TOPFIELD TF5100PVRc HDMI

Keskustelu osiossa 'Topfield' , aloittajana Noa, 31.01.2007.

  1. SamTheMan

    SamTheMan Guest Guest

    Liittynyt:
    10.10.2002
    Viestejä:
    1 525
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama homma, kuukauden ollut uus Toppy käytössä ja nyt tuli ensimmäiset ongelmat ilmi... Eli tallensin neloselta Tartuntavaaraa ja vain ensimmäiset 20 min tallentuivat, vaikka tiedostossa luki 52 min. Tosin koko oli vain n. 500 mt (olisi pitänyt olla 1,5 - 2gt vajaan tunnin tallennukselle). Eli aivan kun Toppy olisi tallentanut tuplanodeudella? Tiedostoa toistettaessa aikalaskurikin juoksi kaksinkertaista vauhtia :hitme: Töpselin tuuletus tosin auttoi tällä kertaa...
     
  2. Zanytwo

    Zanytwo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    814
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen jonkin verran pähkäillyt nuita omia tallennusongelmia ja tulin miettineeksi että, johtuisiko nuo häröily tallennukset jotenkin jostain puutteellisesta virheenkorjauksesta epg tietojen kanssa. Tuo perus epg:hän ilmeisesti hakee uutta epg tietoa verkosta jatkuvasti, joten jos siinä tulee pieni tökki niin tallennuskin menee pieleen. Kun näitä ongelmia ei ollut ainuttakaan silloin kun käytössä oli Plasma epg, joka tallensi epg tiedot kovalevylle. Pitänee laittaa Plasma takaisin ja saada ongelma toistettua.

    Sitten olisi kysymys. Boksi on liitetty hdmi:llä telkkariin ja optisella vahvistimeen. Tällöinhän ei boksin oman kaukosäätimen volumesäädöllä ole merkitystä, eikä pidäkkään olla. Mutta. Miksi MP3:sia toistettaessa sillä on merkitystä? Eli tv:tä katsellessa boksin volumesäätö ei ole käytössä, mutta kun levyltä pyöräyttää biisejä niin volumea joutuu säätämään sekä boksista, että vahvistimesta.
     
  3. Tiekki

    Tiekki Guest Guest

    Liittynyt:
    13.03.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saakohan tuota tekstitv:tä säädettyä niin että se peittäisi koko kuvaruudun? Nyt siis jää reunoille palkit missä näkyy ohjelma taustalla.
     
  4. Khamul

    Khamul Guest Guest

    Liittynyt:
    05.01.2005
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onnistuuko topparilla välittämään kuvaa samanaikaisesti sekä HDMI- että Scart(komponentti)-lähdöstä? Tarkoitus on kytkeä HDMI:llä taulu-TV ja komponentillä videotykki digiboxiin.
     
  5. avisti

    avisti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    396
    Saadut tykkäykset:
    3
    Ei välttämättä. Mulla on Humax 2000:n eikä ole ollut mitään ongelmia. Hiljainen, tallennukset ja ajastukset toimivat kuin se kuuluisa junan vessa, ja kuvakin on moitteeton. Hinta 249,-. Yksi viritinhän siinä vain on, mutta kaikkea ei (vielä) saa boxirintamallakaan. Uudessa Humaxissa (9200) tuntuu olevan kasapäin ongelmia.
     
  6. Gordon

    Gordon Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    2 230
    Saadut tykkäykset:
    6
    Mulla 9200 C:ssä ei ole mitään ongelmia.
     
  7. Sahikainen

    Sahikainen Guest Guest

    Liittynyt:
    17.03.2007
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on sellainen ongelma, että sain juuri otsikon mukaisen topparin kaapeliverkkoon. En pysty asentamaan laitetta ollenkaan. Kun koitan hakea kanavia, niin signaali on täysi nolla. Silti televisioni toimii täysin (Sony 40V2500) ja se näyttää signaalin olevan 100%.

    Onko jotain tiettyjä vihjeitä mitä pitäisi ottaa huomioon? Oon katsonut että johdot on oikein, ainakin 5 kertaa (ja kyllähän ne ovat oikein, kun kerta televisossa näkyy analoginen kuva)

    Mikä ihme tässä oikeen on. Oon liittänyt sen hdmi:llä kiinni, mutta eihän senkään pitäisi mitenkään asetukseen vaikuttaa. Hermostuttaa todella paljon.

