[Arkistoitu] Topfield TF 6000COT/COC

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Iso-Mies, 04.02.2006.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Iso-Mies

Iso-Mies Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kokemuksia?
    Mites Toppyn päivitys onnistuu tarvittaessa?

Haen tod näk parin päivän sisällä ns. perusboxin kaapeliverkkoon. Boxeissa on kuitenkin siinämäärin ollut ongelmia että olisi mukava kuulla jotain positiivista boxista mitä on menossa ostamaan.
    Eli kyseinen boxi on Anttilassa 129,-
    Siinä on conax, epg, text-tv alasivuilla, vuoden takuu.

IsoMies

2. Huppe

Huppe The Pilot Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    2
  3. LassiaL

LassiaL New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Testattu laite:
    6000COC
    Järjestelmätunnus (id) 40052
    Latausohjelmaversio C1.11
    Laiteversio v1.035
    Ohjelmistoversio TF-CCMFC 1.17
    Laiteversio v1.00

Testatut liitännät:
    Komponenttivideo ja RCA ääniulostulot
    Komposiittivideo SCART adapterilla ja optinen S/PDIF ääni

Laite toimii mielestäni täysin tyydyttävästi. Vastaan ei ole tullut yhtään selvää bugia. Suurin kummallisuus oli se, ettei automaattinen kanavien haku löytänyt yhtään kanaa (kesti 40min) vaan kanavat piti asettaa käsin tai käyttää pikahakua. Käyttöliittymä on luokkaa tyydyttävä, parempaa voisi toivoa. Liitännät laitteessa ovat hyvät ja kuvan saa helposti näkymään haluamallaan tavalla. YUV (komponentti) ulostulo on tosin edelleen vain SCARTissa, joita on kuitenkin nyt kaksi. Teksti-tv on yhtä surkea kuin muissakin bokseissa, supertekstitv:tä tässä ei ole. EPG toimii kuten pitääkin, mikä selvää plussaa.

Käytössä kanavien vaihtaminen sujui riittävän nopeasti. Viive on alle sekunnin. Kaukosäädin on edelleen aika heikko esitys ja virtojen katkaisu palauttaa äänenvoimakkuuden oletusasentoon, mikä vaikuttaa myös digitaaliseen ääneen. Kuvanlaatu on kohtuullinen. Tummapää tuntuu ainakin toistuvan hyvin, hyvin vaaleiden sävyjen saattaa olla pientä palamista, mutta sitä ei projektorilla (AE900) oikeastaan huomaa. Kuvanlaadun kannalta suurin ongelma on selvästi surkea MPEG-2 pakkaus.

Kaiken kaikkiaan siis ihan toimiva peli tv:n katseluun. Suhteessa hintaan (n. 130e) ei mielestäni kuitenkaan erikoinen esitys. Selviä parannuskohteita olisi teksti-tv, käyttöliittymän toiminnot, digitaalinen videosignaalin ulostulo ylöspäin skaalattuna ja siihen vielä sopivaa jälkikäsittelyä MPEG-2:n siistimiseksi. Kuvanlaatuun nähden tuntuu nimittäin kohtuullisen kovalle maksaa vastaavasta tallentavasta 400-600eur.

4. yinx

yinx Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Tykillä (Z4) katsoessa komponenttilähdöillä ainakin minulla se ongelma, että kuvasuhdeautomatiikka ei pelaa (Humaxin boksin kanssa ei ongelmia)... tiedä sitten...

5. Lynx

Lynx New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Samanlaisia kokemuksia on mullakin. Joskus tuo pelaa OK, mutta sitten vain yhtäkkiä lakkaa toimimasta. Tykkinä Pana 700 ja muilla kuvanlähteillä ei ongelmaa ole.

6. vonkale

vonkale New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    En tiedä onko vika EPG:ssä vai boxissä, mutta kun ajastaa ohjelman epg:stä, boxi kyllä käynnistyy normaalisti mutta ei sammu lainkaan. Onneksi DVD tallentimen kovalevyllä on tilaa, mutta ärsyttävä ominaisuus. Ei pysty hyödyntämään täydellä painolla tallentimen auto-rec toimintoa.

4000COC mallissa, mikä myös löytyy, ei ajastus EPG:stä herätä boxia lainkaan... sviddunääs! Odotamme siis jäleen toimivampaa laitetta.

7. LassiaL

LassiaL New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itseasiassa olen huomannut saman jutun. Tosin olen itse elänyt siinä käsityksessä, ettei tuollaisesta YPrPb signaalista pysty suoraan sanomaan mikä kuvasuhde siinä kulkee, jos nyt lähdetään 4:3, 14:9 ja 16:9 välillä leikkimään. Scartissahan on oma johdin informaation välittämiseksi.

