkäykset:
    26
    Kaikki on nykyään paskaa. johtuen varmaan osaksi nopeasta tuotanto tahdista. Itse olen ostanut viim 10 vuoden aikana varmaan 10000€ elektroniikkaa ja ei taida olla ainottakaan laitetta jota en olis kerran ainakin käyttänyt huollossa
     
  2. vpm

    vpm Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.07.2008
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täytyy antaa Toppylle synninpäästö. Puhuin pehmeitä, sillä PlasmaEPG oli sittenkin vielä koneessa ja sen poistamisen jälkeen loppui boottailu. Jos olen ainoa tämän ongelman kanssa paininut, niin olen epäilemättä sählännyt jotain PlasmaEPG:n asetuksissa.

    T: Vesku
     
  3. Poude80

    Poude80 Guest Guest

    Liittynyt:
    15.03.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä asetuksia mun pitää laittaa boksiin kuin modeemin asetuksiin jotta voin tehdä tallennuksia niin kotiverkossa kuin netin kautta?

    Modeemina on A-linkin roadrunner 24AP(i+). digiboksi kyllä tunnistaa verkon ja signaalin laadut ovat lähes täydet. Ohjeet ovat aivan hepreaa meikäläiselle, en ymmärrä juurikaan mitään niistä joten homma pitää neuvoa hyvin tarkasti...:OI
     
  4. topfieldnettiin

    topfieldnettiin Guest Guest

    Liittynyt:
    28.07.2008
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sain huorattua ilmaiseksi kyseisen purkin pokeria pelaamalla, mutta taidan heittää tämän verkon painoksi kun en ymmärrä laitteen nettiin asentamisesta mitään. :OI

    Voisiko joku ystävällisesti selittää miten homma tehdään. On minulla manuaalikin, mutta ei paljon auta kun joka toinen sana menee yli aika rapsakkaasti. Eilen sain näkyviin laitteen kun kokeilin "näytä vapaat langattomat verkot", mutta siihen se sitten jäikin. Mitä sen jälkeen pitää tehdä? Oletin, että pitää kirjoittaa urli, mutta herjaa vaan ettei sivua löydy jne.. Ja please, selittäkää niin että myös tällainen tyhmä pokeriurpo tajuaisi.

    Kiitos etukäteen.:thumbsup:
     
  5. topfieldnettiin

    topfieldnettiin Guest Guest

    Liittynyt:
    28.07.2008
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vastaampa itselleni antamalla lisätietoja. Toivottavasti joku kiinnostuisi. Käytössäni on Telewell TW-EA510 v3 kytkin/modeemi/tukiasema- Muutama kysymys viisaammille, josko pääsisin hommassa alkuun:

    1.Pitääkö minulla olla käytössäni kiinteä Ip-osoite? Ja jos kyllä, kuinka se muutetaan?

    2.Topfieldin ohjekirjassa homma alkaa "tukiaseman konfiguroimisella". ööh. Mitenkähän se tehdään?

    3. Ote Topfieldin manuaalista: " Antaaksesi kiinteän Ip-osoitteen sinun on otettava tukiaseman DHCP-palvelin pois käytöstä ja asetettava digitaaliselle vastaanottimelle käytettäivssä oleva Ip-osoite" Mites se tehdään?

    Ja kaikki muutkin vinkit aiheesta otetaan mielellään vastaan. Please help!!
     
  6. sippmuh

    sippmuh Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    102
    Saadut tykkäykset:
    0
    1. Ei tarvitse olla internet palveluntarjoajalta kiinteää ip:tä. Tuossa puhutaan siitä sun kotiverkon ip:stä. Ja se muutetaan siitä sun Telewell TW-EA510 v3 kytkin/modeemi/tukiasemasta.

    2. No se konfiguroiminen on hieno nimi säätämiselle, josta tuossa kohdassa 3. puhutaan.

    3. Kannattaa kaivaa se kytkin/modeemi/tukiaseman ohjekirja käteen ja katsoa siitä miten DHCP laitetaan pois päältä ja miten sinne laitetaan käsin ne ip:t joka laitteelle.

    Jos ei ole ohjeita, niin löytyy täältä: http://www.telewell.fi/tw_ea510/pdf_tiedostot/tw_ea510_versio3_ohjekirja.pdf
    (tuon oppaan sivulla 39 puhutaan siitä DHCP-palvelimesta)
     
    Viimeksi muokattu: 30.07.2008
  7. Poude80

    Poude80 Guest Guest

    Liittynyt:
    15.03.2007
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vihdoinkin sain asetukset kohdilleen ja voin ip-osoitteen kautta tehdä tallennuksia netissä. Valitettavasti toimii ainoastaan internet explorer selaimella:mad: Toivottavasti tulis nopeesti päivityksiä että muillakin selaimilla vois tallennuksia tehdä, etenkin kännykällä:thumbsup:

    Vielä olisi yksi epäselvyys jäljellä. Kuinka saan suojattua ton digiboksin, jottei kaikki ulkopuoliset jotka tietävät ip-osoitteen pääse tekemään tallenuksia. Joku salasana systeemi pitäs kait olla? vai?
     
  8. sippmuh

    sippmuh Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    102
    Saadut tykkäykset:
    0
    No jos sulla on salasanalla suojattu kotiverkko jossa on salaukset päällä, siis se verkko jossa se topfield on, niin ei sinne topparille pääse kukaan jollei ensin murtaudu siihen sun kotiverkkoon..
     