    Yksi iso kummastus oli se, että kun Sonyssa on sisäänrakennettu digiboxi, joka mielestäni pitäisi olla kuitenkin kaapeliverkkoon (eikö?), niin se toimii kaikkine ohjelmaoppaineen. Asustan kuitenkin kaapeliverkossa, niin mitä ihmettä?!?
     
  8. Hobbymat

    Hobbymat Guest Guest

    Liittynyt:
    19.07.2006
    Viestejä:
    89
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko varma, että tuossa telkkarissasi on nimenomaan kaapeliin tarkoitettu DVB-C viritin antenniverkon DVB-T:n sijaan?

    http://www.tietofriikki.fi/product_details.php?p=1673

    Kannattaa kokeilla vastaanottoa vaikka kaverilta lainatulla T-mallin boksilla, jos sillä vaikka näkyisi paremmin. Mitkä kanavat näkyvät analogisella puolella, ja onko joillakin analogisilla kanavilla kovasti lumisateinen kuva? Onko talossa aivan varmasti kaapeli-TV?

    Olen yhden kerran huomannut sellaistakin, että vaikka talossa on kaapeli, eivät digikanavat näkyneet kirveelläkään. Juuri ne digikanavien matalat taajuudet suodattuivat pois jossakin antennivahvistimessa. Onneksi kyseinen kaapelioperaattori tuuppaa nykyään myös korkeammilla taajuuksilla lähetettävät DVB-T -lähetykset kaapeliinsa, joten kuvan sai erimallisella boksilla näkymään... :)
     
  9. Sahikainen

    Sahikainen Guest Guest

    Liittynyt:
    17.03.2007
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin siis. Televisiossa onkin juuri antenniverkon digiboxi. Sen takia oon ihan ihmeissään että miksi se toimii (muunmuassa ohjelmatiedot näkyvät), koska olen Welhon kaapeliverkossa.

    Ostin 5100 ja sonyn samaa aikaa. Edellisessä telsussa oli KAAPELI toppari 6000coc ja ei mitään ongelmia. En usko että talo on vaihtunut yhtä-äkkiä antenniverkkoonkaan. ;) :D

    Siis. Periaatteessa mua nyt se ihmetyttää, että voiko juuri tuo Sonyn oma digiboxi sekoittaa tuon 5100 topparin, niin että se ei pysty lähettää signaalia?

    Vai onko vastaavia ongelmia ollut kellään aikaisemmin, että olisiko kyseessä maanantaikappale?
     
  10. SamTheMan

    SamTheMan Guest Guest

    Liittynyt:
    10.10.2002
    Viestejä:
    1 525
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huomasin omassa HDMI -toppyssani sellaisen ongelman, että ääni pätkii toisinaan, kun kuuntelen sitä TV:n kautta (boksi liitetty TV:hen HDMI:llä). Tätä siis tapahtuu sekä tallenteita että kanavia katsottaessa (äänessä on selviä "taukoja"). Mutta optisen liitännän kautta ääni kuuluu virheettä. Voiskohan tuo johtua siitä, että Toppy on ensin kytketty Cypressin HDMI -jakajaan ja siitä TV:hen?
     
  11. murd0c

    murd0c Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taikasana: Welho. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Welhohan lähettää osan ilmaiskanavista myös DVB-T eli antennidigisignaalina kaapeliverkossaan. Sen takia Sonysi osaa nuo kaivaa esille.

    Ei tuo Sony kyllä Topparia sekoita, eli vika on joko rikkinäisessä boksissa tai jossain muualla. Jos mahdollista, kannattaa kokeilla tuota Topfieldiä jossain toisessa taloudessa / toisella antennikaapelilla, jotta voi haarukoida vikaa tarkemmin.

    Meneekö antennikaapeli ensin Topfieldin molempiin virittimiin ja sieltä vasta Sonyyn vai ensin Sonyyn ja sitten vasta Topfieldiin (jos Sonyssä ylipäänsä mitään antennisignaalin läpivientiä onkaan)? Jos jälkimmäinen tapaus, kokeile systeemiä niin, että antennikaapeli vain Topfieldiin ja siitä Sonyyn vain HDMI:llä / Scartilla.
     
