Topfield CRC-2400

Keskustelu osiossa 'Topfield' , aloittajana randomname, 03.03.2010.

  1. sössökosk1

    sössökosk1 Guest Guest

    Liittynyt:
    22.09.2010
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    No prob :) Maahantuojalta soittivat tänään, ongelma tuossa messuilla olleessa erässä on conaxissa ja kestää 1-2 viikkoa kun saavat päivitettyä tiedot (Ilmeisesti sarjanumeron perusteella). Laitetta ei saa kuulemma oikein vaihdettuakaan, kun myyty joka paikassa loppuun :( Täytyy vaan odotella se pari viikkoa. Plääh, paskan myivät. Ilmankos olikin niin halpa vai oliko se edes... :)
     
  2. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pahoittelut, toki näin. Ei kylläkään näy kuin Welholla ja DNA:lla. Joka tapauksessa aika vähäistä on ja tulee olemaan linkittämätön tarjonta HD:na.
     
  3. McKone

    McKone Guest Guest

    Liittynyt:
    02.03.2004
    Viestejä:
    94
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla kyllä näyttää maksu ja HD-kanavat ongelmitta mitä nyt elisan kaapelista löytyy, en sitten tiedä mikä ero on tällä ja "oikealla" HD boksilla. 2400 näytti Hd kanavat aivan samalla tavalla, kunhan ensin sai ne näkymään. Tässä ei tarvinnut linkittää maksukorttia ollenkaan kuten toppy 2400:ssa piti, vaihtaa uutta korttia yms rumbaa. Toppystä ei saanut näkymään mitään tallenteita pcllä, vaikka maahantuoja niin aluksi väitti, tämä näyttää myös maksukanavien tallenteet...
     
    Viimeksi muokattu: 26.09.2010
  4. unreal

    unreal Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    3 805
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siis nimenomaan HD-maksukanavat näkyvät? SD-maksukanavat tottakai näkyvät ja HD-kanavista pitäisi näkyä ne, jotka eivät linkitystä vaadi (Nelonen HD ja Yle HD, josta nyt ei juuri nyt taida mitään tullakaan). Jos maksulliset HD-kanavat näkyvät ilman linkitystä, niin Elisalla ei jostain syystä ole linkitys kaapelissa lainkaan päällä näillä kanavilla. Näinhän oli esimerkiksi Welholla jonkin aikaa, linkitys otettiin käyttöön paljon myöhemmin kuin muilla operaattoreilla.
     
  5. Elix

    Elix Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.11.2007
    Viestejä:
    259
    Saadut tykkäykset:
    1
    Handanissa on kyllä hyvä kuva, mutta muuten boksi on täysin susi. Riippuu siitä mikä firmis boksissa on. Tossa toi mun boksi lattialla lojuu käyttämättömänä ja odottaa uutta päivitystä jota olen odottanut jo kuukausia. Handanilta lupailtu uutta firmistä muutaman viikon kuluttua koko tämän muutaman kuukauden ajan. Niin surkee tapaus että menin ja ostin tämän topparin. Vielä toimii hyvin :)
     
  6. Mafurasan

    Mafurasan Guest Guest

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    45
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen täsmälleen samaa mieltä ja tilanteeni on täsmälleen sama: Handan odottaa sivussa päivitystä ja hermojen petettyä menin ja ostin Topparin. On huomattavasti parempi laite, vaikkei sekään aivan täydellinen ole. Odotan siihenkin jonkin sorttista päivitystä.
     
  7. mixuda

    mixuda Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.08.2005
    Viestejä:
    329
    Saadut tykkäykset:
    0

    Harmi että Toppariin ei saa edes päivityksellä tuota kunnon SD kuvaa.

    Hyvin huomaa eron kun esim. Finsshitin HD-tallentavalla ei käytännössä huomannut eroa Nelonen SD ja Nelonen HD kanavien välillä. Topparilla Nelonen SD on hirveätä suttupuuroa ja varjokuvaa ja Nelonen HD on jo ihan asiallista katsottavaa. Jotain säätöä tuo Toppari kyllä kaipaa koska sellaista analogilähetysten "varjostumaa" SD -kuvassa.
     