  9. masterson

    masterson Käyttäjä

    Liittynyt:
    15.04.2003
    Viestejä:
    446
    Saadut tykkäykset:
    26
    Mä laitoin port fowardin adsl purkista boxiin jotta voin remote ajasataa sen jostain muualta, ei ainakaan siinä tapauksessa sitä voi rajata mitenkään että kuka sinne pääsee, pakkohan mun on itekkin päästä sinne mistä tahansa konelta. Juuri tälläsissä tapauksessa pitäis olla salasana myös boxissa. Eikö siä topfieldillä ajatella mitään kun näitä hommia suunnitellaan. Miks haluaisin ajastaa boxin wlanin kautta jos istun samassa huoneessa ?
     
  10. mdmd

    mdmd Guest Guest

    Liittynyt:
    03.06.2007
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Maximumin digiboksin kautta pysty katsomaan tv:ruudusta tietokoneella olevia elokuvia (kuten myös soittamaan mp3:sia ja katsomaan digikuvia).

    Elokuvat voivat olla esim. divx-muodossa tai missä vaan.

    Elokuvat näytetään tv-ruudulla VLC-playern avulla streamina.

    Pystyykö Topfieldissa samaan vai pystyykö Topsyllä katsomaan vain sillä tallennettuja ohjelmia?
     
  11. mara111

    mara111 Guest Guest

    Liittynyt:
    03.07.2007
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vieläkään en ole saanut vastausta kortinlukijaa koskevaan kysymykseeni... Siis kaapelimalli TF600PVRC ja Elisan kortti ei toimi sisäisessä kortinlukijassa ??Ainoastaan sen allaolevassa johon tulee erillinen conax-moduli ?? Kyllä kai ton oman lukijan pitäisi toimia, ettei tarvitse erikseen ostaa conaxia itse?? Kai jollakin on käytössä Elisan kortti tässä kaapelimallissa ?? Olen vaihtanut laitteen kertaalleen eli pakko olla ominaisuus..
     
  12. He-Tero

    He-Tero Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.05.2005
    Viestejä:
    464
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos laite on jo vaihdettu niin sitten kannattaisi vielä vaihtaa korttikin...
     
  13. mara111

    mara111 Guest Guest

    Liittynyt:
    03.07.2007
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0

    Korttikin vaihdettu,mutta ei auta...:confused: Ehkä tämä sisäinen lukija ei vaan pysty elisan korttia lukemaan ja on tyydyttävä siihen , että on se itse hommattu conax-lukija alemassa korttipaikassa...
     
  14. pjarre

    pjarre Guest Guest

    Liittynyt:
    17.06.2003
    Viestejä:
    1 429
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tässä kyllä Poude on oikeassa. Kun on ulospäin näkyvä ip osoite niin siihen ei kotiverkon salaukset auta mitään.
     
  15. Touho..

    Touho.. Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Elisan kortti toimi heittämällä omassa lukijassa.
     
  16. mara111

    mara111 Guest Guest

    Liittynyt:
    03.07.2007
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0

    No just..eli mun pitää mennä 3 kerran vaihtamaan laite toiseen..Topfield laatua !!:grr:
     
  17. lahna

    lahna Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.07.2001
    Viestejä:
    27
    Saadut tykkäykset:
    0
    Millä jeesuksen kikalla TF600PVRc:stä saa poistettua kanavia? :OI Menuja on selattu jo vaikka kuinka, eikä vain löydy. Ostin kuuden kanavan kanavapaketin nyt tarjouksesta, mutten todellakaan halua nähdä siellä listassa kaikkia kahta sataa kanavaa!
     
  18. Touho..

    Touho.. Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    TopSet nimisellä ohjelmalla.
    http://www.topfield-sat.de/SVS-WEB/topset_en.html
    Tuo cable ready hyväksyntä estää tuon kanavien poistamisen boksista muuten.
     
  19. GreyDreyfus

    GreyDreyfus Guest Guest

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei!

    Minulla oli sama ongelma Toppyn ja PlasmaEPGn kanssa. Ongelma ratkesi, kun otti automaattisen taustahaun pois päältä. Eli annan PlasmaEPGn hakea ohjelmatietoja öisin syvähaun muodossa, mutta se taustahaku on se joka sekoittaa boksin.

    Näillä eväin olen perjännyt loistavasti Plasman kanssa.

    Grey
     
    Viimeksi muokattu: 23.08.2008
  20. Nicke

    Nicke Guest Guest

    Liittynyt:
    11.03.2008
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kysyin topfieldin tuelta että olisiko mahdollista saada:

    - salasana web-palvelimelle
    - mahdollisuus selata EPG:tä webistä
    - toimimaan muilla selimilla kuin IE:llä (ainakin firefox)
    - wake-on-lan (jos mahdollista firmware-päivityksellä)

    sain varsin lyhyen vastauksen että "Mainitsemiisi ongelmiin on ohjelmistopäivitys tulossa. Laitain myös parannusehdotuksesi eteenpäin.", tietenkin ilman mitään aikataulua.

    Vähän epäselvä mitkä ovat ongelmat joihin on tulossa päivitys ja mitkä vain ehdotuksia, mutta kuulostaa kuitenkin lupaavalta...