  12. petepas

    petepas Elämme fataaleja aikoja Tukijoukot

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    2 441
    Saadut tykkäykset:
    4
    Asia on juuri näin. Tuolta lisää
     
  13. belgarath

    belgarath Guest Guest

    Liittynyt:
    01.03.2007
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aikaisemmin olen taistellut ajurien asennuksen kanssa. Ajurit toimii kun asentaa jostain muualta kuin suomalaisilta kotisivuilta. Seuraava vika mihin kiinnitin huomiota oli äänten napsuminen television että stereoiden kaiuttimissa... eroon ei pääse piuhaa vaihtamalla. Sen jälkeen huomasin että kovalevy rahisee aika pahasti ja resonoi stereotason kanssa...yritin hiirimaton palasillakin ääni kuuluu silti..kiitos joillekin jotka ovat yrittäneet auttaa. Mutta en tiedä miten tämä boxi voi saada täysiä pisteitä missään testissä. Tähän hintaan olettaisin saavani toimivan boxin ilman että tarvii lähettää huoltoon:mad: ...ja en kyllä ymmärrä sitäkään että koko maassa on yksi ainoa takuuhuoltopaikka ruuhkien täytyy olla valtaisat :mad:
     
  14. Zanytwo

    Zanytwo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    814
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuosta resonoinnista. Itse huomasin sellaisen, että yläosan metalli alkaa ikävästi sirkuttamaan kun kovalevyä luetaan.
    Tähän auttaa kun sormella painaa siitä missä etulevyn muovi ja yläosan metalli kohtaavat. Painaminen tosin auttaa vain noin päivän kunnes räminä taas alkaa.

    Onneksi ei itselläni ole nuita ääni ongelmia. Ainoastaan suunnattomasti häiritsee tekstien leikkaantuminen. Esim. maikkarin uutisten alhaalla rullaava teksti on välillä lukemiskelvotonta. Ei ilmeisesti ole muilta samanlaista kuulunut?

    Omituista sinänsä tuo ääni, koska työkaverillani ääni ei napsu vaan pätkii?
     
  15. ok125

    ok125 Guest Guest

    Liittynyt:
    23.03.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kukaan kopioinut omia videoita kovalevylle? Minä olen yrittänyt AVI, Mpeg 2 ja 4 muotoja. Tiedostot siirtyvät hienosti Altairilla kovalevylle mutta en saa niitä näkymään TV:n valikossa. Missä formaatissa videot pitää siirtää? Millä ohjelmalla ne voi konvertoida ko. formaattiin? Mihin hakemistoon kovalevylle ne pitäisi tallentaa?
     
  16. hemu80

    hemu80 Guest Guest

    Liittynyt:
    26.03.2007
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on kyseinen boksi ja yksi ongelma on ilmennyt. En pysty siirtämään koneeltani mitään (tap, mp3 ym) kysyisen boksin levylle, mutta jos käytän toista konetta niin kaikki toimii hienosti.. joten onkohan kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa? Kokeiltu eri kaapelia ja jokaista USB paikkaa ym ym..
     
  17. Tonza13

    Tonza13 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.07.2006
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuleeko tästä hdmi versiosta hdmi:n kautta parempaa tavallista tv-lähetys kuvaa kuin tavallisesta 5100pvrc mallista scartin kautta?
     
  18. He-Tero

    He-Tero Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.05.2005
    Viestejä:
    464
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eivät ainakaan testeissä ole havainneet merkittävää eroa. HDMI:llä jää DA-AD muunnokset välistä, joten pieni eroja kuvasta saattaa näkyä.
    Riippunee näyttölaitteen koosta ja laadusta näkyykö erot oikeasti.
     
  19. erep

    erep Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    0
    muistaakseni mpeg2 pitää ajaa projectX:llä ensin mpeg2 TS muotoon.

    laita myös add topfield headers
    [​IMG]

    sitten siirrät vaan sinne ohjelmien joukkoon.

    mpeg4ää ei tämä laite ymmärrä, pitää konvertoida mpeg2 ts muotton
     
  20. erep

    erep Guest Guest

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    1 534
    Saadut tykkäykset:
    0
    enpä ole tuosta varma. sdi:llä jäisi mutta käsittääkseni laitten sisällä menee yksi DA-AD kierros, muttei sitten enää näytössä.

    sillä ei kuitenkaan line mitään merkitystä, koska Topfield ei skaalaa ylös, vaan se jää litun tehtäväksi. ja niissä on yleensä sentin skaalainpiiri joten tässä ei hdmillä ole mitään oikeata tekoa.