  8. Mafurasan

    Mafurasan Guest Guest

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    45
    Saadut tykkäykset:
    0

    Onkohan meikäläisen Topparissa joku vakavakin vika kun siinä nuo SD-kanavatkin näkyvät ihan hyvin :) Ja verkkokin on Soneralta :hitme:Ainoa mistä voisi valittaa on joskus kanavaa vaihdettaessa ilmestyvät error-ilmoitukset hdcp:stä vai mikä se nyt oli ja kanava ei näy ennen vierailua jollain muulla kanavalla. Kaipailen myös aiempien Toppareiden PiP-ominaisuutta kun en jaksa aina mainoksia seurata.
     
  9. Tomikka

    Tomikka Guest Guest

    Liittynyt:
    22.08.2010
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt näyttää, että tämä vika on vihdoin paikallistettu. Vaihdoin laitteen mukana tulleen HDMI-piuhan uuteen laadukkaampaan eikä tuota otsikossa mainittua herjaa ole sen jälkeen tullut kertaakaan.:thumbsup:
     
  10. Kopi

    Kopi Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saakos tätä vehjettä nyt mistään kaupasta?
     
  11. tigeli

    tigeli Guest Guest

    Liittynyt:
    29.07.2005
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vähän kyllä epäilen, että tuolla korjaantuisi.
     
  12. Pekka17

    Pekka17 Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2010
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tulin ostaneeksi Topfield crc-2400 laitteen siinä toivossa,
    että se nauhoittaisi ohjelmat kuten lupaa. Ajastetut nauhoitukset
    eivät läheskään aina nauhoitu. Laite ei tee kunnolla ainoata tehtä-
    väänsä.

    Ensimmäisen kappaleen ongelmaan tällä foorumilla ei löytyne vastausta.
    Toinen kriittinen ongelma ilmeni digiboksin sisäisen kiintolevyn täytyttyä.
    Digiboksiin liitetylle ulkoiselle kiintolevylle ei voi tallentaa tiedostoja.
    Liitin toimivan ulkoisen kiintolevyn (1Tb) usb-porttiin. Laitteen käynnistyessä
    näyttää vielä hyvältä. Kiintolevyyn tulee virta ja se lähtee pyörimään.
    Digiboksi kertoo jonkin ajan kuluttua kiintolevyn tiedostojen tarkistuksen
    olevan valmis. Kiintolevy ei kuitenkaan näy yhdessäkään laitteen valikossa.
    Lisäksi "poista usb-laite turvallisesti" -painiketta ei voi painaa. En siis voi
    alustaa kiintolevyä oikeaan tiedostojärjestelmään enkä tallentaa sille ohjelmia.
    En löytänyt keskustelualueilta muita henkilöitä, jolla olisi sama ongelma.
    Olisiko kyseessä siis viallinen yksilö?

    Ulkoinen kiintolevy -tallennus olisi tarpeellinen saada toimintakuntoon.
    Se oli ehkä tärkein kyseisen mallin valintaperuste.
     
  13. Tomikka

    Tomikka Guest Guest

    Liittynyt:
    22.08.2010
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kohta on viikon päivät menty ilman "HDCP todennus epäonnistui, HD ulostulo on suljettu" ilmoitusta. On kohta pakko alkaa uskoa, että vika tosiaan oli laitteen mukana toimitetussa HDMI johdossa. Kannattaa ainakin kokeilla vaihtaa se piuha jos jollakin on samaa ongelmaa esiintynyt.
     
  14. Tema

    Tema Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.06.2003
    Viestejä:
    696
    Saadut tykkäykset:
    5
    Tänään törmäsin taas HDCP-ongelmiin. Ajastettu tallennus Nelonen Sport Pron NHL-pelistä oli käynnistänyt boksin ennen kuin laitoin muun laitteiston päälle. Tallennettua peliä eikä maksukanavia ylipäätään päässyt HDCP-herjan takia katsomaan. Kokeilin resoluution muutosta edes takaisin, jonka olen todennut auttavan tapauksessa, jossa kuvaa ei näy ollenkaan. Ei auttanut, joten katkaisin tallennuksen ja boottasin boksin. Vaan eivätpä sittenkään näkyneet maksukanavat ennen kuin vaihdoin resoluutiota edes takaisin. Kätevää.. :hitme:

    Olen valittanut näistä ongelmista maahantuojalle, jonka mukaan tieto on välitetty valmistajalle. Ei vaan ole päivityksiä näkynyt.. :mad:
     
  15. Tomikka

    Tomikka Guest Guest

    Liittynyt:
    22.08.2010
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samalla tavalla toimi minullakin ennenkuin vaihdoin sen boksin mukana tulleen HDMI johdon.
     
