Joku tätä varmaan osasi jo odottaakin... True Romance ***** Man on Fire **** Domino **** The Last Boy Scout **** Crimson Tide ***½ Beverly Hills Cop II ***½ Enemy of the State ***½ Spy Game ***½ Deja Vu ***½ Unstoppable *** The Fan *** The Taking of Pelham 1 2 3 *** Top Gun ja Days of Thunder nähty joskus mukulana. Niistä ei kauheasti muistikuvia ole. Revenge ja Hunger katsomatta kokonaan.
Joko True Romance tai Last Boy Scout. Kummatkin loistavia elokuvia! Ääni meni Last Boy Scoutille, tätä elokuvaa jaksaa katsoa uudelleen ja uudelleen.
Mulla meni Man on Firelle. Oli todella kova päätös. Tässä on ehdottomasti kolme kovinta omasta mielestä: Man on Fire, Spy Game, Enemy of the State. Hyvät arvosanat saava kaikki loputkin leffat. Ei tuossa listassa ole huonoja elokuvia. Domino on ainut leffa, mitä en ole katsonut. Lähinnä vaan huonojen arvostelujen takia.
No True Romance todellakin, viiden tähden loistokkuutta. Tarantinon mahtava kässäri + Scottin taiturimainen ja todella munakas ohjaus = ei tästä paremmaksi laiteta. Walkenin ja Hopperin kohtaus on puhdasta neroutta! :thumbsup:
Pistetään ääni Top Gunille, on se kova lentelyleffa. Samalla viivalla True Romance ja Last Boy Scout. Ehkä keskinkertaista Dominoa ja Days of Thunderia lukuunottamatta kertakaikkisen vakuuttava CV.
Top Gun, kyllä se oli niin saatanan kova kun se tuli. Top Gun oli Cool ! Ok, olihan se ranta lentopallo ja playing with the boys vähän homohtava mutta ei haittaa. Musa oli rautaa, ohjaus oli kunnon Tony Scott actionia jne. Se on leffaikoni. True Romance on ihan ok, mutta väkivaltaa liikaa ja ei mun mielestä sitä ehtaa Tony Scott actionia. Esim Days Of Thunder on taas enemmän Tony Scottia. _
Puhtaasti fiilispohjalta Beverly Hills Cop II (1987), jonka näkemisestä on kyllä monta vuotta. Lähinnä viihdyttävyys ja nostalgiasyyt vaikuttivat valintaan. Tosin onhan se sujuvasti etenevä ja teknisestikin hyvin onnistunut leffa, kuten ykkönenkin (eri ohjaaja). Kolmonen taas (siinäkin eri ohjaaja) oli yllättävän tylsä ja tavanomainen, korostaen kahden ensimmäisen leffan toimivuutta. Melkein tuli valittua Enemy of the State (1998). Puhtaasti nostalgiasyistä voisin jopa Top Gunia (1986) äänestää, mutta eipä se enää vanhemmiten samalla tapaa kolahda, vaikka kaikenlaisia kasarimuistoja tuokin mieleen. Man on Fire (2004) on vuosia sitten tullut nähtyä, varsin hyvät muistikuvat siitäkin on jäänyt. Domino (2005) tuli joskus tikipoksilta katsottua/kelattua. Se oli todella surkea leffa, liian huono edes B-leffaksi. Kenties tuossa oli kyse jostain minun makuni kanssa täysin epäyhteensopivasta tyylilajikokeilusta tms. Crimson Tide (1995) on muistaakseni tullut katsottua kauan sitten (Gene Hackman sukellusveneessä kuulostaa tutulta) ja hyvähän sekin taisi olla. Mutta en enää oikein muista varmaksi, että mitä kaikkea oli siinä ja mitä eräässä toisessa ysärisukellusvenejutussa (The Hunt for Red October). Myös The Last Boy Scout (1991) on varmaankin tulla nähtyä, mutta kauan sitten. Se ei vielä paljoa auta, että muistaa sen verran, että kyseessä taisi olla Bruce Willisin tähdittämä action-leffa, jossa ammuskeltiin pahiksia jne. Niitä kun on aika monta ollut vuosien varrella. Muistelen tuonkin leffan parissa kuitenkin viihtyneeni. Se tässäkin paremmuuslistauksessa hieman vaikeuttaa arviointia, että monta leffaa on edelleen näkemättä: Unstoppable (2010), The Taking of Pelham 1 2 3 (2009), Deja Vu (2006) (tikipoksilla, aion katsoa), Spy Game (2001) (löytyy Blu-raylla, mutta katsomatta), The Fan (1996), True Romance (1993), Days of Thunder (1990), Revenge (1990), The Hunger (1983)...