8. Elvis

Elvis Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on ollu sellainen ongelma 6000CoC boksin kanssa, että kuva zoomautuu 10%, eikä sitä saa takas normaaliksi muuten kuin palauttamalla tehdasasetukset. En ainakaan ole löytänyt kaukosäätimestä mitään kuvazoomiin viittaavaa. Ongelman huomaa siitä, että maikkarin jättikokoiset tekstitykset ei mahdu kokonaan ruudulle. Kaksí kertaa olen joutunut nollaamaan boksin tähän mennessä. "16:9 full" moodissa olen boksia ajanut, eikä moodin vaihtelukaan auta ongelmaan.

Ohjelmisto on TF-CCMFC 1.17. En löytänyt topfieldin sivuilta uudempaa softaa (Ellei sitten 6000F ohjelmisto käy?).

Muuten kyllä ihan ok purkki ollut. Komponenttiulostulo on plussaa projukäytössä.

9. Raimo

Raimo Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    4
    Elvis, katsele päivityksiä suomalaisilta sivuilta > Topfield

10. yinx

yinx Member

Saadut tykkäykset:
    0
    testailin tuossa huvikseni vielä tavallisella 32" panasonic tv:llä, mutta eipä kuvasuhdeautomatiikka toiminut siinäkään...

11. karip

karip New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on 6000 Coc:ssä sellainen ongelma että se käynnistyy itsestään,koskematta mihinkään on tv ja toppy päällä.
    Käytän vain toppyn kaukosäädintä kun TV menee automaattisesti päälle toppyn käynnistyttyä, siksi luulen että vika on toppyssä koska molemmat ovat päällä. Latausohjelmaversio C1.11 ja Ohjelmistoversio TF-ccmfc 1.17 ei kerro minulle mitään koska päivitykset löytyy päivämäärällä ja tästä koneesta ei päivämäärää löydy mutta luulisin sen olevan uusin eli ainut olemassa oleva!? Osaatteko sanoa mikä mättää vai odotellaanko uutta päivitystä?

12. Daemonium

Daemonium Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos kukaan kokeillut että miten kaukosäätö käyttäytyy kun laitteita on kaksi? Eli siis vaihtuuko kummassakin laitteessa kanava jos kaukolla komentaa vai totteleeko laitteet vain omia kaukosäätimiään?

Mietin vain asiaa kun pitäisi toinenkin boksi ostaa...

13. KMS

KMS Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla tuntuu 6000COC-koneessa olevan ongelmia kuvasuhteen kanssa, eli ainakin nelonen ja sub, joskus myös ylet ja maikkari menevät kuvaruudun ulkopuolelle ja toinen tekstirivi jää puuttumaan. Joskus kaikki kanavat ovat ok. Vanhemmillani on Maximum 3001 T-malli (samat sisuskalut kuin Topparissa), joka tekee joskus samaa. Asetukset sekä boksissa että telkassa ovat kunnossa. Minulla tv:nä on Samsung R81, vanhemmillani joku vanhempi Samsung lcd.

Minulla on softaversio C1.25. Tiedän, että se ei ole uusin, mutta auttaisiko päivitys kyseiseen ongelmaan? En jaksaisi sitä turhaan lähteä kokeilemaan, ja tuskin sitä Welhon verkostakaan on odotettavissa.

14. Hemmoli

Hemmoli New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Päivitys auttoi suurelta osin mutta vielä ongelmaa esiintyy varsinkin kun muksut välillä pelaavat konsolilla ja palatessa telkun puolelle on kuvasuhde "yli reunojen". Tällöin vanhalla kunnon 0-nappulan painelulla haetaan 16:9-moodi kehiin. :thumbsup:

15. KMS

KMS Active Member

Saadut tykkäykset:
    0

Tuo 0-nappulan painaminen auttaa juu, mutta on ikävää, jos suhde ei tajua muuttua itsestään. En tiedä, onko tuo ongelma Topparissa vain Samsungissa.

Pitänee jossain vaiheessa kokeilla tuota päivitystä, ei vaan millään jaksaisi alkaa hankkimaan sarjaporttikaapelia ja alkaa kikkailemaan. Tekeeköhän Musta Pörssi päivityksiä liikkeessä, sieltä koneen kannoin kotiin..:)

16. nojatuolimies

nojatuolimies New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on kans Topfield 6000COT, tähän asti toimenut monta vuotta "moitteettomasti" eli muuten paitsi että ei sammuta itseään ajastuksen jälkeen. Olen päivittänyt uusimman 1.27 version jo jonkin aikaa sitten, mutta noin maaliskuun alun jälkeen mulla on ollut sama vika - eli kuvasuhde ei pelitä. Kun laajakuva TV:n mukaisesti on valittu 16:9 yhtäkkiä osassa elokuvista puuttuu tekstit alusta tai alempi rivi ei näy. Jos vaihtaa kuvasuhdetta 4:3een niin juuri päinvastaisissa ohjelmissa sama ongelma. Onko digilähetyksissä tapahtunut maaliskuun alussa jotain muutoksia vai missä vika, koska nyt ei pysty ajastamaan ohjelmia ellei tiedä oikeaa elokuvan kuvasuhdetta.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.