  16. Tema

    Tema Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.06.2003
    Viestejä:
    696
    Saadut tykkäykset:
    5
    Minulla ei ole käytössä se boksin mukana tullut johto, mutta kaipa sitä silti voi kokeilla vaihtaa toiseen, kun muutama ylimääräinen johto löytyy.
     
  17. karhu76

    karhu76 Guest Guest

    Liittynyt:
    02.09.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kuulunut mitään uudesta firmiksestä..?
    Tai onko joku yrittänyt omatoimisesti tehdä sellaista..? Tsekkien firmis ei taida auttaa..(?)

    Boxi on ollut 90% käyttöajastaan hyvä. Sais vaan sen lopun 10% pelittämään...

    Olen lukenut manuaalia ja selannut valikoita, mutta en ole löytänyt aloituskanavan asetuksia. Vai onko niitä edes..?
    Wanhassa boxissa (Medion) sai määritettyä minkä kanavan se laittaa startattuaan päälle.
     
  18. Tigerleap

    Tigerleap Guest Guest

    Liittynyt:
    16.07.2008
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onpa ollut masentavaa seurata tätä topiccia, kun odotukset tämän Toppyn suhteen oli korkealla. Olen ollut erittäin tyytyväinen wanhaan 5100PVR-C Masterpieceeni ja etenkin PlasmaEPG:n tuomaan käytettävyyteen.

    Olen hieman yrittänyt etsiskellä kuvia/videota tämän CRC-2400:n EPG:stä, mutta turhaan. Voisiko joku laitella kuvia tai jopa pientä videonpätkää käyttöliittymästä ja EPG:stä? Tai kertoa mistä löytyisi jo... En itse käytä tv-lehtiä enkä jaksa aina mennä tietokoneelle katselemaan tulevia ohjelmia, joten EPG:llä on minulle todella suuri merkitys. PlasmaEPG:tä vuosia käyttäneenä en voi ymmärtää miksi valmistajat tuntuvat aina pistävän bokseihinsa "X kanavaa allekain ja ohjelmat aikajanalla" -ratkaisun, joskus jopa ilman esikatselukuvaa tai kanavakohtaista listausta. Aikajana oli "hieno" muka-interaktiivinen juttu ensimmäisissä bokseissa, mutta totuus on ettei 2-3 ensimmäistä kirjainta lyhyen ohjelman nimestä sano mitään, ja toisaalta pitkän leffan alkaessa aikajanalta ei näe seuraavia ohjelmia... Huoh.. Minulle se on isoin jarru ostaa mitään (HD-)bokseista tällä hetkellä.

    Jonkun boksin haluaisin kuitenkin piakkoin ostaa HD-maailmaan, olkoonkin että Suomi on ryssinyt koko jutun liian tiukoilla määrityksillään. Toisaalta sen vuoksi muiltakaan valmistajilta ei kannattane enää tämän kummempia ominaisuuksia odottaa.
     
  19. tinman

    tinman Guest Guest

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Puuh, boksi toimii vihdoin! Eilen soitti maahantuojan tyyppi, että linkitys on kunnossa ja soitto Welholle sai maksukanavat näkyviin jo puhelun aikana.

    Vaihdoin varuulta hdmi-kaapelin suorilta, enkä edes kokeillut uudelleen mukana tulleella kaapelilla. Kerran boksi heitti yhdellä hd-kanavalla HDCP-herjaa, mutta kanavan vaihtaminen edestakaisin korjasi tilanteen. Myös Discovery World valitti kerran salauksesta, ja siihen ei auttanut kun boksin uudelleenkäynnistys. Toivottavasti uusi firmis saadaan pian, josko se korjaisi vielä nämä pienet puutteet. Muuten alan olemaan laitteeseen jo ihan tyytyväinen.
     
  20. TY9U8M

    TY9U8M Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2005
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitti vinkistä. Nyt toimii minullakin. Homma kesti n. 10 min siinä kaikki.