Skaba on aika tiukka True Romancen ja The Last Boy Scoutin välillä, mutta ensinmainitulle meni tällä kertaa ääni. Molemmat elokuvat ovat omalla kohdallani sellaisia takuuvarmoja viihdyttäjiä, joiden pariin tulee palattua hyvinkin useasti. Listalta ainoastaan The Hunger sekä Revenge näkemättä, joten pitääkin ottaa ne katseluun tässä jossain vaiheessa jahka kerkeää.
Nähty (parhausjärjestyksessä): Man on Fire: 4 Domino: 4- The Fan: 4- Deja Vu: 3½ True Romance: 3½ Enemy of the State: 3½ Spy Game: 3+ The Taking of Pelham 1 2 3: 3 Unstoppable: 3 The Last Boy Scoutin näkemisestä on aikaa, mutta taisin antaa sille 3-3½ tähteä. Se pitäisi kyllä katsoa lähiaikoina, samaten jo jonkin aikaa katsomista odottaneet Beverly Hills Cop II ja Top Gun ekaa kertaa.
True Romance ***** Man on Fire ** Domino * The Last Boy Scout **** Crimson Tide *** Beverly Hills Cop II *** Enemy of the State *** Spy Game **** Deja Vu *** The Fan *** The Taking of Pelham 1 2 3 *** Unstoppable ja Hunger näkemättä ja Top Gunin katsomisesta on niin pitkä aika ettei uskalla arvosanaa antaa. Kaikenkaikkiaan hyvä ja kunnioitettava ura jäi Tony Scottilta jälkeen. Sen parissa on vietetty monta hyvää ja viihteen täyttämää tuntia.
Nyt kun ääniä on annettu 33, erottuu True Romance selkeästi muusta joukosta, saaden puolet äänistä. Myös IMDb:ssä se on näköjään saanut suhteellisen hyvän arvosanan 7.9/10. Joten vielä näkemättömistä Tony Scottin ohjaamista leffoista tuo herättät eniten kiinnostusta. Se jää nähtäväksi, mitä mieltä itse olen.
Kateeksi ihan käy, että tuollainen helmi on vielä näkemättä. Jos Tarantinon ensimmäiset kolahtavat, niin ei pitäisi kovin kylmäksi tämänkään jättää. Man On Fire ja Crimson Tide varmaan kiinnostavat eniten niistä, mitä en ole itse nähnyt. Top Gunin näin vasta äskettäin, ja se nyt oli ihan ok. Ehkä olisi parempikin, jos olisi joskus junnuna nähnyt. Toisaalta BHC II tuli nähtyä äskettäin ja vaikka olikin pentuna tosi kova, niin ei kyllä enää oikein lähtenyt. Suhteellisen turha toisinto ykkösestä. Days Of Thunder tuskin hirveästi olisi parantunut siitä, mitä pentuna siitä tykkäsin. Vaikka nyt jonkun Rennyn pohjanoteerauksen taatusti päihittääkin.
Unstoppable 3/5 The Taking of Pelham 1 2 3 2/5 Deja Vu 3/5 Domino 2/5 Man on Fire 3+/5 Spy Game 2/5 Enemy of the State 3+/5 The Fan 3-/5 Crimson Tide 3,5/5 True Romance 4-/5 The Last Boy Scout 4/5:thumbsup: Days of Thunder 2,5/5 Revenge 2/5 Beverly Hills Cop II 3-/5 Top Gun 3,5/5 Hunger ei nähty Aika tasaista laatua herra on tehnyt. Kaikki elokuvat ovat viihdytys arvoiltaan kohdillaan. Lisää olisi saanut tulla ( Top Gun 2 ymn. ):weep:
No True Romancea noista parhaana pidän, vaikkakin se enemmän tuntuu Quentin Tarantino -leffalta kuin Tony Scott -leffalta. Varsin hyvänä pidän myös Man on Fireä, mutta muita kovinkaan hyviä Tony Scottin leffoja en muista nähneeni. Toki noista näkemättömiä on lukuisia.
Hienoa että täällä uskalletaan tulla kaapista ja antaa ääni Top Gunnille! Itsellekkin ko. pätkä edustaa täydellistä elokuvaa, mutta ääni menee silti True Romancelle, koska se on oikeasti hyvä.
Täältä tuli ääni Top Gunille. Se on lapsuuden suosikkileffoja ja vieläkin se tulee vähintään kerran vuodessa katsottua.
Tuossa olet harvinaisen oikeassa:thumbsup:. Top Gunissa lähes kaikki elokuvan osa alueet ovat niin pirun toimivassa paketissa ( juoni, ohjaus, kuvallinen anti, näyttelijät, musiikki ymn. ). Silti pidän The Last Boy Scoutista ja True Romancesta enemmän. Ehkäpä Top Gunin rantalentopallo kohtaus on liikaa, ehkäpä